Page 12 of 56

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 06, 2011 3:27 pm
by Taatero
Peltsi wrote:Terve!

Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...

Kiitoksia!
Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 06, 2011 4:18 pm
by Frozen
Peltsi wrote:Terve!

Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...

Kiitoksia!
http://www.coolbasic.com/res_sound.php?lang=fi
Ja tuosta lataat jossei kukaan tee :D

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 06, 2011 6:39 pm
by JATothrim
Latexi95 wrote:Suunnittelen tässä jonkinlaisen 3D-fysiikkapelin luomista ja mietin miten kannattaisi pelin varsinainen päärakenne toteuttaa. Ajattelin tehdä jotain tämän tyylistä:

GLWidget = Ikkuna, johon piirretään.

Game = Luodaan siirryttäessä alkuvalikosta itse peliin. Sisältä kaiken itse pelaamiseen liittyvän tiedon. GLWidgetin omistama.

GamePainter = Hoitaa kentän piirtämisen. Ja pitää listaa kaikista 3d malleista. Game omistaa.

PhysicsEngine = Fysiikkamoottorin säie. Päivittää PhysX:n fysiikka moottoria. Pyörii omassa säikeessään, että fysiikkamoottorin päivittämisen aikana voi pelin pääsäie(se jossa on GLWidget, GamePainter jne...) voi piirtää edellisen päivityksen tuloksia. Säikeitä ei synkronoida vaan molemmat pyörivät omaan tahtiin. Luodessa uutta fysiikka oliota siihen liitetään osoitin "PositionDataan". Jotta joka kerta, kun fysiikkamoottori on päivitetty tiedot voitaisiin välittää GamePainterille. Koska "fysiikkamaailmaa" ei voida muokata fysiikkamoottorin päivittäessä itseään, fysiikkamoottorin päivityksen aikana tulleet "komennot" laitetaan jonoon ja suoritetaan päivityksen päätyttyä. Tämänkin omistaa Game.

Parempia ehdotuksia pelin rakenteeksi?
Tuo on vielä erittäin summitainen rakennelma. Renderi jakautuu omalla kokemuksellani aina kahteen osaan: Ikkunaan (tai ikkunoihin) jossa grafiikkakontextia pidetään ja itse renderiin joka tuottaa/käsittelee scenen. 3D-Engineen tarvittaan eritäin hyvä, generinen ja mukautuva resurssien hallinta. Lähtien modeleitten vertekseistä, moottorin sisäisestä muistin hallinasta aina kokonaiseen sceneen. HL2 ja Mass Effectin enginet ovat tästä erinomainen esimerkki.
Suosittelen että mietit asiaa toisen kerran. Pelimoottorin itsessään tekemiseen menee enemmän aikaa, kuin pelin tekemiseen valmiilla moottorilla, joka on vain pieni kikare 3d-pelimoottorin rinnalla. Irrlich, Orge3D jne. Suosittelen aloittamista valmiilla moottorilla, tai edes puoli valmiilla, ennen kuin edes yrität miettiä miten vastaavan, jo olemassa olevan virityksen voisi keksiä uudelleen. ;)

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 06, 2011 7:21 pm
by Latexi95
Voisiko joku kertoa mitkä portit pitäisi avata, että AoE2 Conquerorsin saisi toimimaan Hamachin yli?

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Sun Mar 06, 2011 7:23 pm
by MetalRain
Latexi95 wrote:Voisiko joku kertoa mitkä portit pitäisi avata, että AoE2 Conquerorsin saisi toimimaan Hamachin yli?
Omien kokemusten mukaan toimii jos toimii, muutaman kerran tullut hamachin yli pelattua ja oikeassakin lanissa tahtoo joku koneista aina pätkästä yhteyden kesken pelin jos ei jo heti alkuunsa. Harmi koska peli on kuitenkin _niin_ hyvä. :/

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 4:01 pm
by DJ-Filbe
Olen näköjään näiden foorumeiden aktiivisen jäsen (jos aktiivisuus lasketaan kaavalla [viestit / foorumeillaoloaika]) 8-)

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 4:09 pm
by MaGetzUb
Ei se viestien määrä, vaan se laatu. 8-)

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 4:16 pm
by DJ-Filbe
MaGetzUb wrote:Ei se viestien määrä, vaan se laatu. 8-)
Siltikin 8-)

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 6:32 pm
by koodaaja
Offtopic-ketju on aiheeseen liittymättömiä asioita varten, kuitenkin siten että viesteissä on sisältöä. Perustakaa spämmiketju, jos haluatte postailla lyhyitä ja sisällöttömiä viestejä kasvattaaksenne egoanne ja "aktiivisuuttanne".

