3d-mallinnukset

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Raspful » Tue Jan 22, 2008 8:19 pm

Sami The Great wrote:
Raspful wrote:Sami The Great: Milläs teit taivaan?
Myst!c: Ei nuo nyt niin kamalia ole.
Yleisesti: Tuli ongelma kun piilotin kaksi objektia edit tilassa painamalla "w" ja sieltä "hide". Milläs saan ne takaisin? :?
Texturoimalla taustan ;) Voit säätää textuurin taustalle kun menet sinne shadin valikkoon blenderissä ja sieltä world painike.

Juu tuon tiesinkin. Meinasin vain, että mistäs sen kuvan olit ottanut, mutta se löytyikin Harakan antamista linkeistä.

Kiitos Harakalle avuista taas kerran!

EDIT:

Voiko Blenderissä vaihtaa sitä oletus kansiota johon automaattisesti tallennetaan ja josta ladataan kaikki?


Edit2:

Omia tuotoksia. Ethän pahastu Sami The Great vaikka yhden kuvan idea on hieman sinulta varastettu. ;)

*Klik*

*Klik*

*Klik*

*Klik*
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: 3d-mallinnukset

Post by Myst!c » Tue Jan 22, 2008 10:10 pm

Ei hemmetti! Mistä te kaivatte nuita tekstuureja. :/ Raspful, viimeisen työsi tekstuurit olivat todella hienot. :S
Every Legend Has A Start!

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Koodiapina » Tue Jan 22, 2008 10:25 pm

Joo, todella hienoja ovat tosiaan. Ihmettelen vaan miten Sami The Great onnistu tekee ton talon kattoineen päivineen vaikka oli vasta toka työ :o Itse olen kokeillut blenderiä jokunen aika sitten, mutta kameran kääntelyn kanssa tuli ongelmia ja se jäi sitten siihen..
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: 3d-mallinnukset

Post by Vouldenhaul » Tue Jan 22, 2008 10:33 pm

Sami The Great wrote:Tulipahan harjoiteltua heijastuksen tekoa. Kolmas työ: Image
Vau, uskomattoman hienon näkönen... :o
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Sami The Great » Wed Jan 23, 2008 8:25 am

Raspful wrote:
Sami The Great wrote:
Raspful wrote:Sami The Great: Milläs teit taivaan?
Myst!c: Ei nuo nyt niin kamalia ole.
Yleisesti: Tuli ongelma kun piilotin kaksi objektia edit tilassa painamalla "w" ja sieltä "hide". Milläs saan ne takaisin? :?
Texturoimalla taustan ;) Voit säätää textuurin taustalle kun menet sinne shadin valikkoon blenderissä ja sieltä world painike.

Juu tuon tiesinkin. Meinasin vain, että mistäs sen kuvan olit ottanut, mutta se löytyikin Harakan antamista linkeistä.

Kiitos Harakalle avuista taas kerran!

EDIT:

Voiko Blenderissä vaihtaa sitä oletus kansiota johon automaattisesti tallennetaan ja josta ladataan kaikki?


Edit2:

Omia tuotoksia. Ethän pahastu Sami The Great vaikka yhden kuvan idea on hieman sinulta varastettu. ;)

*Klik*

*Klik*

*Klik*

*Klik*
Itse olen myös miettinyt miten tuon kansion saa vaihdettua.
En pahastu. Harjoittelu työhän tämä vain on ;)
Miten muuten saan tuon textuurin suoraan linjaan taloon seinän kanssa eikä kameran?
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Harakka » Wed Jan 23, 2008 8:35 am

Maailman tekstuurin saa maailman suuntaiseksi jos napsauttaa Real-painiketta paneelin vasemmassa laidassa. Tällöin tarvitaan usein aika isoa (laajaa) kuvaa, jotta se peittäisi koko kuva-alan. Angular- ja spheremapit ajavat asian. Angular mapeilla pitää olla valittuna real, angmap (tekstuuriboksista) ja hori (map to). Spheremapeilla muuten samat paitsi angmapin sijasta sphere.

EDIT: Myst1c, nyt en kyllä tajunnut ollenkaan mitä meinasit. Voisitko selventää? (Alempaan postiin ei kuuluisi vastata tällä tavalla, mutta joopajoo en viitsi kahta viestiä minuutin sisään kirjoittaa.)
Last edited by Harakka on Wed Jan 23, 2008 8:39 am, edited 1 time in total.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: 3d-mallinnukset

Post by Myst!c » Wed Jan 23, 2008 8:36 am

Niin sehän venyttää/mahduttaa sen tekstuurin aina
valitun objektin kohdalle niin se voi olla aika epätarkka? :D
Every Legend Has A Start!

User avatar
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Raspful » Wed Jan 23, 2008 5:55 pm

No niin Blenderillä tuli taas touhuttua ja tääsä aikaan saannoksia....


Neljäs tekemäni työ:
Image


Viides tekemäni työ:
Image


Jälkimmäisessä kuvassa tuli ongelma seinien teksturoinnissa.
En saanut seinään lautoja tai tiiliä vaan aina se venytti sen jotenkin ihmeellisesti siihen seinään.
Lopulta tyydyin siihen ja kuvassa siinä pitäisi olla lauta seinä.



Kaikki tekemäni työt:

1.Ohjus (parantelin jälkeen päin)
2.Lentokone (parantelin jälkeen päin)
3.Taideteos
4.Taideteos
5.Talo
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: 3d-mallinnukset

Post by Vouldenhaul » Wed Jan 23, 2008 6:00 pm

Raspful wrote:No niin Blenderillä tuli taas touhuttua ja tääsä aikaan saannoksia....


