Pikapelikilpailu 2

Post Reply
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Pikapelikilpailu 2

Post by Ilmuri »

Pikapelikilpailu 2
Palautus tähän topikkiin 20:10 mennessä. Muu mölinä jonnekkin muualle.
Ilmuri wrote: Sääntöinä:
  • Kilpailuaika on perjantaina 18:00-20:00, työ tulee olla kisatopikissa (aukeaa 18:00) viimeisintään kello 20:10.
  • Pelipaketissa tulee olla mukana pelin lähdekoodi.
  • Toteutuskieli Coolbasic.
  • Ennen kilpailua luotua mediaa tai koodia ei saa käyttää.
  • Peliin tulee sisältyä kilpailun alkaessa paljastuva elementti. Se on, kuten edellisessä kisassa, varsinaista toteutusta mahdollisimman vähän rajoittava.
  • Palkintoina pelin palauttaneille onnistumisen tunne ja mahdollinen maine sekä kunnia.
Aiheena on.. Highscores. Pelin täytyy siis pisteyttää pelaajan suoritus ja pitää yllä listaa parhaista tuloksista.

Onnea!
EDIT:

Mukana siis:

  • Ris
  • Grandi
  • MikkoK141
  • Chaosworm
  • KuroNeko
  • Pate5
  • KillBurn
  • bool cppNerd=!false;
  • axu
  • CCE
  • DatsuniG
  • KilledWhale
  • Jafna
[/edit]
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Koodiapina »

LehmäX. Painele vasemmalta vyöryäviä lehmä-massoja niin monta kuin onnistut 30 sekunnissa.

Code: Select all

    
    If FileExists("top-ten.txt")=0 Then
        fn = OpenToWrite("top-ten.txt")
            For i = 1 To 10
                WriteLine fn,"Joku "+((10-i)*20)
            Next i
        CloseFile(fn)
    EndIf 
     
    
    SCREEN 800,600
    
    Type lehmä
        Field x#
        Field y#
        Field v#
    EndType 
    
    Dim sija$(10)
    font = LoadFont("verdana",20,1)
    SetFont font
    
    cfg = 0
    
    köw = LoadImage("media/cow.bmp")
    
    game:
    
    Cls
    ClearKeys
    tpoints = 0
    timet = -1
    
    
    While True
    
        If Timer()>akefje+1000 Then
            timet = timet + 1
            akefje = Timer()
            For i = 1 To 50
                l.lehmä = New(lehmä)
                l\x = Rand(-100,-50)
                l\y = Rand(0,ScreenHeight()-30)
                l\v = Rnd(2,5)
            Next i
        EndIf 
    
        For l.lehmä = Each lehmä
            l\x = l\x + l\v
            DrawImage köw,l\x,l\y
            If (MouseX()=>l\x And MouseX()=<l\x+30 And MouseY()=>l\y And MouseY()=<l\y+30 And MouseHit(1)) Or l\x>800 Then
                If l\x < 800 Then tpoints = tpoints + (Int(l\v)/2)
                Delete l
            EndIf 
        Next l  
        
        Text ScreenWidth()/2,20,timet+" : "+tpoints
        
        If timet = 30 Then Exit
        
        DrawScreen 
    Wend 
    
    
    f3 = OpenToRead("top-ten.txt")
        For i = 1 To 10
            lol$ = ReadLine(f3)
            sija(i) = lol
            If i = 10 And Int(GetWord(lol,2))>tpoints Then
                Goto hiscoret
            Else
                Goto hscorename
            EndIf 
        Next i
    CloseFile(f3)

    
    hscorename:
    
        Cls
        ClearKeys()
        
        While True
            Locate 0,-99
            name$ = Input("")
            Color cbwhite
            CenterText ScreenWidth()/2,220,"Ennätyslistalle pääsit: "+tpoints+" pojoa!"
            CenterText ScreenWidth()/2,240,"Nimes?"
            CenterText ScreenWidth()/2,300,name+"_"
            If KeyHit(cbkeyreturn) Then
                Exit
            EndIf 
            DrawScreen 
        Wend 
        
        If name = "" Then name = "Joku"
        
        name = Replace(name," ","_")
        msija = 0
        done = 0
        
        f = OpenToRead("top-ten.txt")
            For q = 1 To 10
                lol$ = ReadLine(f)
                goit = (Int(GetWord(lol,2))<tpoints Or Len(lol)<4)
                If goit And done = 0 Then 
                    msija = q
                    testvar = 10
                    While testvar <> msija
                        sija(testvar) = sija(testvar-1)
                        testvar = testvar - 1
                    Wend 
                    // #
                    sija(q) = name+" "+tpoints
                    done = 1
                Else
                    sija(q) = lol
                EndIf 
            Next q
        CloseFile(f)
        
