Löytyykö mistään ohjelmaa, jolla pystyisi suhteellisen helposti tekemään 'Laadukkaan' animoidun pelihahmon ja suhteellisen edullisesti?
Kuva kerrallaan piirtäminen alkaa maistua puulta ja on vaativaa.
No, eipä muuta.
Hahmon animointi
Re: Hahmon animointi
Tee jollain ohjelmalla (esim. GIMP) kuva layer (eli taso) kerrallaan. Teet ensimmäiselle tasolle pelihahmon ensimmäisen liikkeen kuvan ja asetat sitten sen tason näkyvyyden pienemmäksi kuin 100%. Sitten teet seuraavan tason ja piirrät siihen saman kuvan mutta vain tiettyjä kohtia hieman muokattuna, käyttäen sitä pohjana olevaa osittain läpinäkyvää tasoa apunasi.RaatoX wrote:Löytyykö mistään ohjelmaa, jolla pystyisi suhteellisen helposti tekemään 'Laadukkaan' animoidun pelihahmon ja suhteellisen edullisesti?
Kuva kerrallaan piirtäminen alkaa maistua puulta ja on vaativaa.
No, eipä muuta.
Totuus on nimittäin että pitkälti joudut piirtämään sen animaation kuva kerrallaan. En itse ole ainakaan tähän mennessä törmännyt mihinkään ohjelmaan, joka animoisi kunnolla spritejä.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Hahmon animointi
Eli tarkoitatko, että esim. zerorun on piirretty kuva kerrallaan?
On siinä ollut tekemistä saada eriväriset pisteet oikeille paikoilleen .
On siinä ollut tekemistä saada eriväriset pisteet oikeille paikoilleen .
-
- Devoted Member
- Posts: 594
- Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
- Location: Ruudun toisella puolella
Re: Hahmon animointi
varmasti on. Kyllä siihen tottuu, ja varsinkin jos ei pistä uuden tason läpinäkyvyyttä kovin pieneksi, näkee missä edellinen frame on, ja näin sitten mihin em. zerurunin hienot hiukset liikkuvatRaatoX wrote:Eli tarkoitatko, että esim. zerorun on piirretty kuva kerrallaan?
On siinä ollut tekemistä saada eriväriset pisteet oikeille paikoilleen .
Re: Hahmon animointi
Blender, sillä teet ensiksi 3D modelin, sen jälkein animoit sen ja otat animaatio framet niin monesta kulmasta talteen kuin haluat
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Hahmon animointi
Kiitos vastauksista ! Tutkin tuon Blenderin tai sitten teen Gimpillä kuvakuvalta.
Katsotaan kumpaan päädyn.
Katsotaan kumpaan päädyn.
Re: Hahmon animointi
Pistää kuvan koon oikean kokoiseksi blenderissä tai skaalaa sitä gimpilläWingman wrote:Blenderillä on pixelarttia kyllä hyvin vaikea tehdä, mutta isommassa skaalassa toimii hyvin
Re: Hahmon animointi
Jos animaatiossa tarvitsee yksinkertaisia asioita kuten kappaleen venymistä tai siirtymistä, voit määrittää Flash MX:ssä vain kaksi framea ja se generoi väliarvot automaattisesti.
Projektit: Fiperus - Jäädytetty pidemmäksi aikaa.
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/
Voitot: Viikkokisa XIII, Pikapelikisa 3, Pikapelikisa 13
http://www.sami345.tk/