Vindicator MOBILE BETA-testi

Muu yhteisön välinen keskustelu.

Onko pelin vaikeustaso mielestäsi:

Liian vaikea
0
No votes
Sopiva
9
100%
Liian helppo
0
No votes
 
Total votes: 9

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Sami The Great » Sat Apr 28, 2012 1:43 pm

Hei vaan kaikki! Aiemmin java-topikkiin postailinkin jo asiaa tästä projektistani. Nyt se alkaa olemaan siinä vaiheessa, että on aika käynnistää BETA-testaus. Koska CoolBasic:n väki on enemmän tai vähemmän tuttua, niin päätin, että aloitan testit täällä, vaikka projekti onkin Javalla tehty. Projekti on siis muuten täysin valmis, lukuunottamatta "tervetuloikkunaa", joka näytetään ilmaisversiossa sekä mainokset puuttuu vielä (mainoskoodit on jo koodailtu, mutta niitä pitää vielä vähän sommitella). Lisäksi GAME OVER-näyttöä pitää vielä vähän hioa paremmaksi.

Esittely:
Image
http://www.youtube.com/watch?v=CYOXhPzwY74 <-ALPHA-version traileri
Peli on perinteinen avaruusräiskintä, jossa tuhotaan kohti tulevia vihollisia. Sitä on kuitenkin höystetty lisäämällä monia uusia ominaisuuksia, jotka tekevät pelaamisesta mielenkiintoisempaa. Alusta pystyy kehittämään keräämällä teknologiaa, jolla pystyy ostamaan uusia aseita ja osia alukseen. Pelissä on kaksi pelimoodia: Normaali, jossa peli alkaa alusta ja vaikeutuu koko ajan. Normaali moodissa tuhoutuneista vihollisista pystyy hyödyntämään niiden teknologiaa keräämällä ne talteen. HI-Tech moodissa alusta ei pysty kehittämään, vaan käytössäsi on parhaat teknologiat, jotka olet onnistunut kehittämään normaali moodissa. Lisäksi HI-Tech moodi alkaa suuremmalta vaikeustasolta, joka määräytyy edellisten pelikertojen perusteella.
Kummassakin pelimoodissa pystyy keräämään ns. Superpowereita, joita on 8 erilaista ja ne vaikuttavat hetken alukseen:
Cannon Amplifier: Nostaa tykkien tehoa.
Mass Destruction: Nostaa Anti-Materiaali-ohjuksen latausnopeutta.
Missile Barrage: Omat alukset ampuvat ohjuskeskityksen sinun avuksesi.
Shield Overload: Lataa suojakilpeä nopeammin.
Fist of Zeus: Antaa voimakkaan energiakentän aluksen eteen, joka tuhoaa siihen osuvat alukset.
Hyperwarp: Alus siirtyy hyperavaruuteen, jolloin viholliset eivät näe sinua, eivätkä pysty ampumaan sinua. Lisäksi törmäys vihollisiin ei aiheuta vahinkoa omaan alukseen.
Slowtime: Hidastaa aikaa, jolloin ammuksia voi väistellä helpommin.
Gunner Drones: Aluksen sivuille tulee kaksi pientä robottia, jotka tulittavat eteen tulevia vihollisia.

Alusta pystyy kehittämään kuudessa eri osa-alueessa:
Turret: Ampuu eteentulevia vihollisia sarjatulella
Cannon: Aluksen pääase
Missile: Ovat tehokkaampia, kuin tykki, mutta niitä pitää kerätä matkanvarrelta
AM-Missile: Tehokkain ase, joka tuhoaa kaikki näkyvät viholliset, mutta latausaika on pitkä.
Engine: Aluksen moottori. Paremmalla moottorilla alus liikkuu nopeammin, joten vihollisia on helpompi väistellä.
Shield: Alusta suojaava kilpi, joka latautuu hitaasti itsekseen. Paremmat kilvet latautuvat nopeammin sekä palautuvat tuhoutuessaan nopeammin.

Lisäksi pelissä on 24 erilaista "Achievementtiä", eli saavutusta, joita voi suorittaa. Osa niistä on aika helppoja, mutta osa vaatii aika paljon taitoa ja aikaa.