        DeleteFile("top-ten.txt")
        
        f2 = OpenToEdit("top-ten.txt")
            For e = 1 To 10
                WriteLine f2,sija(e)
            Next e
        CloseFile(f2)
        
        Goto hiscoret
        
    hiscoret:
        nobl = 0
    
        f4 = OpenToRead("top-ten.txt")
            For q = 1 To 10
                lol$ = ReadLine(f4)
                sija(q) = GetWord(lol,1)+" "+GetWord(lol,2)
            Next q
        CloseFile(f4)
    
        ClearKeys()
        
        sa = -253    
        While True
            Text 100,25,"Paina ANY keytä jotta voisit yrittää uudestaan"
            For y = 1 To 10
                If y = msija Then Color cbred Else Color cbwhite
                Text 250-TextWidth(Str(y)+"."),70+(y*40),y+"."
                Text 250,70+(y*40)," "+GetWord(sija(y),1)
                Text 550-TextWidth(GetWord(sija(y),2)),70+(y*40),GetWord(sija(y),2)
            Next y
            If GetKey() Then
                Exit
            EndIf 
            DrawScreen 
        Wend 
        
        For l.lehmä = Each lehmä
            Delete l
        Next l
        
    Goto game
Koodi on sitten täyttä potaskaa kun sen kiireellä koodasin O_o'

EDIT: Suosittelen tekemään itse grafiikat ennen pelaamista, mutta enhän mä sille voi mitään jos käytät jotain ennalta tehtyä kamaa vaikkapa CB:n media kansiosta... ;)
Last edited by Koodiapina on Fri Aug 29, 2008 8:32 pm, edited 1 time in total.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Aavesoturi »

Koodasin jotain purkkaa. Siinä on GridSpacesta pöllitty ufon kuva ja sdk:sta varastettu (ja kevennetty) gradientin luonti funkkari. Hiscore "listallekin" mahtuu vaan yksi tulos kerrallaan. Niin ja en ole edes ilmottautunu kisaan.
Anyway: http://www.jouluserver.com/~aave/aave/d ... Defend.zip

EDIT: Ohjeet - nuolet liikku ja space ampuu ohjuksia. Tuhoa avaruuden ötiäiset ennen ku ne pääsee maahan. Kuolet jos osut niihin aluksellas.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by MikkoK »

Anteeksi vain mutta minulta jäi nyt työ tulematta isosiskon takia. Ei olisi pitänyt nukahtaa sohvalle koska pikkusisko lähti sillä aikaa pois tietokoneelta ja isosisko oli sinne hiipiny...

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Jafna
Newcomer
Posts: 14
Joined: Sat Sep 01, 2007 8:58 am

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Jafna »

En vaan millään ehtiny saamaan mitään hyvää ideaa kasaan :(
Mun moka
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by DatsuniG »

Ja sainpas pelini vihdoin valmiiksi : ) Ohjeet on pelissä, joten en rupea niitä sen enempää tässä selittämään : )
Attachments
Jousipyssypeli.zip
(9.91 KiB) Downloaded 427 times
Hengität nyt manuaalisesti.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by axu »

En ehtinyt mitenkään saada peliä valmiiksi :(

En taida aikoa osallistua pikapelikisaan myöhemmin, koska olen niin hidas :?
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by otto90x »

Hahaa. Yllätyksenä osallistun kisaan viimehetkillä. Tässä tuotokseni. Kuten huomaatte loppu on tehty hutaisten, mutta saas nähä miten pärjää kisassa. Ja sitten vielä ohjeet pelaamiseen. Alus liikkuu nuolinäppäimistä ja ampuu oikeasta control näppäimestä. Pisteitä saa viiruksien tuhoamisesta. Solut tuhoutuu mikäli niissä on liikaa viruksia.
Last edited by otto90x on Fri Aug 29, 2008 8:01 pm, edited 2 times in total.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Ris »

Tiukille veti, mutta sain kuitenkin jotain valmiiksi.
Pikapeli.rar
Ohjeet: W a s d liikkuu, eikä mitään muuta. Maali on kentän vasemmassa laidassa.
Vihuihin osuessa hp tippuu. Pisteitä saa sen mukaan miten monen esineen ali on mennyt.
Saattaa löytyä joitakin bugeja, yms.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Pate5 »

