Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus » Sun May 01, 2011 9:31 pm

esa94 wrote:
EDIT:

Teinpä uro töyn: CB-syntaksi vimille

Urotöy on yhdyssana.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 » Sun May 01, 2011 10:53 pm

Chaosworm wrote:
esa94 wrote:
EDIT:

Teinpä uro töyn: CB-syntaksi vimille

Urotöy on yhdyssana.
Ai en muistanut, anteeksi :o

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2011)

Post by naputtelija » Mon May 02, 2011 12:46 pm

No niin, fysiikan valtakunnallinen alkaa 5 minuutin päästä. Toivottavasti onnistuu hyvin.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 » Mon May 02, 2011 9:24 pm

Käväisin ensimmäistä kertaa suunnistamassa Tampereen Iltarasteilla. Kohtuu haastavaahan tuo tahtoi olla. 7km reitti venähti 10km lenkiksi rasteja etsiessä. :D

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus » Mon May 02, 2011 10:36 pm

Jee, huomenna on pääsykokeet Taidelukioon.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

User avatar
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by legend » Tue May 03, 2011 9:50 am

Chaosworm wrote:Jee, huomenna on pääsykokeet Taidelukioon.
Mihin muuten haet? Torkkeli?

User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 7:59 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by ItzRaines » Tue May 03, 2011 2:55 pm

Lukioon meen itekkin, mutta mistään pääsykokeista ei tietoakaan. :D

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 » Tue May 03, 2011 3:03 pm

Itsekkin lukioon olen menossa, vaikka papereiden puolesta olisin varmaan jonnekkin muuallekin päässyt, niin päätin kuitenkin mennä lukioon ihan tuohon 100 metrin päähän. Mitä sitä suotta lähteä merta edemmäs kalaan. :lol:

Oli muuten helppo englannin valtakunnallinen koe. Ei ollut lähellekään, niin vaikea kuin aikaisemmat.

User avatar
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm
Location: Sulkava

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus » Tue May 03, 2011 8:54 pm

legend wrote:
Chaosworm wrote:Jee, huomenna on pääsykokeet Taidelukioon.
Mihin muuten haet? Torkkeli?
No en, vaan Taidelukioon niin kuin sanoinkin. Musiikkilinjalle.
Every day I'm reshuffling.
[22:19] <@Grandi> Ha! Tiesin koko ajan, että Awaclus_ oli Awaclus. Hieno peitenimimerkki, mutta Grandia et huiputtanut.

Pendulum

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Pendulum » Mon May 09, 2011 10:48 pm

Heh.

Googletan välillä tuota vanhaa peliäni (Slimeball's Adventure) ja katson vieläkö se on elossa :)
Näköjään vielä muistetaan näissä piireissä ;)
Ei se Slimeball kuollut kuitenkaan ole, kaukana siitä. Se elelee nykyään C++ koodin voimalla ja pikkuhiljaa kehittyy eteenpäin.
Ongelmana edelleen musiikit. Äänitehosteita kyllä varmasti löytyy, mutta niiden musiikkien etsintä... voih.

Jos joku kuitenkin vielä muistaa Slimeballin, niin olkaatten hyvä ja kokeilkoot tätä uudempaa work in progress versiota:
http://koti.mbnet.fi/asikaine/Pendulum/ ... g/demo.rar

User avatar
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1040
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Pettis » Tue May 10, 2011 12:23 pm

Pendulum wrote:Heh.

Googletan välillä tuota vanhaa peliäni (Slimeball's Adventure) ja katson vieläkö se on elossa :)
Näköjään vielä muistetaan näissä piireissä ;)
Ei se Slimeball kuollut kuitenkaan ole, kaukana siitä. Se elelee nykyään C++ koodin voimalla ja pikkuhiljaa kehittyy eteenpäin.
Ongelmana edelleen musiikit. Äänitehosteita kyllä varmasti löytyy, mutta niiden musiikkien etsintä... voih.

Jos joku kuitenkin vielä muistaa Slimeballin, niin olkaatten hyvä ja kokeilkoot tätä uudempaa work in progress versiota:
http://koti.mbnet.fi/asikaine/Pendulum/ ... g/demo.rar
Hienoa, että vieläkin seurailet foorumeita.

Testasin pikaisesti tuota demoa ja hyvältä vaikuttaa. Äänien suhteen kannattaa huhuilla täällä foorumeilla, jos vaikka joku musiikkipuolta enemmän taitava innostuisu musiikkeja tekemään. Täällä foorumeilla on kuitenkin jotain taitavia muusikkoja aina välillä pyörähtänyt.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja

User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 862
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Jare » Wed May 11, 2011 10:57 am

Pendulum wrote:Ongelmana edelleen musiikit. Äänitehosteita kyllä varmasti löytyy, mutta niiden musiikkien etsintä... voih.
Jos module-musiikki kelpaa, tuolta löytyy muutama: http://www.kpelit.net/?c=1251

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2011)

Post by naputtelija » Sat May 14, 2011 12:27 am

Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?

