Page 1 of 3

Roolipeli projekti: Endless Travels

Posted: Fri Apr 15, 2011 1:27 pm
by Rohmu
Vanha viesti:
Endless Travels

Lataa peli tästä

Vähän kuvaa jakoon ennenkuin alotan turhat jaarittelut:
Image
Image

Pelistä on tarkoitus tulla mahdollisimman kustomisoitavissa oleva ajantappohärpäke. Mitään varsinaista tarinaa ei taustalla ole, mutta suunitteilla on eräänlaisten tehtäväketjujen/hirviöiden/tavaroiden jne. luominen pelaajien toimesta.

Tekniikkademo on liitteenä viestissä, toivoisin jonkinnäköistä palautetta. Lue Readme!
Vihollisia luodaan kartalle painamalla (Q):Ta.

Lataa peli tästä
Image
Tämän linkin takaa löytyy ohjeet ja uusin demo: http://palikka.net/content/beyond-out-testing

Re: Roolipeli projekti

Posted: Fri Apr 15, 2011 3:36 pm
by Kille
Jos tämä siis on ensimmäinen cb-pelisi, niin loistava alku. Pelimoottori toimi hienosti, ja erityistä huomiota herättivät nuo inventory- yms. ikkunoiden toiminta, jollaista harvoin cb-peleissä näkee. Ainoa korjattava (ei mitenkään kiireellinen) on tuo puiden ja linnojen päällä oleminen. Jatka toki kehittämistä, tästä voi tulla vielä hieno peli! :)
vähän nauratti nuo iron shortsword -marjat

Re: Roolipeli projekti

Posted: Fri Apr 15, 2011 4:34 pm
by Rohmu
Kille wrote:Jos tämä siis on ensimmäinen cb-pelisi, niin loistava alku. Pelimoottori toimi hienosti, ja erityistä huomiota herättivät nuo inventory- yms. ikkunoiden toiminta, jollaista harvoin cb-peleissä näkee. Ainoa korjattava (ei mitenkään kiireellinen) on tuo puiden ja linnojen päällä oleminen. Jatka toki kehittämistä, tästä voi tulla vielä hieno peli! :)
vähän nauratti nuo iron shortsword -marjat
Kiitoksia palautteesta! Linnat ja puut ovat toistaiseksi tarkoituksella irti hit-kerroksesta.
Tosiaan tavaroiden 'rakentaminen' on vielä kesken hieman:D, seuraavana työssä onkin järkevämpi systeemi uuden tavaran luomiseen. Tosiaan jos inventorylla haluaa vielä enemmän leikkiä niin valittuasi tavaran, jossa pinon koko>1, voit jakaa sen pienempiin kasoihin, viskoa maahan jnejne.

Re: Roolipeli projekti

Posted: Fri Apr 15, 2011 7:36 pm
by Knoy
Kaunis.

Re: Roolipeli projekti

Posted: Fri Apr 15, 2011 7:45 pm
by Frozen
Todella hyvä pelin alku, mutta kerrohan miten ihmeessä wooden longsword tungetaan päähän? :D
EDIT:

Okei wooden longsword muuttui iron coifiksi, mutta kun erehdyin painamaan siitä, peli kaatui....

EDIT:

Niin, ja miten päähän tungetaan leather pantsit, jotka näyttävät kirsikoilta :D


Re: Roolipeli projekti

Posted: Fri Apr 15, 2011 8:54 pm
by Rohmu
Kiitokset kommenteista. Alkoi itseänikin sen verran häiritsemään nuo marjamiekat että päivittelin vähän versiota, niin ja frozenin mainitsema ongelma johtui kirjoitusvirheestä funktiossa. Asia on nyt korjattu!

Re: Roolipeli projekti

Posted: Sat Apr 16, 2011 11:31 am
by Misthema
Aiiiiivan loistava pelimoottori! Jumitin tuon kanssa eilen varmaan tunnin, mätkien vihollisia ja keräten tavaraa, enkä edes kyllästynyt! =D
Tästä voisi saada vaikka mitä aikaiseksi.

Ei muuta kuin jatkokehitystä ja onnea projektin kanssa! =)

Re: Roolipeli projekti

Posted: Sat Apr 16, 2011 3:57 pm
by Rohmu
Mukava kuulla että porukka pitää:). Päivittelin taas vaihteeksi pakettia, luultavasti viimeiseen kertaan pariin päivään. Uudessa paketissa paranneltu tavaroidenluonti ja korjasin pari bugia jotka löysin.
EDIT:

Niin, ja nyt on mahdollista pyörittää peliä kokoruudulla

EDIT:

Duck, en huomannut checkboxissa mitään vikaa? Tosin korjasin nuo muut mainitsemasi ongelmat, kiitokset muuten niiden esille tuomisesta. Paketti päivitetty


Re: Roolipeli projekti

Posted: Sat Apr 16, 2011 4:37 pm
by TheDuck
Mahtimoottori... :D Huomasin optionsseissa sen checkboxin olevan aina oletuksena ei-valittu vaikka oltaisiinkin windowed-tilassa. Kun loin hetken pelailun jälkeen valikkoon palattuani pelin samalla nimellä kuin edellinen, pääsin silti peliin. Esciä painamalla palasin valikkoon ja siellä luki punaisella "A game with that name already exists". Sitten löysin leather cowlin, jolla oli attribuuttina damage: 1735737658.