Kehitysvaihe:
Kuten aikaisemmin sanoin peli on melkein kokonaan valmis. Ainut osa-alue, jossa on paljon vielä tekemistä on äänet. Nykyiset äänet eivät ole parhaita mahdollisia ja osa on ladattu netistä. Toivottavasti siis löydän piakkoin äänittäjän, jotta peli saataisiin julkaistua valmiina joskus.

Tiimi:
Pelissä ei ole oikestaan tiimiä, koska olen sen tehnyt pääasiassa kokonaan itse. Musiikit on tehnyt wilizucoder/DJVallu. Pelin olisi kuitenkin tarkoitus "pohjustaa" perustamaani tiimiä (minioid).

BETA-testin tavoitteet:
Tarkoitus olisi kartoittaa tietenkin ennen kaikkea bugit, mutta myös monia muita asioita.
Vaikeustason sopivuus, käyttöliittymän toimivuus, toiminta eri puhelinmalleilla (resoluutio vaihtelee) sekä ihan yleisesti mitä voisi parantaa/muuttaa. Toivoisinkin, että mahdollisimman moni testaisi tätä, jotta valmis versio olisi mahdollisimman hyvä. Testituloksia/arvosteluja otetaankin vastaan tähän topikkiin enemmän kuin mielellään :) Jos olet testannut peliä, niin muista myös mainita millä laitteella.

Lataus:
EDIT:

Peli on tällä hetkellä kokonaan valmis ja sen voi ladata alla olevasta linkistä tai suoraan puhelimeesi google playstä

Olen käyttänyt pelin tekemiseen 3,5 kuukautta ja nähnyt paljon vaivaa, joten olisi kiva, että mahdollisimman moni testaisi ;) Huh tuli taas paljon tekstiä :D

https://play.google.com/store/apps/deta ... cator_free
Last edited by Sami The Great on Tue May 08, 2012 11:52 pm, edited 4 times in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 4:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Konstaduck » Sun Apr 29, 2012 11:24 am

Tuossa Desktop versiossa ikkuna vain välähtää ruudulla, eikä pelaaminen siis onnistu, jos ikkunakaan ei pysy paikoillaan :shock:
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by skinkken » Tue May 01, 2012 11:47 pm

Tämähän on hyvä ja koukuttava peli. Musiikki ja äänet olivat mielestäni hyvät, tosin musiikki oli liian voimakas verrattuna muihin ääniin (Hyvä olisi voida säätää). Onko musiikki netistä? Vai pelkät äänet? Helpoiten arvostelu menee näillä perinteisillä plus-miinus -listoilla joten tässä olisi:

Plussat:
-koukuttava (tällaiset upgrade-pelit ovat koukuttavia)
-hyvä grafiikka, ääni ja musiikki
-monenlaiset upgradet
-hyvin balansoitu

Miinukset:
-Aluksi tuntuu tylsältä hitauden vuoksi
-ohjaus vaatii totuttelua
-kun on päässyt pidemmälle ja häviää, kaikki alkaa taas alusta (vaikka aloitus pidemmältä paremmilla varusteilla achievementtien avulla?)
-vihollisten yksinkertaisuus
-kuten jo mainitsitkin, gameover-ruudun parantelu
-aika pienet tekstit (mutta älä tee liian isojakaan)
-Ohjauspädi on mielestäni ruma
(Miinukset vain pieniä miinuksia)

Kaikenkaikkiaan hyvä peli! :)
EDIT:

Luin sittenkin aloitusviestisi kokonaan. Musiikit siis omasta tiimistä. Ja hi-tech modella pääsee takaisin niihin upgradeihin mitä on omistanut.

Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Awaclus » Wed May 02, 2012 8:36 am

Konstaduck wrote:Tuossa Desktop versiossa ikkuna vain välähtää ruudulla, eikä pelaaminen siis onnistu, jos ikkunakaan ei pysy paikoillaan :shock:
Itselläni Desktop-versio ei suostu edes käynnistymään. En sitten tiedä, onko sillä vaikutusta, että Java Runtimen versioni ei ole se uusin mahdollinen.

EDIT: Päivitin ja vieläkään ei toimi.
EDIT 2: Myöskään Java-ohjelmia pyörittävä puhelimeni ei saa tätä auki, sanoo tiedoston olevan virheellinen.

