Koodareitten muut harrastukset

Muu yhteisön välinen keskustelu.

Muut Harrastukset

Pelaaminen
55
29%
Liikunta (Mikä laji)?
37
20%
Rakentelu (Mitä rakentelet)?
17
9%
Airsoft ja muut joukkue pelit
16
8%
Roolipelit
15
8%
Muu (Mikä)?
18
10%
Musiikkiin liittyvät harrastukset
31
16%
 
Total votes: 189

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Awaclus »

- Soitan (opiskelen) selloa ja rumpusettiä. Sen lisäksi osaan soittaa vähän sähköbassoa, kitaraa ja pianoa.

- Talvisin harrastan jonkin verran hiihtoa sekä kesäisin snorkkelisukellusta. (Niille, jotka eivät tiedä, mitä se on, niin se on sitä että on maski ja räpylät ja vedetään ilmaa keuhkoihin ja sukelletaan. Snorkkelin kanssa harrastuksella ei siis ole mitään tekemistä.)
Airsoftin meinasin aloittaa mutta se jäi meinaukseksi.

- Pelaan. Erityisesti roolipelit sekä tietokoneella että RuneQuestia sitten pöydällä. Joskus ois tarkotus mennä ropekoniinkin mutta on jäänyt käymättä. Ja liveroolipelaustakin olisi kiva joskus kokeilla. Sen lisäksi pelaan Magic the Gathering - keräilykorttipeliä.

- Kuvaan, ohjaan ja käsikirjoitan elokuvia. Kaverien kanssa tehty jo aika monta epäonnistunutta elokuvaa :roll:

- Luen. Senverran paljon että voisi kenties jo luokitella harrastukseksi.
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:12 am

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Rufi »

Itse tässä kitaraa soittelen (vaikkakin nyt jäänyt vähän sivummalle :(), sitten tietysti pelaan (johon ikävästi menee suurin vapaa-aika...) ja käyskentelen kuntosalilla noin 3 kertaa viikossa (mitä nyt talvilomalla ei oo tultu käytyä yhtään)... Ei ainakaan nyt muuta tule mieleen :roll:
Taino, olen kirjoitellut kirjaakin, mutta se lopahti sitten jotenkin :mrgreen: Kirjojakin kyllä tulee luettua iltaisin :shock:
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
Attenk
Newcomer
Posts: 13
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:25 pm

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Attenk »

Nykyisin säännöllisiä harrastuksia tennis (vielä viime vuona sen seurana sulkapallo mutta innostus lopahti) ja musiikkiopisto (pianotunnit + ne kuolettavan tylsät teoriatunnit sekä hauskimpana bänditoiminta). Todella laiska olen kylläkin ollut pianoa muuten vapaa-aikana soittamaan bändibiisejä lukuunottamatta, jotenkin tekemistä ehkä musamaun muuttumisen kanssa. Musiikkia tuleekin nykyään kohtuullisesti kuunneltua.

Luonnollisesti myös mukaan kuuluu se pelaaminen, omalla kohdalla pääosin konsolilla, se nyt vaihtelee aika paljon päivittäin. PC-puolella taipumusta kylläkin jumittua tuntikausiksi vaan selailemaan nettiä kun olis paljon järkevämpääkin tekemistä :) Aktiivisesti lueskelen aikakauslehtiä mutta kirjojen lukeminen jäänyt melko vähiin lähiaikoina.

Ja loput voikin ('outoa' kyllä) kopioida suoraan Ozcarilta), eli "lautapelit kaverien kanssa ja nyt niin ajankohtaiset lätkäsessiot sun muut urheiluaktiviteetit kaveriporukassa". Onneks kaveripiiriltä löytyy intoa urheiluunkin niin saa ihan hyvänkokoisella porukalla pelejä aikaan.

Epämääräisenä harrastuksena myöskin videokuvaus ja -editointi, johon ainakin intoa löytyy reippaasti, pitäis vaan joskus saada jotain järkevää aikaankin. Siitä tylsä harrastus, että aina haluais parempia ja kalliiita kuvausvälineitä, uusi kamera (ja jalusta sen seuraksi) kiinnostais kovasti :P
Last edited by Attenk on Fri Jan 04, 2008 10:33 pm, edited 1 time in total.
b - vannoutunut atteisti. Attttrrrcckk!
Basic
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:34 pm
Location: Siellä jossain kaukana.
Contact:

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Basic »

Älä ota pahalla, mutta oletko ali?
En sitäkään :P
Image
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by SPuntte »

Täällähän on yllättävän paljon musiikkimiehiä (ja naisia?), hieno juttu!

