Mineral Valley

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Mineral Valley

Post by Sami The Great » Mon Jun 18, 2012 6:35 pm

Hei vaan taas kaikki! Tein vähän aikaa sitten Javalla karttamoottoria, jonka oli tarkoitus luoda pohjaa tulevalle pelille ja samalla sain inspiraation luoda samalla yhden pelin alun siinä välissä. Nyt peli on kehittynyt tarpeeksi, että voin julkaista siitä testattavaksi BETA-version. Karttamoottori käyttää leikattuja tekstuureita, joista maailma kasataan pelin pyöriessä, joten olisi hyvä, että saisin testautettua sitä useilla laitteilla, jotta tiedän toimiiko se sulavasti. Karttamoottori tomii niin, että se arpoo aina seuraavan osan kartasta. Osat koostuvat ns. blokeista. Osia voidaan ladata muistiin niin paljon kuin haluaa. Tein myös kartta-editorin, jotta osia on helpomi tehdä. Tällä hetkellä pelissä on vain 2 erilaista osaa, mutta teen valmiiseen versioon niitä ainakin 30, jotta pelituntuma pysyisi koko ajan randomina.

Minioid esittää: Mineral Valley
https://play.google.com/store/apps/deta ... eralvalley <- Google Play
Image
Image
Image

Video: http://youtu.be/3nSH5N1Unf0

Kääpiöt kaivoivat mineraaleja läheisessä kanjonissa ja olivat rakentaneet sinne ratoja niiden kuljettamiseen. Eräänä päivänä myrsky hajotti kääpiöiden rakennelmat ja mineraalit jäivät ympäriinsä lojumaan. Eräs Hubert-kääpiö halusi, että mineraalit kerätään talteen ja rakensi itselleen kaivosvaunun, jolla hän voisi hakea ne.

Pelistä puuttuu vielä kokonaan äänet ja musiikit eivät ole lopulliset.

Ohjeet eivät ole vielä itse pelissä, joten laitan tähän:
-Tarkoitus on kerätä mineraaleja matkan varrelta. Mineraaleja on 4 erilaista, kulta, hopea, rauta ja kupari, ja niistä saa eri määrän pisteitä.
-Seiniä ja esteitä pitää väistellä.
-Vaunussa on kolme toimintoa:
-Hyppy: Kun vaunu on maassa se hyppää näpäyttämällä nappia, jossa on nuoli ylös.
-Liitoraketit: Kun vaunu on ilmassa se nousee ylöspäin painamalla nuolta ylös pohjassa.
-Syöksyraketti: Vaunu saa lisää nopeutta, jotta se voi rikkoa seiniä. Käytä tätä painamalla nappia, jossa on nuoli oikealle.
-Rakettien käyttö kuluttaa punaista palkkia. Palkki latautuu itsestään, kun raketteja ei käytä vähään aikaan.
-Matkan varrella vastaan tulee punakeltaraidallisia seiniä, joissa on valo. Näistä seinistä pääsee läpi käyttämällä syöksyrakettia.

Lataus:
Android versio: https://play.google.com/store/apps/deta ... eralvalley
Desktop versio: https://dl.dropbox.com/u/59285663/Miner ... opBETA.jar <- VANHA
Applet: https://dl.dropbox.com/u/59285663/miner ... Start.html <- Toimii selaimessa
Facebook: Pelattavissa nyt myös facebookissa. Löytyy hakemalla.

Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :)

EDIT: Vaikeustaso ei tällä hetkellä nouse vielä. Olisi hyvä tietää onko nykyinen vaikeus hyvä alkuun?
EDIT2: Tietokone versio lisätty myös nyt. Valikot ja muut toimii hiirellä. Pelaajan kontrollit toimii vastaavista nuolinäppäimistä. (Ylös = up arrow, Oikealle = right arrow).

EDIT3: Peli on nyt julkaistu.
Last edited by Sami The Great on Sun Jul 08, 2012 7:47 pm, edited 7 times in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by MetalRain » Mon Jun 18, 2012 7:15 pm

Jatkuvasti taustalla soivan musiikin sijaan käyttäisin ääniefektejä, tuomaan tuntumaa hyppyihin ja boosteihin ja ehkä hienovaraisemmin jotain ambient musiikkia. Joskus tuntui myös hassulta miten kärryt jäivät tekemään skeittitemppua "manual" ylämäen jälkeen vaikka maa oli jo tasaantunut. Monimutkaisempi blokki tuntui olevan vähän liian haastava näin aluksi, mutta hyvin tuntuivat pyörivän eikä vaihdoskaan ollut häiritsevä. Tämä siis työpöytäversiolla.

