Page 16 of 60

Tiedostomuoto nimeltään .LANG

Posted: Mon Mar 26, 2012 3:54 pm
by Konstaduck
No niin, peliprojektit etenee, ja kysymyksiä tulee lisää:

Kaikkihan tietävät .Lang - tiedostomuodon (Tiedättehän!).
nyt kysyisin, voiko tuota .Lang:ia hyödyntää CB ohjelmissa, onhan se kuitenkin kielitiedosto, vai onko se pelkästään Javalle?

Jos joku vaikka tietäisi hyvän oppaan tai jotain muuta, auttaisi sekin paljon. Kiitän jo etukäteen :D

Re: Tiedostomuoto nimeltään .LANG

Posted: Mon Mar 26, 2012 3:59 pm
by TheFish
Konstaduck wrote:No niin, peliprojektit etenee, ja kysymyksiä tulee lisää:

Kaikkihan tietävät .Lang - tiedostomuodon (Tiedättehän!).
nyt kysyisin, voiko tuota .Lang:ia hyödyntää CB ohjelmissa, onhan se kuitenkin kielitiedosto, vai onko se pelkästään Javalle?

Jos joku vaikka tietäisi hyvän oppaan tai jotain muuta, auttaisi sekin paljon. Kiitän jo etukäteen :D
Ei tiedetä, mutta veikkaisin, ettei .lang ole mikään standardi. Voit siis huoletta suunnitella oman formaatin sille, tai lainata jonkin olemassa olevan, ja koodata sille lukijan.

Re: Tiedostomuoto nimeltään .LANG

Posted: Mon Mar 26, 2012 4:07 pm
by Latexi95
TheFish wrote:
Konstaduck wrote:No niin, peliprojektit etenee, ja kysymyksiä tulee lisää:

Kaikkihan tietävät .Lang - tiedostomuodon (Tiedättehän!).
nyt kysyisin, voiko tuota .Lang:ia hyödyntää CB ohjelmissa, onhan se kuitenkin kielitiedosto, vai onko se pelkästään Javalle?

Jos joku vaikka tietäisi hyvän oppaan tai jotain muuta, auttaisi sekin paljon. Kiitän jo etukäteen :D
Ei tiedetä, mutta veikkaisin, ettei .lang ole mikään standardi. Voit siis huoletta suunnitella oman formaatin sille, tai lainata jonkin olemassa olevan, ja koodata sille lukijan.
Ainakaan pikaisella googletuksella ei tuntunut löytyvän standardia tuolle .lang tiedostolle. Helpointa on varmaankin kehitellä ihan oma formaatti ja tehdä sille lukemista ja kirjoittamista varten funktiot. Tai sitten voit vaikka käyttää asetustiedostojen formaattia, mikä ainakin joissain ohjelmissa on käytössä myös kielitiedostoissa.

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Mon Mar 26, 2012 4:13 pm
by naputtelija
ItzRaines wrote:
naputtelija wrote:Siis commodore64 toimii antennijohdolla. Tavallinen antennijohto kay. Tuunaat sitten vain tv:n sopivalle taajuudelle.
Toki mutta Scartinkin kanssa onnistuu. Eikä antennipaikkaa ole näytöissä ;)
Siis televisioon kytket vain voi olla mikä vain tv.

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Mon Mar 26, 2012 4:14 pm
by Konstaduck
Eipä sen .LANG ollutkaan mikään standari, pelkkä tiedosto, jonka sisällä oli tekstiä tyyliin:
gui.done=Done
gui.cancel=Cancel
gui.toMenu=Back to title screen
gui.up=Up
gui.down=Down
gui.yes=Yes
gui.no=No

menu.singleplayer=Singleplayer
menu.multiplayer=Multiplayer
menu.mods=Mods and Texture Packs
menu.options=Options...
menu.quit=Quit Game

selectWorld.title=Select World
selectWorld.empty=empty
selectWorld.world=World
selectWorld.select=Play Selected World
selectWorld.create=Create New World
Ja tuohan oli Minecraft:in EN_US.LANG - tiedosto (Tai osa siitä) :)
EDIT:

Latexi! 8-)


Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Mon Mar 26, 2012 4:36 pm
by axu
Tietääkö kukaan, voiko windowsin (7) perusvärimallia mennä muuttamaan? Jotkin ohjelmat käynnistyessään aiheuttavat nykyisten asetusten muuttumisen ko. perusvärimalliin. Ideanahan varsinaisesti siinä on kytkeä Aero pois päältä niiden ohjelmien kanssa, jotka eivät sitä tue, mutta en näe mitään syytä vaihtaa ikkunoiden väriä haalistuneen siniseksi.

