Roolipeli projekti: Endless Travels

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Fri Jun 24, 2011 11:45 am

Latexi95 wrote:Aika hieno peli... Kylissä kyllä olisi voinnut olla jotain tekemistä, kuten kauppa tai jotain. Olisi hienoa jos tässä olisi joku iso kaupunki vaikka kentän keskellä jossa olisi kauppoja, siis niin että ei tarvitsisi mennä mihinkään sisälle. Ja sitten jos haluaisi mennä sisälle taloon niin painettaisiin välilyöntiä. Sitten olisi hienoa, jos sen "pääkaupungin" ympärille luotaisiin loputtomasti lisää kenttää, ja sitten viholliset vaikeutuisivat mitä kauemmaksi pääkaupungista mentäisiin.
Tämäpä on tarkoituksena, tosin ei ole välttämättä vain tiettyä pääkylää vaan useampi satunnaisesti generoitu. Peli on vieläkin lähinnä tekniikkademo, mukaan tulee mm. satunnaisesti generoituja tehtäviä, npc dialogeja, uusia generaattoreita kartoille. Tämä saari mistä nyt aloitetaan peli on vain pieni osa koko peli maailmaa, ja uutta karttaa generoidaan tulevaisuudessa jatkuvasti ympärille pelaajan edetessä.
timpe99 wrote:nyt peli mavaa ilman että edes liikutan hiirtä :evil: mutta sitä saa odottaa vähän aikaa
minulla ei myöskään tule mitään kylää kun painan spacea
Tosiaan kylän päällä täytyy olla, niinkuin edellä sanottiin. Linnoille ei ole vielä karttageneraattoria. Koitan saada mavin korjatuksi seuraavaan versioon, ethän käyttänyt vanhojen versioiden tallennuksia?
Sly_Jack0 wrote:Asetusvalikon checkboxit on hieman epäloogisia: esim. windowed mode on päällä kun ruutu on musta.
Laatikot ovat valittuja kun niissä on musta ruutu, tietenkin värin voisi vaihtaa että asia selviäisi mahdollisimman monelle.

Kiitos palautteesta!
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Latexi95 » Fri Jun 24, 2011 1:59 pm

Rohmu wrote: Tämäpä on tarkoituksena, tosin ei ole välttämättä vain tiettyä pääkylää vaan useampi satunnaisesti generoitu. Peli on vieläkin lähinnä tekniikkademo, mukaan tulee mm. satunnaisesti generoituja tehtäviä, npc dialogeja, uusia generaattoreita kartoille. Tämä saari mistä nyt aloitetaan peli on vain pieni osa koko peli maailmaa, ja uutta karttaa generoidaan tulevaisuudessa jatkuvasti ympärille pelaajan edetessä.
Kuulostaa hyvältä, mutta kai siis kaupungit tulevat näkymään ihan peruskartalle? Nyt ne ovat hirvittävän pieniä. Luulin aluksi kyliä puunkannoiksi. :D

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Thu Dec 08, 2011 10:09 pm

Lautauslinkki päivitetty. Eipä edellisestäkään päivityksestä ole kuin puoli vuotta, ikävä kyllä se ei näy juurikaan pelissä vaan uutta lähinnä se että luulen saaneeni korjattua pitkään vaivanneen mavin.

Jos latasit pelin ja sait sen kaatumaan , niin olethan ystävällinen ja ilmoitat asiasta tässä ketjussa :) .
Latexi95 wrote: Kuulostaa hyvältä, mutta kai siis kaupungit tulevat näkymään ihan peruskartalle? Nyt ne ovat hirvittävän pieniä. Luulin aluksi kyliä puunkannoiksi. :D
En ole vielä täysin varma minkälainen systeemi pelissä tulee olemaan. On mahdollista että kaikki tulee näkymään 'yhdessä suuressa maailmassa', mutta se jää nähtäväksi.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 6:37 pm

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Art » Thu Dec 08, 2011 10:15 pm

Rohmu wrote:Lautauslinkki päivitetty. Eipä edellisestäkään päivityksestä ole kuin puoli vuotta, ikävä kyllä se ei näy juurikaan pelissä vaan uutta lähinnä se että luulen saaneeni korjattua pitkään vaivanneen mavin.

Jos latasit pelin ja sait sen kaatumaan , niin olethan ystävällinen ja ilmoitat asiasta tässä ketjussa :) .
Latexi95 wrote: Kuulostaa hyvältä, mutta kai siis kaupungit tulevat näkymään ihan peruskartalle? Nyt ne ovat hirvittävän pieniä. Luulin aluksi kyliä puunkannoiksi. :D
En ole vielä täysin varma minkälainen systeemi pelissä tulee olemaan. On mahdollista että kaikki tulee näkymään 'yhdessä suuressa maailmassa', mutta se jää nähtäväksi.
Ehdottaisin kumminkin esim 2 maata, näin peli toimisi varmasti huomattavasti nopeammin :)
¤ Art

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Wed Dec 14, 2011 9:52 pm

Art wrote: Ehdottaisin kumminkin esim 2 maata, näin peli toimisi varmasti huomattavasti nopeammin :)
Ei olisi vaikutusta kun lähinnä latausaikojen nopeuteen.