Kuka muu näki?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1585
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion » Sat May 14, 2011 12:35 am

naputtelija wrote:Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?

Kuka muu näki?
Minä. Aika jäätävä maali kyllä... :D

Se maalivahti oli pikemminkin vain näin: Где **** сделал шайбу идти?!
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb » Sun May 15, 2011 2:07 am

VesQ wrote:
naputtelija wrote:Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?

Kuka muu näki?
Minä. Aika jäätävä maali kyllä... :D

Se maalivahti oli pikemminkin vain näin: Где **** сделал шайбу идти?!
Mitä tuossa mahtaa lukea suomeksi? :D
Btw, eikös jossainpäin internettiä ollut OpenGL tutoriaali suomeksi? Googlaamalla en löytänyt touché lmgtfy trollit!
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Viltzu » Sun May 15, 2011 12:03 pm

MaGetzUb wrote:
VesQ wrote:
naputtelija wrote:Mikael granlund kyllä tempun veti: ilmaveivillä suoraan yläkulmaan ja maalivahti vain: Где ебут это хоккей?

Kuka muu näki?
Minä. Aika jäätävä maali kyllä... :D

Se maalivahti oli pikemminkin vain näin: Где **** сделал шайбу идти?!
Mitä tuossa mahtaa lukea suomeksi? :D
Btw, eikös jossainpäin internettiä ollut OpenGL tutoriaali suomeksi? Googlaamalla en löytänyt touché lmgtfy trollit!
http://personal.inet.fi/koti/markus.ilm ... GLosa1.pdf
Tjaa-a. Tuollainen löytyi Googlella.
EDIT:

Ja tuossa on tosiaan muitakin osia. Laita vain loppuun ...osa2.pdf jne. (Yhteensä 4 osaa)


DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe » Sun May 15, 2011 12:41 pm

Voisiko tätä optimoida? Viittiskö joku :D

Code: Select all

SCREEN 640,480

Type piste
	Field x
	Field y
	Field col
EndType


ku=LoadImage("ps3.png")


drw=1

kulma#=0

z#=1
tmp=0
Repeat
	tmp+1
	
	kulma=kulma+3
	Lock
	Lock Image(ku)
	
	
	
	For y=1 To ImageHeight(ku)
		For x=1 To ImageWidth(ku)
			x1=Cos(kulma)*x*z+ScreenWidth()/2
			y1=-Sin(kulma)*y*z+ScreenHeight()/2
			
			If x1 >= 0 And y1 >= 0 And x1 < ScreenWidth() And y1 < ScreenHeight() Then 
				px=GetPixel2(x,y,Image(ku))
				If px <> -16777216 Then 
					p.piste = New(piste)
					p\x=x1
					p\y=y1
					p\col=px
				EndIf
			EndIf
		Next x	
	Next y
	
	For p.piste = Each piste
		PutPixel2 p\x*z-(z/2), p\y*z-(z/2), p\col
	Next p	
	
	Unlock Image(ku)
	Unlock
	
	z=z*1.001
	
	DrawScreen

Forever

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MetalRain » Sun May 15, 2011 2:50 pm

DJ Filbe wrote:Voisiko tätä optimoida? Viittiskö joku
Mikäli haluat venytellä kuvaa pehmeästi ja nopeasti suosittelen ehdottomasti ScaleImagen käyttöä. Esimerkiksi tähän tapaan:

Code: Select all

SCREEN 640,480

Global gScaledImage
gScaledImage = MakeImage(1, 1)

Dim ku(3)

ku(0)=LoadImage("media/car.bmp")
ku(1) = MirrorImage(ku(0),1,0)
ku(2) = MirrorImage(ku(1),0,1)
ku(3) = MirrorImage(ku(0),0,1)

kulma#=0

z#=2.0

//muutamat vakiot
sw=ScreenWidth()
sh=ScreenHeight()
sw2=sw/2.0
sh2=sh/2.0

iw=ImageWidth(ku(0))
ih=ImageHeight(ku(0))

