Page 17 of 56

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Mar 23, 2011 11:15 pm
by Ilkka
Huomasimpa kun selailin noita vanhoja offtopikkeja, että täällä on ollut (onko vieläkin?) Travianin pelaajia. Ja jos niitä pelaajia vielä löytyy ni kysyisinpä mielipidettä tuosta uudistumisesta? Kävin sielä joku päivä sitte kattoon ni jäi jotenki semmone tökerön tuntone olo pelistä, vaikka eihän siinä paljo mikään oo muuttunu.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Mar 23, 2011 11:18 pm
by valscion
TukeKoodi wrote:... Jos tietää oikean nimen ja syntymäajan on 448,5 mahdollisuutta.
Niin, ja yksi mahdollisuus osua oikeaan. Mistä edes voit tietää varmasti, että onko arvauksesi mennyt oikein kun lähdet toisen henkilöllisyyttä väärentämään? Mielestäni on paljon suuremmat todennäköisyydet jäädä kiinni identiteettivarkauden yrityksestä, kuin onnistua siinä, käyttämällä siis noita 448,5 mahdollisuutta. Todennäköisyys sille että arvaus menisi oikein on n. 0,22 PROSENTTIA, eli aika riskialtista hommaa.
Ilkka wrote:Huomasimpa kun selailin noita vanhoja offtopikkeja, että täällä on ollut (onko vieläkin?) Travianin pelaajia. Ja jos niitä pelaajia vielä löytyy ni kysyisinpä mielipidettä tuosta uudistumisesta? Kävin sielä joku päivä sitte kattoon ni jäi jotenki semmone tökerön tuntone olo pelistä, vaikka eihän siinä paljo mikään oo muuttunu.
Tuli sitä traviania vissiin tokalla speedin kierroksella pelattua ja ekalla kakkosservun kerralla. Eipä ole kiinnostus sen jälkeen riittänyt niinkään pitkälle että nyt jaksaisin edes käydä katsomassa uudistusta.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Mar 23, 2011 11:19 pm
by TukeKoodi
VesQ wrote:
TukeKoodi wrote:... Jos tietää oikean nimen ja syntymäajan on 448,5 mahdollisuutta.
Niin, ja yksi mahdollisuus osua oikeaan. Mistä edes voit tietää varmasti, että onko arvauksesi mennyt oikein kun lähdet toisen henkilöllisyyttä väärentämään? Mielestäni on paljon suuremmat todennäköisyydet jäädä kiinni identiteettivarkauden yrityksestä, kuin onnistua siinä, käyttämällä siis noita 448,5 mahdollisuutta. Todennäköisyys sille että arvaus menisi oikein on n. 0,22 PROSENTTIA, eli aika riskialtista hommaa.
Niin, mutta todennäköisyys kuitenkin :D

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Mar 24, 2011 9:14 am
by Awaclus
VesQ wrote:Todennäköisyys sille että arvaus menisi oikein on n. 0,22 PROSENTTIA, eli aika riskialtista hommaa.
Ja todennäköisyys sille, että kukaan sitä edes yrittää on noin 0,00000000000000000000000000000000000000000001 prosenttia eli tosi riskialttista hommaa indeed.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sat Mar 26, 2011 11:40 am
by TukeKoodi
Teinpäs uuden biisin.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sat Mar 26, 2011 2:00 pm
by esa94
TukeKoodi wrote:Teinpäs uuden biisin.
Millä softalla muuten teet biisejä? FL Studiolla?

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sat Mar 26, 2011 6:51 pm
by TheDuck
esa94 wrote: Millä softalla muuten teet biisejä? FL Studiolla?
Suoraan Tuken artistisivulta:
Laitteet: FL 9, kone, sennheiserit, yms.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 27, 2011 3:27 pm
by Sly_Jack0
KilledWhale wrote:CBEditor on yksi niistä harvoista ohjelmista mitä en ole saanut winelläkään toimimaan ja senkin ongelman kiersin tekemällä QT:lla oman CBEditorin joka käytti CBCompileria winen kautta...
Onnistuuko CBCompilerin käyttö päätteestä? Jos niin miten, sillä itse en onnistunut?

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 27, 2011 3:54 pm
by esa94
Sly_Jack0 wrote:
KilledWhale wrote:CBEditor on yksi niistä harvoista ohjelmista mitä en ole saanut winelläkään toimimaan ja senkin ongelman kiersin tekemällä QT:lla oman CBEditorin joka käytti CBCompileria winen kautta...
Onnistuuko CBCompilerin käyttö päätteestä? Jos niin miten, sillä itse en onnistunut?
Voin lähettää CBNuxin koodipaketin jos KW ei tykkää pahaa, sieltähän sen näkee.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 27, 2011 4:00 pm
by Sly_Jack0
Se olisi loistavaa. Kiitos.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 27, 2011 4:34 pm
by valscion
esa94 wrote:Voin lähettää CBNuxin koodipaketin jos KW ei tykkää pahaa, sieltähän sen näkee.
Tuskinpa se tykkää pahaa kun omalla sivullaankin se on näkyvissä. http://killedwhale.kapsi.fi/download/