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Sly_Jack0 » Mon Jun 18, 2012 7:32 pm

Hyvältä vaikuttaa! Grafiikka on hyvän näköistä ja kokonaisuus vaikuttaa ehjältä. Peli pyöri oikein sulavasti ilman mitään tökkimisiä (desktop versiota siis kokeilin). Minuakin häiritsi hieman tuo MetalRainin mainitsema "manuaali". En jaksanut kovin kauaa pelata, sillä peli kaatui joka kerta kun yritin mennä seinän läpi.
EDIT:

Kokeilin tuota uudempaa versioo, mutta vieläkin sama ongelma. =S

Last edited by Sly_Jack0 on Mon Jun 18, 2012 7:50 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Sami The Great » Mon Jun 18, 2012 7:32 pm

Kuten aikaisemmin jo mainitsin, musiikit tulee vaihtumaan ja ääniä ei ole vielä ollenkaan laitettu. Ne siis on tulossa. Kärry tosiaan jää välillä "manuaaliin". Kyseessä on vähän ikävä bugi, jota yritän parhaillaan korjailla. Blokkien fysiikka-osat on tehty fysiikka editorilla, ja ne koostuvat useasta "fixturesta". Ongelma on se, että fysiikkakirjasto huomaa, että osuttiin uuteen fixtureen ja asettaa pelaajan statuksen maahan. Kun raja, jossa 2 fixturea on liitoksissa tulee vastaan, kutsutaan funktiota, että edellinen fixture ei enää ole kontaktissa pelaajan kanssa. Tämä tapahtuma "ylikirjoittaa" kosketuksen uuden fixturen kanssa ja näin ollen ohjelma luulee, että pelaaja on ilmassa. Olen yrittänyt löytää keinon, että voiko fysiikkakirjastolla suoraan katsastella joka framella yksinkeraisesti ovatko eri osat kosketuksissa.

Hmm. Jännä, että peli kaatuu seiniin. Itsellä toimii hyvin, joten paha sanoa mikä vikana. Kokeilin lisätä tarkistuksen, että onko lista tyhjä, jossa seinät on muistissa. Välillä huomasin, että ohjelma kaatui, jos blokki-lista oli tyhjä, ja sitä yritettiin käydä läpi. Javassa on kyllä se huono puoli, että ikinä ei voi tietää miten koodi käyttäytyy toisen koneessa.. Joka tapauksessa "korjattu" versio löytyy nyt samasta linkistä. Olisi kiva, jos voisit kokeilla sitä ja sanoa toimiiko se, jotta saisin paikannettua vian.

EDIT: Sain korjattua nyt "manuaali"-bugin pienellä ajastin viritelmällä, jossa end-contact jätetään huomiotta, jos begin-contact on tapahtunut viimeksi siinä ajassa kun pelaaja ohittaa rajan. En nyt laita uutta versiota vielä, mutta tulevat lataajat tietävät nyt, että bugi on hallinnassa ;)
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 4:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Konstaduck » Mon Jun 18, 2012 10:54 pm

Kyllä se vain sammuttaa koko ohjelman, jos yritetään sillä syöksyraketilla esteen läpi. Kyllähän niiden ylikin pääsee raketilla mutta kuitenkin.

Muuten ihan loistava pelin alku, ehkä tästä tulee yhtä hyvä, ellei jopa parempi kuin Vindicator ;)
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Sami The Great » Mon Jun 18, 2012 10:59 pm

Missäs kohti peli kaatuu, kun yrittää syöksyä seinän läpi? Heti, kun siihen osuu, hajoamisen jälkeen tai sen aikana. Mietin vain, että onkohan vika törmäyksessä vai efekteissä. Harmillista, kun minulla tuo toimii, niin ei pysty virhettä paikantamaan. Pitää varmaan kokeilla jollain toisella koneella, jos tämä virhe tapahtuisi siinä, niin voisi debuggaa.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Sly_Jack0 » Mon Jun 18, 2012 11:07 pm

Heti kun kärry osuu seinään, ohjelma sammuu. Ei ehdi näkyä minkäänlaista hajoamista tai räjähdystä.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Sami The Great » Mon Jun 18, 2012 11:19 pm

Vika ilmeisesti johtuu siitä, että listassa on vain yksi seinä, ja kun se tuhotaan jäljelle jää 0 ja silti yritetään vielä käydä listaa läpi. Lisäsin break-komennon niin, että nyt tätä ei pitäisi tapahtua. Joskohan se nyt toimisi? Laitoin uuden desktop-version samaan linkkiin, jossa on nyt myös korjattuna "manuaali" sekä aloitin äänien työstämistä.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Sly_Jack0 » Mon Jun 18, 2012 11:25 pm

Noniin, nyt toimii! Lisää vain erilaisia palikoita, niin pysyy paremmin mielenkiinto yllä. En tiedä, onko bugi vai feature, mutta kun käyttää syöksyraketti ilmassa, kärry ei putoa käytön aikana.

