Newschool

Post Reply
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Newschool

Post by Sly_Jack0 »

Okei, eli newschool-hiihdosta olisi kyse. Eli harrastaako täällä kukaan kyseistä lajia (itse ainakin harrastan) tai laskettelua ylipäätänsä? Jos harrastatte niin missä päin yleensä laskette ja mitä osaatte?

Kaikille jotka eivät tiedä mistä puhutaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Newschool-laskettelu
"New school -hiihtoa pidetään laskettelua uudistavana nuorekkaana tyylisuuntana. Se on freestyle-lautailun vastine suksilla suoritettuna: mukana ovat kaikki samat osatekijät kuin lumilautailussakin, hyppyrit, reilit, paipit ym., joita laskijat käyttävät hyväkseen. Kärjistäen nykyään voi tehdä suksilla kaikkea, mikä on tehtävissä lumilaudalla."

Itse olen nyyskuulia pari vuotta harrastanut, lähinnä kaveriporukassa. (Tosin kaikki kaverini laskevat laudalla -.-') En ole mikään iha "über pr0", mutta kokoajan jotain uutta tulee opittua. Osaan 360, 540, jotain reilejä ja pressejä ja hiukan paippia jota en ole paljon laskenut, koska ei ole lähistöllä paippia.

Mutta, mutta toivottavasti täältä löytyy muitakin tämän mahtavan lajin vallinneita ja ehkä jos porukka asuu sopivan matkan päässä ja jos lunta tulee niin voisi joskus rinteessä nähdäkin.
EDIT:

Onpas noloa... Tuli vahingossa väärä alue... Olisi pitänyt mennä Yleisen pulelle... Modet siirtäkää.. :oops:

Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Newschool

Post by Olwi »

Laudalla olen temppuillut 2 vuotta. Olishan tuota kiva kokeilla,mutta menis vain sekaisin kun pitää kumpaakin jalkaa erikseen ohjata. Nätin näköstä touhua kyl.
Huuda mun ip:tä!
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Newschool

Post by Viltzu »

Nostetaanpas nyt tätäkin hieman täältä.

Itse olen ostamassa bleidit, mutta kun niissä ei satu tulemaan laukevia siteitä mukana. :(
Mistähän tälläiset saisi? Melko kalliilta tosin näyttävät. :D Mutta mikäpä harrastus ei maksaisi. :P Aattelin nimittäin koittaa bleideillä temppuilua (halfpipeista ja boxeista myös) niin senpä takia noita laukevia siteitä haeskelen. Eihän nuo murtumiset tai sijoiltaan menemiset kuulemma ole kovin yleisiä, mutta kyllä mieluusti laittaisin kaiken varalta bleideihin kiinni. :P Salomon miniverse 90 :stä (snowblade) siis on kyse.
EDIT:

Tätä aihettahan ei ole näköjään siirretty oikeaan paikkaan vieläkään. :D Vois vissiin joku siirtää?

Post Reply