Team Fortress 2

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Team Fortress 2

Post by esa94 »

MAVmaggot wrote:Joo täytyy sanoa että aika buginen päivitys. Ensinnäkin noita vanhoja tavaroita kerääntyy mukavasti, sniper kävelee jouskari kädessä puolet nopeampaa kun jalat näyttää, ja homman kruunaa järkyttävät kuolemisanimaatiot. Olihan mukana myös huonosti toteutettu pipeline ja erittäin tylsä hoodoo. Mutta pari arenamappia oli ihan kivoja, kuin myös uudet itemit jotka tulivat tosin ikävästi randomilla eli achit jäivät täysin turhaksi. Toivotaan että valve korjaa tämän.
Juh, Valvehan on ilmoitellut jossain, että kun näyttäisi siltä, että puolet pelaajista saavat vanhoja kamojansa uudestaan ja toiset puolet eivät saa mitään, pitää asia korjata :D
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- »

esa94 wrote:
MAVmaggot wrote:Joo täytyy sanoa että aika buginen päivitys. Ensinnäkin noita vanhoja tavaroita kerääntyy mukavasti, sniper kävelee jouskari kädessä puolet nopeampaa kun jalat näyttää, ja homman kruunaa järkyttävät kuolemisanimaatiot. Olihan mukana myös huonosti toteutettu pipeline ja erittäin tylsä hoodoo. Mutta pari arenamappia oli ihan kivoja, kuin myös uudet itemit jotka tulivat tosin ikävästi randomilla eli achit jäivät täysin turhaksi. Toivotaan että valve korjaa tämän.
Juh, Valvehan on ilmoitellut jossain, että kun näyttäisi siltä, että puolet pelaajista saavat vanhoja kamojansa uudestaan ja toiset puolet eivät saa mitään, pitää asia korjata :D
Tämän ongelman tulee ratkaisemaan trade-systeemi. Puukotusanimaatioissa ei ole mitään valittamista meikäläisellä, paremmannäköisiä kuin sinkoilevat ragdollit tässä tapauksessa. Pipeline on parasta sitten goldrushin, hoodoo puolestaan melko geneerinen ja heikko. Uudet arenamapit ovat kyllä mahtavia, joskin sawmill on melko iso - molemmat myös erittäin näyttäviä visuaalisesti.

Tuolle random drop-systeemille valvella on suuria suunnitelmia, sanokaa minun sanoneen.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Team Fortress 2

Post by kaneli2000 »

-Z- wrote:
esa94 wrote: Juh, Valvehan on ilmoitellut jossain, että kun näyttäisi siltä, että puolet pelaajista saavat vanhoja kamojansa uudestaan ja toiset puolet eivät saa mitään, pitää asia korjata :D
Tämän ongelman tulee ratkaisemaan trade-systeemi. Puukotusanimaatioissa ei ole mitään valittamista meikäläisellä, paremmannäköisiä kuin sinkoilevat ragdollit tässä tapauksessa. Pipeline on parasta sitten goldrushin, hoodoo puolestaan melko geneerinen ja heikko. Uudet arenamapit ovat kyllä mahtavia, joskin sawmill on melko iso - molemmat myös erittäin näyttäviä visuaalisesti.

Tuolle random drop-systeemille valvella on suuria suunnitelmia, sanokaa minun sanoneen.
Hoodoo oli kyllä ihan hauska, mutta ei se sovi snipu-updateen, kun seinät hyppii koko ajan silmille. Muita kenttiä en ole päässyt testaamaan kun on kiireitä pukannut.

Suoja näytti ihan toimivalta, itse kun en smg:tä juuri käytä. Jaratea en vielä päässyt käyttämään, mutta kuulin eräältä taholta sen olevan jännä.