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Sami The Great » Wed May 02, 2012 11:43 am

skinkken wrote:
Miinukset:
-Aluksi tuntuu tylsältä hitauden vuoksi
-ohjaus vaatii totuttelua
-vihollisten yksinkertaisuus
-kuten jo mainitsitkin, gameover-ruudun parantelu
-aika pienet tekstit (mutta älä tee liian isojakaan)
-Ohjauspädi on mielestäni ruma
(Miinukset vain pieniä miinuksia)
Pelin hitaus alussa onkin yksi asia jota olen miettinyt. Se ei saisi kuitenkaan olla liian vaikea aluksi. Ehkä vihollisten määrää voisi lisätä hiukan, jotta peliin ei kyllästy ennen, kuin vaikeus nousee. Toisaalta upgradet pitävät mielenkiinnon hetken aikaa aluksi. Tarkoitus kuitenkin olisi, että ensimmäiset sekunnit antavat hyvän kuvan pelistä, jotta sitä ei poistettaisi heti ensimmäisen kokeilun jälkeen. Viholliset valitettavasti ovat vähän yksipuolisia, koska tarkoitus oli tehdä pelistä suht yksinkertainen, mutta innostuinkin vähän tekemään lisää ominaisuuksia siihen :D Tekstejä ei skaalata, koska ne menevät epäselkeiksi. Nykyiset fontit ovat androidin normal med-näytölle. Jos kokeilit puhelimella, niin sinulla on luultavasti HD-näyttö, joten tekstit ovat pieniä. Olen kuitenkin korjannut asian jo niin, että eri näyttötyypeille on omat fontit. Ohjauspadiin en ole oikein saanut inspiraatiota. Minkälainen ohjauspad olisi mielestäsi hyvä (pitäisikö ohjausta muuttaa jotenkin)?
Chaosworm wrote:
Konstaduck wrote:Tuossa Desktop versiossa ikkuna vain välähtää ruudulla, eikä pelaaminen siis onnistu, jos ikkunakaan ei pysy paikoillaan :shock:
Itselläni Desktop-versio ei suostu edes käynnistymään. En sitten tiedä, onko sillä vaikutusta, että Java Runtimen versioni ei ole se uusin mahdollinen.

EDIT: Päivitin ja vieläkään ei toimi.
EDIT 2: Myöskään Java-ohjelmia pyörittävä puhelimeni ei saa tätä auki, sanoo tiedoston olevan virheellinen.
Kokeilen laittaa tuon desktop version uusiksi kun pääsen kotiin. Android-version kyllä pitäisi toimia, koska se pyörii ainakin 4 eri kännykässä, jota on testattu (ladattu kyseisestä linkistä). Puhelimessa pitää olla vähintään android 2.1. Mikä puhelin sinulla on?
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Awaclus » Wed May 02, 2012 4:05 pm

Sami The Great wrote:
skinkken wrote: Kokeilen laittaa tuon desktop version uusiksi kun pääsen kotiin. Android-version kyllä pitäisi toimia, koska se pyörii ainakin 4 eri kännykässä, jota on testattu (ladattu kyseisestä linkistä). Puhelimessa pitää olla vähintään android 2.1. Mikä puhelin sinulla on?
Tarkoitin siis, että tuo desktop-versio ei toiminut kännykälläni, vaikka sen pitäisi osata avata ja pyörittää .jareja. En kyllä olettanutkaan, että tietokoneelle tehty sovellus toimisi puhelimessa ainakaan kovin fiksusti, mutta ajattelin testata silti. Androidia ei ole ollenkaan, käyttöjärjestelmä on Symbian S60 ja puhelin Nokia C5-03.

User avatar
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Feuer » Wed May 02, 2012 4:16 pm

JavaSE (työpöytäjava), JavaME(kännyjava) ja Androidjava eivät ole keskenään yhteensopivia, vaikka Javaan liitetäänkin myytti jossa kerran käännetty koodi toimisi missä vain. Suurimmat erot liittyvät käyttöliittymäkirjastojen erilaisuuteen, joten pienillä muutoksilla pitäisi kuitenkin olla helppoa ajaa koodia lähes-missä vaan.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by valscion » Wed May 02, 2012 4:29 pm

