Post counter..? O_o

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Post counter..? O_o

Post by Misthema »

Tässä olen miettinyt tätä asiaa ja haluaisin kaikilta nyt mielipiteet tähän, varsinkin näiltä "aktiivisilta-postaajilta", että tekeekö suuri postaus määrä sinusta jotenkin pr0:n, vai minkä takia sitä pitää joka väliin laittaa joku viesti, vaikkei siinä sen kummemmin mitään asiaan liittyvää olisikaan?
En nyt muista mistä postista tämän luin (näiltä foorumeilta kuitenkin), mutta joku oli vastannut vain sen takia että saisi post counter:nsa luvun mahdollisimman suureksi... -___-'
Eihän tässä ole mitään järkeä, vai onko? Noh, ehkä minäkin vain havittelen suurta lukua post counterissa kun tämänkin otin puheeksi? >;G
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Post counter..? O_o

Post by anttipanda »

Juuri postiasi lukiessa mietin samaa mitä viimeisessä lauseessa meninasit ;D No olihan tuo asiaa kuitenkin.

Minuun ainakaan määrä ei tee vaikutusta, pelkästään käytös ja laatu. Tuonne offtopiciin saa laittaa vähän laaduttomampaakin kamaa, mutta ei sielläkään mennä teinilinjalle.
OoO
Nabixy
Member
Posts: 51
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:22 pm

Re: Post counter..? O_o

Post by Nabixy »

Minusta on ihan naurettavaa tämä sairaalloinen posthunting. Ihan tyhjät tai aiheettomat viestit kyrsivät esim. "Hyvä" tai "Joo, oli hieno".

Joillain foorumeilla olen törmännyt tyyppeihin, jotka sitten kirjoittavat ensin jotain aiheeseen päin ja sitten lyövät vaikka muutaman mainoslinkin siihen perään (ei siis allekirjoituksessa) viestinsä jälkeen; "Tässä vielä aiheeseen liittyen:". Vaikka miten menisi ohi pääaiheesta.

Tai sitten vastataan kysyttyyn kysymykseen lyhyesti, vaikka siihen olisi jo vastattu laajasti useamman kerran samassa topikissa. Asian tarkentaminen tai sanojen oikaisuviestit eivät ole mielestäni turhia, mutta lyhyenlännät perustelemattomat mielipideviestit ovat ihan turhia.

Kyllä ne viestinmetsästäjät yleensä jo asenteesta tai viestin laadusta tunnistaa. Eipä itseltäni kauheasti arvostusta heru spämmäilyyn. Myöskään koko hymiökatrasta ei kannattaisi raiskata. Mutta nämähän ovat jo foorumin ohjeissa. Kaikkihan ne ovat lukeneet.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Post counter..? O_o

Post by Koodiapina »

Vaikka postcountti saisikin jotkut näyttämään 1337 hAX0R:eilta, niin kyllä ne oikeasti pr0:t käytöksellään erottuvat. Itse olen posthuntinkia harrastanut vanhoilla foorumeilla, mutta se on aika tyhmää. "Montakohan viestii tänään saisin tehtyy?..", "Millonkohan ylitän henkilö X:n viestimäärässä?..." jne. Musta sitäpaitsi tuntuu, että kaikki pr0:immat kirjoittelevat vähiten, koska ei se määrä vaan se laatu ;)
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Post counter..? O_o

Post by Myst!c »

Grandi wrote:Vaikka postcountti saisikin jotkut näyttämään 1337 hAX0R:eilta, niin kyllä ne oikeasti pr0:t käytöksellään erottuvat. Itse olen posthuntinkia harrastanut vanhoilla foorumeilla, mutta se on aika tyhmää. "Montakohan viestii tänään saisin tehtyy?..", "Millonkohan ylitän henkilö X:n viestimäärässä?..." jne. Musta sitäpaitsi tuntuu, että kaikki pr0:immat kirjoittelevat vähiten, koska ei se määrä vaan se laatu ;)

Niin sanotut Pr0:t postaa esim. ongelmiin vain jos he osaavat
selittää sen kunnolla, esimerkkikoodeihin ja projekteihin kunnon
kritiikillä.
Every Legend Has A Start!
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Post counter..? O_o

Post by Mysterius Coder »

Laatu se loppujen lopuksi ratkaisee, mutta iso post count antaa kyllä kuvan aktiivisuudesta. (esim. olen pannut merkille, että koodaaja on hyvin aktiivinen.)
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Post counter..? O_o

Post by Pabnih »

Mysterius Coder wrote:Laatu se loppujen lopuksi ratkaisee, mutta iso post count antaa kyllä kuvan aktiivisuudesta. (esim. olen pannut merkille, että koodaaja on hyvin aktiivinen.)
Koodaajan aktiivisuuden huomaa katsomatta post counteriakin.
Minäpäs en vastaakkaan kaikkiin aiheisiin vaikka asiaa olisikin, kun pelkään että nolaan itseni tai jotain :o
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Post counter..? O_o

Post by otto90x »

Vanhoilla foorumeilla oli se hyvä puoli että näki milloin joku oli rekisteröitynyt (nyt on kaikki aika samaan aikaan joten siitäkään ei mitään voi päätellä) tietenkään sekään ei takaa hyvää käytöstä tai muutenkaan osaamista, mutta olipahan jotain.

Lisäongelmia tuottaa nyt uusien foorumeiden myötä vaihtuneet nimet. Esim. Juuri nyt vasta tajusin että Myst!c ja Mysterious Coder ovat eri henkilö, luulin että Mysterious Coder oli muuttanut nimensä Myst!ciksi.