Tässä oma tuotokseni; Cool Defence.
Readme wrote:---------------------------------------
C O O L D E F E N C E
---------------------------------------

Coolbasic Pikapelikisa 2:n tehty tower defence tyylinen peli. Hiirellä tähdätään ja ammutaan. Sivussa olevasta palkista voit ostaa hiirellä klikkaamalla lisää tykkejä.
LATAA

Koodi on kauheaa purkkaa, enkä ehtinyt tehdä highscore-listaa kunnolla.
EDIT:

Aavesoturi wrote:Koodasin jotain purkkaa. Siinä on GridSpacesta pöllitty ufon kuva ja sdk:sta varastettu (ja kevennetty) gradientin luonti funkkari. Hiscore "listallekin" mahtuu vaan yksi tulos kerrallaan. Niin ja en ole edes ilmottautunu kisaan.
Anyway: http://www.jouluserver.com/~aave/aave/d ... Defend.zip

EDIT: Ohjeet - nuolet liikku ja space ampuu ohjuksia. Tuhoa avaruuden ötiäiset ennen ku ne pääsee maahan. Kuolet jos osut niihin aluksellas.
Ilmuri wrote: Sääntöinä:
  • Kilpailuaika on perjantaina 18:00-20:00, työ tulee olla kisatopikissa (aukeaa 18:00) viimeisintään kello 20:10.
  • Pelipaketissa tulee olla mukana pelin lähdekoodi.
  • Toteutuskieli Coolbasic.
  • Ennen kilpailua luotua mediaa tai koodia ei saa käyttää.
  • Peliin tulee sisältyä kilpailun alkaessa paljastuva elementti. Se on, kuten edellisessä kisassa, varsinaista toteutusta mahdollisimman vähän rajoittava.
  • Palkintoina pelin palauttaneille onnistumisen tunne ja mahdollinen maine sekä kunnia.
Elikkä ilmurilta kysyn että hyväksytäänkö tämä peli. Luultavasti hyväksytään. Itselleni se on ihan sama.[/edit]
Last edited by Pate5 on Fri Aug 29, 2008 8:15 pm, edited 3 times in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by KilledWhale »

Tässä oma pikku tuotokseni. Sukulaiset tulivat ajoissa kylää ja aikaa tekemiseen jäi noin tunti, joten koodi voi olla siistimätöntä ja listojen lataus ja tallennus jäi pois mutta laitan kuitenkin.

Code: Select all

SCREEN 320,240

Dim name(10) As String
Dim score(10)

sw = ScreenWidth()
sh = ScreenHeight()

SetWindow "Ûber 1337 minigame"

//load()
//Menu

alku:

Repeat

Text sw/2 - TextWidth("Start Game")/2, 80, "Start Game"
Text sw/2 - TextWidth("High Scores")/2, 120, "High Scores"
Text sw/2 - TextWidth("Quit")/2, 160, "Quit"

If MouseY() > 70 And MouseX() > sw/2-50 And MouseX() < sw/2+50 Then
    s = (MouseY()-70) / 25
Else
    s = 0
EndIf


For i = 1 To 3
    Color 255,255,255
    If s = i Then Color 255,0,0
    Box sw/2 - 50, 70 + (i-1) * 40, 100, 30, 0
Next i
Color 255,255,255

If MouseHit(1) And s <> 0 Then
    Select s
        Case 1
            Exit 
        Case 2
            Goto pojot
        Case 3
            //save()
            End
    EndSelect
EndIf
DrawScreen
Forever

Type lines
    Field y
    Field hole
EndType

FrameLimit 40

Print "Press any key to start game!"
WaitKey

points = 0

alku = Timer()

x = sw/2
y = 10

Color 255,255,255

Cls
Repeat

For l.lines = Each lines
    If Distance(0, y + 5, 0, l\y) < 5 Then
        If x < l\hole or x > l\hole + 30 
            touch = True
        Else 
            touch = False
            add = Timer()
        EndIf
    EndIf
    l\y = l\y - 1//Min(Max(points / 5, 1), 5)
    Box 0,l\y,l\hole,1
    Box l\hole+30,l\y,sw,1
Next l

If add <> 0 And Timer() - add > 200 Then points + 1 : add = False

If Timer()-alku > 2000-(Min(Max(points / 5, 1), 4)*300) Then
    l.lines = New(lines)
    l\y = sh
    l\hole = Rand(0,sw-30)
    alku = Timer()
EndIf

