Page 1 of 1

Bounce!

Posted: Thu Jul 04, 2013 2:23 pm
by JATothrim
Bounce! on erittäin simppeli, vain kolmessa päivässä kasattu old school archade peli. Se on kirjoitettu kokonaan C++:lla, ja se käyttää experimentaalista KiloSprite renderiäni.
Pelissä tarvitaan tarkkaa hiirikättä, tai muuten gameover on väistämätön.

Voit tarvita msvc 2012 runtimen pelin ajamiseen.
Koska peli on kyhätty kovin kokeelisen enginen päälle, se ei välttämättä toimi joka koneella. Olen kuitenkin käyttänyt renderiä AMD:n ja Nvidian kokoon panoilla useammalla koneella ilman ongelmia.

screenshot

PS: oma ennätykseni on 53. 8-)

Re: Bounce!

Posted: Fri Jul 05, 2013 12:17 pm
by legend
Shader compilation failed. File:"media/shaders/core/gameobject_gl3.vert"
ERROR:0(16) : error C7561: OpenGL requires 'in/out' with '?'
0(17) : error C7561: OpenGL requires 'in/out' with '?'

Ei toimi :(

Re: Bounce!

Posted: Fri Jul 05, 2013 2:35 pm
by Latexi95
Minulla toimi ihan hyvin. Vähän kyllä häiritsi tuon palikan ohjattavuus. Inhottavasti lähti heilumaan edes takaisin kun hiirtä liikutti ja sitten pallo lähti minne sattuu. Sitten myös katon puute vähän haittasi. Jos palloon otti riittävästi vauhtia että se meni ikkunasta yli niin kiinni saaminen oli aika mahdotonta. Mitä fysiikkamoottoria käytit? Yhden kerran tuntui että pallo olisi mennyt mailasta läpi kun se tuli todella nopealla vauhdilla, mutta en ole aivan varma.

Re: Bounce!

Posted: Fri Jul 05, 2013 3:04 pm
by JATothrim
legend wrote:Shader compilation failed. File:"media/shaders/core/gameobject_gl3.vert"
ERROR:0(16) : error C7561: OpenGL requires 'in/out' with '?'
0(17) : error C7561: OpenGL requires 'in/out' with '?'

Ei toimi :(
Shaderit on hankalia saada toimimaan joka koneella, ja aina tulee vastaan ajureita jotka eivät tottele speksejä.
Näin ollen minun on mahdotonta tietää etukäteen, mitä ongelmia tietyillä kokoonpanoilla aiheutuu. :(
GLSL 3.3 speksit sanoo: "Repeating the in, out, or uniform interface qualifier for a member's storage qualifier is optional. (in a interface block)"
Pitänee laittaa ohjelma sittenkin tulostamaan lokiin tavaraa, niin selviää GPU:n speksit. (Ja kun vartavasten karsin lokitoiminnot pois releasesta. :x )

legend:
Kokeile lisätä media/shaders/core/gameobject_gl3.vert tiedostoon, riville 16 ja 17 "out" "smooth" sanan jälkeen ja katso sylkeekö peli eri virheen.
Ja olisin kiitollinen, jos postaisit näytönohjaimesi speksit: valmistaja, mikä OpenGL versio pitäisi olla tuettuna ja ajurin versio. GPU Caps on tähän hyvä ohjelma.
Kokeile myös päivittää näytönohjaimen ajurisi.

Re: Bounce!

Posted: Fri Jul 05, 2013 3:51 pm
by JATothrim
Latexi95 wrote:Minulla toimi ihan hyvin. Vähän kyllä häiritsi tuon palikan ohjattavuus. Inhottavasti lähti heilumaan edes takaisin kun hiirtä liikutti ja sitten pallo lähti minne sattuu. Sitten myös katon puute vähän haittasi. Jos palloon otti riittävästi vauhtia että se meni ikkunasta yli niin kiinni saaminen oli aika mahdotonta. Mitä fysiikkamoottoria käytit? Yhden kerran tuntui että pallo olisi mennyt mailasta läpi kun se tuli todella nopealla vauhdilla, mutta en ole aivan varma.
En käytä oikeaa fysiikka moottoria, joten on mahdollista, että pallo "hyppää" mailan läpi. Mailalla on "inertiaa" vaakasuunnassa, joten se ei pysähdy heti. ;) Katon otin pois, koska se antaa pelaajalle hieman aikaa miettiä. (Varsinkin sitä, miksi iski palloa liian lujaa. :twisted: ) Vaan tämän pelin haastehan on oppia hallitsemaan tuon mailan mekaniikkaa, sopivalla tasaisella mailan vauhdilla voit jopa kääntää pallon hyppimis suunnan keskellä ruutua.
Vinkki: ei pidä hutiloida. Liian nopeat liikkeet saavat pallon karkaamaan varsin helposti. Jos pallolla on vaakatasossa liikaa vauhtia, sitä pystyy hidastamaan niin, että liikuttaa mailaa pallon liikesuunan vastaisesti ennenkuin se osuu.

Re: Bounce!

Posted: Mon Jul 29, 2013 9:44 pm
by legend
Päivitin ajurit ja peli alkoi toimia :)

Re: Bounce!

Posted: Mon Aug 26, 2013 3:11 pm
by JATothrim
legend wrote:Päivitin ajurit ja peli alkoi toimia :)
:) Hyvä että näin. (Helpottaa tietää että ajurit on bugisemmat, kuin oma koodi. :mrgreen: )