Kylläpäs sai vääntää että sain tämän asennettua Samsung Galaxy S II Android kännykkääni. Muttapajuu, luettelenpa tästä kokemuksiani pelistä.
  1. Alkuvalikosta HELP osassa teksti oli liian pientä ja näytölläni se vielä venyi ikävästi. Sain siitä kyllä selvää mutta mukavaa sitä ei ollut lukea. Tummanpunainen teksti tummalla taustalla ei myöskään ole niin hyvä vaihtoehto, vaan tuottaa hankaluuksia lukea. Suosittelen että HELP-osion jakaisi useampaan osaan, jossa olisi sitten lähikuvia tietyistä pelin osista tai jotenkin muuten selkeämmin yksi juttu kerrallaan.
  2. En pitänyt ohjauspadin grafiikasta, vaan se oli minun mielestäni vähän irrallinen osa peliä. Ohjauspadiin voisi myös laittaa paaaaljon läpinäkyvyyttä, ettei pelialue pienene sen takia.
  3. En heti tajunnut että alusta voi kehittää siitä ammusten vieressä olevan nappulan takaa. Luulin että aseet kehittyvät niitten pallojen keräämisten avulla, mutta ne taisivatkin olla vain niitä "teknologiapisteitä", joidenka avulla alusta voi sitten kehittää itse.
  4. Teknologian kehittämisnappula voisi hohtaa (tai olla kirkkaampi tai jtn) silloin, kun käyttäjällä olisi jokin teknologia, jonka kehittämiseen riittäisi pisteitä. Nappulan kirkkaus voisi myös kasvaa asteittain aina, kun uusi teknologiapisteiden käyttökohde tulee.
  5. Kuitenkin se, että alusta sai itse kehittää, oli loistava lisä :). Hetken aikaa minulla kuitenkin kesti tajuta (ostoruudun puolella), mitä nappia minun tulee painaa jotta saan ominaisuuden ostettua. Suosittelisin jonkinlaista hohto-efektiä ostonappulan kohdalle, joka välkkyisi aivan aavistuksen verran. Siis sellaista kirkkaanpuoleista varjoa sinne laatikon taakse.
  6. Ohjusten lukumäärää en pystynyt pelin tiimellyksessä lukemaan, koska se oli sen verran pienellä kirjoitettu. Myös kaikki muut numerot (poislukien HP ja shield) olivat liian hankalasti tutkittavissa. En kuitenkaan sano, että tämä olisi huono ominaisuus, sillä nyt ei huomioni sentään kiinnittynyt epäolennaisiin (lue: FPS-mittari) GUI-kikkailuihin.
  7. Yhden bugin taisin löytää. Turretit (ne jotka ampuivat itsestään, kun vihollinen oli lähellä, olivat kai turretteja?) ampuivat silloinkin, kun vihollinen oli aluksen selkäpuolella.
Pelistä jäi hyvä tunne kuitenkin, siitä huomaa että työtä on tehty :). FPS oli kokoajan tasaisesti 60, äänissä en huomannut mitään pätkimisen merkkejä ja peli sujui sutjakkaasti. Välillä tuppasi vasemman käden peukalo vain valumaan yli ohjausalueen mutta kaipa sen käyttöön tottuisi, jos pelaisi useammin. Alkuvalikkoa ennen tulevasta mainoskuvasta sai kunnon ammattimaisen kuvan. Minioid logo ja teksti tuli hyvin selville :)

Kun laitatte mainokset paikoilleen, miettikää että mihin ne oikein mahtuvat. Nykyisellään pelissä on jo aika ahdas ruutu nimittäin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by skinkken » Wed May 02, 2012 4:56 pm

VesQ wrote:Kun laitatte mainokset paikoilleen, miettikää että mihin ne oikein mahtuvat. Nykyisellään pelissä on jo aika ahdas ruutu nimittäin.
Laita mainokset valikoihin niin mahtuu.

Pelin asentamisesta: Laitat asetuksista muu kuin market -sovellukset päälle, (ja jos ei ole tiedostonhallintaohjelmaa, lataa sellainen), sitten avaat tiedoston asennusohjelmalla.

Peli muuten pyöri tasaisesti Tällaisella Huawei ideos x5:llä, (n 200€), joka ei ole kovin tehokas.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by valscion » Wed May 02, 2012 5:32 pm

skinkken wrote:Pelin asentamisesta: Laitat asetuksista muu kuin market -sovellukset päälle, (ja jos ei ole tiedostonhallintaohjelmaa, lataa sellainen), sitten avaat tiedoston asennusohjelmalla.
Joo ei siinä mitään. Yritin epätoivoisesti ensin vaan suoraan laittaa apk-pakettia kännykkään samalla tavalla kuin laitan musiikkia, eli USB-piuha vain kiinni ja sitten tiedostot siirtymään resurssienhallinnan kautta. Noh, eipäs onnistunut, vaan se jäätyi aina kun yritti siirtää apk pakettia.