Itse olen soittanut pianoa seitsemänvuotiaasta, eli kymmenen vuotta ja rapiat. Nyt tosin en jaksa enää tunneille juuri harjoitella, kun se on sivuaineeni, mutta itsekseni soittelen kaikkea kivaa Beethoovenista Scott Jopliniin :mrgreen: Lisäksi olen vingutellut selloa kohta yhdeksän vuotta. Tosin en mikään pro siinä ole, ainakaan tuohon yhdeksän vuoden pituiseen aikaan nähden. Lähinnä soitan siksi, että siitä saa jotain, erityisesti pianon soitosta. Lisäksi olen soitellut erilaisissa enemmän ja vähemmän klassisissa kokoonpanoissa. Pianoa, selloa, kitaraa, rumpuja ja muita perkussioita.

Liikuntaa harrastan myös, tosin epävirallisesti, eli en missää joukkueessa tai seurassa pelaa. Toisaalta, jos aikaa olisi, varmaan liittyisin johonkin sulkapalloseuraan. Tykkään kesälajeista erityisesti sulkapallosta, pesäpallosta sekä pyöräilystä. Talvilajeissa murtsikkahiihto, satunnainen laskettelu (syöksyen ja metsäreittejä puikkelehtien :P) ja luistelu (myös satunnainen jääkiekko).

Partio puuttu listasta! Nyt tosin sekin on vähän jäänyt, kun ei tullutkaan uutta sudenpentulaumaa minulle, eikä vanhojen kokousaika sopinut.

Lisäksi harrasta satunnaisesti esimerkiksi valokuvaamista, kuvien photoshoppaamista, rakentelua. Esim. alkeellinen sähkökitaran induktiomikkiperiaatteeseen pohjautuva soitin on tekeillä, tosin ollut kauan jäissä. Lisäksi elektroniikkakin kiinnostaa. Ja tekniikkalegoistakin tulee joskus rakenneltua :geek:
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Dibalo »

- Anime
- Ropetus (larppaus, rope, cossi)
- Hiihto
- Ju-jutsu
- Metsästys
- Ammunta (haulikko)
- yleinen kunnon ylläpito
- tanssi (Steppis :P)
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi
Pie2
Member
Posts: 55
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:14 pm
Location: Porvoo

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Pie2 »

Sähkökitaraa soittelen. Siinä ehkä suurin intohimoni. Olen myös soittanut trumpettia nelisen vuotta, mutta siihen se jäi sitten. Tykkään myös lukea, esim. Tolkien.
Kesäisin uin paljon, talvisin kävelen mieluummin.
Kuuntelen paljon musiikkia ja käyn sillointällöin konserteissa.
EDIT: ...niijoo ja koneella oon ;P
EDIT2: aika paljon unohtu...
Since 24-March 05
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by mikeful »

Pelaaminen (tietokone-, konsoli- ja pöytäpelit), piirtäminen ja taikatemput. Kesäisin tulee pyöräiltyä ja uituakin.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by koodaaja »

mikeful wrote:Pelaaminen (tietokone-, konsoli- ja pöytäpelit), piirtäminen ja taikatemput. Kesäisin tulee pyöräiltyä ja uituakin.
Millaisia temppuja teet? Itse harjoittelen välillä korttitemppuja, niitä on kiva tehdä ;D
BulletStorm

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by BulletStorm »

Parkouria ja airsoftiahan mä + pelaaminen ja sitten oppetelen C# kieltä, jotta voisin jopa tehä jotain XNA Game Studiolla tulevaisuudessa. :D
Last edited by BulletStorm on Sun Jan 06, 2008 10:32 am, edited 1 time in total.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by mikeful »

koodaaja wrote:Millaisia temppuja teet? Itse harjoittelen välillä korttitemppuja, niitä on kiva tehdä ;D
Kolikkotempuilla aloitin, mutta siirryin aika pian korttitemppujen pariin. Nyt on korteista 2 kirjaa ja kolikoista 1 sekä kymmenkunta yksittäistä temppua. Olen tässä mietiskellyt mitä seuraavaksi tilaisi tuolta kaupasta.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Basic
Newcomer
Posts: 25
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:34 pm
Location: Siellä jossain kaukana.
Contact:

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Basic »

Minäkin harrastan taikatemppuja, unohtui vain laittaa tuonne. Aika monta täältä niitä näköjään harrastaa. Aloitin kolikkotempuilla, sitten liina yms. ja lopulta kortti ja muut vaikeammat.

