Mestari ja oppipoika -kampanja

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Coolariko
Newcomer
Posts: 41
Joined: Mon Sep 24, 2007 6:14 pm

Ilmoittaudun oppipojaksi

Post by Coolariko »

Hei. Olen 12v täytän kohta 13 haluaisin oppia Coolbasicin perusteista koviin asioihin. en tiedä kuka voisi olla mestarini.
Viestintä välineennä voisin käyttää tätä coolbasicin nettisivua.Osaan myös hyvin englantia.
Paras koodi ikinä:
repeat
if keydown (cbkeys) then makeerror "kuolit"
drawscreen
forever
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by koodaaja »

Njaa, nyt kun on CB:n käyttö taas mahdollista minullekin, niin voisin ottaa yhden tai kaksi oppipoikaa. En ole paljoa valmiita projekteja saanut ikinä valmiiksi, mutta paljon on ollut pientä väkertelyä kaiken jännän parissa ja CB:stä on DLL:iä lukuunottamatta suurin osa kohtuullisen hyvin hanskassa. Yhteydenpito hoituu kätevimmin messengerillä, irkillä tai PM:llä. Ja oppipojasta, että mieluusti ottaisin näitä täysin kokemattomia, mutta toki kuka vain saa tulla. PM:ää tulemaan jos kiinnostaa. Vielä loppuhuomiona, että näin lomien aikaan en paljoa muuta teekään kuin dataan, mutta koulujen taas alettua voi jäädä hieman vähemmälle.
Ballol
Newcomer
Posts: 9
Joined: Thu Sep 25, 2008 9:50 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Ballol »

Hoh, olen yksi kusipää massan joukossa, mutta olisi mukavaa olla jonkun oppipoika, sillä olen melkoinen untuvikko CoolBasicin kanssa. Olisi mukava oppia tekemään astetta parempia pelejä, sillä nykyiseni ovat aikamoista paskaa suoraan sanottuna. Jos jollakulla riittää hermoja ja aikaa voi kyseinen mielipuoli ottaa yhteyttä Messengerin kautta osoitteeseen pallopaas@hotmail.com.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by MikkoK »

Terve te Gimp taitajat eli siis jos osaatte Gimpiä ja haluatte opettaa minua lisätkää meseen mikkok11@hotmail.com

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by kaneli2000 »

Ilmaittaudun Mestariksi.

Osaan CoolBassicilla objektit, piirtokomennot, Typet (tarpeeksi hyvin) ja muut perusasiat. Taulukoissa ja partikkelisysteemissä en voi auttaa (pitäisi taas alkaa lukemaan manuaalia...) ja DLL:ät ovat ihan utopiaa. Voin siis opettaa Coolin perusasiat, enkä vielä paljon muuta. Niillä pääsee loppujen lopuksi kuitenkin aikas pitkälle.

Ikää löytyy (vain?) 13 v. ja kokemusta kolmen-neljän vuoden kohdilta. Yhteyttä pidettäisiin mieluusti Steamin kautta, koska mesessä en aktiivisesti käy. Irkkiäkään en liikaa käytä.

Oppipoikia/tyttöjä ottaisin vain yhden kerrallaan, kun on tämän ikäisenä muutenkin kiire harrastuksien, koulun, no-lifen, ruokailun ja nukkumisen välillä, ja oppilas saisi mieluusti olla ihka uusi käyttämään cb:tä, koska minullakin löytyy vielä paljon harjoittelemista Coolin kanssa, eritoten juurikin ne partikkelit ja jotkut komennot, jotka eivät sinänsä tuota vaikeuksia, vaan pikemminkään en ole niistä edes kuullut :P.

Oppilaan tulisi myös olla sinnikäs, ei "tee-mulle-peli" tyyppi ja iltä noin 3-100 v. :P.

Jos (jos) olet kiinnostunut, ota yhteyttä YV:llä.

Ja koko ajanhan harjoittelen lisää --> opin lisää --> voin opettaa lisää.

