Offtopic (I/2012)
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Tiedostomuoto nimeltään .LANG
Kaikkihan tietävät .Lang - tiedostomuodon (Tiedättehän!).
nyt kysyisin, voiko tuota .Lang:ia hyödyntää CB ohjelmissa, onhan se kuitenkin kielitiedosto, vai onko se pelkästään Javalle?
Jos joku vaikka tietäisi hyvän oppaan tai jotain muuta, auttaisi sekin paljon. Kiitän jo etukäteen
Re: Tiedostomuoto nimeltään .LANG
Ei tiedetä, mutta veikkaisin, ettei .lang ole mikään standardi. Voit siis huoletta suunnitella oman formaatin sille, tai lainata jonkin olemassa olevan, ja koodata sille lukijan.Konstaduck wrote:No niin, peliprojektit etenee, ja kysymyksiä tulee lisää:
Kaikkihan tietävät .Lang - tiedostomuodon (Tiedättehän!).
nyt kysyisin, voiko tuota .Lang:ia hyödyntää CB ohjelmissa, onhan se kuitenkin kielitiedosto, vai onko se pelkästään Javalle?
Jos joku vaikka tietäisi hyvän oppaan tai jotain muuta, auttaisi sekin paljon. Kiitän jo etukäteen :D
Kehittäjä
Re: Tiedostomuoto nimeltään .LANG
Ainakaan pikaisella googletuksella ei tuntunut löytyvän standardia tuolle .lang tiedostolle. Helpointa on varmaankin kehitellä ihan oma formaatti ja tehdä sille lukemista ja kirjoittamista varten funktiot. Tai sitten voit vaikka käyttää asetustiedostojen formaattia, mikä ainakin joissain ohjelmissa on käytössä myös kielitiedostoissa.TheFish wrote:Ei tiedetä, mutta veikkaisin, ettei .lang ole mikään standardi. Voit siis huoletta suunnitella oman formaatin sille, tai lainata jonkin olemassa olevan, ja koodata sille lukijan.Konstaduck wrote:No niin, peliprojektit etenee, ja kysymyksiä tulee lisää:
Kaikkihan tietävät .Lang - tiedostomuodon (Tiedättehän!).
nyt kysyisin, voiko tuota .Lang:ia hyödyntää CB ohjelmissa, onhan se kuitenkin kielitiedosto, vai onko se pelkästään Javalle?
Jos joku vaikka tietäisi hyvän oppaan tai jotain muuta, auttaisi sekin paljon. Kiitän jo etukäteen
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (I/2012)
Siis televisioon kytket vain voi olla mikä vain tv.ItzRaines wrote:Toki mutta Scartinkin kanssa onnistuu. Eikä antennipaikkaa ole näytöissänaputtelija wrote:Siis commodore64 toimii antennijohdolla. Tavallinen antennijohto kay. Tuunaat sitten vain tv:n sopivalle taajuudelle.
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: Offtopic (I/2012)
Ja tuohan oli Minecraft:in EN_US.LANG - tiedosto (Tai osa siitä)gui.done=Done
gui.cancel=Cancel
gui.toMenu=Back to title screen
gui.up=Up
gui.down=Down
gui.yes=Yes
gui.no=No
menu.singleplayer=Singleplayer
menu.multiplayer=Multiplayer
menu.mods=Mods and Texture Packs
menu.options=Options...
menu.quit=Quit Game
selectWorld.title=Select World
selectWorld.empty=empty
selectWorld.world=World
selectWorld.select=Play Selected World
selectWorld.create=Create New World
Latexi!
Re: Offtopic (I/2012)
Re: Offtopic (I/2012)
Toimisikos nuotten asetusten vaihtaminen seuraavan polun takaa?axu wrote:Tietääkö kukaan, voiko windowsin (7) perusvärimallia mennä muuttamaan? Jotkin ohjelmat käynnistyessään aiheuttavat nykyisten asetusten muuttumisen ko. perusvärimalliin. Ideanahan varsinaisesti siinä on kytkeä Aero pois päältä niiden ohjelmien kanssa, jotka eivät sitä tue, mutta en näe mitään syytä vaihtaa ikkunoiden väriä haalistuneen siniseksi.
Ohjauspaneeli\Ulkoasu ja mukauttaminen\Mukauttaminen\Ikkunoiden väri ja ulkoasu
Sieltä ainakin saa kaikenlaista laitettua. Myös "ulkoasun lisäasetukset" kohta löytyy, jos oikein Win2k meininkiä kaipaa.