Re: Roolipeli projekti -0.12

Posted: Tue Apr 19, 2011 2:19 pm
by Rohmu
Paketti päivitetty, suuri kiitos tuhoojabotille ja atomimallille bugien löytämisestä.
EDIT:

x2, vanhat kartat ei enään toimi.


Re: Roolipeli projekti -0.18

Posted: Mon Jun 06, 2011 10:37 pm
by Rohmu
Terve!

Noniin, ensinnäkin pahoittelut tuplapostista.
Halusin kumminkin ilmoittaa ettei projekti ole täysin kuollut, vaikkei yli kuukauteen mitään ole kuullutkaan. Nyt on pääsykokeet ohi ja uusi kannettava alla joten latauksia tulee luultavasti näkymään tiheämpään tahtiin lähiaikoina.

Julkaisinpas samantien uuden version parilla bugikorjauksella ja kylägeneroinilla.
EDIT:

Niin, välilyöntiä klikkaamalla tapahtuu vaihto kylien ja pääkartan välillä.


Re: Roolipeli projekti: Endless Travels -0.23

Posted: Sun Jun 19, 2011 10:24 pm
by Rohmu
Uusi paketti jaossa
EDIT:

paketin pitäisi toimia nyt paremmin, päivitin data kansion


Re: Roolipeli projekti: Endless Travels -0.23

Posted: Mon Jun 20, 2011 7:01 pm
by Timblex
Kumma juttu kun liikuttaa hiirtä, niin jossain vaiheessa tulee mav :o
Edit:Hieno peli muuten :)

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels -0.23

Posted: Mon Jun 20, 2011 11:37 pm
by Rohmu
timpe99 wrote:Kumma juttu kun liikuttaa hiirtä, niin jossain vaiheessa tulee mav :o
Edit:Hieno peli muuten :)
Virhe johtui npc kohdepaikkojen virheellisestä arpomisesta ja pelin ei enää toivottavasti kaadu tähän maviin :)

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels -0.23

Posted: Tue Jun 21, 2011 1:51 am
by Nassi_Setä
Talojen sisätilat tuppaavat hieman MaV:aamaan minulla.

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels -0.23

Posted: Thu Jun 23, 2011 3:10 pm
by Rohmu
Nassi_Setä wrote:Talojen sisätilat tuppaavat hieman MaV:aamaan minulla.
Nyt on uusi versio taas jaossa(sisältää lähinnä bugikorjauksia), en ainakaan itse saanut enään mavia aikaan.

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Posted: Thu Jun 23, 2011 3:22 pm
by Sly_Jack0
Asetusvalikon checkboxit on hieman epäloogisia: esim. windowed mode on päällä kun ruutu on musta.

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Posted: Thu Jun 23, 2011 3:33 pm
by Timblex
nyt peli mavaa ilman että edes liikutan hiirtä :evil: mutta sitä saa odottaa vähän aikaa
minulla ei myöskään tule mitään kylää kun painan spacea

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Posted: Thu Jun 23, 2011 3:41 pm
by Sly_Jack0
timpe99 wrote:nyt peli mavaa ilman että edes liikutan hiirtä :evil: mutta sitä saa odottaa vähän aikaa
minulla ei myöskään tule mitään kylää kun painan spacea
Minulla ei esiintynyt mitään maveja noin vartin pelin aikana. Sinun pitää olla kylän päällä, jotta pääset sinne. Kylän lataus kestää ilmeisesti ainakin hetken.

Re: Roolipeli projekti: Endless Travels

Posted: Thu Jun 23, 2011 4:55 pm
by Latexi95
Aika hieno peli... Kylissä kyllä olisi voinnut olla jotain tekemistä, kuten kauppa tai jotain. Olisi hienoa jos tässä olisi joku iso kaupunki vaikka kentän keskellä jossa olisi kauppoja, siis niin että ei tarvitsisi mennä mihinkään sisälle. Ja sitten jos haluaisi mennä sisälle taloon niin painettaisiin välilyöntiä. Sitten olisi hienoa, jos sen "pääkaupungin" ympärille luotaisiin loputtomasti lisää kenttää, ja sitten viholliset vaikeutuisivat mitä kauemmaksi pääkaupungista mentäisiin.