Mineral Valley

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami The Great » Fri Jul 06, 2012 12:41 pm

Combatti wrote:Tervehdys Mineral Valleyn wanhalta desktop versiolta:
screeni.png
Kyseinen versio on todellakin vanha ja ei ole välttämättä stabiili. Jos haluaa tietokoneella testata, niin kokeile pelata selaimella applet-versiota.

Sain muuten tänään integroitua pelin facebookkiin PHP:n avulla niin, että appletti ladataan sen kautta. Nyt pitää vielä tehdä muutamia muutoksia peliin, jotta se soveltuisi paremmin tietokoneella pelattavaksi. Lisäksi EHKÄ teen myös jokinlaisen pistelistan, johon tallentuu pisteet ja näin ollen pystyy katselemaan kavereiden pisteitä. Jokin sopiva mainosverkko myös pitäisi integroida, koska facebookin käyttöehdot kieltää Googlen mainoksien käytön :D (tai sitten teen vain oman bannerin, joka ohjaa käyttäjät lataamaan android-version)
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Thudney
Newcomer
Posts: 26
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Finland
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Thudney » Fri Jul 06, 2012 1:08 pm

Ihan toimiva peli.
Selvästi tarvitsee enemmän pelattavaa mutta tämä on hienolla mallilla jo!

Parit huomiot kuitenkin:
-ei tiedä milloin kärry osuu kattoon mentäessä jonkin ali hypätessä vai osuuko edes?
-kartassa näkyy välillä ruutujen välissä viiva "pystytearing"
-tausta on static, taustapilvet liikkumaan eritahtia, lähemmät nopeammin taaimmaiset hitaammin
-pistelista klikkaamalla suoraan ruudulle ei tarvitse odottaa pisteitä

Testasin appletilla vain..
Thudney.net
3770K @4.7GHz OC vedellä

User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: Mineral Valley

Post by legend » Fri Jul 06, 2012 11:29 pm

Nyt kun sain Galaxy S III latasin pelin ja testasin. Peli on yllättävän mukava ja rento, mutta
ainoastaan yksi taustakerros saa pelin näyttämään halvalta. Lisäisit jotain taustalle (esim. vuoria, kylttejä...) niin pelistä katoaisi halpamaisuus.
Lisäksi jotain tekstiä, esim. "+ 25", olisi kiva nähdä kun ajaa hopean tai kullan päältä.
Arvio: 8½

User avatar
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami345 » Sat Jul 07, 2012 4:26 am

Ettei olisi Robot Unicorn Attack -klooni? :D Ainakin minulle tulee heti se mieleen tästä.
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami The Great » Sat Jul 07, 2012 12:04 pm

Tosiaan liikkuvat pilvet voisi lisäillä vielä. Jätin ne aluksi pois, koska ne pitää ladata omiin textuureihinsa ja näin ollen vievät huimasti enemmän muistia. Mutta peli toimii suht moitteettomasti niin voisin kokeilla, jos vielä muutaman saisi muistiin ladattua. Joo robot unicorn attackista on saanut vaikutteita :D

EDIT: ps. ihan mukavasti on pelikertoja jo tullut näköjään eilisen ja tämän päivän aikana :) (1100 tällä hetkellä)

EDIT2: skorpioni: Tiimiin kyllä pääsee mukaan, kun aloittelen vähän isompaa projektia. Riippuu sitten projektista, että minkälaista osaamista siihen tarvitaan ja mihin osa-alueisiin.

EDIT3: Päivitys on nyt ladattavissa Google Playistä. Tein taustan uudelleen, ja nyt pilvet liikkuu taustalla.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: Mineral Valley

Post by legend » Sun Jul 08, 2012 7:36 pm

Nyt, kun olen pelannut peliä jonkun verran huomasin, että vaikeutus taso on liian helppo.
Easy-aste voisi olla tämänhetkisen medium-asteen tapainen, medium voisi olla hardin kaltainen, hardi voisi olla masterin kaltainen ja master voisi olla vielä hankalempi.
Päivityksen jälkeen tausta näyttää järkevältä, mutta jokaisen pilvikerroksen yläpuolella näkyy ärsyttävä musta viiva.
Lisäksi olisi mukava, jos nappuloiden näppäily pinta olisi puoliruutua. (Siis voisi painaa, mistä tahansa ruudun vasemmalta puolelta hyppäämiseen.) Se tekisi pelaamisesta paljon mukavempaa.
Toivottavasti jaksat päivitellä peliä, sillä peli on yllättävän koukuttava.

Edit: Musta viiva näkyy molemissa, mutta suora viiva osuu silmään pahasti.
Nopeus voisi olla hiukan nopeampi. Kenttien tasot voisivat olla tietysti vaikeampia, mutta uskoisin pelkän nopeuden lisäyksen hankaloittavan masteria tarpeeksi.
Last edited by legend on Sun Jul 08, 2012 8:43 pm, edited 3 times in total.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami The Great » Sun Jul 08, 2012 7:44 pm

Joo itsekkin huomasin ikävät mustat rajat, jotka johtuu siitä, että tausta oli musta ennen kuin tein siitä alfakanavan. Pitääpi muuttaa valkoiseksi niin ei näy. Itselläkin ennätys jotain 35k, niin alkaa tuntua vähän helpolta :D Voisin seuraavaan päivitykseen muuttaa niin, että master taso alkaa nopeammin ja lisään vähän vaikemapia karttoja sekaan lisää.
PS. 3600 kertaa on jo peli käynnistetty. (tiedon saa siis siitä, että aina kun peli käynnistyy niin ladataan AdMob kirjasto käyttöön ja käyttöönotto kirjautuu palvelimelle). Lisäksi peli on myös nyt pelattavissa Facebookissa. Pitäisi löytyä, kun käyttää searchia. Onko legend muuten vaunun nopeus muuten hyvä master-tasolla vai onko kentät vain liian helppoja?

EDIT: Ainiin, näkyykö siis se musta viiva suorana, vai pilven reunoja pitkin?
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami The Great » Wed Jul 11, 2012 3:28 pm

Tuplapostaus. Eli tosiaan olen päivittänyt pelin versioon 1.2, joka alkaa nyt olemaan varmaankin suurinpiirtein lopullinen versio. Korjasin bugin, joka aiheutti pilvien väliin viivan, lisäsin master-tason vaikeutta sekä tein lisää karttapaloja karttageneraattoriin. Parantelin myös vielä vähän taustan tekstuureita, koska niissä oli pieniä virheitä. Kontrolleistakaan ei nyt paina enää niin helposti ohi, silla suurensin aluetta, josta kosketus tunnistetaan.

Uutta projektia olen jo aloitellutkin, ja se tulee olemaan vähän laajempi, kuin edelliset tuotokset. Tarkoitus olisi tehdä siihen jonkinlainen pieni tarina/kampanija. Voi olla, että jossakin vaiheessa tarvitsen myös projektiin mukaan lisää porukkaa tekemään kenttiä, suunnittelemaan tarinaa ja tekemään cut-scenejä joidenkin tasojen väliin, joissa tarina etenee. Mutta värväykset tapahtuu, kunhan saan ensin pelimoottorin edes jonkinlaiseen kuntoon sekä tietenkin kenttäeditori pitää tehdä.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

Post Reply