Team Fortress 2

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Team Fortress 2

Post by Ozcar » Fri Apr 04, 2008 11:24 pm

Hyvät ihmiset, olette varmasti kaikki kuulleet tästä maagisesta pelistä nimeltä Team Fortress 2, joka on loistavaa arcade netti-FPS:ää ilman turhaa otsankurtistelua. Osa on ehkä jopa päässyt kokeilemaan tätä nettipelien merkkipaalua, ja onnekkaimpien hyllystä löytyy tämä kyseinen kultakimpale. Tässä ketjussa kokoan tällä foorumilla pyörivät TF2:sen pelaajat yhteen keskustelemaan pelistä, ja ehkäpä jotain muutakin.

Nimittäin, pelihän on, kuten kaikki tiedämme, mainio. Mutta pidemmän päälle sen kirkkain loiste himmenee, ja pelin hauskuus ja yllättävyys ei enää iske niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Niinpä, hyvät veljet (ja siskot), olen saanut päähäni mahdollisuuden valoisammasta huomisesta, joka tuoksuu paitsi vereltä, myös voitolta. Olen nimittäin huomannut, että kavereiden kanssa kaikki on hauskempaa. Ikävä kyllä kaveripiiriini kuuluu harmillisen suppeasti Tiimilinnoittajia, joten käännyn nyt Teidän puoleenne, hyvät CeeBeeläiset. Jos täältä löytyisi innokkaita pelaajia ainakin ryhmän, ellei jopa jonkin sortin killan perustamiseen, voisi pelaaminen saada ihan oman syvyytensä. Heti alkuun tosin täytyy sanoa, ettei itsellä riitä resurssit kuin hyvin pienimuotoiseen organisointiin, eli jos joku haluaa järjestäytynyttä toimintaa, voi itse johtaa, minä olen mukana sitten taustajoukoissa.

Eli tälläistä. Kaksi asiaa siis, joille ketju on omistettu:
1) Yleinen TF2-juttelu ja saavutuksilla brassailu (muista! Ilman kuvaa sitä ei tapahtunut ;)!)
2) Mahdollinen tiimin muodostus jos innokkaita löytyy. Jos saisi edes pari-kolme pelaajaa, voisi tähän alkaa keräämään vaikkapa nimilistaa tai jotain. No, aika näyttää mitä porukka haluaa.

Eipä tässä kai muuta, jatkakaa.
-Ozcar
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Team Fortress 2

Post by mikeful » Sun Apr 06, 2008 2:51 am

Itseltä peli löytyy ja ihan hyvä on ollut.

Voitaisiin lisäillä toisiamme kaverilistoille. Liittykää perustamaani Steam-yhteisöön. http://steamcommunity.com/groups/coolbasic
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Team Fortress 2

Post by Ozcar » Sun Apr 06, 2008 9:15 pm

Suorastaan mainiota. Katsotaanpas, josko täältä löytyisi joskus peliseuraakin =D.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- » Sat Apr 12, 2008 3:29 pm

Itse olen äärimmäisen kiinnostunut tästä tiimistä. Olen Pelaillut yhteensä n. 20 tuntia tätä peliä, ja kehittynyt melko hyväksi ainakin Spyllä, Engineerillä, Sniperillä ja Pyrolla. Huono olen Demomanilla ja Medicillä, loput siitä väliltä. Perusmapeista paras olen 2Fortissa, Hydrossa ja dustbowlissa. Jos kiinnostaa, niin laita yv:tä.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Team Fortress 2

Post by otto90x » Sat Apr 12, 2008 5:17 pm

Hmm. Tätä peliä on kyllä tahkottu tuntikausia, tosin pelaamaan teidän kanssa en pääse kun itselläni sattuu olemaan pleikkariversio. Itse olen ehkä paras Demomanilla. Noh pistäkää pelit pystyyn ja pitäkää hauskaa. :D
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Team Fortress 2

Post by Ozcar » Tue Apr 15, 2008 2:16 pm

No niin, sanoista tekoihin. Pienellä aivoriihellä päädyttiin -Z- kanssa sellaiseen ratkaisuun, että perustetaan oma Steam-grouppi organisoimaan tälläisiä peli-itloja. Eli siis kaikki samaan servuun, tiimiin ja taustalle tiimichatti päälle, ja pian vastapuoli kerää hampaapalasiaan katuojista. Jos kiinnostaa liittyä, niin Zero Kelvin Alliance-nimiseen ryhmään vain mukaan.

