SCP Containment Breach

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

SCP Containment Breach

Post by regalis »

Terve pitkästä aikaa. Vähän vanhemmat käyttäjät ehkä muistaakin minut muutaman vuoden takaa.

En ole käynyt täällä vähään aikaan, mutta ajattelin tulla katsomaan miten täällä nykyään menee ja mainost... esittelemään uuden peliprojektini.

Olen nyt tämän vuoden alkupuolelta asti tehnyt survival horror -peliä nimeltä SCP Containment Breach. Peli perustuu SCP Foundation -sivuston teksteihin. Niille jotka eivät sivustoa tunne, se on pähkinänkuoressa kokoelma fiktiivisen SCP Foundation -järjestön "vuotamia salaisia asiakirjoja", joissa kerrotaan järjestön säilömistä ja tutkimista paranormaaleista olennoista, esineistä ja paikoista.

Idea on se, että pelaaja on yhdessä SCP-laitoksista töissä oleva Class D -jamppa, joka on käytännössä ihmiskoekaniiniksi värvätty kuolemaantuomittu tai elinkautisvanki. Heti pelin alussa paska osuu pahasti tuulettimeen, säilötyt otukset pääsevät karkuun ja alkavat riehua ympäri laitosta. Pelaajan tavoite on päästä rakennuksesta ulos hengissä.

Pelin pääpaino on otus nimeltä SCP-173, patsas, joka pystyy liikkumaan käsittämättömän nopeasti ja tykkää katkoa ihmisten kauloja. 173 ei pysty liikkumaan jos sitä päin katsoo, mutta on niin nopea, olet käytännössä kuollut jos räpäytät silmiäsi sen lähettyvillä. Pelissä on tämän takia "blink meter", joka pakottaa pelaajan räpäyttämään silmiään tasaisin väliajoin, jolloin pelaajan täytyy taktikoida räpäytykset sopiviin kohtiin pitääkseen selkärankansa yhtenä kappaleena.



PELIN KOTISIVUT
- Randomly generated map – every playthrough is different
- Main focus on SCP-173 and puzzles built around it
- Blink-meter that forces you to blink after a while
- Items that you must use to get out of the facility…
- …or to find out what is happening
- Random appearances of SCP-[REDACTED] and SCP-[REDACTED]
- Surveillance cameras and monitors that may help or harm you
- Keter-difficulty with permadeath – if you die, your save is deleted
- Euclid-difficulty with normal saving
Image
Image
Image
Image
Image
Kokeilkaa ja toivon mukaan paskokaa tiiliä.

...Jos kiinnostaa niin tein alkuvuodesta myös pienen kauhupelin nimeltä SCP-087-B. Virtuaalinen kädenpuristus sille joka selviää loppuun asti.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: SCP Containment Breach

Post by naputtelija »

Tiesitkö muuten että peliäsi on pelannut (videolla) internetin kuuluisimmista henkilöistä, pewdiepie? Hänellä on 1 300 000 subbajaa ja 300 000 000 katsomiskertaa youtubessa. Odota suurta suosiota pelillesi. Pelisi saattaa tällä hetkellä olla tunnetuimpien indie-kauhupelien luettelossa.
Linkki.
Ja toinen.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: SCP Containment Breach

Post by regalis »

internetin kuuluisimmista henkilöistä, pewdiepie
[citation needed]

Joo tiedän, kyseli minulta joskus neuvoa sähköpostilla kun peli heitti jotain grafiikkaerroria.

En kyllä tosiaankaan osannut odottaa näin suurta suosiota: nettisivulla käy 10k-30k kävijää päivässä, youtubessa on reilu 9000 videota pelistä, sähköposteja tulee enemmän kuin ehdin vastata ja foorumeilla on kohta 1000 käyttäjää. Annoin myös tällä viikolla EDGE magazinelle haastattelun, joka tulee ensi kuun lehden indiekauhupeleistä kertovaan artikkeliin.
SCP-106:n uusi 3D-malli
Image
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: SCP Containment Breach

Post by valscion »

Huh. Aikamoista, hyvään rakoseen olet pelisi kehittänyt! Aina on todella mukava yllätys huomata jonkun tässä CB-skenessä toimineen pompanneen uusiin koodailusfääreihin ja saaneen jo vähän mainetta ;). Onnitteluni :)

Itse pelistä, en tiedä uskallanko testata kun vaikuttaa jo videoiden perusteella niin ahdistavalta. Hienosti olet saanut kauhuelementin peliisi syvälle asti tehtyä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: SCP Containment Breach

Post by Awaclus »

regalis wrote:...Jos kiinnostaa niin tein alkuvuodesta myös pienen kauhupelin nimeltä SCP-087-B. Virtuaalinen kädenpuristus sille joka selviää loppuun asti.
Mikähän sitten on tämä loppu?
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: SCP Containment Breach

Post by regalis »

Chaosworm wrote:
regalis wrote:...Jos kiinnostaa niin tein alkuvuodesta myös pienen kauhupelin nimeltä SCP-087-B. Virtuaalinen kädenpuristus sille joka selviää loppuun asti.
Mikähän sitten on tämä loppu?
Sattumanvaraisesti jossain 120-150 kerroksen paikkeilla käytävä muurautuu molemmista päistä umpeen ja [DATA REDACTED]
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: SCP Containment Breach

Post by esa94 »

Containment Breachilla on SCP-piireissä niin maar saatanasti faneja. Iteki tykkään. :3
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: SCP Containment Breach

Post by MaGetzUb »

Jaha regalis on niitannu mainetta ja kunniaa meanwhile täälä CB foorumilla ollaan vain "perseilty". :D On tosiaan hieno saavutus, täytyy myöntää. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: SCP Containment Breach

Post by naputtelija »

Jos regalis vielä seuraa tätä, voisin kysyä, että miksi peli heittää memory Access violationia aina kun painetaan launch? Ei kai launcheri ole coolbasicilla koodattu..? :D
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: SCP Containment Breach

Post by MaGetzUb »

naputtelija wrote:Jos regalis vielä seuraa tätä, voisin kysyä, että miksi peli heittää memory Access violationia aina kun painetaan launch? Ei kai launcheri ole coolbasicilla koodattu..? :D
Peli on taittu koodata Blitz3D:lä, sen takia virheilmoitukset ovat samanlaisia kuin CoolBasicissa. :P Itselläni tuo peli pyörii tosiaan ihan hyvin, eikä mitään kaatumisia sun muita ole tullut vastaan. Ihan hauskoja p*skahalvauskohtauksia on tullut koettua tuon pelin parissa. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: SCP Containment Breach

Post by Frozen »

Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
Post Reply