Offtopic (I/2012)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1042
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Pettis » Sat Sep 08, 2012 5:19 pm

Ruuttu wrote:
Pettis wrote: Voi viitata hitaaseen tai ylikuormittuneeseen palvelimeen tai cachettamattomaan PHP-koodiin.
Tarkoitatko tällä että PHP-koodi säilöö generoimansa vastauksen ja palauttaa jatkossa vain sen, vai tarkoitatko että skriptitiedosto "käännetään" etukäteen "valmiiksi ajettavaksi ohjelmaksi"? Ensimmäinen vaihtoehto ei omiin tarkoituksiini sovellu, ja toisesta vaihtoehdosta olen joskus kuullut, mutta en tiedä miten se tehdään, tai onko se edes mahdollista webhotellissani.
PHP-koodin suoritus on kohtuullisen raskas operaatio, koska joka kerta kun sivu ladataan, palvelin lataa koodin levyltä, kääntää sen tavukoodiksi ja suorittaa sen. Omilla palvelimilla käytän tähän PHP:n tavukoodin välimuistittamiseen xcachea, jolloin tuo käännösprosessi jää välistä pois ja vastausajat nopeutuvat sekä palvelimen kuorma laskee todella huomattavasti.

Valitettavasti et itse mahda asialle mitään, vaan ne pitää olla palvelimella käytössä valmiina. Tosin en tiedä tuon kyseisen palvelimen tilannetta, mutta jos ne on siellä käytössä, niin palvelin ei syystä X saa lähetettyä vastausta ennen kuin n. satojen millisekuntien odottelun jälkeen. Itse yhdistäminen ja pyynnön lähettäminen näyttäisi onnistuvan nopeasti. Vastauksen saaminen vain kestää.
dalocker.png
dalocker.png (53.07 KiB) Viewed 5548 times
Yllä olevassa kuvassa näkyy Firebugin mittaamat arvot. Tuo waiting-aika on se aika, kun palvelin on vastaanottanut pyynnön, mutta selaimelle ei ole vielä lähetetty mitään takaisin.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Ruuttu » Sat Sep 08, 2012 7:00 pm

Just just. No voi räkä. Turhauttavinta tässä on se, ettei optimointivaraa ole lainkaan. Jos minulla olisi parin tuhannen rivin mammutti joka hidastelee voisin yrittää tehdä asialle jotain. Mutta kun yksinkertaisinkin "Hello World" -ohjelma on näin hidas, ei ole oikeen mitään tehtävissä. Viiveet eivät kuitenkaan kasva paljoakaan raskaiden skriptien kanssa, eli ilmeisesti "tehoa" kuitenkin löytyy. Positiivista.

Tekisi mieli vaihtaa hostia, mutta juuri nyt ei ole hirveästi rahaa eikä kärsivällisyyttä käydä sitä prosessia läpi.

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (I/2012)

Post by skinkken » Sat Sep 08, 2012 7:59 pm

Olen alkanut väsäämään uutta projektia. Kyseessä on (puoli)retrografiikkainen rpg-peli, jossa liikutaan ruutu kerrallaan. Pelistä on tulossa reaaliaikainen, eli hyökkäys- ja liikkumisnopeuttakin voi lisätä leveleillä, tavaroilla jne. :)

Pelissä ei vielä ole paljoa, vain liikkuminen ja ruudun siirtyminen kun kävelee ulos ruudun reunasta. Yhdessä ruudussa on tilaa 12x12 tileä.

Joskus 3kk sitten olin tehnyt ruohon, Hiekkatien ja yhden lajin puita, Nyt taas innostuin ja on jo aika paljon tilejä: Suunnilleen kaikki mahdolliset reuna-, kulma- ja yhdistelytilet ruoholle, vedelle, ja hiekalle. Veden animaatiossa vesi liikkuu yhden pikselin vuorotellen oikealle ja vasemmalle (ajattelin jotain 1,5 sekunnin välein)

Mutta tässä tilesettiä, klikkaa että näkyy kokonaan:
setti.png
setti.png (23.56 KiB) Viewed 5513 times
(Nämä siis eivät ole vapaaseen käyttöön!)
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Jonez » Sat Sep 08, 2012 8:15 pm

Mukavan näköinen setti, mutta siinä voisi olla ehkä vähän enemmän kontrastia. Varsinkin vesi, vaikka näyttääkin perusjonnen grafiikkaa laadukkaammalta, on vähän tylsän näköinen. En nyt puhu siitä neliskanttimaisuudesta, vaan nimenomaan värimaailmasta. Mukava kuitenkin pitkästä aikaa nähdä amatöörisetti joka ei polta silmiä.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2012)

Post by naputtelija » Sat Sep 08, 2012 8:16 pm

skinkken wrote:
(Nämä siis eivät ole vapaaseen käyttöön!)
Miksi sitten postasit ne tänne? Netti on täynnä idiootteja, jotka eivät kunnioita ympyräceetä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus » Sat Sep 08, 2012 8:29 pm

naputtelija wrote:
skinkken wrote:
(Nämä siis eivät ole vapaaseen käyttöön!)
Miksi sitten postasit ne tänne? Netti on täynnä idiootteja, jotka eivät kunnioita ympyräceetä.
Miksi sitten kukaan postaisi yhtään mitään ei-vapaasti-käytettävää nettiin? Miksi kukaan levittäisi mitään ei-vapaasti-käytettävää materiaalia netin ulkopuolellakaan kun on aina olemassa se vaara, että se päätyy kuitenkin nettiin?

