Onkos muuten kukaan C++:aa käyttävä henkilö kokeillut ikinä sellaista kirjastoa, kuin Cocos2D-X? Itse olen alkanut vähän aikaa sitten tähän tutustua ja vaikuttaa ainakin hyvältä tähän mennessä. Yritän nyt taas siirtyä Javasta takaisin C++:aan, joka mielestäni oli parempi
pelien tekemiseen nopeutensa ja hyvien kirjastojen vuoksi. (Pitää taas totutella pointtereihin
).
Cocos2D-X:ä tosiaan koodaillaan C++:lla, ja saman koodin pitäisi kääntyä ainakin iOS:lle, Androidille (käyttäen googlen NDK:ta), Winukalle, Linuxille ja Macille. Windows phone 7 pitääkin sitten koodailla ainakin tällä hetkellä C#:llä.. (typerä microsoft
). Tarkastelin myös mahdollisuuksia, pystyykö C++ ohjelmaa kääntämään apletiksi ja löysin tietoa, että Visual Studiolla on mahdollisuus kääntää C++-koodia ActiveX-paketiksi (tapa jolla MS kutsuu aplettia). Olisi kiva jos saisi pelit toimimaan myös selaimella. Jos joku on aloittamassa C++:lla koodailemista, niin uskaltanen suositella jättämään iän ikuisen SDL:n väliin, ja kokeilemaan vaikka tätä.
Tuli muuten samalla mieleen, että onko joku koskaan kokeillut miten hyvin OGRE pyörii iOS:llä? Pitää odotella, että OGRE:n virallinen Android tuki tulee, kun minulla on Android-puhelin. (Joku epävirallinen viritelma ilmeisesti kuitenkin on jo tehty.) Lisäksi pitäisi varmaan joku cross-platform-fysiikkakirjasto etsiä, koska 3D-fysiikan tekeminen epäsymmetrisillä kappaleilla vie iän ja terveyden
EDIT: Näköjään Newton olisi tälläinen