Circle x-5, y-5, 10

x = Max(Min(x + RightKey()*3 - LeftKey()*3, sw-5), 5)

If Not touch Then
    y = Min(y + 2, sh-6)
Else
    y = y - 1//Min(Max(points / 5, 1), 5)
EndIf

Text sw-TextWidth("Points: "+points), 0, "Points: "+points

If y - 5 <= 0 Then Exit
DrawScreen
Forever 

If points > score(9) Then
    
    While Not KeyHit(28)
        nimi$ = Input("Gib meh ur namez!: ")      
        DrawScreen
    Wend 
    CloseInput
    
    score(10) = points
    name(10) = nimi$
    
    While Not swapped
        swapped = True
        For i = 0 To 10
            If score(i) < score(i+1) Then
                temp$ = name(i)
                sc = score(i)
                
                score(i) = score(i+1)
                name(i) = name(i+1)
                
                score(i+1) = sc
                name(i+1) = temp$
                swapped = False
            EndIf
        Next i
    Wend
    
EndIf

Goto alku

pojot:
Cls

For i = 0 To 9
    If name(i) = "" Then namee$ = "Anonymous" Else namee$ = name(i)
    Text 25, (i+1)*20, i+1+": "+namee+" - "+score(i)
Next i
DrawScreen

WaitKey
Goto alku
Tehtävä on yksinkertaisuudessaan varoa viivoja joita nousee jatkuvalla syötöllä ylös ja päästä joka viivassa olevaan rakoon. Viiva vie mukanaan ja ylhäällä on kuolema.
Last edited by KilledWhale on Fri Aug 29, 2008 8:10 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Alligaattori
Active Member
Posts: 135
Joined: Fri Mar 07, 2008 8:49 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Alligaattori »

Tässä on pikku sätökseni.

Ohjeet:

Code: Select all

Pieni pallo putoaa kuilua alas. Se voi kerätä esineitä ja mennä rikki, jos se osuu piikkeihin.
Mitä alemmas se tippuu, sitä enemmän saa pisteitä.

Taravat:
    - hp paketti hp+50
    - rakettipaketti raketit+8
    - tntpaketti tnt:t+3
    - ylläri (voi tulla hp 100, aseita tai hp=hp-50)

Kontrollit:
nuolet liikkumiseen <- ja ->
ctrl ammu raketti
shift ammu tnt
Anteeksi, jos jotain jäi mainitsematta, mutta pelaamalla asiat selviävät. On vähän kiire enkä saata muistaa kaikkea ja typoa pukkaa koko ajan.
EDIT:

Hittolainen, huomasin, että ennen luotua mediaa ei saa käyttää, ja pelini sisältää CB:n media-kansiosta napsittuja ääniä. Pelin toiminta ei huonone, vaikka ne poistaisikin. Toivottavasti pelini hyväksytään mukaan kilpailuun.

EDIT:

Huomasin vielä, että highscorelista ei näy oikein. Hiscore-tiedot löytyvät hiscores.txt:stä muodossa int1,string1,int2,string2, jne.

Attachments
pikakisa2.zip
pelini
(801.94 KiB) Downloaded 344 times
Last edited by Alligaattori on Fri Aug 29, 2008 8:18 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Ilmuri »

Naps. Järjestänen vielä varmaan erikseen lusmuäänestyksen myöhästyjille ja muille ketaleille.
Last edited by Ilmuri on Fri Aug 29, 2008 8:12 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by KuroNeko »

Aaarrghghghghg, valmis.

http://kuroneko.no-ip.biz/images/Kisapeli.rar

Pelin ideahan on siis pomppia ylöspäin karkuun alhaalta tulevaa laavaa ja mitä kauemmin selviää, sitä paremmat pisteet. Voit ottaa kolme kertaa osumaa laavaan, ennen kuin tulee gameover.

Edit: EIIIII.. Myöhässä?!?
Last edited by KuroNeko on Fri Aug 29, 2008 8:25 pm, edited 2 times in total.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Awaclus »

Empäs ehtinyt kisaan mukaan, mutta idea olisi ollut aivan mahtava :roll:
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Pikapelikilpailu 2

Post by Koodiapina »

Ilmuri: Tiedän kyllä mitä juonit IRC:ssä! Keksin siihen "ovelan" vedon: En sanonut missään, että pitäisi käyttää CoolBasicin Media kansiosta löytyvää cow.bmp:tä. Siksipä neuvonkin pelin pelaajia piirtämään itse grafiikka ennen pelaamista ;) Näin ollen olen kiinni tavallisessa äänestyksessä.
Post Reply