Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
Juhoman

Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Juhoman »

Pahoillani olen, jos minusta vaivaa liikaa on.
Mutta, paljon kysymyksia Coolbasicista, se on todellakin Cool. mutta kuitenki, saako sille tehtyä sillai, että esimerkiksi tapahtuisi klikki kuin painaa näppäintä, tai että se klikkailisi koko ajan? Esimerkiksi, "Klick, 0.5 sec Klick" tahtiin, tai nopeampaa.. Olen etsinyt käskyä siihen, mutta en ole löytänyt.. Onko sellaista käskyä? Jos on, kerrotkohan minullekkin, Aloittelin coolbasicin kanssa jokunen viikko sitten.. Olen aika uusi "koodaamisen" kanssa, vai miksi sitä kutsutaan.. Kiitos avustasi!
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Harakka »

Ei onnistu.

(Ainakaan sisäänrakennetuilla koennoilla - DLL:llä ehkä? Jälkimmäinen ei ole kuitenkaan vaihtoehto aloittelijalle.)
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by mikeful »

Lisäksi topic on otsikoitu järkyttävän huonosti. Älä tee näin ensi kerralla.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by atomimalli »

Kyllä se onnistu DLL:ällä, mutta niiden tekemiseen tarvitaan osaamista esim. c++lla(tai jollakin muulla, jolla pystyy tehdä Coolbasic- yhteensopivia dll:lliä), ellet sitten tarkoittanut oman ohjelman ikkunan sisällä tapahtuvaa klikkausta(jonka voit tehdä suht helposti).
CoolBasichan on pääsääntöisesti tarkoitettu pelien tekoon, ja sen komentokanta suunniteltu tukemaan sitä.

Ja jotta välttäisi turhien topickíen tekoa, kannattaa kysymyksentä postata tyhmiin kysymyksiin. Zero pyytää säännöissä välttämään ylimääräisten topickien luomista.
Sääntöihin löytyy linkki allekirjoituksestani.

ps. kannattaa rekisteröityä.
Guest

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Guest »

Ei siihen .dll tarvii :D . Itse olen tehnyt tuon exeillä koska noiden .dll tekeminen on vielä vähän outo juttu. Mutta siis, olen tehnyt exen, jonka suorittamalla "klikataan hiirtä", ja tätä kun suorittaa executella 0.5 sec välein niin se klikkaa sitä hiirtä 0.5 sec välein. Hieman purkkaviritelmä mutta toimii ja on todella helppo käyttää.
Samaa sarjaa olen tehnyt komennot myös kaikille kirjaimille joten ohjelman ulkopuolinen kirjoittaminenkin onnistuu ja entterit, altit yms. olen myös tehnyt.
Nämä exet olen siis tehnyt VB:llä.
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Henkru »

JOku voisi tämmöisen DLLn tehdä. Tekisin itse heti, kun vaan oppisin tuon VB:n käytön :D
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by koodaaja »

Henkru wrote:JOku voisi tämmöisen DLLn tehdä. Tekisin itse heti, kun vaan oppisin tuon VB:n käytön :D
Eikai VB:llä voi DLL:iä tehdä? :O
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Henkru »

Pystyy kyllä. Et kai luullu etttä tarkoitin CoolBasic:a. Ihan Visual Basic tässä hain. Klick
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by koodaaja »

Henkru wrote:Pystyy kyllä. Et kai luullu etttä tarkoitin CoolBasic:a. Ihan Visual Basic tässä hain. Klick
En tokikaan luullut, että CB:tä tarkoitat : D mutta eihän VB:llä pääse niin hienoa säätöä tekemään kuin C++:lla.. Son kuitenkin basicci.
Astigma
Moderator
Moderator
Posts: 195
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:56 pm
Location: Kuopio, Finland
Contact:

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Astigma »

koodaaja wrote:
Henkru wrote:Pystyy kyllä. Et kai luullu etttä tarkoitin CoolBasic:a. Ihan Visual Basic tässä hain. Klick
En tokikaan luullut, että CB:tä tarkoitat : D mutta eihän VB:llä pääse niin hienoa säätöä tekemään kuin C++:lla.. Son kuitenkin basicci.
Ei se basiccius (hieno sana) vaikuta mitenkään siihen mitä sillä pystyy tekemään. Visual Basicilla pääsee kyllä käsiksi kaikkiin niihin rajapintoihin käsiksi mihin c++:llakin toteutetut ohjelmat.
jabanii
Member
Posts: 93
Joined: Tue Aug 28, 2007 9:23 pm

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by jabanii »

Henkru wrote:JOku voisi tämmöisen DLLn tehdä. Tekisin itse heti, kun vaan oppisin tuon VB:n käytön :D
Jos CB:lle aiot tehdä DLL:iä, niin ei sitä VB:tä sen takia kannata opetella. Käyttöjärjestelmäriippuvainen Microsoftin surkea buginen tekele. Sitä paitsi VB:n DLL:t eivät toimi CB:ssä, koska ne ovat ActiveX:iä.
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by anttipanda »

jabanii wrote: Jos CB:lle aiot tehdä DLL:iä, niin ei sitä VB:tä sen takia kannata opetella. Käyttöjärjestelmäriippuvainen Microsoftin surkea buginen tekele. Sitä paitsi VB:n DLL:t eivät toimi CB:ssä, koska ne ovat ActiveX:iä.
Tuohan on itse asiassa bullshittiä, kyllä visual basicilla pystyy tekemään windows-dll:iä. Kyse on vain rajapinnasta mitä käytetään. Linkki: http://www.windowsdevcenter.com/pub/a/w ... e_dll.html
Henkru wrote:JOku voisi tämmöisen DLLn tehdä. Tekisin itse heti, kun vaan oppisin tuon VB:n käytön :D
Opettele niin opit.
OoO
Pie2
Member
Posts: 55
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:14 pm
Location: Porvoo

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Pie2 »

Jos nyt aloittelija haluaa makron tehdä, niin lataat AutoHotkeyn, luet hieman ohjeita ja luot haluamasi makron. Seuraavaksi teet siitä exen ja ajat sen sitten coolbasicilla.

Tosin voit jopa tehdä koko homman ilman CB:tä.
Since 24-March 05
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Pabnih »

Onkos tuo VB maksullinen? :roll:
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by valscion »

Tuo hiiren klikkailuhan onnistuu, jos lataat cbFUN lisäkirjaston. Siinä on yksi käsky, jolla voit simuloida eli "klikkailla" hiirtä koodilla.

Tässä vielä linkki aiheeseen: cbFUN lisäkirjasto CoolBasicille
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Voiko coolbasicilla, jos voi niin autatko hieman?

Post by Awaclus »

Jos vain tarvitset tuollaisen ohjelman, muttet tarvitse tuota ominaisuutta missään pelissä, suosittelen googlettamaan runescape autominer.
Post Reply