Page 1 of 1

Avaruusrähinä-projekti

Posted: Fri Oct 05, 2012 4:12 pm
by Pate5
Hei,

päätin upata viime aikoina koodailemani pelinalun nettiin ja pistää jakoon tänne. En nyt jaksa kirjoittaa pidempää tarinaa, ladatkaa ja kokeilkaa.

http://www.sendspace.com/file/1s1amz

Ja koska ette halua ladata sikaa zipissä, screenshotteja. Projekti on siis koodattu Javalla, moottorina JME3 beta.

Code: Select all

---------------
C O N T R O L S
---------------

Accelerate	= W
Brake		= S
Turn left/right	= Mouse X-axis
Turn up/down	= Mouse Y-axis
Roll left	= Q
Roll right	= E

Shoot		= Left mouse button
Select target	= Right mouse button

Re: Avaruusrähinä-projekti

Posted: Fri Oct 05, 2012 5:18 pm
by axu
Ihan hieno alkuhan tämä on (toki tietenkin sitä odotti jotain tapahtuvan ammusten osuessa kohteeseen :D ). Menin melko nopeasti sekaisin missä mennään ja minne liikutaan kun ei ollut maamerkkejä muita kuin nämä alukset. Alus tuntui kulkevan aina sinne minne nokka osoittaa, minkä takia alusparven sisällä navigointi oli hankalaa - mielestäni tässä realismi voisi olla paikallaan (eli aluksen kääntyminen ei vaikuta sen nopeuteen). Aluksen pyörittäminen oli hauska lisä, joka saa todella peliympäristön vaikuttamaan painottomalta avaruudelta - pyöriminen oli lisäksi intuitiivista, joskin siinä voisi olla hieman sulavuutta (kiihtyvyyttä).
Tähtäyskolmiot voisivat kasvaa jonkin verran kohteiden tullessa lähemmäksi - nyt niiden klikkaaminen tuntui hieman hankalalta. :D

Re: Avaruusrähinä-projekti

Posted: Sat Oct 06, 2012 2:20 am
by naputtelija
Hieno peli, mutta alaosan targets-lista jäi vähän vaivaamaan. Siitä kun ei ole mitään hyötyä, ei varsinkaan silloin kun kohteiden etäisyydet vaihtelevat niin nopeasti että silmä ei kerkeä listaan :P

Re: Avaruusrähinä-projekti

Posted: Wed Oct 10, 2012 8:28 pm
by Pate5
Mietin itsekin aluksi tuota ohjauskysymystä. Täysin realistinen gravitaatioon perustuva ohjaus on mielestäni liian vaikea pelata ja tällöin edes kohtalaisen tekoälyn koodaaminen olisi todella vaikeaa. Muutin ohjausta nyt niin, että alus lentää edelleenkin sinne, minne nokka osoittaa mutta pienellä viiveellä. Nyt alus "driftaa" käännöksissä. Koodasin myös osumatarkistuksen eli nyt panokset eivät lennä aluksien läpi. Nyt vielä räjähdykset :P

Pieni Youtube-video tulevasta sisällöstä:

http://www.youtube.com/watch?v=1BbBkP3rUS4&hd=1

Re: Avaruusrähinä-projekti

Posted: Tue Oct 16, 2012 6:18 pm
by Pate5
Tuplapostaus ja uutta sisältöä.

Youtube-video

Latauslinkki
Current features:

- Creating and controlling fighter ships: accelerating, braking, turning and shooting
- Player controls: movement, targeting and shooting
- Controlling projectiles and hits
- Destroying ships
- Explosions

Planned features:

- Mission-based campaign including cutscenes based on the game engine
- Different ship types such as gunboats and capital ships
- Different weapon systems and missiles
- Space stations and planets
- Sound effects and music
- AI for allies and enemies
- Graphical improvements
- More to come
---------------
C O N T R O L S
---------------

Accelerate = W
Brake = S
Turn left/right = Mouse X-axis
Turn up/down = Mouse Y-axis
Roll left = Q
Roll right = E

Shoot = Left mouse button
Select target = Right mouse button

Toggle OpenGL stats = F9
Toggle FPS = F10
Toggle hitboxes = F11

Re: Avaruusrähinä-projekti

Posted: Tue Oct 16, 2012 11:08 pm
by axu
Woah, heti paljon parempi. Nyt se kääntyminen tuntui huomattavasti luonnollisemmalta, ja tähtääminenkin oli jotenkin helpompaa. Räjähdykset ovat hienoja!

Ilo loppui lyhyeen ruudulle lämähtäessä virheilmoitus:
Uncaught exception thrown in Thread[LWJGL Rendered Thread,5,main]
IndexOutOfBoundsException: Index: 5, Size: 5
Muutaman kerran kokeilin ja virheilmoitus näyttää tulevan aina aluksen räjähtämisen yhteydessä. Räjähdysanimaatio ehtii näkyä ruudulla murto-osasekunnin ajan ennen ohjelman kaatumista. Alas ammuttujen alusten määrällä & viimeisimmällä tuhotulla aluksella ei tunnu olevan väliä (en laskenut tarkkaan, mutta yleensä kaatuminen tuli 5-10 aluksen jälkeen).

Re: Avaruusrähinä-projekti

Posted: Sat Oct 27, 2012 9:40 pm
by Pate5
Pientä päivitystä. Lisäsin vihollisille hyvin yksinkertaisen tekoälyn ja parantelin koodin rakennetta. Lentäminen ja kääntyminen on nyt pehmeämpää. Onnistuin myös löytämään ja poistamaan yhden muistivuodon. IndexOutOfBoundsException johtui contacts -listasta ja on nyt korjattu.

Youtube-linkki

Re: Avaruusrähinä-projekti

Posted: Sat Oct 27, 2012 10:26 pm
by Konstaduck
Unohdit latauslinkin tuohon uusimpaan versioon?