Copyright kuuluu noin yleisesti ottaen tyhmimpiin keksintöihin ikinä, mutta lieneekö CB-foorumilla ketään, joka ei skinkkenin pyyntöä kunnioittaisi? Jos joku näitä omassa pelissään käyttää ja sitten pelin julkaisee foorumilla, ihan varmasti joku sen huomaa ja sen jälkeen julkaisija saa sementtiä päälleen. Jos taas joku käyttää näitä omassa pelissään jota ei ikinä missään julkaise, sen ei pitäisi skinkkeniä haitata.

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by valscion » Sat Sep 08, 2012 9:16 pm

skinkken wrote:Olen alkanut väsäämään uutta projektia. Kyseessä on (puoli)retrografiikkainen rpg-peli, jossa liikutaan ruutu kerrallaan. Pelistä on tulossa reaaliaikainen, eli hyökkäys- ja liikkumisnopeuttakin voi lisätä leveleillä, tavaroilla jne. :)
Meinaatkos ihan CB:llä (tai cbE:llä) tämän toteuttaa vai onko sinulla jokin muu ohjelmointikieli mielessäsi? Ihan näin mielenkiinnosta kyselen :). Hienon näköstä settiä tosiaan.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Wed Dec 28, 2011 12:50 am
Location: Päijät-Häme

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Mikki0000 » Sat Sep 08, 2012 11:24 pm

onko siitä mitään hyötyä jos tekee oman pelimottorin ?
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus » Sat Sep 08, 2012 11:28 pm

Mikki0000 wrote:onko siitä mitään hyötyä jos tekee oman pelimottorin ?
Riippuu, minkälaista peliä olet tekemässä. Jos juuri oikeanlainen pelimoottori on jo olemassa ja käytettävissä, niin ei pyörää kannata uudestaan keksiä, mutta jos ei mikään valmis pelimoottori ole juuri sellainen kuin haluat, on silloin ainoa vaihtoehto tehdä oma pelimoottori.

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by ItzRaines » Sat Sep 08, 2012 11:54 pm

Selailin juuri tuota Skyrimiin "liittyvää" keskustelua ja ajattelin kysyä, käyttääkö kukaan Skyrim4GB toimintoa? Törmäsin siihen kun etsiskelin ratkaisua kaatumisongelmaan. "Lisäys" siis sallii Skyrimin käyttää 4GB RAM:ia 2GB sijaan. Itselläni huomasin sen helpottavan paljon näytönohjaimen hommia ja peli pyörii sujuvasti suurillakin tarkkuuksilla. Sen saattaa löytää Googlen kautta helposti ja sen tarvitsi vain ladata esim. työpöydälle, josta itse peli käynnistetään mukana tulevan exen kautta. Ihan näin vinkkinä jos on ongelmia pelin pyörittämisellä.

User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (I/2012)

Post by skinkken » Sun Sep 09, 2012 12:03 am

VesQ wrote:
skinkken wrote:Olen alkanut väsäämään uutta projektia. Kyseessä on (puoli)retrografiikkainen rpg-peli, jossa liikutaan ruutu kerrallaan. Pelistä on tulossa reaaliaikainen, eli hyökkäys- ja liikkumisnopeuttakin voi lisätä leveleillä, tavaroilla jne. :)
Meinaatkos ihan CB:llä (tai cbE:llä) tämän toteuttaa vai onko sinulla jokin muu ohjelmointikieli mielessäsi? Ihan näin mielenkiinnosta kyselen :). Hienon näköstä settiä tosiaan.
Ihan normi cb:llä. En usko että niistä lisätehoista paljon tässä hyötyä olisi. Sitten on niitä bugeja vielä cbe:ssä.

Pelistä vielä: Ajattelin että pelistä tulisi Yipe (olikohan se III)n ja Mantran välimuoto, molemmat vanhoja mac-pelejä. En tiedä löytyisikö googlesta kun niin vanhoja ovat. Yipe siis on vuoropohjainen rpg jossa liikutaan ruutu kerrallaan ja kun vihollinen saa kiinni, tulee erillinen taisteluruutu. Mantra taas on sellainen Zeldatyyppinen toimintaseikkailu jota pelasin joskus 6-vuotiaana ja se on jäänyt hyvin mieleen. :P EDIT: Tarkistin ja löytyihän kuvia guuglesta.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013

Mikki0000
Member
Posts: 63
Joined: Wed Dec 28, 2011 12:50 am
Location: Päijät-Häme

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Mikki0000 » Sun Sep 09, 2012 12:31 am

mitä pelimoottoria coolbasic käyttää ?
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!