Eli siis nopeasti toiminnan idea. Sovitaan aika, jolloin mahdollisimman monelle käy pelata (ilta, viikonloput tms. ei liian usein, mutta ehkä pari kertaa kuussa näin alkajaisiksi). Sitten kaikille headsetit päähän, tiimitsätti taustalle ja samaan serveriin, mieluusti vielä samaan tiimiin pelaamaan. Yksinkertaista ja toivottavasti toimivaa!
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Team Fortress 2

Post by mikeful » Tue Apr 15, 2008 6:31 pm

Miksi emme käyttäisi tuota Coolbasic-grouppia, kun siellä on jo valmiiksi enemmän porukkaa kun tuossa uudessa groupissa? Voin ottaa muutaman tuonne ylläpitoon, niin ei ole pelkästään minusta kiinni tuon ryhmän säätäminen ja ylläpito.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Team Fortress 2

Post by Ozcar » Tue Apr 15, 2008 6:50 pm

Sopii kanssa mainiosti, tässä vaan ajatuksena oli pitää eri asiat erillään :) CB ei tuntunut järin aktiiviselta ryhmältä, ja jotenkin iski, että jos tästä haluaa joskus laajentaa jonkin sortin klaanitoimintaan niin "laina"nimen alla ei oikein voisi pelata. Myöskin tarkoitus oli hieman houkutella mahdollisesti CB-piirien ulkopuolisia pelaajia mukaan, mutta jos tuosta CB-alueesta aloitettaisiin niin minulle kyllä sopii. Mutta antaa kansan päättää kumpaa aletaan käyttämään, ja mennään sen mukaan sitten eteenpäin.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- » Wed Apr 16, 2008 4:54 pm

Itse olen vahvasti tuon uuden ryhmän kannalla. Pidetään eri kerhot erillään, niin elämä on paljon selkeämpää.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Team Fortress 2

Post by mikeful » Thu Apr 17, 2008 11:22 am

Jees. Tehdään näin.

Voisi järjestää vaikka nyt perjantaiksi pelit. Katellaan joku hiljainen serveri ja mennään riehumaan. Hätätapauksessa voin yrittää pitää meille omaa serveriä, mutta kaista ei välttämättä riitä kovin pitkälle.

Tuossa vielä niille, jotka eivät ole liittyneet. http://steamcommunity.com/groups/zeka
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Team Fortress 2

Post by Ozcar » Thu Apr 17, 2008 6:20 pm

Perjantai = NoCanDo. Siis tämä nimenomainen perjantai ei käy, ikävä kyllä. Jos porukalla olette johonkin menossa, on "idean isänä" vähän ikävä jättäytyä pois menosta, mutta ei kai tässä muuta voi =D. Pitäkää hauskaa.

Seuraavaan aiheeseen. Tai sama aihe eri muodossa. Milloin ihmisille yleensä sopii tulla pelaamaan? Itsellä kaikki paitsi tiistai, joka menee aina kokeisiinlukuun, ja randomisti muita eivaanpysty-päiviä. Toisekseen, pidetäänkö tämä topiikki auki peli-iltojen sopimista varten, jolloin muutkin saisivat asiasta tietää, vai jollain tavalla ryhmän sisällä (en kyllä osaa Steamin ominaisuuksista mitään sanoa, että onko edes mahdollista). Ja kolmanneksi, koska lisäpelaajat ovat aina vain plussaa, niin jos luet tätä ja mietit, tullakko mukaan vai ei, tule ihmeessä! Ja jo mukana olevat voivat hieman yrittää innostaa kavereitaan mukaan. Koska edes viidellä pelaajalla ei riemu ole vielä ihan huipussaan (ei niin, ettei hauskaa olisi, mutta ajatelkaapa vaikka koko tiimi täynnä kavereita ;) ) =/ olettaen, että kaikki voisivat olla samalla hetkellä mukana.

