Offtopic (I/2012)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

legend wrote:9. luokan päättötodistus saatu :D
Lukuaineista keskiarvo 10 ja 3 stipendiä!

Oli pakko tulla kertomaan tänne :D :D
Hyvä suoritushan tuo on.

Itselläni on ollut seuraavanlainen koulumenestys kahden ensimmäisen lukiovuoden aikana: (screenshot wilmasta, 1 Mt, 1670*1670)
Opinnot - Wilma.png
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2012)

Post by naputtelija »

Awaclus wrote:
legend wrote:9. luokan päättötodistus saatu :D
Lukuaineista keskiarvo 10 ja 3 stipendiä!

Oli pakko tulla kertomaan tänne :D :D
Hyvä suoritushan tuo on.

Itselläni on ollut seuraavanlainen koulumenestys kahden ensimmäisen lukiovuoden aikana: (screenshot wilmasta, 1 Mt, 1670*1670)

*25 valinnaista musiikin kurssia*
Musiikkilukio, eikös vain?
Ärsyttää tämä Lappi kun olisin halunnut matematiikkalukioon.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:
Awaclus wrote:
legend wrote:9. luokan päättötodistus saatu :D
Lukuaineista keskiarvo 10 ja 3 stipendiä!

Oli pakko tulla kertomaan tänne :D :D
Hyvä suoritushan tuo on.

Itselläni on ollut seuraavanlainen koulumenestys kahden ensimmäisen lukiovuoden aikana: (screenshot wilmasta, 1 Mt, 1670*1670)

*25 valinnaista musiikin kurssia*
Musiikkilukio, eikös vain?
Taidelukion musiikkilinja. Suurin osa käymistäni laaja-alaisen musiikin kursseista on tosin pakollisia, vain rockyhtye ja musiikin teknologia ovat valinnaisia.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (I/2012)

Post by skinkken »

No mulla oli lukion ekan vuoden todistuksessa 18 kymppiä, 10 ysiä ja 4 kasia (ja kaseista yksi oli liikunta). Lesoleso! :D
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by CCE »

Minulla oli japanista nelonen.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Pettis »

naputtelija wrote:Ärsyttää tämä Lappi kun olisin halunnut matematiikkalukioon.
Mikään ei estä muuttamasta paikkakunnalle missä on sopiva lukio. Aika monet täällä Lapissa vaihtavat paikkakuntaa lukionkin vuoksi ja ammattia hakiessa moni lähtee vielä kauemmaskin.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

CCE wrote:Minulla oli japanista nelonen.
Millä arvosteluasteikolla?
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Sami The Great »

Täälläkin kouluvuosi pääsi loppumaan eilen. Tiistaihin asti on kesälomaa ja sitten alkaakin kesätyöt. Tuli eilen tehtyä pitkästä aikaa CoolBasicillakin jotain. Tuntui aika oudolta, kun koodaa ilman aaltosulkeita ja puolipisteitä. :D Huomasin kylläkin, että ei tällä CB:llä mitään isoa kannata lähteä tekemään, mutta pieniin apuohjelmiin tämä on ihan loistava. Piti saada ohjelma, joka iteroi kansion kaikki tiedostot ja päivittää niissä olevan ID-kentän, niin että yhdessäkään ei ole samaa.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by esa94 »

Uusi $VIMDIR/syntax/coolbasic.vim:

Code: Select all

" Vim syntax file
" Language: CoolBasic
" Maintainer: Esa Lakaniemi <esalaka@gmail.com>
" Last Change: 2013 June 8
" Remark: Might still be imperfect

if version < 600
	syn clear
elseif exists("b:current_syntax")
	finish
endif

syn case ignore

syn keyword coolbasicType Integer Float String Short Byte
syn keyword coolbasicConditional If Then Else ElseIf EndIf Select EndSelect
syn keyword coolbasicRepeat Repeat Forever Until While Wend For To Next Each
syn keyword coolbasicLabel Case Default
syn keyword coolbasicStructure Type EndType Field