User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 4:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Konstaduck » Wed Jun 20, 2012 3:52 am

Vielä kun pääsisi tällä XP:llä testaamaan, niin hyvä tulisi. Tiedä sitten mikä on, kun ohjelma sammuu välittömästi avauduttuaan. Kyllä siihen se mineral otsikko kerkiää tulemaan mutta sitten... Sammuu. No, pitää kai sitten mennä seiskalle testaamaan, ehkä se siellä pelittää paremmin ;)
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Sami The Great » Wed Jun 20, 2012 9:47 am

Minulla on myös XP. Oletko päivittänyt jre:n? Sen pitäisi olla versio 1.7, jotta koodi toimii. Tässä kohtaa todetkaamme: jos tarkoitus on tehdä pelejä tietokoneelle, tee se C++:lla :D
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 4:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Mineral Miner (työnimi)

Post by Konstaduck » Wed Jun 20, 2012 12:56 pm

Sami The Great wrote:Minulla on myös XP. Oletko päivittänyt jre:n? Sen pitäisi olla versio 1.7, jotta koodi toimii.
No, voisihan tuon tänään päivittää, kokeillun voi sitten jättää myöhemmälle :)
EDIT:

Ei toiminut, vaikka asensin jre 7:semän...

Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: Mineral Valley

Post by MetalRain » Thu Jun 21, 2012 9:47 am

Hyvin näyttäisi myös android versio pyörähtävän. FPS 46-49 pari vuotta vanhalla HTC Desirellä. En sitten tiedä poistetaanko paloja kun niiden ohi on ajettu, mutta ainakaan en niin pitkälle ole päässyt että peli alkaisi jumittamaan liian monen objektin takia. Semmoinen pieni yksityiskohta tietysti on ettei peliä voi laittaa paussille vaan kun puhelin lukitaan niin peli päättyy ja alkaa aina uudestaan alkuvalikosta. Mutta jos pelistä menee pois esim kotinäppäintä painalla (toinen use case voisi olla vaikka että puhelin soi) niin pelitilanne kyllä tallentuu, mutta kun peliä koitetaan pelata uudestaan niin pelaajan alla oleva blokki jää valkoiseksi.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami The Great » Thu Jun 21, 2012 1:23 pm

MetalRain wrote:Hyvin näyttäisi myös android versio pyörähtävän. FPS 46-49 pari vuotta vanhalla HTC Desirellä. En sitten tiedä poistetaanko paloja kun niiden ohi on ajettu, mutta ainakaan en niin pitkälle ole päässyt että peli alkaisi jumittamaan liian monen objektin takia. Semmoinen pieni yksityiskohta tietysti on ettei peliä voi laittaa paussille vaan kun puhelin lukitaan niin peli päättyy ja alkaa aina uudestaan alkuvalikosta. Mutta jos pelistä menee pois esim kotinäppäintä painalla (toinen use case voisi olla vaikka että puhelin soi) niin pelitilanne kyllä tallentuu, mutta kun peliä koitetaan pelata uudestaan niin pelaajan alla oleva blokki jää valkoiseksi.
Hyvä, että joku kokeili puhelimellakin :) Tosiaan blokit poistetaan, kun niiden ohi ollaan ajettu ja ne eivät enää näy. Pause olisi kyllä joo hyvä lisä. Ajattelin, että varmaankin olisi hyvä, jos back-buttonia painaa, niin tulisi pop-up ikkuna, jossa kysytään haluaako palata valikkoon vai jatkaa peliä, ja samalla peli menisi pauselle. Android käyttää vähän erilaista ohjelmarakennetta, kuin windows. Peli ei jatka pyörimistä kun ohjelman "focus" katoaa, vaan Android kutsuu pause(), funktiota ja siinä samassa kaikki muistiin ladatut assetit tuhoutuu, joten ne pitää ladata uudelleen, kun peliin taas palataan. Jääkö vain pelaajan alla oleva ja muutama seuraava valkoiseksi? Assetit kyllä pitäisi latautua uudelleen, mutta on mahdollista, että jo olemassa olevat palikat jää ilman tekstuuria, koska jokainen blokki-olio sisältää oman TextureRegionin (käytännössä oma tekstuuri), ja näyttäisi siltä, että ne ei päivity.