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 27, 2011 4:48 pm
by Sly_Jack0
VesQ wrote:
esa94 wrote:Voin lähettää CBNuxin koodipaketin jos KW ei tykkää pahaa, sieltähän sen näkee.
Tuskinpa se tykkää pahaa kun omalla sivullaankin se on näkyvissä. http://killedwhale.kapsi.fi/download/
Hmm...Eipä tuo juuri auttanut. Löysin kyllä kohdan, mutta en ymmärtänyt ollenkaan.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 27, 2011 5:18 pm
by valscion
Sly_Jack0 wrote:Hmm...Eipä tuo juuri auttanut. Löysin kyllä kohdan, mutta en ymmärtänyt ollenkaan.
No tärkeä pätkä mikä siellä on niin on se jossa KW lisää dataa kääntäjän tarvitsemiin tiedostoihin ja ajaa cbCompiler.exe:n winen kautta.

Code: Select all

void MainWindow::handleActionBuild_EXE() {
	QFileDialog dialog(this);
	dialog.setFileMode(QFileDialog::AnyFile);
	dialog.setNameFilter("Windows shitty .exe files :( (*.exe)");
	dialog.setAcceptMode(QFileDialog::AcceptSave);
	dialog.setDefaultSuffix(".exe");

	if (!dialog.exec()) {
		return;
	}
	QString filename = dialog.selectedFiles().at(0);

	CodeTab *codeTab = static_cast<CodeTab *>(tabWidget->currentWidget());
	QFile file("IDE/Compiler");
	if (file.open(QFile::WriteOnly | QFile::Text)) {
		QTextStream out(&file);
		out << "type=1" << "\n" << "sourcedir=" << codeTab->getDirectory() << "\n" << "buildto=" << filename << "\n" << "force=0" << "\n";
		file.close();
	}
	
	QFile file2("IDE/Editor.out");
	if (file2.open(QFile::WriteOnly | QFile::Text)) {

		QString data = codeTab->getCodeEditor()->toPlainText();
		data.replace("\n", "\r\n");
		file2.write(data.toAscii(), data.length());
		file2.close();	
	}

	system("wine ./IDE/CBCompiler.exe");
}
Eli tiedostot, jotka täytyy olla IDE kansiossa ennen compilerin ajamista, ovat Compiler ja Editor.out nimiset tekstitiedostot. Esimerkkinä tiedostojen sisällöstä olkoon NetMatchin kääntämistä varten generoidut tiedot:
Compiler:

Code: Select all

type=2
sourcedir=E:\Personal Files\Documents\www\NETMATCH\github_repository\VesQ\cb_source\
buildto=E:\Personal Files\Documents\www\NETMATCH\github_repository\VesQ\NetMatch_TheEnd
force=0
Editor.out:

Code: Select all

//********************************************************************************
// NetMatch.cb
//
// Pääohjelma
//********************************************************************************
Global gFullScreen, gDirectServer, gDirectReg, gForceUpdate, gForceUpdateMsg$
gFullScreen = False
gDirectServer = False
gDirectReg = False
gForceUpdate = False
gForceUpdateMsg = ""

cmdLine$ = CommandLine()
For i = 1 To CountWords(cmdLine)
    If Upper(GetWord2(cmdLine, i)) = "-F" Then gFullScreen = True
    If Upper(GetWord2(cmdLine, i)) = "-P" Then gDirectServer = True
    If Upper(GetWord2(cmdLine, i)) = "-S" Then gDirectServer = True : gDirectReg = True
    If Upper(GetWord2(cmdLine, i)) = "-U" Then gForceUpdate = True
Next i
If gDirectServer = True Then gFullScreen = False

If gFullScreen Then
    SCREEN 800, 600, 32, cbFullScreen
Else
    SCREEN 800, 600
    SCREEN 800, 600, 32, cbSizable
EndIf
SAFEEXIT OFF

Const NM_VERSION$   = "2.4"
Const NM_REVISION$  = ""
Const NM_PATCH      = 0

// Tämä pitää AINA laittaa 1, jos kyseessä ei ole virallinen julkaisu.
// Tällöin palvelin näkyy vain muille NM_DEVBUILD = 1 omaaville clienteille.
Const NM_DEVBUILD   = 0

//--------------------------------------------------------------------------------
// Includet
//--------------------------------------------------------------------------------
Include "Message.cb"
Include "Glossary.cb"
Include "Config.cb"
Include "Resource.cb"
Include "Media.cb"
Include "Map.cb"
Include "Menu.cb"
Include "Utils.cb"
Include "cbGSS.cb"
Include "cbNetwork.cb"
Include "Client.cb"
Include "Player.cb"
Include "Game.cb"
Include "NetMessage.cb"
Include "Weapon.cb"
Include "ClientMessage.cb"
Include "Sound.cb"
Include "Effect.cb"
Include "Items.cb"
Include "Log.cb"
Include "Server.cb"

//gDebug = SERVER

GSSInit("NetMatch", "v" + NM_VERSION + NM_REVISION) // cbGSS.cb
If NM_DEVBUILD = False Then
    SetWindow "NetMatch " + gGSSVersion
Else
    SetWindow "NetMatch " + gGSSVersion + "-dev"
EndIf

