Pikapelikisa 18

User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Pikapelikisa 18

Post by kaneli2000 »

Eli, nyt sitten vain osallistumaan. Säännöt ovatkin varmaan monelle tutut, joskin otin valtuudet hieman muunnella:
  • Kilpailuajan ulkopuolella tehtyä mediaa ei saa käyttää.
    Kilpailuajan ulkopuolella tehtyä, ennen julkaisematonta koodia saa käyttää, tuon ylemmän säännön puiteissa. Tämä siksi, että koodin ikää ei voida valvoa.
    Kilpailuaikaa on klo 18.00-20.00 ja armon aikaa pelin uppimiseen 20.00-20.10, jonka jälkeen alkaa äänestys.
    Kilpailun aihe paljastetaan melkein sekunnilleen klo 18.00.
    Kilpailuun saa osallistua kuka tahansa, jolla on tunnukset CoolBasicin foorumeille.
Paras voittakoon!

Ai niin, ja voittaja saa valtuudet järjestää seuraavan pikapelikisan ja tämän hienon, paintilla tehdyn bannerin allekirjoitukseensa ;).
Ei vaan, jos joku raaskisi hienomman vääntää niin se olisi ihan kiva :).

Osallistuneet:
  • Viltzu
    MAVmaggot
    Koodaaja
    Jani
    Ris
    Phons
    -Z-
    Tuxu
EDIT - 18.00
Noniin, nyt lähtee kilpailu käyntiin. Kilpailun aiheeksi valitsin metsästykseen liittyvän pelin. Kahden tunnin päästä sitten nähdään taas.

EDIT - 20.00
AIKA! Laittakaa näppiksenne pois, tallentakaa ja sulkekaa cb, ja uppikaa valmiit tulokset kymmenen minuutin sisään. Jos et siinä ajassa saa tekelettäsi nettiin, niin et saa. piste.
Last edited by kaneli2000 on Fri Jan 23, 2009 8:00 pm, edited 6 times in total.
I see the rainbow rising
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Pikapelikisa 18

Post by Viltzu »

Mukana!
Ja sitten, eka!!1!
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Pikapelikisa 18

Post by MAVmaggot »

Mukana, toka!!!111
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Pikapelikisa 18

Post by koodaaja »

Yritän saada jotain tehtyä, pitkästä aikaa olisi aikaa.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Pikapelikisa 18

Post by Jani »

MUKANA
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Pikapelikisa 18

Post by Ris »

Mukana olen.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Pikapelikisa 18

Post by Jani »

Ja vielä uusi kuva:

Image
Valitkaa.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Pikapelikisa 18

Post by Koodiapina »

Tästä pukkaisi vielä eräs banneri:

Image
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Pikapelikisa 18

Post by phons »

Mukana...
Image
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Pikapelikisa 18

Post by skinkken »

Vähän tyhmä tuo Kilpailuajan ulkopuolella tehtyä koodia saa käyttää-sääntö.
Jokuhan voisi vain ottaa omasta pelistään koko koodin ja laittaa uudet graffat ja äänet.

Muuta sääntöä vaikka niin että Kilpailuajan ulkopuolella tehtyä ennen julkaisematonta koodia saa käyttää. ;)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Pikapelikisa 18

Post by -Z- »

skinkken wrote:Vähän tyhmä tuo Kilpailuajan ulkopuolella tehtyä koodia saa käyttää-sääntö.
kaneli2000 wrote:Tämä siksi, että koodin ikää ei voida valvoa
Ja voisin osallistua. Eikun siis ilmoittautua. Osallistumista en takaa.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Pikapelikisa 18

Post by kaneli2000 »

Kilpailu alkoi, katsokaa ensimmäisestä viestistä aihe.
Ja onnea kaikille ;).

Ja Skinkille kiitos, nyt on säännöt muutettu.
I see the rainbow rising
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Pikapelikisa 18

Post by Jani »

No huhhuh!

Osaan mää kyllä tehhä, mutta emmää ny mittää toho jaksa tehhä. :lol:
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Pikapelikisa 18

Post by kaneli2000 »

Jani wrote:No huhhuh!

Osaan mää kyllä tehhä, mutta emmää ny mittää toho jaksa tehhä. :lol:
Hihiiii, siks just, vähän haastetta :P.
I see the rainbow rising
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Pikapelikisa 18

Post by Pate5 »

Banneri:
Image
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Pikapelikisa 18

Post by -Z- »

Plprbbt.

Tähän kilpailuun lähetetään kaksi surkeaa Eräjorma-metsästys-kloonia, ja se jossa on paremmat grafiikat, voittaa.

Ainiin, en ehdi tänään osallistua, lähden nuorisotalolle.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Pikapelikisa 18

Post by kaneli2000 »

-Z- wrote:Plprbbt.