Seuraavaksi menin ja asensin Samsung Kies:n tähän koneelle, että saisin ihan kunnon ajurit ja valmistajan oman softan. Hetken aikaa sillä pelleiltyäni huomasin, ettei homma onnistu tälläkään tavalla.

Meninpä sitten selailemaan asetuksia ja sieltä löytyi "Langattomat toiminnat ja verkko" osiosta "Lisää..." nappulan takaa kohta "USB-apuohjelmat". Siitä aukesi ruutu jossa oli tietoa siitä että alla olevan nappulan avulla saa tallennuslaitteen yhdistettyä tietokoneeseen USB-massamuistina.

...eli kyllä siinä sai vähän säätää. Jahka sitten sain sen apk-tiedoston kännykälle niin homma sujui helposti. Sami the Great voisi vaikkapa laittaa sen apk tiedoston suoraan jakeluun niin ei tarvitsisi tietokonetta tuossa välissä. En nyt jaksanut mitään rar-purkajia alkaa asentamaan kännykälleni kuitenkaan.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Sami The Great » Wed May 02, 2012 6:27 pm

Noniin! Nyt on pieniä päivityksiä laitettu. Latoin tiedostot jakoon nyt ilman rar-paketteja, joten nyt asennus pitäisi tapahtua tulemalla puhelimella tänne ja klikkaamalla linkkiä. Desktop-versio toimii ainakin omassa- sekä toisessa meidän koneessa, joten, kokeilkaapa sitä nytten. Paketeissa on nyt myös uusimmat korjaukset ja päivitykset pohjautuen BETA-testiin. Uusimpia ehdotuksia ja parannuksia en ole kuitenkaan vielä kerennyt lisäämään. Nyt pitäisi tekstin näkyä oikean kokoisena HD-näytöilläkin (ainakin Samsung galaxy s II on tälläinen 800x480). Lisäksi itseäni ärsytti grafiikan tuhrautuminen HD- näytöillä, joten tein piirtofunktiot kokonaan uusiksi ja nyt skaalautuminen näyttää huomattavasti paremmalta. Ongelma oli se, että HD-näyttöjen kuvasuhde on 1,666 ja keskiresoluution 1,5, joten kuvasuhde muuttuu hiukan ja rikkoo pixel-art kuvan rakenteen. Nyt kuvia skaalataan ainoastaan niiden omassa kuvasuhteessa. Lisäsin myös taustakuvaan vähän hifistelyä ja nyt sen väri pikkuhiljaa muuttuu. Lisäksi olen nyt alkanut keräilemään ääniä kasaan. En saanut ketään tekemään ääniä, niin päätin että käytän lisenssivapaita ääniä netistä ja muokkaan niitä sopiviksi.

Kiitoksia monista hyvistä ehdotuksista ja kehittävästä palautteesta kaikille! Palautteen avulla saan hiottua valmiin tekeleen mahdollisimman hyväksi :)
-HELP-valikon teen uusiksi kokonaan, koska se on muutenkin jäljessä nykyisestä versiosta. Hyvä ehdotus, että jaetaan osiin.
-Ohjaus-padistä on tullut todella paljon kritiikkiä, joten otan sen ensisijassa työn alle. Läpinäkyvyyttä lisäsin vähän jo, mutta vielä ilmeisesti tarvitaan lisää. Jos teillä on jotain hyviä ideoita padin suhteen, niin otetaan vastaan.
-Tuo upgrade-napin korostaminen pitänee kait lisätä, koska moni on kysynyt, että miten alusta kehitetään.
-Tekstit pitäisi nyt tosiaan toimia HD-näytölläkin oikein.
-Hyvä, että FPS ei tipu ja peli toimii pehmeästi ettei tarvitse alkaa optimoimaan kummemmin. (Nyt pelissä ladataan miltein kaikki grafiikka kerrallaan muistiin).
-En itse ole noteeraanut ampuuko turret noin, mutta pitää korjata jos asia näin on. Bugeihin liittyen achievementeissa on ollut paljon bugeja ja olen niitä korjaillut suht ison kasan. Eli jos achievementtia ei saa vaikka luulee saavuttaneensa sen, on kyseessä luultavasti bugi, eikä taidon puute :D
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by valscion » Wed May 02, 2012 9:35 pm