Jokatapauksessa jaossa on nyt uusi versio.. mukana mm. kauppa, keskustelusysteemi ja pikkukorjauksia!

Kauppiaat ilmestyvät kyliin talojen sisälle. Niille voi puhua, mikäli pelaaja on tarpeeksi lähellä kauppiasta painamalla (e), kun kauppias on valittu. Kauppiaiden inventoryt päivittyvät 18000 ruudunpäivityksen jälkeen(5min mikäli fps 60).
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

Art
Member
Posts: 53
Joined: Wed Dec 07, 2011 6:37 pm

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Art » Wed Dec 14, 2011 11:56 pm

Kun spawnaat kenttään ja painat "q" pohjassa ruutu täyttyy vihollisista
¤ Art

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Sly_Jack0 » Thu Dec 15, 2011 11:25 pm

Rohmu wrote:18000 ruudunpäivityksen jälkeen(5min mikäli fps 60).
Kuulostaa hieman omituiselta ratkaisulta. Miksei vain yksinkertaisesti 5min välein?

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Thu Dec 15, 2011 11:56 pm

Sly_Jack0 wrote:
Rohmu wrote:18000 ruudunpäivityksen jälkeen(5min mikäli fps 60).
Kuulostaa hieman omituiselta ratkaisulta. Miksei vain yksinkertaisesti 5min välein?
Kaupan päivittyminen perustuu pelin oman ajan kuluun, joka pohjaa ruudunpäivityksiin ja näin etenee samaan tahtiin muun pelin kanssa.
Art wrote:Kun spawnaat kenttään ja painat "q" pohjassa ruutu täyttyy vihollisista
Tämä on tarkoituksellista ja ainoa tapa törmätä nykyisessä versiossa vihollisiin.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Sly_Jack0 » Fri Dec 16, 2011 2:22 pm

Rohmu wrote:Kaupan päivittyminen perustuu pelin oman ajan kuluun, joka pohjaa ruudunpäivityksiin ja näin etenee samaan tahtiin muun pelin kanssa.
No entäpä, jos sitoisi pelin ajankulun oikeaan ajankuluun, koska nyt ne, joilla peli pyörii hitaasti joutuvat odottamaan paljon kauemmin.

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Tue Dec 27, 2011 6:22 pm

Sly_Jack0 wrote:No entäpä, jos sitoisi pelin ajankulun oikeaan ajankuluun, koska nyt ne, joilla peli pyörii hitaasti joutuvat odottamaan paljon kauemmin.
Kiitos ehdotuksesta, se kuulostaa itseasiassa ihan hyvältä idealta. Pitää koittaa työstää se seuraavaan versioon.

Nyt on kumminkin uusi versio upittu ja pientä päivitystä, mm. korkeampi tasoiset viholliset pudottavat parempaa tavaraa(mikä ehkä antaa pelaajalle jotain ideaakin jatkaa pidemmälle), tavarat näkyvät pelaajan päällä. Seuraava versio tulee todennäköisesti ulos vasta kun tehtävä systeemi valmis ja muutama tehtävä tämän pohjalle tehty.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:46 pm
Location: Suomi

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Frozen » Tue Dec 27, 2011 8:01 pm

Peli näyttää paremmalta ja on entistä monipuolisempi, muutamat asiat kuitenkin haittasivat

-Kun valitsin vaihtoehton show me your wares, ostin samalla näpäytyksellä painikkeen alla olleen esineen.
-Ensimmäisellä pelikerralla ukko spawnasi keskelle järveä, eikä voinut liikkua.
-Kauppiaan varastot tyhjentyävät yhtäkkiä.
-Sain loottina 2 empty vialia, mutta niitä ei voinut pinota vialeiden kanssa jotka olivat syntyneet juoduista potioneista.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Mon Jan 02, 2012 9:53 pm

Frozen wrote:Peli näyttää paremmalta ja on entistä monipuolisempi, muutamat asiat kuitenkin haittasivat

-Kun valitsin vaihtoehton show me your wares, ostin samalla näpäytyksellä painikkeen alla olleen esineen.
-Ensimmäisellä pelikerralla ukko spawnasi keskelle järveä, eikä voinut liikkua.
-Kauppiaan varastot tyhjentyävät yhtäkkiä.
-Sain loottina 2 empty vialia, mutta niitä ei voinut pinota vialeiden kanssa jotka olivat syntyneet juoduista potioneista.
Kiitos bugien esille tuomisista. Nyt olen korjannut listan kolme ensimmäistä virhettä seuraavaa versiota varten, mutta itse en löydä vialeista vikaa. Pullon juomisesta ei pitäisi tulla tyhjää vialia tilalle ja pullopinon maksimikoko on 5.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Misthema » Thu Jan 12, 2012 1:42 pm