Ai, ja laittakaa vaikka huviksenne, mitä yleensä tykkäätte pelata (kartta, luokka), jos vaikka jotakuta kiinnostaisi

Itsellä suosikkeina kaikki alkuperäiset kentät, ja luokista demo, pyro ja engie ovat ne kulutetuimmat.

Että sellaista.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Team Fortress 2

Post by mikeful » Thu Apr 17, 2008 10:29 pm

Ozcar wrote:Toisekseen, pidetäänkö tämä topiikki auki peli-iltojen sopimista varten, jolloin muutkin saisivat asiasta tietää, vai jollain tavalla ryhmän sisällä (en kyllä osaa Steamin ominaisuuksista mitään sanoa, että onko edes mahdollista).
Noiden Steam-grouppien yksi kätevimmistä ominaisuuksista on tapahtumakalenteri. Klikkaa groupista Schedule Event -linkkiä ja tutki mitä sillä saa aikaan. Sisäänkirjautuneet groupin jäsenet saavat ilmoituksen tapahtumasta.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- » Sat Apr 19, 2008 2:39 pm

Itselle sopii kaikki muut päivät paitsi tiistai ja perjantai.

Ja kuten aiemmin sanottu, niin pelaan lähinnä sniperillä ja spyllä. Engineerillä on tosin eniten tunteja kellossa, koska aluksi pelasin paljon sillä. Engillä ei oikein pääse toimintaan mukaan, koska jokainen roundi kulkee kaavalla rakennetaan linnoitus -> Jäädän haulikon kanssa kolmoslevelin sentry gunin taakse kämppimään -> Tapetaan yksi vihu -> Vihu rupeaa demomaniksi/spyksi -> Tuhoaa sinut ja linnoituksesi -> Kaava alkaa alusta...
spyllä pääsee enemmän räminään mukaan, ja sniperillä on rentouttavaa pelata. Mikään ei ole mukavampaa kuin napsauttaa minigunin kanssa riehuvaa heavyä päähän täysillä powereilla :P

Edit: Niin, ja ne mapit! Perusmapeista ehdoton suosikkini on dustbowl. Loput ovat sitten customeita. Esim. cp_stag ja dm_duel_b1 ovat parhautta.

Laittakaa kuvia performance reporteista:
Image
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Team Fortress 2

Post by Ozcar » Mon Apr 21, 2008 5:11 pm

Mites muuten, jos vaikka nyt tässä tänä torstaina yrittäisi peli-iltaa, kävisikö porukalle?
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Team Fortress 2

Post by Ozcar » Tue Apr 22, 2008 2:27 pm

Ihmiset, armahtakaa tuplapostini, mutta uutisia luvassa. Nimittäin, sitä on toivottu ja odotettu, ja vihdoin Valve on muistanut omia hentoja pyyntöjämme. Se on täällä, nimittäin Meet the Scout. Täytyy sanoa, että tuo lyönti vyön alle oli varmasti critical hit.. Heavy-raukka :( .
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Team Fortress 2

Post by -Z- » Wed Apr 23, 2008 8:44 pm

Ozcar wrote:Ihmiset, armahtakaa tuplapostini, mutta uutisia luvassa. Nimittäin, sitä on toivottu ja odotettu, ja vihdoin Valve on muistanut omia hentoja pyyntöjämme. Se on täällä, nimittäin Meet the Scout. Täytyy sanoa, että tuo lyönti vyön alle oli varmasti critical hit.. Heavy-raukka :( .
Tänä torstai käy hyvin. Heh... Meet the scout on kyllä paras hahmoesittelyvideo meet the soldierin jälkeen. Heavyä käy sääliksi, se on minun mielestäni niin symppis :3