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Mon Mar 26, 2012 11:08 pm
by valscion
axu wrote:Tietääkö kukaan, voiko windowsin (7) perusvärimallia mennä muuttamaan? Jotkin ohjelmat käynnistyessään aiheuttavat nykyisten asetusten muuttumisen ko. perusvärimalliin. Ideanahan varsinaisesti siinä on kytkeä Aero pois päältä niiden ohjelmien kanssa, jotka eivät sitä tue, mutta en näe mitään syytä vaihtaa ikkunoiden väriä haalistuneen siniseksi.
Toimisikos nuotten asetusten vaihtaminen seuraavan polun takaa?
Ohjauspaneeli\Ulkoasu ja mukauttaminen\Mukauttaminen\Ikkunoiden väri ja ulkoasu

Sieltä ainakin saa kaikenlaista laitettua. Myös "ulkoasun lisäasetukset" kohta löytyy, jos oikein Win2k meininkiä kaipaa.

EDIT: Tämän näköinen asetuspaikka siis: http://i.servut.us/i/win7varimaailma.png

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Mon Mar 26, 2012 11:51 pm
by axu
VesQ wrote:Toimisikos nuotten asetusten vaihtaminen seuraavan polun takaa?
Ohjauspaneeli\Ulkoasu ja mukauttaminen\Mukauttaminen\Ikkunoiden väri ja ulkoasu

Sieltä ainakin saa kaikenlaista laitettua. Myös "ulkoasun lisäasetukset" kohta löytyy, jos oikein Win2k meininkiä kaipaa.

EDIT: Tämän näköinen asetuspaikka siis: http://i.servut.us/i/win7varimaailma.png
Siis kyllähän minä osaan teemaa muuttaa. Ongelmana on vanhemmat ohjelmat, jotka eivät tykkää aerosta ja aeron sammuttamisen lisäksi Windows vaihtaa ikkunoiden värin oletukseksi. Silloin ei mainitsemaasi valikkoon edes pääse käsiksi, vaan näkyville tulee wanha kustomointiruutu, jonka asetukset eivät edes vaikuta mihinkään.
Tässä kuva ilmoituksesta ja rumasta tehtäväpalkista:
Tämmöinen
Tämmöinen
Win7Perus.png (10.03 KiB) Viewed 12588 times

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 9:31 am
by koodaaja
Ei näytä onnistuvan ainakaan windowsin omalla teematyökalulla. Tosin, jos käytät normaalistikin ei-aerollista teemaa niin se pysyy päällä vaikka sovelluksen asetuksista olisi visuaaliset teemat laitettu pois päältä. Tyylikkäin vaihtoehto olisi vaihtaa nykyaikaisempaan softaan niistä win98 -aikaisista :)

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 10:42 am
by axu
koodaaja wrote:Ei näytä onnistuvan ainakaan windowsin omalla teematyökalulla. Tosin, jos käytät normaalistikin ei-aerollista teemaa niin se pysyy päällä vaikka sovelluksen asetuksista olisi visuaaliset teemat laitettu pois päältä. Tyylikkäin vaihtoehto olisi vaihtaa nykyaikaisempaan softaan niistä win98 -aikaisista :)
Hankala löytää sopivaa softaa, kun on niin tottunut Paint Shop Pro 9:iin... Tuntuu, että siinä ohjelmassa kaikki palaset loksahtavat paikalleen oikein, sen jälkeen kun PSP siirtyi Corelin omistukseen tuntuu, että on menty vain alamäkeä... Photoshopin käyttöliittymästä en pahemmin välitä, ja muistaakseni vektorituessa ei ole hurraamista. Tietääkö kukaan hyviä vaihtoehtoja, jos kuvankäsittelyohjelmalta vaaditaan myös sujuvia piirto-ominaisuuksia (lähinnä pixel art) ja vektoreita? Käytettävyys kuitenkin ensisijalla (mm. MDI on kutakuinkin pakko olla).