Pelihän on ihan loistavaa ajantappoa! Ajattelin että joku tämän tyyppinen systeemi voisi lisätä mielenkiintoa:

Code: Select all

Const MW=50
Const MH=38

Dim _shadow(MW,MH) As Byte

For y=0 To MH-1
For x=0 To MW-1
    _shadow(x,y)=2
Next x
Next y

_shadow_image = MakeImage(8,8)
DrawToImage _shadow_image
    For y=0 To 7
    For x=0 To 7 Step 2
        Color 255,255,255
        Dot x+(y Mod 2),y
    Next x
    Next y
DrawToScreen
MaskImage _shadow_image,255,255,255

ClsColor 64,0,0

plyX=0
plyY=0

Repeat

    plyX = plyX + (RightKey()-LeftKey())
    plyY = plyY + (DownKey()-UpKey())
    
    Color cbBlue
    Circle plyX-4,plyY-4,8
    
    
    For y=0 To MH-1
    For x=0 To MW-1
        If Distance(plyX,plyY,x*8,y*8)<=32 Then
            _shadow(x,y)=0
        Else
            If _shadow(x,y)=0 Then _shadow(x,y)=1
        EndIf
        If _shadow(x,y)=2 Then
            Color 0,0,0
            Box x*8-4,y*8-4,8,8
        EndIf
        If _shadow(x,y)=1 Then DrawImage _shadow_image,x*8-4,y*8-4
    Next x
    Next y
    
    DrawScreen
Forever
EDIT:

Päivitin koodia. Mietin että varjon alle jäävät vihut jne piilotettaisiin. Lisää kummasti mielenkiintoa kun ei näe/muista missä mitäkin on. :P


User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Fri Jan 13, 2012 8:59 pm

Misthema wrote:Pelihän on ihan loistavaa ajantappoa! Ajattelin että joku tämän tyyppinen systeemi voisi lisätä mielenkiintoa:
Kiitos kehuista ja ehdotuksesta! Olen tosin vasta ensiviikon perjantailla lomilla eikä läppäriäkään sattunut mukaan vielä ensimmäisille asepalveluksen viikoille, joten koodin testaamiseen ja peliin upottamiseen saattaa mennä hetki.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

VerkkoGuru
Member
Posts: 73
Joined: Sat Feb 25, 2012 4:42 pm

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by VerkkoGuru » Mon Feb 27, 2012 9:00 pm

Täydellinen timekilleri! Jatka projektia, vaadimme (ainakin minä vaadin) juonta peliin. Älä sitten hoppuile, jaksamme(ainakin minä jaksan) odottaa tämän kivan näköisen pelin jatkoversiota. Muutamia bugeja:
-Jos framelimit on alle 40, peli on pätkivä.(ukko kävelee hitaasti yms)
-Vaikka näyttää, että hahmo lyö sivulle, se osuu kuitenkin viholliseen?
muutama realistisuusseikka:
-olisi kiva, jos pitäisi odottaa jonkin aikaa ennen, kuin tavara poimitaan/tiputetaan/otetaan käyttöön
-puut+linnat jne hit-kerrokselle, kiitos.
-vihut pääsevät tilestä ylemmällä sivummalla(eli ei ylhäällä, alhaalla eikä sivuilla oleville) tileille, mutta pelaaja ei?
-Vihulaisille parempitekoäly


Nyt positiivista:
-upea pelimoottori
-kivat grafiikat
-tapoin 2 tuntia pelaamalla peliä. R.I.P. 2 tuntia :D

User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 10:55 pm

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by aloittelijamies » Tue Mar 06, 2012 6:31 pm

pidin kovasti tästä.

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by ItzRaines » Wed Mar 07, 2012 4:44 pm

Minulla space ei avannut kylää, vaikka odottelin hetken ja seisoin tarkasti sen päällä.
Muuten loistava alku, ehkäpä loistavalle pelille. ;)

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Thu Apr 11, 2013 7:09 pm

Näpyttelen projektia nyt javalla. Tästä(youtube) voi seurata kehitystä
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

User avatar
Rohmu
Newcomer
Posts: 29
Joined: Fri Apr 15, 2011 12:48 pm
Contact:

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by Rohmu » Tue May 07, 2013 10:31 pm

Upinpa muuten tänään demonkin(latauslinkki ekassa viestissä), tän projektin voi joku mode(jos niitä nyt vielä tääl pyörii) yleinen palstalle.
Roolipeliprojekti: Endless Travels
viewtopic.php?t=2548

User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Post by legend » Sun May 12, 2013 12:22 am

Rohmu wrote:Upinpa muuten tänään demonkin(latauslinkki ekassa viestissä), tän projektin voi joku mode(jos niitä nyt vielä tääl pyörii) yleinen palstalle.
Yleiselle palstalle?
Why?

Post Reply