Tämä lausahdus saa minut aina nauramaan ääneen meet the soldierissa: "He used his fight money to buy two of every animal on earth, then he herded them onto a boat, and then he beat the crap out of every single one"

TF:än on muuten seuraavassa päivityksessä tulossa unlockattavia aseita... Medicin Unlockit on jo julkistettu, ja näyttääpä siitä melkoinen rambo tulevan. En jaksa odottaa, että mitä jännää keksivät vaikka engineerille ja sniperille... Spekuloidaanpa aiheesta.

Minun mielestäni toinen sentry gun engineerille olisi aika hardcore, puhumattakaan nyt vaikka sammumattomasta tulesta pyrolle... Tai ajatelkaa sniperiä, jonka tehot lataavat sataan viiteenkymmeneen prosenttiin. Tai Demomania, jolla voi olla vaikkapa 12 stickybombia samaan aikaan käytössä. Hehhee... Onko muilla mitään ideoita.

Täältä löysin: http://www.Teamfortress.fi

Edit: Siis seuraavaan päivitykseen tulee ainoastaan medicille nuo unlockit, muiden unlockit seuraavat perässä.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time

User avatar
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Team Fortress 2

Post by Ozcar » Thu Apr 24, 2008 2:48 pm

No, tänään siis jotain? Minulle käynee tuossa illemmalla hyvinkin :) pidänpä vaikka Steamin ryhmätsättiä auki, joinikaa niin sovitaan käytännön järjestelyistä.
EDIT: Eli ajaksi isketty kahdeksalta (20.00), kaikki halukkaat mukaan!

Mitä noihin unlokittaviin aseisiin tulee, aloin unelmoida demolle kaksivaiheisesta räjäyttelystä (miinoja kahteen eri paikkaan, eikä kaikki mene kerralla *PUM*). Insinöörille tuli mieleen tuplanopeat teleportit tai jokin muu kiva ominaisuus, kuten vaikka lyhyemmän kantaman turretti, joka kuitenkin kestää enemmän kuritusta ja tarjoaa takana kykkivälle insinöörille parempaa suojaa. Tai vaikka jakari, jolla voi poistaa ansamiinoja toiminnasta. Ja scoutille tuli mieleen kiva ominaisuus, eli siis ilmassa lentävien räjähteiden mätkiminen pesismailalla niin, että ne palaavat jonkin matkaa takaisinpäin (jonkin sortin autolukitus siis tähän pakollinen). Ajatelkaa taunttia, kun scoutti juhlii "kunnarin" merkiksi! Kenellekään tullut muuten ideoita, vaihtuvatko tauntit uusien aseiden myötä?

EDIT:

Image
Last edited by Ozcar on Thu Apr 24, 2008 7:11 pm, edited 1 time in total.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Team Fortress 2

Post by mikeful » Thu Apr 24, 2008 4:59 pm

Pistin chatit jo nyt auki. Yritän saada vähän kouluhommia valmiiksi ennen klo 20:tä.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

User avatar
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 5:15 pm
Location: Muhos

Re: Team Fortress 2

Post by Olwi » Wed Apr 30, 2008 6:56 am

Edit:Oho,luin alueen säännöt
Last edited by Olwi on Wed Apr 30, 2008 7:59 pm, edited 1 time in total.
Huuda mun ip:tä!

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Team Fortress 2

Post by CCE » Wed Apr 30, 2008 6:10 pm

No uskotko todella että warez/kräk/nocd versiossa nettipeli rullaa virallisilla kopioilla ja vac suojauksilla varustetuilla servuilla hyvin?
Voihan näin ollakkin mutta eihän se ole kallis peli, ja suosittelinkin ostamaan sen orange boxin. Vaikka ihan vaan portalin takia.

Post Reply