Noh kai tähän tottuu, ja ei kai sillä virtuaalipeniksen pituudella niin hirveästi ole merkitystä, mutta jotenkin sitä silti väkisinkin sellaisen arvohierarkian mielessään rakentaa.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Post counter..? O_o

Post by Misthema »

Grandi wrote:....Musta sitäpaitsi tuntuu, että kaikki pr0:immat kirjoittelevat vähiten, koska ei se määrä vaan se laatu ;)
Tämähän se melkein olikin jo vastaus "kysymykseen", koska nämä ns. pro -henkilöt ovat jo niin osaavia, tai sitten vain osaavat metsästää ongelmansa itse, ettei heidän tarvitse siitä tehdä sen suurempaa numeroa foorumeilla.

Ja vanhoista foorumeista puheenollen, muistui mieleen nämä YBER-NOOBIT (anteeksi), jotka jo ongelmat osioilla kinuivat valmiiksi tehtyjä pelejä, joihin he laittaisivat nimensä, tai se, että jokaisesta hemmetin ongelmasta piti laittaa uusi topikki ongelmat -osioon... Nykyäänhän tämä on jo vähän parantunut (Typerät kysymykset -viestiketjun ansiosta).

Ja.. Heh heh.. Nauratti vain tuo Grandin viesti jollain tapaa, koska ensimmäisen sanan jälkeen vilaisin postausten määrää.. :D Se vain sai jotenkin naurahtamaan.. Noh, ehkä tämän topikin takia rupesin kiinnittämään liikaakin huomiota toisten postauksien määrään. :)

Tästä aktiivisuudesta: se että on jokaiseen topikkiin vastaamassa, ei välttämättä tarkoita sitä että olisi yksinään aktiivinen. Kyllähän minäkin joka päivä, montakin kertaa päivässä metsästän foorumeilta sellaisia topikkeja, joihin osaisin vastata. Ehkä enemmän olen yrittänyt viettää aikaani ja panostaa aktiivisuuteeni Ongelmat -osiolla, koska jollain tapaa vain tekee mieli auttaa aloittelevia CB -koodaajia. En sitten tiedä miksi (en oikeasti tiedä :S).
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Post counter..? O_o

Post by koodaaja »

No pitääpä tähän nyt kirjoittaa, kun on tullut tänne aika monta viestiä postailtua. Ja se johtuu elämättömyydestä, ei (ainakaan tietoisesta) posthuntingista. En pidä itseäni minään pr00na vaan aktiivisena peruspulliaisena. Eihän se merkitse, montako viestiä kirjoittaa, vaan se kuinka suuri osa niistä on laadukkaita. En usko sortuneeni pahemmin näihin "kiva" -tyyppisiin viesteihin, kuten tuskin kovin moni muukaan - tämän foorumin taso kun on varsin korkea.

Ja jos alan massapostata asiasisällöttömiä viestejä, niin valittakaa vain, eiköhän se siitä ;D

EDIT: Aloittelijoiden auttamisestahan tulee hyvä fiilis, tuntee olevansa hyvä tyyppi. Lisäksi kai siinä on jotain velanmaksun tapaista, kyllähän kaikkia sitä tarvitsevia on autettu heidän ollessaan aloittelijoita (no, ainakin asiallisesti käyttäytyviä..)
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Post counter..? O_o

Post by iTKEVAnAKKI »

Vaikka onkin toiseksi eniten( 246 viestiä koodaajaa jäljessä :o ) postauksia foorumilla, en ainakaan myönnä "keräileväni" niitä :lol:
Ärsyttävintä n00beissa on se etteivät ne osaa selittää ongelmaansa, ja hermostuvat kun me muut ei tajuta. Tai jos peli saa huono kritiikkiä niin "suuttuvat" :D

Marcoder on ylivoimainen ykkönen ;) mutta koodaajasta on ollut varmaan eniten apua...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Post counter..? O_o

Post by Pettis »

Postilaskuri olisi varmaan piilotettu näkyvistä mikäli se softan puolesta olisi mahdollista ilman että alkaa puukottamaan teematiedostoja. Mielestäni on kuitenkin ihan mukanaa nähdä, että kuinka paljon sitä onkaan tullut kirjoiteltua.

AIka nopeasti saa selville, että onko aktiivinen kirjoittelija muuten vain aktiivinen vai suoltaako hän turhia viestejä foorumin täyteen. Tuo selviää helpoiten katsomalla kaikki kyseisen henkilön kirjoittamat viestit.

Mutta minäkinhän luonnollisesti olen ihan toivoton nyyppä kun postilaskurini lukema on näin pieni.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Post counter..? O_o

Post by Awaclus »

Minä en myöskään pidä posthuntingista. (Oli kiva päästä siitä Newcomerista eroon( :D ), mutta en kyllä ainakaan halunnut antaa sitä vaikutelmaa että harrastaisin viestien kalastelua.)
Näsäviisaan luonteeni vuoksi kaikki viestini eivät ehkä ole maailman laadukkaimpia, mutten silti kirjoita niitä sen vuoksi, että postcounteri kasvaa, vaan siksi, etten yksinkertaisesti osaa olla kirjoittamatta niitä.
iTKEVAnAKKI wrote: Ärsyttävintä n00beissa on se etteivät ne osaa selittää ongelmaansa, ja hermostuvat kun me muut ei tajuta.
Täysin samaa mieltä. Vaikka itsekin olen ehkä hieman huono puhumaan InRealLife, niin olen kuitenkin sitä mieltä, että jos on yksi maailman monipuolisimmista kielistä käytössä, ei luulisi olevan kovin hankalaa kirjoittaa selkeää kirjakieltä, karjala savo pohjanmaa lappi stadi teinix- murreyhdistelmän sijasta. Ja toiki kaikki epänoobitkin saattavat olla huonoja puhujia, mutta yleensä tietävät sen itse, eivätkä luule olevansa maailman parhaita puhujia.
Post Reply