Noniin nyt siitä tekstistä saa selvääkin :) eikä pixel-artti tuhoudu HD-näytön takia.
  • Äänistä sen verran että ehdottomasti vaihtoon Rail Gunin ääni. Se jäi minulle viimeiseksi cannoniksi kun testasin Hi-Tech moodia ja meni kyllä hermot siihen tsiutsiutsiutsiu-ääneen...
  • Mass Destruction -supervoima ei tunnu toimivan? Itse en ainakaan oikein huomaa mitään eroa. Vai olikos cannonin ja ohjusten lisäksi vielä jokin kolmas ammuttava juttu jota en sitten vain ollut vielä kehittänyt :|
  • Silloin kun tuli se ohjustuki-supervoima niin äänet alkoivat rätisemään. En sitten tiedä että kuuluiko ohjuksista tullakin sellainen ääni mutta omaan korvaani kuulosti vähän siltä kuin äänikortti ei olisi pystynyt toistamaan niin montaa ääntä yhtäaikaisesti.
  • Nyt ohjaus-pädi ei enää haittaa itseäni. Ehkäpä sekin auttaa että olin jo kerran peliä pelannut. Pad voisi näyttää enemmän normaalin peliohjaimen nuolinäppäimiltä - nykyisellään siitä tulee ehkä enemmän mieleen kompassiruusu kuin ohjain.
  • Achievementit ovat kyllä aika jänniä, taisin hi-tech moodissa saada niitä useamman vaikken muistakaan ilmoitusta niistä nähneeni. Voi olla tosin että olin niin uppoutunut vihollisten listimiseen että achievement-ilmoitukset jäivät huomiotta :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Sami The Great » Thu May 03, 2012 11:09 pm

VesQ wrote:
  • Äänistä sen verran että ehdottomasti vaihtoon Rail Gunin ääni. Se jäi minulle viimeiseksi cannoniksi kun testasin Hi-Tech moodia ja meni kyllä hermot siihen tsiutsiutsiutsiu-ääneen...
  • Mass Destruction -supervoima ei tunnu toimivan? Itse en ainakaan oikein huomaa mitään eroa. Vai olikos cannonin ja ohjusten lisäksi vielä jokin kolmas ammuttava juttu jota en sitten vain ollut vielä kehittänyt :|
  • Silloin kun tuli se ohjustuki-supervoima niin äänet alkoivat rätisemään. En sitten tiedä että kuuluiko ohjuksista tullakin sellainen ääni mutta omaan korvaani kuulosti vähän siltä kuin äänikortti ei olisi pystynyt toistamaan niin montaa ääntä yhtäaikaisesti.
  • Nyt ohjaus-pädi ei enää haittaa itseäni. Ehkäpä sekin auttaa että olin jo kerran peliä pelannut. Pad voisi näyttää enemmän normaalin peliohjaimen nuolinäppäimiltä - nykyisellään siitä tulee ehkä enemmän mieleen kompassiruusu kuin ohjain.
-Olen tänään saanut pelin äänimaailman oikeastaan valmiiksi ja rail gunin ääni tuli vaihdettua samalla.
-Mass Destruction vaikuttaa Anti-material missilen latautumiseen. Nyt superpoweria ei voi saada ennen kun on kehittänyt kyseisen aseen. Lisäksi ammuntanappi vilkkuu mass destructionin ajan.
-Ohjustukeen kiinnitin lisää huomiota ja säädin sen kestämään vähän pidempään, mutta harvensin ojusten ammuntaväliä. Yritin myös tehdä systeemiä, joka vähän rajoittaa päällekkäin soivia samoja ääniä. Nyt rätinä hävisi hiukan, mutta ei poistunut kokonaan.
-Piirtelin monta uutta versiota padistä. Päätin tehdä siitä peliohjaimen nappia muistuttavan sekä lisäsin läpinäkyvyyttä ihan kunnolla.

Image
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by valscion » Thu May 03, 2012 11:13 pm

Sami The Great wrote:-Piirtelin monta uutta versiota padistä. Päätin tehdä siitä peliohjaimen nappia muistuttavan sekä lisäsin läpinäkyvyyttä ihan kunnolla.