[Offtopic]Mikeful: Mistä kaupasta tilaat? Itse tilaan Markku Purhon kaupasta (http://www.markkupurho.fi/magicshop/).[/Offtopic]
Last edited by Basic on Fri Jan 18, 2008 9:19 pm, edited 1 time in total.
Image
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by mikeful »

Juu. Sieltä minäkin.

Ei Suomesta löydy muita alan kauppoja ja Purholta voi kysyttäessä järjestellä jotain ulkomailta, jos kaupasta ei löydy.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Vouldenhaul »

Eli muut harrastukset... Liikuntaharrastuksista judoa, jalkapalloa, salibandya, sulkkista, kilpajuoksua ja ties mitä olen aikojen varrella harrastunut. Tällä hetkellä en mitään liikuntalajia harrasta. Kitaraa soittelen aikani kuluksi. Ennen otin tunteja, mutta nyt soittelen muuten vaan. Joitain omia kappaleitakin on, mitkä taitaa olla ainakin Pienet Pelit ja Infernalisch projekteissa.

Ehdoton harrastusmuoto on pelaaminen. Tarkemmin ottaen konsolipelaaminen. Joittenkin mielestä se voi tuntua nörttiharrastukselta, mut on oikeesti paljon rennompaa puuhaa, kun tietsikal peluu. ;) Aatelkaa nyt, joka istut tietsikkatuolissa tuijottamassa jottain onnetonta näyttöä, tai rentoudut sohvalla kavereitten kaa ja saat katella teräväpiirtotelkkuu. Konsoleista siis omistan uusimman PSP:n ja PS3:n (näistä tiiän kaiken). Vanhemmista jottain PS2:ta ja Nintendon tuotoksii löytyy.

Joskus keräilin jottain postimerkkejä sekä ulkomaalaisia rahoja. Se on kuitenkin vähän jäänyt, kun rahalle on parempaakin käyttöä, kun säilyttää peltipurkissa. Kaiken kaikkiaan harrastuksia on löytynyt jos jonkinlaista ja kaikkia en ala luettelemaan. PS. Kaikki ostamaan Metal Gear Solid 4:ää ja Grand Theft Auto IV:tä (tulee pian). :P
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by anttipanda »

Vastasin pelaaminen, rakentelu ja musiikkiin liittyvät harrastukset.

Rakentelen mm. kitaroita ja bassoja, muuan jo tullut rakennettua. Ja satunnaisesti taloja ;) Myös erinäistä kitarointiin liittyvää elektroniikkaa sekä huonekaluja on tullut tehtyä. Seuraavaksi pitäisi alkaa rakentamaan hollowbody-kitara, eli pitäisi alkaa hivuttautumaan puukeskukseen jotta keväällä/kesällä voisi rakentamisen aloittaa... Himskatin kallista vain tuo puutavara tätä nykyä.

Musiikkiin liittyvät harrastukset ovat kitaran, rumpujen, koskettimien ja erinäisten vaskipuhaltimien soitto, laulu ja sävellys ja sanoitus. Eli kaikki mitä kotistudionisti tarvitsee! Onhan sitä tuossakin.
OoO
Niko40
Newcomer
Posts: 8
Joined: Wed Jan 23, 2008 7:28 pm

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by Niko40 »

Harrastuksia minulla on muutamia. Pienimuotoinen liikunta (lenkkelen pitääkseni edes jonkinlaisen yleiskunnon), pelaaminen, 3d mallitus, ohjelmoiminen ja musiikin teko ( http://koti.mbnet.fi/~niko40/downloads/Aanet/Meloda.mp3 ) joka ei muuten ihan täysin ole vielä hanskassa. Kaikki nuo on vaan harrastuksia. Tällä hetkellä minulla ei ole työpaikkaa.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Koodareitten muut harrastukset

Post by KilledWhale »

Tällä hetkellä pääasiassa partio sekä satunnainen pyöräily, kesäisin uinti ja talvisin laskettelu. Sen lisäksi 3D palapelien keräilyä sekä origamien taittelua. Noiden lisäksi menee vielä pelailu ja ohjelmointi jotka syövätkin suuren osan vapaa-ajasta.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Post Reply