Repeat

    kulma#=WrapAngle(kulma#+1.0)

    w=Cos(kulma#)*iw*z#
    h=-Sin(kulma#)*ih*z#
    
    If w<0 Then sx=w Else sx=0
    If h<0 Then sy=h Else sy=0

    drawimage ScaleImage(ku(RoundDown(kulma#/90.0)),Abs(w),Abs(h)), sw2+sx,sh2+sy
    
    DrawScreen 'OFF

Forever

Function MirrorImage(Simg,hor=1,ver=0,Dimg=0)

    w=ImageWidth(Simg)
    h=ImageHeight(Simg)
    
    If Dimg = 0 Then 
        Dimg=MakeImage(w,h)
    ElseIf ImageWidth(Dimg)<>w Or ImageHeight(Dimg)<>h Then 
        If dimg Then DeleteImage dimg
        dimg=MakeImage(w,h)
    EndIf 
    
    If hor Then 
        For x=0 To w-1
            CopyBox x,0,1,h,w-x,0,Image(Simg),Image(Dimg)     
        Next x
    EndIf
    
    If ver And hor Then temp = CloneImage(Dimg) Else temp = Simg

    If ver Then 
        For y=0 To h-1
            CopyBox 0,y,w,1,0,h-y,Image(temp),Image(Dimg)     
        Next y
    EndIf 
    
    If ver And hor Then DeleteImage temp
    
    Return Dimg
    
End Function 

Function ScaleImage(_image, _width, _height)
   //By: Marcoder

   // Jos koko ei ole muuttunut niin ei tehdä mitään
   If _width = ImageWidth(gScaledImage) And _height = ImageHeight(gScaledImage) Then Return gScaledImage
   If _width <= 0 Or _height <= 0 Then Return gScaledImage
   
   DeleteImage gScaledImage
   gScaledImage = MakeImage(_width, _height)
   
   // Tehdään temppikuva johon skaalataan ensin vain leveys
   lTempImage = MakeImage(_width, ImageHeight(_image))
   DrawToImage lTempImage
   For x = 0 To _width - 1
       sx# = Float(ImageWidth(_image)) / Float(_width) * Float(x)
       DrawImageBox _image, x, 0, sx, 0, 1, ImageHeight(_image)
   Next x
   DrawToScreen
   
   // Skaalataan myös pystysuunnassa
   DrawToImage gScaledImage
   For y = 0 To _height - 1
       sy# = Float(ImageHeight(_image)) / Float(_height) * Float(y)
       DrawImageBox lTempImage, 0, y, 0, sy, ImageWidth(lTempImage), 1
   Next y
   DrawToScreen
   DeleteImage lTempImage

   Return gScaledImage
End Function
Mutta jos tarkoituksena oli kikkailla pikselikomennoilla niin koodissasi ongelmana on ainakin se että lisäät jatkuvasti tyyppikokoelmaan pisteitä joita pitäisi joka framessa piirtää. Jo niiden poistaminen välillä auttaa suorituskykyongelmissa, mutta toisaalta ajattelin että niitä on turha ylipäätään tallentaa kun ne voi samantien piirtää.

Toinen kiva optimointi saadaan sitten siten ettei lueta jatkuvasti kuvasta samoja pikseliarvoja vaan tallennetaan ne taulukkoon.

Code: Select all

SCREEN 640,480

ku=LoadImage("media/car.bmp")

kulma#=0

z#=1.0

//muutamat vakiot

sw=ScreenWidth()
sh=ScreenHeight()
sw2=sw/2.0
sh2=sh/2.0

iw=ImageWidth(ku)
ih=ImageHeight(ku)

Dim kuvaTaulu(iw,ih)

//luetaan kuvan pikselit taulukkoon
Lock Image(ku)
    For y=1 To ih
        For x=1 To iw
            kuvaTaulu(x,y)=GetPixel2(x,y,Image(ku))
        Next x   
    Next y
Unlock Image(ku)

Repeat

    kulma#=kulma#+3.0
    
    z#=z#*1.001
    z2#=z#/2.0
    
    Lock

        //näitäkään ei tartte laskea kuin kerran
        c#=Cos(kulma#)
        s#=Sin(kulma#)
       
        For y=1 To ih
            y1=(-s#*y*z#+sh2)*z#-z2#
            For x=1 To iw
                x1=(c#*x*z#+sw2)*z#-z2#
                If x1 >= 0 And y1 >= 0 And x1 < sw And y1 < sh Then 
                    If kuvaTaulu(x,y) <> -16777216 Then PutPixel2 x1, y1, kuvaTaulu(x,y)
                EndIf
            Next x   
        Next y

    Unlock

    DrawScreen 'OFF

Forever

Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Nassi_Setä » Sun May 15, 2011 11:47 pm

ONNEA SUOMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1163
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 » Mon May 16, 2011 12:08 am

Juu onnea Suomen jääkiekkojoukkueelle.

Locked