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 10:51 am
by valscion
Tykkään itse siitä että jos vektoreiden kanssa täytyy pelleillä niin Inkscape on valintani ja jos pixel-arttia tai muuta pikselipohjalla työskentelyä vaativaa tarvitsee niin Paint.NET on se ohjelma jonka puoleen käännyn.

Molempia ominaisuuksia kun ei ihan saa ilmaiseksi samassa ohjelmassa niin, että olisin itse tyytyväinen käyttöympäristöön.

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 11:07 am
by axu
VesQ wrote:Tykkään itse siitä että jos vektoreiden kanssa täytyy pelleillä niin Inkscape on valintani ja jos pixel-arttia tai muuta pikselipohjalla työskentelyä vaativaa tarvitsee niin Paint.NET on se ohjelma jonka puoleen käännyn.

Molempia ominaisuuksia kun ei ihan saa ilmaiseksi samassa ohjelmassa niin, että olisin itse tyytyväinen käyttöympäristöön.
Molempia on tullut käytettyä ja Inkscape onkin mahtava silloin kun tarvitsee pelkästään vektoreita käyttöön. Valitettavasti minulle ei ole vielä kertaakaan tullut sellaista kuvaprojektia, että vektoreilla olisi sen voinut tehdä loppuun asti (tai voisi, mutta joissakin asioissa bittikartat vain ovat paljon helpompia muokata). Paint.NETissä häiritsee kovasti, kun kuva keskittyy aina keskelle ikkunaa ulospäin zoomatessa, jolloin jotkin kuvan osat jäävät käyttöliittymän alle piiloon. Omien pluginien kirjoittaminen C#:lla on muutenkin hyvän ohjelman kanssa suurta plussaa :) MDI puuttuu muistaakseni molemmista.
EDIT:

Toisaalta olen kyllä taipuvainen juuttumaan tiettyihin mieltymyksiin (=olen nirso). Latasin tässä PSPX4:n triaalin ja suurinpana puutteena pidän siinä zoomautumisen käytöksen muutosta. Aiemmissa versioissa ulospäin zoomaaminen liikutti kuvaa hiiren suuntaan, mutta uusimmassa se liikkuu poispäin. Kuulostaa järkevämmältä, mutta tapasin liikkua kuvan sisällä nopeiten rullaamalla edestakaisin (on muuten todella helppo tapa liikkua kuvan ääripäästä toiseen sekunnin murto-osassa), joka ei tässä enää onnistu. Käsittämätöntä mihin kaikkeen sitä tottuu ajan myötä. :D Toisaalta, en kyllä keksi miten kuvaa on tarkoitus siirtää, työkalun vaihtaminen kuvan liikuttelua varten tuntuu aika vaikealta (vaikka pikanäppäimen takana onkin) ja nuolien käyttäminen/rullauspalkkien siirteleminenhän ei missään tapauksessa käy laatuun, sehän vie monta sekuntia aikaa.
EDIT2:
Nyt oikeastaan vasta tajusin, millä perusteella tuossa PSP9:ssä (ja useimmissa versioissa) zoomatessa kuva liikkuu... Kohta, mikä oli hiiren alla, muuttuu uudeksi kuvan keskipisteeksi. Uusin versio pyrkii säilyttämään hiiren aina saman pikselin kohdalla.


Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 5:52 pm
by Konstaduck
Jahas,taas löyty CB:läinen, tälläkertaa Chaosworm Mikserinetistä

Koittakaapa muuten arvata, minkä yhteydestä löysin ;)

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 6:56 pm
by Timblex
Mahtoiko olla wilizucoderin (DjVallun) springtime jonka kuuntelijoista löysit?