EDIT: Löytynyt kivasti.
Last edited by kaneli2000 on Sun Apr 19, 2009 2:24 pm, edited 1 time in total.
I see the rainbow rising
Jonhu
Active Member
Posts: 186
Joined: Mon Aug 04, 2008 5:45 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Jonhu »

Ilmottaudun mestariksi ja oppipojaksi

Olen ohjelmoinut noin puoli vuotta Coolbasicillä. Tätä aikaisemmin olen ohjelmoinut C++:lla ja Qbasicillä. C++:salla olen ohjelmoinut laiskasti 3 vuotta, mutta siihen liittyviin ongelmiin veljeni löytää ratkaisut :)

Olen 16-vuotias, joten osaan hyvin 2d-peleihin tarvittavan matematiikan.

Opettaa voin kaikki osaamani asiat sekä ohjelmoinnin, että matematiikan / fysiikan puolelta.. Oppilailtani vaadin yrittelijäisyyttä sekä ikää vähintään 10v.

Osaan Coolbasicillä kaikki perusasiat:
- Taulukot
- Typet
- Trikonometriset functiot
- Functioiden käytön
- Partikkelit
- Tiedostoon tallentamisen / lukemisen..
- Muistipalojen käytön

Oppia haluaisin:
- Suurten kokonaisuuksien selvän rakenteen
- Järkevän tekoälyn tekemisen (esim. ristinollaan)
- DLL:ien käytön
- Coolbasic & netti

Yhteydenpidot (mieluiten coolbasicin irc-kanavalla):
- Ircissä
- PM viesteillä

Vapaita paikkoja oppilaille: 2 / 3
Itselläni on nyt rento jakso lukiossa, niin aikaa jää ohjelmoinnille :)

EDIT: Päivitetty
Last edited by Jonhu on Wed Feb 18, 2009 11:04 am, edited 1 time in total.
Tekeillä pikkupelejä ja ohjelmia :)
jarvinen
Newcomer
Posts: 43
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:00 pm
Location: Juupajoki/Tampere
Contact:

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by jarvinen »

Ilmoittaudun Oppipojaksi

Opetusta haluaisin C++:n ja SDL:n käytöstä. Perusteet osaan, mutta haluaisin vähän syventävämpää oppia. Yhteydenotto irkissä jarvinen. Messengerin voin myös antaa, jos tarvetta on.

EDIT: Yleensä ircnetin puolelta löydyn. Lähettäkää PM:ä.
Down with the clown.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Koodiapina »

@Jarvinen: Minäkin kyselin taannoin mestaria SDL rintamalle, mutta luettuani tämän oppaan, en enää opettajia tarvinnut. Suosittelen vilkaisemaan, jos et ole jo.

Anteeksi offtopic.
Bajaxo_tarvitsee_tiimiä

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Bajaxo_tarvitsee_tiimiä »

Terve taas kaikille. Acco hukassa, en jaksa etsiä.

Eli ilmottaudun oppipojaksi C#/C++ alueella. CB + pelinteko on lopullisesti kuopattu. Projektina on WSC, sivut: http://www.kolumbus.fi/tuula.ruotsalainen/WSC.htm

Eli kaikki jotka haluatte projuun mukaan, pistäkää meseenne ossani joka on se tuttu turvallinen bajaxo@hotmail.com

Terveisin
Bajaxo
mustonen
Newcomer
Posts: 1
Joined: Mon Mar 02, 2009 1:08 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by mustonen »

Joku vois opettaa mua käyttää tätä hommaa kun en tajua mittää tästä!
Last edited by Pettis on Thu Mar 05, 2009 10:03 pm, edited 1 time in total.
Reason: Viestiä siivottu. Liiallista hymiöiden ja välimerkkien käyttöä.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Pettis »

Attention:

Viestijetjua siivottu. Jokainen voisi vielä tarkistaa, että onko oma ilmoitus aiheellinen ja merkitä ne poistettaviksi jos ei enää ole.

Lisäksi: pidetään kiinni noista 1. postin säännöistä.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Lobodomy
Member
Posts: 77
Joined: Tue Sep 09, 2008 6:11 pm
Location: Pälkäne

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Lobodomy »

Ilmoittaudun oppipojaksi. Tarvitsisin opetusta Javassa ja jos mahdollista niin Lite-C:tä kokeilisin (sitä en osaa yhtään). Javalla onnistuu Hello World ja vähän silmukoita.