Image
Hyvältä näyttää :) hienoa kuulla, että edistystä tulee näinkin nopealla tahdilla.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Sami The Great » Sat May 05, 2012 5:46 pm

Noniin! Pelin julkaisu lähestyy sillä peli on nyt melkein kokonaan valmis lukuunottamatta ihan pikkuruisia hiomisia. Vielä on mahdollisuus vaikuttaa mielipiteillään peliin ennen sen julkaisua. Ainut asia joka pitää vielä tehdä on Hi-Scorejen jakaminen facebookiin (koodipätkä, joka hoitaa asian). Lisäksi fonttien värit on vielä tarkastelun alla. BETA 0.98 on täällä latauksessa niin kauan, että saan valmiiksi kaiken muun tilpehöörin mm. esittelyvideon, logon, coverartin, esittelytekstin ja kaikki muu julkaisuun liittyvät asiat. Linkki löytyy ensimmäisestä viestistä.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by valscion » Sat May 05, 2012 6:55 pm

Huh kylläpäs tuli nyt hakattua! Hyvä peli! Ainoa mikä puuttuu vielä pelistä itsestään on pause-menu. Olisi tässä jo vähän aikaa sitten pitänyt lopettaa pelaaminen mutta en tajunnut pistää peliä teknologiamenuun pauselle :)

Niin, sain normaali-pelimuodossa pisteitä kivasti 29874 :) ionikanuunaan asti sain kehitettyä päätykkiäkin. Toimii oikein loistavasti tuo teknologianapin korostus, nyt sitä tietää että milloin sinne kannattaa mennä. Pärjäsin varmaan sen korostuksen takia näinkin hyvin. Pääsin testailemaan antimateria-ohjustakin — vallan iloinen kapistus, joka tuli pariin kertaan tarpeeseen :D
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by Sami The Great » Sat May 05, 2012 7:08 pm

VesQ wrote:Huh kylläpäs tuli nyt hakattua! Hyvä peli! Ainoa mikä puuttuu vielä pelistä itsestään on pause-menu. Olisi tässä jo vähän aikaa sitten pitänyt lopettaa pelaaminen mutta en tajunnut pistää peliä teknologiamenuun pauselle :)
Hauska kuulla, että pelistä pidetään :) Itsellä kanssa ennätys 29k :D Peli menee myös pauselle painamalla puhelimen "BACK"-nappia.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by valscion » Sat May 05, 2012 7:20 pm

Sami The Great wrote:
VesQ wrote:Huh kylläpäs tuli nyt hakattua! Hyvä peli! Ainoa mikä puuttuu vielä pelistä itsestään on pause-menu. Olisi tässä jo vähän aikaa sitten pitänyt lopettaa pelaaminen mutta en tajunnut pistää peliä teknologiamenuun pauselle :)
Hauska kuulla, että pelistä pidetään :) Itsellä kanssa ennätys 29k :D Peli menee myös pauselle painamalla puhelimen "BACK"-nappia.
Jaa, mukava tietää siitä. Yleensä BACK-nappulaa ei uskalla painaa kun ei tiedä mitä pelissä tapahtuu silloin. Voi myös olla että olen tottunut liikaa pelailemaan iPhonella, jolla on vain yksi nappula eikä sen toiminta ole mysteeri. Pausenappula oikeaan yläkulmaan olisi oikein sopiva lisä vielä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by skinkken » Sat May 05, 2012 9:50 pm

Sami The Great wrote:
VesQ wrote:Huh kylläpäs tuli nyt hakattua! Hyvä peli! Ainoa mikä puuttuu vielä pelistä itsestään on pause-menu. Olisi tässä jo vähän aikaa sitten pitänyt lopettaa pelaaminen mutta en tajunnut pistää peliä teknologiamenuun pauselle :)
Hauska kuulla, että pelistä pidetään :) Itsellä kanssa ennätys 29k :D Peli menee myös pauselle painamalla puhelimen "BACK"-nappia.
Oma ennätys 44412 pojoa :P

Kiva peli on. Johtaako tuo aloitusviestin latauslinkki nyt sitten taas uuteen versioon? (jossa esim uusi läpinäkyvä pädi)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Vindicator MOBILE BETA-testi

Post by valscion » Sat May 05, 2012 10:36 pm

skinkken wrote:Kiva peli on. Johtaako tuo aloitusviestin latauslinkki nyt sitten taas uuteen versioon? (jossa esim uusi läpinäkyvä pädi)
Kyllä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

Post Reply