Updaten suurin heikkous onkin näin ollen achujen helppo saaminen. Puolen tunnin pelaamisella tuli jo viisi achelia, ja kilpi ilmestyi juuri kun olin poistumassa pelistä pelisession jälkeen. Huhhuh, ennen sai oikeasti metsätää niitä saavutuksia, nyt ne vaan tippuu tilille.
I see the rainbow rising
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Team Fortress 2

Post by MAVmaggot »

Joo aika helpot nuo achit on, saisivat olla vaikeampiakin kuin ennen koska näin ollen ne ovat vähän turhia.
Odottelen kovasti tuota trade-systeemiä kyllä, se olis kyllä ihan kiva kun näitä esineitä pukkaa. Lisäksi kaikki vaihdettavat vaatteetkin olis cool ;)
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Team Fortress 2

Post by esa94 »

-Z- wrote:Pipeline on parasta sitten goldrushin, hoodoo puolestaan melko geneerinen ja heikko.
Saatoit huomata, että valve lisää lähes jokaiseen isoon päivitykseen yhteisön tekemän kentän? No, hoodoo on tämänkertainen, joten siitä ei voi valvea syyttää. Kentät valitaan kai sen perusteella, miten suosittuja ne ovat. Ainakin sen käsityksen sain.
kaneli2000 wrote:Huhhuh, ennen sai oikeasti metsätää niitä saavutuksia, nyt ne vaan tippuu tilille.
No, valven porukan mukaa nalkuperäinen tarkoitus oli tehdä hauskoja, kohtuullisen haastavia achievementejä, jotka suunnilleen kaikki hyvähköt pelaajat voisivat saada.
Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Team Fortress 2

Post by Igr0 »

Enää ei minua kyrsi tuo snipu-spy päivitys, koska sain jo haluamani uudet aseet, eli Cloak and Daggerin ja Jarate-purkin, joista CaD on erittäin kätevä snipuja kiusatessa, koska kukaan ei oikein osaa vielä varoa loputtomasti näkymättömiä spy:tä. :) Ennen noita kahta tuli tosin saatua 3 Blutsaugeria, 1 Sandwich ja 1 Sandman... Uudet achievementitkin on ihan jees, tosin niiltä katosi minun silmissäni merkitys kun uudet aseet saa randomisti.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Team Fortress 2

Post by mikeful »

Jos Lontoon murre taipuu, niin Team Fortressiin virallisessa blogissa on vähän selvennystä ja tulevaisuudensuunnitelmia liittyen tähän tavarasysteemin uudistukseen. http://www.teamfortress.com/post.php?id=2535

Itse tulin eilen illalla sieltä miitistä ja laitoin yöksi päivittämään. Pitää testailla tässä päivemmällä.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- »

esa94 wrote:
-Z- wrote:Pipeline on parasta sitten goldrushin, hoodoo puolestaan melko geneerinen ja heikko.
Saatoit huomata, että valve lisää lähes jokaiseen isoon päivitykseen yhteisön tekemän kentän? No, hoodoo on tämänkertainen, joten siitä ei voi valvea syyttää. Kentät valitaan kai sen perusteella, miten suosittuja ne ovat. Ainakin sen käsityksen sain.
No toki toki, netistä vaan löytyy paljon parempiakin käyttäjien tekemiä payload-mappeja, esimerkkeinä pl_frontier ja pl_cranetop.

Vähän voisin kertoa näistä uusista varusteista, sillä kaikki löytyy paitsi ambassador ja jarate.

Cloak and dagger: käytännöllinen jos tykkää asustella yhdessä ja samassa paikassa, liikkuessa lataus katoaa nopeasti ja palautuu hitaasti. Pidän tästä silti, koska "pakeneminen" on melko helppoa murhatyön jälkeen, ja väijyttäminenkin helpottuu.
Dead ringer: Todella hyvä oikeissa käsissä. Periaatteessa sen käyttö on melko yksinkertaista: naamioidu oman joukkueesi pyroksi,ja ryntää vihollistulitukseen, mieluiten aukealla paikalla. Kun terveyttä on puolet jäljellä (tai lärviäsi lähestyy critrocketti), napsauta dead ringer esiin, ja kas - kuollut pyro kaatuu maahan, samalla kun jatkat vihollisjoukkueen taakse, naamioidut viholliseksi, nappaat healthkitin ja kyttäilet kunnes taskunauriisi on lähestulkoon täysin latautunut. Suoritat veriteon, kääntyen samalla tulittamaan jäljellejääneitä vihollisia revolverilla. Kun terveyttä on neljännes (tai puolet, jos paransit itsesi) jäljellä, lavastat oman kuolemasi ja pakenet. TAI jos tunnet olosi onnekkaaksi, siirryt vielä vihollisten taakse, ja valmistaudut uuteen iskuun. : )
The Huntsman: Tämä on niitä unlockeja, jotka saavat sinut pelaamaan classia josta et aiemmin pitänyt. Todella hieno toteutus, tekee oikeasti sen minkä lupaa - parantaa sniperiä keskimatkan taistelussa. On todella mahtavaa kun nuoli naulaa vihollisen päästään seinään : D Tähtääminen vaatii kyllä harjoittelua, sillä nuoli ei osu välittömästi vaan liitelee ilmojen halki raketin lailla - tosin runsaasti nopeammin. Ennakon otto on silti tärkeää, ja sik-sakkaavaan viholliseen osuminen mahdotonta.
Hauskana detaljina pyro voi sytyttää sniper-kaverinsa nuolet tuleen. Arvannette mitä seuraa osumasta viholliseen.
Razorback: Vältä.