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 8:33 pm
by Awaclus
Konstaduck wrote:Koittakaapa muuten arvata, minkä yhteydestä löysin ;)
Selailit randomilla Alternative Metal -artisteja ja hittasit Necro-Cannibal Machineryn? Jonkun projektin fanilistalta?

On muuten tyhmää, ettei Mikserissä voi kirjoittaa omaa genreänsä, vaan se pitää valita listalta. Alternative Metal on nimeltään parhaiten sopiva genremääritelmä, joten olen sitä käyttänyt, vaikka kyseessä ei olekaan ihan perinteinen Alternative Rockin ja Heavy Metalin yhdistelmä vaan ennemminkin Epic-, Progressive-, Folk-, Black-, Doom-, Thrash- ja Death Metalien yhdistelmä, jota toistaiseksi olemme kutsuneet Mikserin ulkopuolella "post-moderniksi tekotaidemetalliksi".

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 9:25 pm
by naputtelija
Hmm... Tulisikohan coolbasiciin suorituskykyparannuksia jos sen kirjoittaisi uudelleen cb:n kiihdytetyllä grafiikkakirjastolla?
Siis coolbasicilla meinasin kirjoittaa, en c++:llä/allegrolla/SFML:llä... Ja kirjoittaisin itse omat objektienkäsittelyt ja muut grafiikat, mitä cbSDL kieltää.

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Tue Mar 27, 2012 9:52 pm
by Latexi95
naputtelija wrote:Hmm... Tulisikohan coolbasiciin suorituskykyparannuksia jos sen kirjoittaisi uudelleen cb:n kiihdytetyllä grafiikkakirjastolla?
Siis coolbasicilla meinasin kirjoittaa, en c++:llä/allegrolla/SFML:llä... Ja kirjoittaisin itse omat objektienkäsittelyt ja muut grafiikat, mitä cbSDL kieltää.
No aika hankalaa voi olla. Käytännössähän jos suorituskyky parannuksia haluat, niin joudut kirjoittamaan oikeastaan kaikki mainitsemasi asiat c/c++:lla DLL:n avulla. Silloinkaan en ole varma onnistutko saamaan kovin suuria suorituskyky parannuksia, koska CallDLL:llää kutsuttaisiin niin usein.

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Wed Mar 28, 2012 3:12 pm
by Konstaduck
timpe99 wrote:Mahtoiko olla wilizucoderin (DjVallun) springtime jonka kuuntelijoista löysit?
Juurikin kyseiseltä sivulta löytyi ;)

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Fri Mar 30, 2012 11:21 am
by axu
Osaisiko joku arvioida köydenvedossa voiman suuruutta, kun ottelijoina on 2 n. 20 vuotiasta normaalirakenteista miestä? Minulla on vähän tuo arviointikyky hukassa, mutta voisiko kuvaukseen sopiva henkilö vetää narusta 600-700 N voimalla? Vai rupeaako tässä vaiheessa jo kengät luisumaan?
Pystysuunnassa tuo onnistuisi, vastaa 70 kg painon nostamista.
Tarvitsen tätä tietoa yhteen peliin jossa haluan säilyttää jonkinsortin tieteellistä paikkansapitävyyttä.

Re: Offtopic (I/2012)

Posted: Fri Mar 30, 2012 12:35 pm
by Ilmuri
axu wrote:Osaisiko joku arvioida köydenvedossa voiman suuruutta, kun ottelijoina on 2 n. 20 vuotiasta normaalirakenteista miestä? Minulla on vähän tuo arviointikyky hukassa, mutta voisiko kuvaukseen sopiva henkilö vetää narusta 600-700 N voimalla? Vai rupeaako tässä vaiheessa jo kengät luisumaan?
Pystysuunnassa tuo onnistuisi, vastaa 70 kg painon nostamista.
Tarvitsen tätä tietoa yhteen peliin jossa haluan säilyttää jonkinsortin tieteellistä paikkansapitävyyttä.
Tee koejärjestely. Naru oikealle korkeudelle, naruun kiinni painoja ja väliin rulla joka pitää painojen pään pystysuorassa.