User avatar
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1042
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Pettis » Sun Sep 09, 2012 1:03 am

Mikki0000 wrote:mitä pelimoottoria coolbasic käyttää ?
Ei mitään.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Latexi95 » Tue Sep 11, 2012 1:29 pm

Itse ostin juuri Sennheiserin PC 350, joka kyllä vaikuttaa hyvältä.

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus » Tue Sep 11, 2012 7:31 pm

Storm wrote:Nythän sitten noista Sennheiser HD 415 kuulokkeista meni oikeanpuoleinen äänikanava johtopidikkeen vuoksi, tuota 3m pituista johtoa kun ei ole kiva survoa taskuun tai pitää vapaana takertumassa kaikkialle. Nyt sitten pitäisi varmaankin uudet kuulokkeet hommata. Suositelkaa joitain hinta/laatusuhteeltaan musiikin kuunteluun ja pelaamiseen sopivia. Merkillä ei väliä.
Hinta/laatu-suhteeltaan parhaat kuulokkeet ovat ehdottomasti halvimmat nappikuulokkeet, mitkä vain pystyy löytämään. Ennemmin kannattaa kertoa, minkä verran maksimissaan olet valmis kuulokkeista maksamaan, ja sitten kysyä, mitkä ovat parhaat musiikin kuunteluun ja pelaamiseen sopivat kuulokkeet, jotka sillä rahalla saa.

User avatar
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1042
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Pettis » Tue Sep 11, 2012 11:59 pm

Storm wrote:Nythän sitten noista Sennheiser HD 415 kuulokkeista meni oikeanpuoleinen äänikanava johtopidikkeen vuoksi, tuota 3m pituista johtoa kun ei ole kiva survoa taskuun tai pitää vapaana takertumassa kaikkialle. Nyt sitten pitäisi varmaankin uudet kuulokkeet hommata. Suositelkaa joitain hinta/laatusuhteeltaan musiikin kuunteluun ja pelaamiseen sopivia. Merkillä ei väliä.
Jos johto on rikki, tilaa varajohto. Itse ostin omiin Sennheisereihin uuden johdon vastikään.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja

Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 6:43 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Dimple » Wed Sep 12, 2012 6:51 am

Onko harvinaista, että poikki mennyt johto menee takuun piikkiin? Porta Proissa ainakin menee, se takuu vielä on elinikäinen.

Strombii

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Strombii » Wed Sep 12, 2012 8:30 am

Pettis wrote:Jos johto on rikki, tilaa varajohto. Itse ostin omiin Sennheisereihin uuden johdon vastikään.
Tämä vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta. Mistä johto, ja miten vaihdetaan?

User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: Offtopic (I/2012)

Post by skorpioni-cb » Wed Sep 12, 2012 3:23 pm

Strombii wrote:
Pettis wrote:Jos johto on rikki, tilaa varajohto. Itse ostin omiin Sennheisereihin uuden johdon vastikään.
Tämä vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta. Mistä johto, ja miten vaihdetaan?
Jälleenmyyjältä ja katso manuaali.
EDIT:

Btw. Miksi foorumeista ei ole puhelinversiota esim. Taptalkille

Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

User avatar
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1042
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Pettis » Wed Sep 12, 2012 9:30 pm

Dimple wrote:Onko harvinaista, että poikki mennyt johto menee takuun piikkiin? Porta Proissa ainakin menee, se takuu vielä on elinikäinen.
Onko se vähän niinku elinikäinen takuu muisteissa. Takuu loppuu kun muistit hajoaa.
skorpioni-cb wrote:
Strombii wrote:
Pettis wrote:Jos johto on rikki, tilaa varajohto. Itse ostin omiin Sennheisereihin uuden johdon vastikään.
Tämä vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta. Mistä johto, ja miten vaihdetaan?
Jälleenmyyjältä ja katso manuaali.
EDIT:

Btw. Miksi foorumeista ei ole puhelinversiota esim. Taptalkille

Itse tilasin johdon amazon.co.uk:sta.

Foorumeista ei ole mobiiliversiota todennäköisesti, koska kukaan ei ole jaksanut sellaista hankkia ja tapatalk on maksullinen appi. Oletuksena se vieläpä mainostaa sitä softaa ja ainakin itselläni menisi hermot, jos joka kerta kun foorumeille tulee, ruutuun tulee mainos, että osta softa.
Last edited by Pettis on Wed Sep 12, 2012 9:34 pm, edited 1 time in total.
Reason: Lisää vastauksia... paljon kysymyksiä... pitää vastata kaikkiin... aivan... pakko... meh
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja

Post Reply