EDIT: Tämän näköinen asetuspaikka siis: http://i.servut.us/i/win7varimaailma.png
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Offtopic (I/2012)
Siis kyllähän minä osaan teemaa muuttaa. Ongelmana on vanhemmat ohjelmat, jotka eivät tykkää aerosta ja aeron sammuttamisen lisäksi Windows vaihtaa ikkunoiden värin oletukseksi. Silloin ei mainitsemaasi valikkoon edes pääse käsiksi, vaan näkyville tulee wanha kustomointiruutu, jonka asetukset eivät edes vaikuta mihinkään.VesQ wrote:Toimisikos nuotten asetusten vaihtaminen seuraavan polun takaa?
Ohjauspaneeli\Ulkoasu ja mukauttaminen\Mukauttaminen\Ikkunoiden väri ja ulkoasu
Sieltä ainakin saa kaikenlaista laitettua. Myös "ulkoasun lisäasetukset" kohta löytyy, jos oikein Win2k meininkiä kaipaa.
EDIT: Tämän näköinen asetuspaikka siis: http://i.servut.us/i/win7varimaailma.png
Tässä kuva ilmoituksesta ja rumasta tehtäväpalkista:
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Offtopic (I/2012)
Re: Offtopic (I/2012)
Hankala löytää sopivaa softaa, kun on niin tottunut Paint Shop Pro 9:iin... Tuntuu, että siinä ohjelmassa kaikki palaset loksahtavat paikalleen oikein, sen jälkeen kun PSP siirtyi Corelin omistukseen tuntuu, että on menty vain alamäkeä... Photoshopin käyttöliittymästä en pahemmin välitä, ja muistaakseni vektorituessa ei ole hurraamista. Tietääkö kukaan hyviä vaihtoehtoja, jos kuvankäsittelyohjelmalta vaaditaan myös sujuvia piirto-ominaisuuksia (lähinnä pixel art) ja vektoreita? Käytettävyys kuitenkin ensisijalla (mm. MDI on kutakuinkin pakko olla).koodaaja wrote:Ei näytä onnistuvan ainakaan windowsin omalla teematyökalulla. Tosin, jos käytät normaalistikin ei-aerollista teemaa niin se pysyy päällä vaikka sovelluksen asetuksista olisi visuaaliset teemat laitettu pois päältä. Tyylikkäin vaihtoehto olisi vaihtaa nykyaikaisempaan softaan niistä win98 -aikaisista
Re: Offtopic (I/2012)
Molempia ominaisuuksia kun ei ihan saa ilmaiseksi samassa ohjelmassa niin, että olisin itse tyytyväinen käyttöympäristöön.
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Offtopic (I/2012)
Molempia on tullut käytettyä ja Inkscape onkin mahtava silloin kun tarvitsee pelkästään vektoreita käyttöön. Valitettavasti minulle ei ole vielä kertaakaan tullut sellaista kuvaprojektia, että vektoreilla olisi sen voinut tehdä loppuun asti (tai voisi, mutta joissakin asioissa bittikartat vain ovat paljon helpompia muokata). Paint.NETissä häiritsee kovasti, kun kuva keskittyy aina keskelle ikkunaa ulospäin zoomatessa, jolloin jotkin kuvan osat jäävät käyttöliittymän alle piiloon. Omien pluginien kirjoittaminen C#:lla on muutenkin hyvän ohjelman kanssa suurta plussaa MDI puuttuu muistaakseni molemmista.VesQ wrote:Tykkään itse siitä että jos vektoreiden kanssa täytyy pelleillä niin Inkscape on valintani ja jos pixel-arttia tai muuta pikselipohjalla työskentelyä vaativaa tarvitsee niin Paint.NET on se ohjelma jonka puoleen käännyn.
Molempia ominaisuuksia kun ei ihan saa ilmaiseksi samassa ohjelmassa niin, että olisin itse tyytyväinen käyttöympäristöön.