Code: Select all

/*Tässä esimerkkiä
siitä mitä osaan jo*/
public class esimerkki
{
public static main(String args[])
{
int a, b;
a = 10;
b = 20;
if (a < b)
System.out.println("HelloWorld");
else
System.out.println("Tämän merkkijonon ei pitäisi näkyä");
EDIT:

Esimerkki on siis javaa. Anteeksi viesti jäi vähän kesken.

Nasse-setä
Member
Posts: 54
Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
Location: Loviisa

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Nasse-setä »

Minä ilmoittaudun oppipojaksi. Ikää 13 vuotta. Matikka ja enkku onnistuu joten niiden saralla ei ole ongelmaa. Perusjuttuja ja vähän muutakin osaan mutta sepä se. Cool Basicin omat ohjeet olen läpi käynyt ja ymmärrän ne hyvin. Haluaisin oppia kaikkea muuta mitä ei helposti vain ohjekirjaa katsomalla opi. Yhteyden otot PM, sähköposti joonas.honkala@sulo.fi tai msn joonashonkala@hotmail.com, ircilläkin varmaan vois vaikka sitä en ole paljoakaan käyttänyt. Opettajaksi joku ehkä vähän vanhempi joka osaa ja jaksaa selittää kaiken tälläisellä pahville.
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
Hene
Active Member
Posts: 122
Joined: Wed Apr 22, 2009 8:13 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Hene »

Ilmoittaudun itsekkin oppipojaksi.

Ihan joitain perusteita pitäisi oppia, eli miten rakentaa simppeli peli. Yhteydenotot privatella, mesen voin sitten kertoa, jos sopiva henkilö löytyy.

EDIT:

Mestari on nyt sitten meikäläisellä, katsotaan mihin suuntaan tilanne etenee : )

Last edited by Hene on Sat May 09, 2009 2:52 pm, edited 1 time in total.
"Baby," I said. "I'm a genius but nobody knows it but me."
cool-driver
Active Member
Posts: 116
Joined: Sat Feb 14, 2009 7:47 am

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by cool-driver »

Ilmoittaudun oppipojaksi.

Tekoälyn tekeminen ja typet pitäisi oppia, että voisi peleistä tehdä vähän mielenkiintoisempia. Yhteydenotto yv:llä, lähettelen mesen jos joku haluaa opettaa.
Projektit:
Ships Income Liikenne Suomesta Beta 2: valmis. Lataa tästä Projekti keskeytetty. Tehdään loppuun uuden CoolBasicin tulon jälkeen.
Diktaattori Beta 2: valmis. Lataa Tästä Projekti keskeytetty. Tehdään loppuun uuden CoolBasicin tulon jälkeen.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Ilmoittaudun oppipojaksi

Post by Latexi95 »

Olen 14-vuotias poika ja olen käyttänyt CoolBasicia 1/2 vuotta (pelkästään aktiivinen aika laskettu)
Kaipaisin kokenutta opettajaa, opettamaan minulle erilaisten tiedostojen luomisen ja mieluusti cbNetWorkin käyttön. Oppimishalua löytyy reilusti. ;)
Osaan aika kattavasti erilaisia objectin hallinta komentoja ja tyyppien hallinta sujuu kiitettävästi, mutta kaipaisin silti lisää tietoa muistin varaamisesta, monimutkaisemmasta tekoälystä ja erilaisista tallennus mahdollisuuksista.

Voin myös toimia mestarina jos joku halukas ilmoittautuu.