Also, Dispenser erection.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Team Fortress 2

Post by kaneli2000 »

Kaikki on razorbackia vastaan, mutta itse ainakin käytän sitä, koska keskimatkan tulitus ei ole snipun juttuja.
I see the rainbow rising
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Team Fortress 2

Post by esa94 »

kaneli2000 wrote:Kaikki on razorbackia vastaan, mutta itse ainakin käytän sitä, koska keskimatkan tulitus ei ole snipun juttuja.
Jeh. Kokemusta tämän päiväisestä lagisessionistani on, että yksinäinen insinörtti ei kuole SMG:n sarjasa päähän metrin päästä (Vaan tappaa minut jakoavaimella o.O)
saska
Newcomer
Posts: 39
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:40 pm

Re: Team Fortress 2

Post by saska »

esa94 wrote: Jeh. Kokemusta tämän päiväisestä lagisessionistani on, että yksinäinen insinörtti ei kuole SMG:n sarjasa päähän metrin päästä (Vaan tappaa minut jakoavaimella o.O)
Se ei tietäääkseni vaikuta, että osuuko päähän vai ei.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- »

esa94 wrote:
kaneli2000 wrote:Kaikki on razorbackia vastaan, mutta itse ainakin käytän sitä, koska keskimatkan tulitus ei ole snipun juttuja.
Jeh. Kokemusta tämän päiväisestä lagisessionistani on, että yksinäinen insinörtti ei kuole SMG:n sarjasa päähän metrin päästä (Vaan tappaa minut jakoavaimella o.O)
SMG on järjettömän kehno, alle 10 damagea per luoti. Kyllä 125-healhin classeihinkin saa koko lippaan tyhjentää. Razorback sukkaa siksi, että sniper kuolee kolmesta revolverin kudista.

Edit: Ja crit-wrench on pelin pelätyin voima >:3
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Luuster
Newcomer
Posts: 30
Joined: Mon Feb 23, 2009 7:04 pm
Location: #joku vika jossakin#

Re: Team Fortress 2

Post by Luuster »

Katsokaas tämä Every class is different.
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Team Fortress 2

Post by MAVmaggot »