Toisaalta olen kyllä taipuvainen juuttumaan tiettyihin mieltymyksiin (=olen nirso). Latasin tässä PSPX4:n triaalin ja suurinpana puutteena pidän siinä zoomautumisen käytöksen muutosta. Aiemmissa versioissa ulospäin zoomaaminen liikutti kuvaa hiiren suuntaan, mutta uusimmassa se liikkuu poispäin. Kuulostaa järkevämmältä, mutta tapasin liikkua kuvan sisällä nopeiten rullaamalla edestakaisin (on muuten todella helppo tapa liikkua kuvan ääripäästä toiseen sekunnin murto-osassa), joka ei tässä enää onnistu. Käsittämätöntä mihin kaikkeen sitä tottuu ajan myötä. Toisaalta, en kyllä keksi miten kuvaa on tarkoitus siirtää, työkalun vaihtaminen kuvan liikuttelua varten tuntuu aika vaikealta (vaikka pikanäppäimen takana onkin) ja nuolien käyttäminen/rullauspalkkien siirteleminenhän ei missään tapauksessa käy laatuun, sehän vie monta sekuntia aikaa.
EDIT2:
Nyt oikeastaan vasta tajusin, millä perusteella tuossa PSP9:ssä (ja useimmissa versioissa) zoomatessa kuva liikkuu... Kohta, mikä oli hiiren alla, muuttuu uudeksi kuvan keskipisteeksi. Uusin versio pyrkii säilyttämään hiiren aina saman pikselin kohdalla.
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: Offtopic (I/2012)
Koittakaapa muuten arvata, minkä yhteydestä löysin
Re: Offtopic (I/2012)
Re: Offtopic (I/2012)
Selailit randomilla Alternative Metal -artisteja ja hittasit Necro-Cannibal Machineryn? Jonkun projektin fanilistalta?Konstaduck wrote:Koittakaapa muuten arvata, minkä yhteydestä löysin
On muuten tyhmää, ettei Mikserissä voi kirjoittaa omaa genreänsä, vaan se pitää valita listalta. Alternative Metal on nimeltään parhaiten sopiva genremääritelmä, joten olen sitä käyttänyt, vaikka kyseessä ei olekaan ihan perinteinen Alternative Rockin ja Heavy Metalin yhdistelmä vaan ennemminkin Epic-, Progressive-, Folk-, Black-, Doom-, Thrash- ja Death Metalien yhdistelmä, jota toistaiseksi olemme kutsuneet Mikserin ulkopuolella "post-moderniksi tekotaidemetalliksi".
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (I/2012)
Siis coolbasicilla meinasin kirjoittaa, en c++:llä/allegrolla/SFML:llä... Ja kirjoittaisin itse omat objektienkäsittelyt ja muut grafiikat, mitä cbSDL kieltää.
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Offtopic (I/2012)
No aika hankalaa voi olla. Käytännössähän jos suorituskyky parannuksia haluat, niin joudut kirjoittamaan oikeastaan kaikki mainitsemasi asiat c/c++:lla DLL:n avulla. Silloinkaan en ole varma onnistutko saamaan kovin suuria suorituskyky parannuksia, koska CallDLL:llää kutsuttaisiin niin usein.naputtelija wrote:Hmm... Tulisikohan coolbasiciin suorituskykyparannuksia jos sen kirjoittaisi uudelleen cb:n kiihdytetyllä grafiikkakirjastolla?
Siis coolbasicilla meinasin kirjoittaa, en c++:llä/allegrolla/SFML:llä... Ja kirjoittaisin itse omat objektienkäsittelyt ja muut grafiikat, mitä cbSDL kieltää.
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: Offtopic (I/2012)
Juurikin kyseiseltä sivulta löytyitimpe99 wrote:Mahtoiko olla wilizucoderin (DjVallun) springtime jonka kuuntelijoista löysit?
Re: Offtopic (I/2012)
Pystysuunnassa tuo onnistuisi, vastaa 70 kg painon nostamista.
Tarvitsen tätä tietoa yhteen peliin jossa haluan säilyttää jonkinsortin tieteellistä paikkansapitävyyttä.
Re: Offtopic (I/2012)
Tee koejärjestely. Naru oikealle korkeudelle, naruun kiinni painoja ja väliin rulla joka pitää painojen pään pystysuorassa.axu wrote:Osaisiko joku arvioida köydenvedossa voiman suuruutta, kun ottelijoina on 2 n. 20 vuotiasta normaalirakenteista miestä? Minulla on vähän tuo arviointikyky hukassa, mutta voisiko kuvaukseen sopiva henkilö vetää narusta 600-700 N voimalla? Vai rupeaako tässä vaiheessa jo kengät luisumaan?
Pystysuunnassa tuo onnistuisi, vastaa 70 kg painon nostamista.
Tarvitsen tätä tietoa yhteen peliin jossa haluan säilyttää jonkinsortin tieteellistä paikkansapitävyyttä.
Kehittäjä
CoolBasic Classic