GetTimeSync(True)

//--------------------------------------------------------------------------------
// Käynnistetään päävalikko
//--------------------------------------------------------------------------------
If gDirectServer = False Then
    DrawMenu(MNU_MAIN) // Menu.cb
Else
    Gosub CreateServer
EndIf


//--------------------------------------------------------------------------------
// Poistetaan kaikki mediat
//--------------------------------------------------------------------------------
// Poistetaan pelaajat
For player.PLAYERS = Each PLAYERS
    Delete player
Next player

// Poistetaan tutkat
For i = 1 To MAX_PLAYERS
    If gDirectServer = False Then DeleteObject aRadar(i)
Next i

// Poistetaan kaikki fontit
For i = 1 To FNT_COUNT
    DeleteFont gFonts(i)
Next i

// Poistetaan kaikki kuvat
For i = 1 To IMG_COUNT
    If gImages(i) <> 0 Then DeleteImage gImages(i)
Next i

// Poistetaan kaikki objektit
For i = 1 To OBJ_COUNT
    If gObjects(i) <> 0 Then DeleteObject gObjects(i)
Next i

// Poistetaan kaikki äänet
For i = 1 To SND_COUNT
    If gDirectServer = False Then DeleteSound gSounds(i)
Next i

// Poistetaan sanasto
For gls.GLOSSARY = Each GLOSSARY
    Delete gls
Next gls

// Poistetaan valikot
For mi.MENUITEMS = Each MENUITEMS
    Delete mi
Next mi

Sen jälkeen kun nuo tiedostot ovat olemassa ja niissä on oikeat sisällöt (tärkeää on ainakin muuttaa linux-rivinvaihdot windows-rivinvaihdoiksi kaikista kooditiedostoista) niin täytyy winen kautta kutsua CBCompileria:

Code: Select all

wine ./IDE/CBCompiler.exe
EDIT:
Nuo ohjeet olivat siis EXEn buildaamista varten. Compile & RUN toimii niin, että Editor.out tiedoston sisältä on tämänlainen:

Code: Select all

type=1
sourcedir=E:\Personal Files\Documents\www\NETMATCH\github_repository\VesQ\cb_source\
buildto=C:\Program Files (x86)\CoolBasic\IDE\cbRun
force=0
ja winen kautta kutsutaan ensin CBCompileria niinkuin EXEnkin buildaamisessa, mutta sen jälkeen exen suorittaminen hoidetaan komennolla

Code: Select all

wine ./IDE/cbRun.exe &

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Mon Mar 28, 2011 7:24 pm
by MikkoK
Tulipas tilattua tietokoneen osat. Levyasema löytyy omasta takaa joten uutta en ostanut.
Image

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 29, 2011 3:55 pm
by TukeKoodi
Tulinpa ajatelleeksi, että kauanko teidän koneet ovat olleet päällä? Katso tällä koodilla kuinka kauan (vrk.) koneesi on ollut päällä. Itellä 1.82189 (tämän viestin lähetysaikaan).

Koodi:

Code: Select all

aika# = Timer()
Repeat

    Text 0,0, aika/1000/60/60/24
    
    DrawScreen
Forever

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 29, 2011 4:01 pm
by Awaclus
TukeKoodi wrote:Tulinpa ajatelleeksi, että kauanko teidän koneet ovat olleet päällä? Katso tällä koodilla kuinka kauan (vrk.) koneesi on ollut päällä. Itellä 1.82189 (tämän viestin lähetysaikaan).
5.31953 vuorokautta, silloin piti rebootata jonkun päivityksen takia. Yleensä pidän konettani päällä 24/7.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 29, 2011 4:06 pm
by TukeKoodi
Chaosworm wrote:
TukeKoodi wrote:Tulinpa ajatelleeksi, että kauanko teidän koneet ovat olleet päällä? Katso tällä koodilla kuinka kauan (vrk.) koneesi on ollut päällä. Itellä 1.82189 (tämän viestin lähetysaikaan).
5.31953 vuorokautta, silloin piti rebootata jonkun päivityksen takia. Yleensä pidän konettani päällä 24/7.
Onko sulla pöytäkone vai läppäri?

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 29, 2011 4:10 pm
by temu92
Sanoo 6,7. Ei se kyllä "päällä" ole koko aikaa ollut, pidän konetta vaan valmiustilassa öisin joka ei nollaa uptimeä :P

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 29, 2011 4:15 pm
by Viltzu
No tuohan tulostaa minulla n. -19d, koska kone on ollut sen aikaa päällä, että järjestelmän (tick) kello on mennyt yli 32-bittisen kokonaisluvun ja hypännyt pienimmäksi mahdolliseksi 32-bittiseksi kokonaisluvuksi. (~ -2,4miljardia)
Ja ei minullakaan ole päällä tämä näin kauan. Itse pidän horrostilassa tätä läppäriä öisin, joka ei myöskään nollaa tuota kelloa.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 29, 2011 4:19 pm
by TukeKoodi
Jos voit arvion heittää niin kuin kauan on ollut "päällä"?