Tähän kilpailuun lähetetään kaksi surkeaa Eräjorma-metsästys-kloonia, ja se jossa on paremmat grafiikat, voittaa.
Voi olla, paitsi että Eräjorma-metsaästys on jo itsessään surkeasti tehty peli, vaikka siilisoftwaren muu tuotanto on huippuluokkaa. Jos tulee vielä huonompia pelejä, niin ne on sitten jo huonoja.
I see the rainbow rising
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Pikapelikisa 18

Post by Viltzu »

Code: Select all

uus:
Print "Paina 1, 2, 3 tai 4"
Print "Ammutut MAVit: "+p
n=WaitKey()
Cls 
s=Rand(2,5)
k=k+1
If n=s Then p=p+1
If Not k=5 Then Goto uus
MakeError "Peli loppui! Ammuit "+p+" MAVia!"
Lol :D I'm gonna win /,,/
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Pikapelikisa 18

Post by KankiKalle »

Hassua, että kun sain tietää tämän kilpailun aiheen niin heti ensimmäinen ajatus oli Eräjorma :D Olisi hienoa nähdä kunnollinen Eräjorma-metsästys klooni, tuo Siilisoftwaren versio on jäänyt pahasti kesken. Mutta kukaan tuskin saisi sellaista aikaan 2 tunnissa. Vai olenko väärässä, se nähdään pian?
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Tuxu
Member
Posts: 81
Joined: Tue Oct 14, 2008 5:54 pm
Location: Jyväskylä
Contact:

Re: Pikapelikisa 18

Post by Tuxu »

Vaikka en virallisesti ilmoittautunut, niin osallistun silti.

Tässä tulee "Tekometsä" niminen peli. Oli vähän rajattu aihe, niin en jaksanut oikeen panostaa järkevään ajatteluun ja purkkakoodailuksihan se meni, niinkuin Pikapelikisoissa aina. Kuitenkin ihan pelattava peli =)

Code: Select all

//Tekometsä
//By Tuxu
FrameLimit 40

AddText "Tämä on Tekometsä niminen mestästyspeli."
AddText "Pelin ideana on siis ampua eläimiä spacea "
addtext "painamalla. Varo kuitenkin ettet ammu ohi"
AddText "tai osu marjanpoimioihin, sillä silloin"
AddText "pisteesi vähenevät. Metsästys aika on 30s."
AddText ""
AddText "Tähän vielä lista pisteistä,"
AddText "jotka saa eläimen ampumalla:"
AddText "Jänis 10, Karhu 20, Hirvi 30"
AddText ""
AddText "Aloita peli painamalla jotakin näppäintä."

DrawScreen
WaitKey
ClearText 

P=5000
Pisteet=0
aika=30
eläin=0

Repeat
    
    Text 0,0,"Pisteet:        "+pisteet
    Text 0,20,"Aikaa jäjellä: "+aika
    If Timer()>lasku+1000 Then
        aika-1
        lasku=Timer()
    EndIf
    If aika=0 Then
        MakeError "Metsästysaika päättyi. Pisteesi:"+pisteet
    EndIf
    
    If Timer()>r+P Then 
        eläin=Rand(1,4)
        r=Timer()
        P=Rand(1000,5000)
    EndIf
    
    If eläin=0 Then
        Text 100,140,"Metsä on hiljainen..."
    ElseIf eläin=1 Then
        näkyy=Timer()
        Repeat
            Text 100,140,"Jänis juoksee! Ammu!"
            If KeyHit(57) Then
                Text 100,160,"Siihen kuoli."
                pisteet+10
                DrawScreen
                Wait 2000
            EndIf
            DrawScreen
        Until Timer()>näkyy+Rand(300,1000)
        eläin=0
     ElseIf eläin=2 Then
        näkyy=Timer()
        Repeat
            Text 100,140,"Karhu paskoo puun takana! Tulta!"
            If KeyHit(57) Then
                Text 100,160,"Kaatupa komeasti!"
                pisteet+20
                DrawScreen
                Wait 2000
            EndIf
            DrawScreen
        Until Timer()>näkyy+Rand(300,1000)
        eläin=0
     ElseIf eläin=3 Then
        näkyy=Timer()
        Repeat
            Text 100,140,"Hirvi! Antaa paukkua!"
            If KeyHit(57) Then
                Text 100,160,"Headshot!"
                pisteet+30
                DrawScreen
                Wait 2000
            EndIf
            DrawScreen
        Until Timer()>näkyy+Rand(300,1000)
        eläin=0  
     Else 
        näkyy=Timer()
        Repeat
            Text 100,140,"Jokin liikahti!"
            If KeyHit(57) Then
                Text 100,160,"Perkules, se oliko marjanpoimija."
                Text 100,180,"Noh, tuskin kukaan huomaa, "
                Text 100,200,"jos hautaan sen kanervikkoon..."
                pisteet-20
                DrawScreen
                Wait 4000
                DrawScreen
            EndIf
            DrawScreen
        Until Timer()>näkyy+Rand(500,1000)
        eläin=0  
     EndIf
     
     If KeyHit(57) Then
        Text 100,160,"Ohi meni, että viuhahti..."
        pisteet-10
        DrawScreen
        Wait 2000
     EndIf

    DrawScreen
Forever
aivot pohtii ja raksuttaa
TuxuGames | Projektiblogi
Post Reply