syn keyword coolbasicFunction New First Last After Before ConvertToInteger ConvertTotype Read Int Float Roundup RoundDown Abs Sqrt Sin Cos Tan Asin Acos Atan GetAngle GetAngle2 Log Log10 Rnd Rand Min Max CurveValue CurveAngle WrapAngle Distance Distance2 BoxOverlap Str Left Right Mid Replace Instr Upper Lower Trim Lset Rset Chr Asc Len Hex Bin String Flip StrInsert StrRemove StrMove CountWords GetWord LoadFont TextWidth TextHeight OpenToRead OpenToWrite OpenToEdit FileOffset FindInFile CurrentDir FileExists IsDirectory FileSize EOF ReadByte ReadShort ReadInt ReadFloat ReadString ReadLine MakeMEMBlock MEMBlockSize PeekByte PeekShort PeekInt PeekFloat Input KeyDown KeyHit KeyUp GetKey MouseDown MouseHit MouseUp GetMouse WaitMouse MouseX MouseY MouseWX MouseWY MouseZ MouseMoveX MouseMoveY MouseMoveZ LeftKey RightKey UpKey DownKey EscapeKey Date Time Timer CommandLine GetEXEName FPS CRC32 LoadSound SoundPlaying PlayAnimation AnimationWidth AnimationHeight AnimationPlaying LoadImage LoadAnimImage MakeImage CloneImage ImageWidth ImageHeight ImagesOverlap ImagesCollide Image GetPixel GetPixel2 GetRGB ScreenWidth ScreenHeight ScreenDepth GFXModeExists LoadObject LoadAnimObject MakeObject MakeObjectFloor CloneObject PickedObject PickedX PickedY PickedAngle ObjectX ObjectY ObjectAngle ObjectSizeX ObjectSizeY ObjectPlaying ObjectFrame ObjectsOverlap ObjectSight CountCollisions GetCollision CollisionX CollisionY CollisionAngle NextObject CameraX CameraY CameraAngle LoadMap MakeMap GetMap GetMap2 MapWidth MapHeight MakeEmitter Randomize SetFont DeleteFont Text CenterText VerticalText Print Write Locate AddText ClearText CloseFile SeekFile StartSearch EndSearch ChDir MakeDir CopyFile DeleteFile Execute WriteByte WriteShort WriteInt WriteFloat WriteString WriteLine DeleteMEMBlock ResizeMEMBlock MemCopy PokeByte PokeShort PokeInt PokeFloat CloseInput WaitKey ClearKeys PositionMouse WaitMouse ShowMouse ClearMouse SafeExit Wait SetWindow MakeError SaveProgram LoadProgram GotoSavedLocation FrameLimit Encrypt Decrypt CallDLL Errors Wait SetWindow MakeError SaveProgram LoadProgram GotoSavedLocation FrameLimit Encrypt Decrypt CallDLL Errors Wait SetWindow MakeError SaveProgram LoadProgram GotoSavedLocation FrameLimit Encrypt Decrypt CallDLL Errors Wait SetWindow MakeError SaveProgram LoadProgram GotoSavedLocation FrameLimit Encrypt Decrypt CallDLL Errors PlaySound SetSound StopSound DeleteSound StopAnimation DrawAnimation SaveImage DrawImage DrawGhostImage DrawImageBox MaskImage DefaultMask ResizeImage RotateImage PickImageColor PickImageColor2 HotSpot DeleteImage Screen Lock Unlock PutPixel PutPixel2 CopyBox Color ClsColor Cls Dot Line Box Circle Ellipse PickColor ScreenGamma DrawToImage DrawToScreen DrawToWorld Smooth2D ScreenShot UpdateGame DrawGame DrawScreen DeleteObject ClearObjects MoveObject TranslateObject PositionObject ScreenPositionObject TurnObject RotateObject PointObject CloneObjectPosition CloneObjectOrientation ObjectOrder MaskObject ShowObject DefaultVisible PaintObject GhostObject MirrorObject ObjectRange ObjectInteger ObjectFloat ObjectString ObjectPickable ObjectPick PixelPick ObjectLife PlayObject LoopObject StopObject ResetObjectCollision SetupCollision ClearCollisions InitObjectList UpdateGame DrawGame DrawToWorld CloneCameraPosition CloneCameraOrientation CameraFollow CameraPick PointCamera TurnCamera RotateCamera MoveCamera TranslateCamera PositionCamera EditMap SetMap SetTile ParticleMovement ParticleAnimation ParticleEmission
syn keyword coolbasicKeyword Exit Goto Gosub Return Function EndFunction Dim Redim ClearArray Const Global Data Restore Include

" Special cases for End
" None needed for keyword because Function and End are both keywords
syn match coolbasicKeyword /End$/
syn match coolbasicConditional /\(End If\|End Select\)/
syn match coolbasicStructure /End Type/

syn match coolbasicOperator /[\/\*\-+<>]/
syn keyword coolbasicOperator Mod Shl Shr Sar And Or Xor Not

syn match coolbasicComment /'.*/
syn match coolbasicComment /\/\/.*/
syn region coolbasicComment start=/REMSTART/ end=/REMEND/

syn match coolbasicNumber /\<-*\d\+/
syn match coolbasicFloat /\<-*\d*\.\d+/
syn region coolbasicString start=/"/ end=/"/ oneline
syn keyword coolbasicBoolean True False

" -----
" LINKS
" -----

hi link coolbasicType Type
hi link coolbasicConditional Conditional
hi link coolbasicRepeat Repeat
hi link coolbasicLabel Label
hi link coolbasicStructure Structure
hi link coolbasicFunction Function
hi link coolbasicKeyword Keyword

hi link coolbasicOperator Operator

hi link coolbasicComment Comment

hi link coolbasicString String
hi link coolbasicNumber Number
hi link coolbasicFloat Float
hi link coolbasicBoolean Boolean

" -----
" FINALLY
" -----

let b:current_syntax="CoolBasic"
Edellisestä puuttui mm. EndType, End If ja End Select sekä Forever.

vimrc saattaa kaivata seuraavaa tämän tiedoston lisäksi, jotta tiedostot olisivat CB-editorin kanssa yhteensopivia ja muutenkin toimisivat kivasti:

Code: Select all

autocmd FileType coolbasic setlocal comments=:\',://
autocmd FileType coolbasic setlocal sts=4 sw=4 et
autocmd FileType coolbasic setlocal fileformat=dos
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic (I/2012)

Post by TheDuck »

Täällä oli puhetta todistuksista, joten pistämpä minäkin nyt (erittäin ajoissa) wilmasta lukion ensimmäisen vuoden numeroni esille :D Sain myös kunnalta 50€ stipendin, en tosin oikein tiedä mistä :L
Image
^^
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

Ihmetellyt jo pitkään, miksei mikään CB-koodi toimi. Syy selvisi nyt: tehtyäni koneen kieliasetuksiin muutoksia, CB ei enää ymmärrä ääkkösiä. Ja olen käyttänyt niitä keskimäärin kaikissa koodeissa. Jees, eihän siinä tullut kuin kuukauden tauko kaikkien projektien edistymiseen.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2012)

Post by naputtelija »

Awaclus wrote:Ihmetellyt jo pitkään, miksei mikään CB-koodi toimi. Syy selvisi nyt: tehtyäni koneen kieliasetuksiin muutoksia, CB ei enää ymmärrä ääkkösiä. Ja olen käyttänyt niitä keskimäärin kaikissa koodeissa. Jees, eihän siinä tullut kuin kuukauden tauko kaikkien projektien edistymiseen.
Kuka on tarpeeksi outo koodaaja että käyttää ääkkösiä koodissa... Itsehän koodaan muuttujat/muut englanniksi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2012)

Post by naputtelija »

Erään tuntemattoman koodaajan tuotos:
http://glsl.heroku.com/e#9521.0
Minun tuotos:
http://glsl.heroku.com/e#9550.0

Remember kids, don't go the hard way!
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:
Awaclus wrote:Ihmetellyt jo pitkään, miksei mikään CB-koodi toimi. Syy selvisi nyt: tehtyäni koneen kieliasetuksiin muutoksia, CB ei enää ymmärrä ääkkösiä. Ja olen käyttänyt niitä keskimäärin kaikissa koodeissa. Jees, eihän siinä tullut kuin kuukauden tauko kaikkien projektien edistymiseen.
Kuka on tarpeeksi outo koodaaja että käyttää ääkkösiä koodissa... Itsehän koodaan muuttujat/muut englanniksi.
Minä. Ja kai sinäkin kuitenkin kommentoit suomeksi?
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by esa94 »

Awaclus wrote:Ja kai sinäkin kuitenkin kommentoit suomeksi?
Tekeekö joku näinkin?
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2012)

Post by naputtelija »

esa94 wrote:
Awaclus wrote:Ja kai sinäkin kuitenkin kommentoit suomeksi?
Tekeekö joku näinkin?
Samaa minäkin mietin...
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by MrMonday »

esa94 wrote:
Awaclus wrote:Ja kai sinäkin kuitenkin kommentoit suomeksi?
Tekeekö joku näinkin?
Miksipä ei, kait se on makuasia ja mikä itselleen on luontevinta, paitsi jos porukkaa on enemmän samassa projektissa, jolloin tietty kannattaa valita yhteinen kieli..
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2012)

Post by naputtelija »

Jeps. Koko coolbasicin toimivuus riippuu yhdestä Text-komennosta.

Code: Select all

Const SPD = 4
Const CSPD = 10
SCREEN 800,600,0,0
ShowMouse ON
FrameLimit 60 'rajoita nopeutta
cL = True
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1

mouse = LoadObject("Media\cursor.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)

SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2

Repeat


    PositionObject mouse, MouseWX(), MouseWY()
    TranslateObject ukko, (KeyDown(cbKeyD)-KeyDown(cbKeyA))*SPD, (KeyDown(cbKeyW)-KeyDown(cbKeyS))*SPD
    PointObject ukko, mouse
    
    UpdateGame
    
    If cL = True Then CloneCameraPosition ukko
    If MouseX()<5 And cL=False Then TranslateCamera -CSPD,0
    If MouseX()>ScreenWidth()-5 And cL=False Then TranslateCamera CSPD,0
    If MouseY()<5 And cL=False Then TranslateCamera 0,CSPD
    If MouseY()>ScreenHeight()-5 And cL=False Then TranslateCamera 0,-CSPD
    
    DrawScreen
    Text 0,0,FPS()
Forever

Jos kommentoi rivin 31 Text-komennon, kääntäjä ei jämähdä. Tuollaisenaan kääntäjä jämähtää ja suoritettu ohjelma ei vastaa. Se on pakko lopettaa tehtävienhallinnasta käsin.
EDIT:

Jaah, bugi korjasi itse itsensä. Mikä tekee siitä vielä mysteerisemmän. Jätän tämän vain tähän muiden ihmeteltäväksi. Onko kenelläkään muulla ohjelma jämähtänyt heti alussa riippuen yhdestä asiaan kuulumattomasta komennosta?

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic (I/2012)

Post by MikkoK »

En oo tääl kyl enää käyny aikoihin, jos ny jaksais ruveta taas vähä aktiivisemmin pyöriin tääl.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by legend »

Täällä on hiljaista :(
Post Reply