Neljäs tekemäni työ:
Image


Viides tekemäni työ:
Image


Jälkimmäisessä kuvassa tuli ongelma seinien teksturoinnissa.
En saanut seinään lautoja tai tiiliä vaan aina se venytti sen jotenkin ihmeellisesti siihen seinään.
Lopulta tyydyin siihen ja kuvassa siinä pitäisi olla lauta seinä.



Kaikki tekemäni työt:

1.Ohjus (parantelin jälkeen päin)
2.Lentokone (parantelin jälkeen päin)
3.Taideteos
4.Taideteos
5.Talo
Edelleenkin aika tylyn näkösii noi työt ja niistä ei oikein ota selvää, mitä esittää. Parempaan päin silti ollaan menossa, hyvä näin. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: 3d-mallinnukset

Post by Myst!c » Wed Jan 23, 2008 6:03 pm

Ihan hienoi mun töihin verrattuna. :) Katon voisit tehdä erikseen että ne tulisi vähän ulospäin niin olisi hienommat, ja seinätekstuurisi oli luultavasti parinkymmenen pikselin kokoinen. :P Muuta vaikka paintil copypastel isommaks. :)
Every Legend Has A Start!

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Harakka » Wed Jan 23, 2008 6:42 pm

Ee-ei. Tekstuurien venyminen johtuu vääränlaisesta mappingista. Materiaalipaneelista valitse Map Input-välilehti ja klikkaa sieltä Cube. Paintilla ei kannata venyttää tekstuureja, Blenderissä voi itse säätää tekstuurin skaalausta. ;)
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: 3d-mallinnukset

Post by Myst!c » Wed Jan 23, 2008 6:48 pm

Ööh sori, meinasin siis et kopioidaan se ja pastetetaan siihen viereen
niin monta kertaa ku haluaa, siis jos copypaste juttu onnistus niin
tekstuurin pitäisi olla tietty jatkuva, en käytä blenderiä niin en tiennyt. :P
Enkä ole teksturointiin kiinnittänyt vielä hirveästi huomiota 3Ds Max-
illakaan. :)
Every Legend Has A Start!

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: 3d-mallinnukset

Post by Pate5 » Wed Jan 23, 2008 7:00 pm

Kokeilin YafRayn käyttöä yksinkertaisilla viinilaseilla. Hieno on, mutta renderöinnissä meni n. 15 minuuttia.

Image
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: 3d-mallinnukset

Post by Myst!c » Wed Jan 23, 2008 7:02 pm

Läpinäkyvyys on mahtavan todellinen ja heijastukset myös. :P
Ihmetyttää vain renderöinnin kesto, ei taida olla koneen
tehoista kiinni? :D
Every Legend Has A Start!

User avatar
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: 3d-mallinnukset

Post by Pate5 » Wed Jan 23, 2008 7:04 pm

Myst!c wrote:Läpinäkyvyys on mahtavan todellinen ja heijastukset myös. :P
Ihmetyttää vain renderöinnin kesto, ei taida olla koneen
tehoista kiinni? :D
Renderöinti on nimenomaan koneen prossusta ja virtuaalimuistista kiinni (tai niin ainakin itse olen aina ajatellut, korjatkaa jos olen väärässä). YafRaylla hienoimmalla laadulla renderöinti vie aikaa, mutta antaa myös hyvän tuloksen.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: 3d-mallinnukset

Post by Vouldenhaul » Wed Jan 23, 2008 7:12 pm

Pate5 wrote:Kokeilin YafRayn käyttöä yksinkertaisilla viinilaseilla. Hieno on, mutta renderöinnissä meni n. 15 minuuttia.

Image
Tosi hienon näkönen...
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 12:49 pm
Location: Kemi

Re: 3d-mallinnukset

Post by Myst!c » Wed Jan 23, 2008 7:18 pm

Pate5 wrote:
Myst!c wrote:Läpinäkyvyys on mahtavan todellinen ja heijastukset myös. :P
Ihmetyttää vain renderöinnin kesto, ei taida olla koneen
tehoista kiinni? :D
Renderöinti on nimenomaan koneen prossusta ja virtuaalimuistista kiinni (tai niin ainakin itse olen aina ajatellut, korjatkaa jos olen väärässä). YafRaylla hienoimmalla laadulla renderöinti vie aikaa, mutta antaa myös hyvän tuloksen.
Aijaa niin vähän aattelinkin. :P
Vouldenhaul wrote:
Pate5 wrote:Kokeilin YafRayn käyttöä yksinkertaisilla viinilaseilla. Hieno on, mutta renderöinnissä meni n. 15 minuuttia.

Image
Tosi hienon näkönen...
Kyllä mutta lasi voisi olla ehkä hiukan ohuempaa, se tosin tuottaisi vähän ongelmia luultavasti tehdä.
Every Legend Has A Start!

User avatar
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Sami345 » Wed Jan 23, 2008 7:38 pm

Miten valitaan useita objecteja?
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/

User avatar
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: 3d-mallinnukset

Post by Harakka » Wed Jan 23, 2008 7:40 pm

Sami345 wrote:Miten valitaan useita objecteja?
Shift pohjassa hiiren oikealla klikkaillen. B-näppäintä painamalla saa valittua kehyksellä ison kasan objekteja.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)

Sepi

Re: 3d-mallinnukset

Post by Sepi » Wed Jan 23, 2008 8:24 pm

Mistäs löytäisin suomenkielisen kädestä pitäen oppaan kuvien kera? Itse en ainakaan googlettamisella löytänyt.

Post Reply