Tähän samaan voisi laittaa pienen välitiedotteen:
Elikkäs olen nyt saanut aikaiseksi uuden valikko- ja gameover-taustan (huuh. aikaa meni ainakin yli 3 tuntia yhtämittaa, kun tein suht yksityiskohtaisesti ne :D ). Lisäksi olen korjaillut kasan bugeja itse pelistä. Kiitos testanneille. Vaikeustaso on nyt tehty peliin. Se toimii niin, että vaikeustaso nousee ajan kuluessa Easy->Medium->Hard->Master. Master tasolla pelaaja liikkuu yhtä nopeasti, kuin nyt tämän hetkisessä betassa, jota olette testanneet, ja aikaisemmilla tasoilla vaunu liikkuu hiukan hitaammin. Lisäksi olen nyt saanut aikaiseksi 7 Easy-karttaa, 6 Medium-karttaa, 4 Hard-karttaa ja 2 Master-karttaa. Näistä siis aina arvotaan, että mikä tulee seuraavaksi, kun edellinen loppuu. Vaikeustaso vaikuttaa, niin, että esim. Medium-tasolla voi tulla vain Easy ja Medium karttoja vastaan jne. Tarkoitus olisi tehdä vielä lisää ainakin vaikeampia karttoja sekä muutamia helppoja. Vielä pitäisi tehdä "help", joka näkyy ensimmäisellä pelikerralla ja halutessaan valikosta, sekä credits-sivu, johon pitäisi piirrellä joku hieno kuva.

EDIT: Koska systeemit eivät ole ladattavissa, laitan tähän pari makupalaa uusista taustakuvista :D
EDIT2: Siirrän ne sittenkin ekaan viestiin.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami The Great » Wed Jul 04, 2012 9:37 am

Peli on nyt julkaistu Google Playssä. Toivottavasti taas moni lataisi ja kokeilisi :) Linkkiä googlelle löytyy ensimmäisestä viestistä sekä laitan nyt tähän vielä https://play.google.com/store/apps/deta ... eralvalley

EDIT: Jos olet asentanut aikaisemmin Android-version, niin poista sen asennus ensin. Lisäksi kannattaa poistaa minioid_mineralBETA-tallennustiedosto SD-muistikortilta, jos sellainen sinne on jäänyt, jotta uudet pistesysteemit toimisi.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by tuhoojabotti » Thu Jul 05, 2012 3:45 pm

Kiva peli. Laitoin arvostelun Play-kauppaan, mutta kirjoitan tähänkin vähän nyt, ettei tule triplapostia sulle. ;-) Eli pyöri sulavasti Samsung Galaxy S II:lläni, mutta jostain syystä se tuntui vähän tökkivän välillä, olisikohan joku GC-paussi, en tiedä. Annoin arvosanaksi 4/5, koska minusta peli ei ole kovin omaperäinen ja siinä voisi olla esimerkiksi eri pelimoodeja ja muuta, mitä varmasti oletkin jo suunnitellut. Onnittelut ensimmäisestä jostain julkaisusta!
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by Sami The Great » Thu Jul 05, 2012 9:20 pm

GC-paussi kylläkin on erittäin ikävä javassa ja sitä ei oikein millään saa parannettua, paitsi jos on käyttämättä olioita, joka ei ole taas yhtään järkevää :D Siksi seuraava projekti tullaan tekemään C++:lla.

Mutta itse asiaan: sain nyt linkattua pelin niin, että se piirretään LWJGL-ikkunaan ja tämä taas toimii applettina. Laitoin tänne myös nyt applet-version testiin, joka jossakin vaiheessa ehkä modifioituu hiukan ja tulee facebookkiin :) Olisi kiva, jos testaisitte, että toimiiko tämä ollenkaan. (Lataus on sitten varmaankin suht hidas, koska hosti on oma dropboxini :D )

https://dl.dropbox.com/u/59285663/miner ... Start.html
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Mineral Valley

Post by tuhoojabotti » Thu Jul 05, 2012 9:37 pm

Toimaa ihan kivasti. Voisit tehdä silleen, että kun focus menee appletista niin se pausettaa, koska kontrollien menettäminen on ikävää.
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”

User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: Mineral Valley

Post by skorpioni-cb » Fri Jul 06, 2012 9:18 am

Sami The Great wrote:Apletti-versiosta
BTW. Onko mitään mahdollista päästä Minidid-juttuun mukaan, koska mulla on paljon kokemusta LWJGL-jutuista, ja olisi kiva kuulua johonkin tommoseen, no joo, tää olisi pitänyt ehkä olla ennemmin YV, mutta uskoisin että varmaan jotkut muutkin haluu mukaan.
Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

User avatar
Combatti
Active Member
Posts: 101
Joined: Fri Jun 29, 2012 6:23 pm
Location: Kuhmo

Re: Mineral Valley

Post by Combatti » Fri Jul 06, 2012 9:42 am

Tervehdys Mineral Valleyn wanhalta desktop versiolta:
screeni.png
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.

Post Reply