Yhteyttä voi ottaa foorumeilla yksityisillä viesteillä ja voin tarvittaessa lähettää myös sähköpostiosoiteeni.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by phons »

Iloittautuisin oppipojaksi, ilman turhia fontin koon muuttamisia. Haluaisin oppia tekemään kunnon grafiikkaa peleihin. Tulee vähän turha olo jos kattoo kaiken suoraan tutosta ja tekee mitä käsketään, tai ottaa tuolta vapaatsi käytettävät kuvat- topicista graffat... Sitten haluaisin oppia myös vähän tätä tekoälyä... Tulee ihan sellanen noku tekoälytehyä aina: ampuu kun tulee näkyville ja on tarpeeksi lähellä, ottaa helathia kun tarvii ja ammuksia kun tarvii, jos edestä tulee vähän isompi porukka tai muuten on tarvetta niin heitetään kranaatti. No juu tämä vielä menee, mutta likkuminen on aina ollut heikkopuoleni... ...ja erään ei tarvitse kommentoida tästä mitään... Esimerkiksi autolla ajava botti ei vaan millään onnistu. Se Rand(...) on... aika... noh... sillä ei tuu mitään parasta tehtyä...

Edit: Ai niin joo, pistä YV:tä ni annan vaik mesen.
Image
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by JATothrim »

Edellinen ilmoitukseni: click
Ilmoittaudun Mestariksi. Voin opettaa sinulle C++ kielen perusteet ja hieman enemmänkin. Opetukseen kuluvat muuttujat, osoittimet, funktiot, luokat (ja sen tapaiset muut asiat) templatet, perintä ja polymorfismi. Lisäksi voin opastaa IDE:n ja projektin hallinnoimisen kanssa. Opetuksen tavoitteena on, että oppilas kykenee ohjelmoimaan hyvän konsoli pohjaisen sovelluksen. Oppilaalla olisi hyvä olla aijempaa kokemusta ohjelmoinnissa, mutta n. (1/7) -- 2 vko:n perehtyminen riittää. :D Oppilaalta toivotaan innokkuutta, omatoimisuutta, ja halua oppia kieli. Omatoimisuus lähinnä sen takia, että minulla on niin paljon tekemistä jo ennestään.. :P ;)

Ottakaa yhteyttä yv:llä.
ps: (modeille tiedoksi: vanha ilmoitukseni on yhä voimassa)
EDIT:

Paikka on vapaa.

Last edited by JATothrim on Thu Jun 04, 2009 5:21 pm, edited 1 time in total.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Sami The Great »

Hei! Haluaisin ilmottautua OPPILAAKSI. Haluasin oppia C++:san erikoispiirteitä paremmin, kuten templatet, polymorfismi ja perintä. Lähinnä haen tietoa siitä miten niitä käytetään eri tilanteissa ja missä niitä on hyvä käyttää, ennemmin kuin niiden perusteita. Lisäksi tarvitsisin apua toimivan pelimoottorin suunnittelussa (C++). Grafiikka kirjastona käytän OGRE:a ja olen harjoitellut sitä n. ½ vuotta. Lisäksi olen harjoitellut RakNet kirjaston käyttöä, jonka osaan jo melko hyvin, sekä PhysX, jota harjoittelen tällä hetkellä. Aikaisemmin olen käyttänyt SDL:ää ja Irrlichtiä, mutta en käytä niitä enää. Olisi hyvä, jos mestari voisi opettaa minulle jotain PhysX kirjastosta sekä OGRE:sta. Varsinkin vaikea asia opittavaksi on ollut shaderit, joista en ole löytänyt mitään hyvää tutoriaalia netistä. Eli jos joku vain osaa jotain shader kieltä (mielellään Cg), niin olisi todella kiva jos voisit opettaa minulle perusteet : )

Aikaisempaa kokemusta minulla on CB:stä n. 5 vuotta sekä C++:asta n. 1½ vuotta. Mestarin ei tarvite osata kaikkia noita asioita, joita luettelin. Jos osaat yhdenkin asian noista hyvin, niin se olisi hyvä.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Nasse-setä
Member
Posts: 54
Joined: Fri Apr 03, 2009 8:12 pm
Location: Loviisa

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Nasse-setä »

Moi. En tarvitse varsinaista mestaria. Kun oikeastaan tarvitsen jonkun vain selittämään tyypit. Ne eivät millään mene päähän, vaikka olen katsonut kaikenlaisia turoriaaleja. Toki jos joku ystävällinen (en ole vielä yhtäkään tavannut) koodari haluaa opettaa lisää, niin mieluusti.
Osallistu suuren tilastoon -> viewtopic.php?f=13&t=1756
Post Reply