Omat arvioinnit uusista esineistä,
The Huntsman - Ei sovi itselleni yhtään. Tykkään hakea huomaamattomia paikkoja snippailuun, tämä ase vaatii väijymistä lähietäisyydeltä, tosin silloin tehokkaampi kun normaali kivääri. Plussana Heduttamisen fiilis + 100%
The Jar-Based Karate - Sniperin paras ystävä. Löydä spyt, heikennä ne ja tapa. Kuitenkin itsensä sammuttamis-ominaisuus on kaikkein paras. Inhottavat valopistoolin kudit, jotka aiheuttavat pitkän ja kivuliaan palamisen, vievät sekä paljon healthia, myös keskeyttävät tähtäyksen. Antaa SMG:lle todella hyvän korvikkeen.
The Razorback Tämä kömpelö ase on melkein täysin turha. Puukottamisen sijasta spyt voivat ampua Ambassadorilla 2 kertaa päähän, jolloin henkiinjäämismahdollisuudet ovat olemattomat. Ja koska tämä vielä hidastaa, ei ole mitään syytä sitä käyttää.
The Ambassador - Vähän liiankin hyvä ase. Suoraan päin juoksevat pyrot ovat helppoa riistaa käsissäsi. Pari laukausta päähän riittää tappamaan todella monta hahmoluokkaa. Tämän lisäksi ase on myös todella tarkka, eikä vartaloon ammuttaessa edes huomaa pientä eroa normaaliin revolveriin. Suosittelen.
Cloack & Dagger - Joissakin tilanteissa hyvä, joissakin tilanteissa taas huono. Törkeän nopeasti kuluva aika hankaloittaa liikkumista vihollislinjan taakse harmillisesti, tosin, kun sinne pääsee alkaa se valoisa puoli. Aina löytyy uusi nurkka.
Dead Ringer - Ihanaa että tämä TFC:stä tuttu herkku on saatavilla myös TF2:ssa. Tule hakatuksi, piiloudu, naamioidu, sulaudu joukkoon. Unohda spycheckit. Sammuta itsesi. Tästä riittää hyviä puolia. Myös parhaat naurut irtoaa, kun joku hetken iloinen vihollinen luulee tappaneesi sinut, juhlii sitä hauskoilla liikkeillään, ja pian tunteekin puukon niskassaan.
=käytössä

Vilkaiskaa muuten nämä. Jos ette vielä ole vilkaisseet.
Luuster
Newcomer
Posts: 30
Joined: Mon Feb 23, 2009 7:04 pm
Location: #joku vika jossakin#

Re: Team Fortress 2

Post by Luuster »

Cloack & Daggerissa on pieni bugi. Juostessahan paristo kuluu hirvittävällä vahdilla, mutta jos kulkee kyykyssä niin samamatka vie noin puolet väheämmän paristoja. Tosin vahtia voi verrata etanaan ja aina on vaarassa jäädä jalkoihin, mutta vihollis linjojen takana ja satunnaisesti liikennöidyillä alueilla hyöty on huomattava.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- »

Luuster wrote:Cloack & Daggerissa on pieni bugi. Juostessahan paristo kuluu hirvittävällä vahdilla, mutta jos kulkee kyykyssä niin samamatka vie noin puolet väheämmän paristoja. Tosin vahtia voi verrata etanaan ja aina on vaarassa jäädä jalkoihin, mutta vihollis linjojen takana ja satunnaisesti liikennöidyillä alueilla hyöty on huomattava.
Sen on tarkoitus kulua liikkumisnopeuden mukaan, kuten voi todeta siitäkin että pudotessa patteritasokin putoaa julmetulla vauhdilla.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Team Fortress 2

Post by esa94 »

Luuster wrote:Cloack & Daggerissa on pieni bugi. Juostessahan paristo kuluu hirvittävällä vahdilla, mutta jos kulkee kyykyssä niin samamatka vie noin puolet väheämmän paristoja. Tosin vahtia voi verrata etanaan ja aina on vaarassa jäädä jalkoihin, mutta vihollis linjojen takana ja satunnaisesti liikennöidyillä alueilla hyöty on huomattava.
Eikös idea perustu juuri siihen, että mitä nopeammin liikkuu, sitä enemmän energiaa kuluu, ja se latautuu, kun on paikallaan?
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Team Fortress 2

Post by MAVmaggot »

Kyykyssä liikkuminen on ihan yhtä hidas tapa kun juoku, pysähdys, juoksu jne. Sama aika kuluu tietynmittaisella pätkällä ihan kummalla tavalla vaan, joten hyötyä ei oikeastaan ole.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Team Fortress 2

Post by CCE »

Jos ette ole nähneet tätä TF2 videota niin tämän linkin klikkauksen jälkeen olette.
http://www.youtube.com/watch?v=-z5VGfR-c4Q&NR
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Team Fortress 2

Post by Olwi »

Ostin orankipoksin ku halvalla sain(20e,vieressä oli pelkkä tf2 samaan hintaan:D) Nyt oon yritelly asentaa ja lopulta onnistuin,ja nyt viel oottelen pari tuntii et tuo saa päivitettyä ton :lol: Rupee jo melkeen vituttaa mut toivottavasti pääsen pelailee tf2:sta koht:P
Huuda mun ip:tä!
Post Reply