Hahmon animointi

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
RaatoX
Member
Posts: 54
Joined: Thu Aug 12, 2010 7:04 pm

Hahmon animointi

Post by RaatoX »

Löytyykö mistään ohjelmaa, jolla pystyisi suhteellisen helposti tekemään 'Laadukkaan' animoidun pelihahmon ja suhteellisen edullisesti?
Kuva kerrallaan piirtäminen alkaa maistua puulta ja on vaativaa. ;)
No, eipä muuta. :)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Hahmon animointi

Post by valscion »

RaatoX wrote:Löytyykö mistään ohjelmaa, jolla pystyisi suhteellisen helposti tekemään 'Laadukkaan' animoidun pelihahmon ja suhteellisen edullisesti?
Kuva kerrallaan piirtäminen alkaa maistua puulta ja on vaativaa. ;)
No, eipä muuta. :)
Tee jollain ohjelmalla (esim. GIMP) kuva layer (eli taso) kerrallaan. Teet ensimmäiselle tasolle pelihahmon ensimmäisen liikkeen kuvan ja asetat sitten sen tason näkyvyyden pienemmäksi kuin 100%. Sitten teet seuraavan tason ja piirrät siihen saman kuvan mutta vain tiettyjä kohtia hieman muokattuna, käyttäen sitä pohjana olevaa osittain läpinäkyvää tasoa apunasi.

Totuus on nimittäin että pitkälti joudut piirtämään sen animaation kuva kerrallaan. En itse ole ainakaan tähän mennessä törmännyt mihinkään ohjelmaan, joka animoisi kunnolla spritejä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
RaatoX
Member
Posts: 54
Joined: Thu Aug 12, 2010 7:04 pm

Re: Hahmon animointi

Post by RaatoX »

Eli tarkoitatko, että esim. zerorun on piirretty kuva kerrallaan?
On siinä ollut tekemistä saada eriväriset pisteet oikeille paikoilleen . :D
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Hahmon animointi

Post by Wingman »

RaatoX wrote:Eli tarkoitatko, että esim. zerorun on piirretty kuva kerrallaan?
On siinä ollut tekemistä saada eriväriset pisteet oikeille paikoilleen . :D
varmasti on. Kyllä siihen tottuu, ja varsinkin jos ei pistä uuden tason läpinäkyvyyttä kovin pieneksi, näkee missä edellinen frame on, ja näin sitten mihin em. zerurunin hienot hiukset liikkuvat
- - - -
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Hahmon animointi

Post by MaGetzUb »

Blender, sillä teet ensiksi 3D modelin, sen jälkein animoit sen ja otat animaatio framet niin monesta kulmasta talteen kuin haluat :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
RaatoX
Member
Posts: 54
Joined: Thu Aug 12, 2010 7:04 pm

Re: Hahmon animointi

Post by RaatoX »

Kiitos vastauksista ! Tutkin tuon Blenderin tai sitten teen Gimpillä kuvakuvalta.
Katsotaan kumpaan päädyn. ;)
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: Hahmon animointi

Post by Wingman »

Blenderillä on pixelarttia kyllä hyvin vaikea tehdä, mutta isommassa skaalassa toimii hyvin
- - - -
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Hahmon animointi

Post by Kille »

Wingman wrote:Blenderillä on pixelarttia kyllä hyvin vaikea tehdä, mutta isommassa skaalassa toimii hyvin
Pistää kuvan koon oikean kokoiseksi blenderissä tai skaalaa sitä gimpillä
ZEPPELIN
Jatkoa tulossa... tällä kertaa lataus ei kestä viikkoa
Sami345
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Fri Aug 31, 2007 4:52 pm
Contact:

Re: Hahmon animointi

Post by Sami345 »

Jos animaatiossa tarvitsee yksinkertaisia asioita kuten kappaleen venymistä tai siirtymistä, voit määrittää Flash MX:ssä vain kaksi framea ja se generoi väliarvot automaattisesti.
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Post Reply