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 6:41 pm
by naputtelija
koodaaja wrote:Offtopic-ketju on aiheeseen liittymättömiä asioita varten, kuitenkin siten että viesteissä on sisältöä. Perustakaa spämmiketju, jos haluatte postailla lyhyitä ja sisällöttömiä viestejä kasvattaaksenne egoanne ja "aktiivisuuttanne".
Kyllä tuo minusta pysyi offtopicin ontopic-alueella. Onhan täällä vähän pahempaakin nähty, eikä siitä ole tietääkseni tullut mitään sanktioita. Ja siinähän oli vain 3 viestiä, ja kyllä niissä on sisältöä.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 8:09 pm
by mikeful
Bannitaan kaikki sisällöttömyydestä!1

Eikun hetkinen...

*Self-destruct*

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 10:05 pm
by Awaclus
DJ-Filbe wrote:Olen näköjään näiden foorumeiden aktiivisen jäsen (jos aktiivisuus lasketaan kaavalla [viestit / foorumeillaoloaika]) 8-)
Valitettavasti.

CB-foorumeilla on vähän sitä ongelmaa, että välillä täällä on tosi epäaktiivisia ihmisiä, ja minä en pääse olemaan kenenkään kanssa eri mieltä kun kukaan ei ole alun perinkään ollut mitään mieltä. Esimerkiksi siinä vaiheessa, kun vaivihkaa ohitin koodaajan postcountissa, minun piti olla ihan itse aktiivisesti jotain mieltä asioista. Helpompaa olisi vain väittää vastaan, ja johan viestilaiskuri kasvaisi. :D

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Mar 08, 2011 10:54 pm
by Peltsi
Moi!
Taatero wrote: Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.
Tartuin tuumasta toimeen ja ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja "kehdata" pyytää biisejä. Elikkäs, jos joku haluaa antaa biisin tai pari avaruusluolaseikkailu peliin, niin se olisi hyvä juttu.
Nimittäin mulla on projekti (joka on aika pitkällä: grafiikaat ja viimeistely puuttuu) johon tarvitsisin musaa (kun nuo cb:n tarjoamat ovat enemmän räiskintäpeleihin ja netissä on aika kiven alla looppaavat hyvät biisit). Tyyli olisi "konemusaa" tai jotakin mikä sopii avaruuspeliin. Jos joku haluaa auttaa niin pistää YV:tä tulemaan. Jos sitten haluaa näyttöä pelistä, onnistuu sekin (laitan latauslinkin vaikka YV:n kautta). :)

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Mar 09, 2011 9:52 am
by DJ-Filbe
Peltsi wrote:Moi!
Taatero wrote: Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.
Tartuin tuumasta toimeen ja ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja "kehdata" pyytää biisejä. Elikkäs, jos joku haluaa antaa biisin tai pari avaruusluolaseikkailu peliin, niin se olisi hyvä juttu.
Nimittäin mulla on projekti (joka on aika pitkällä: grafiikaat ja viimeistely puuttuu) johon tarvitsisin musaa (kun nuo cb:n tarjoamat ovat enemmän räiskintäpeleihin ja netissä on aika kiven alla looppaavat hyvät biisit). Tyyli olisi "konemusaa" tai jotakin mikä sopii avaruuspeliin. Jos joku haluaa auttaa niin pistää YV:tä tulemaan. Jos sitten haluaa näyttöä pelistä, onnistuu sekin (laitan latauslinkin vaikka YV:n kautta). :)
Heitäs yv:llä yhteystietoja. Voin tehdä peliisi kaiken musan.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Mar 09, 2011 3:09 pm
by Sly_Jack0
Kevensi minun päivääni tämä, joten kokeile sinäkin. http://ircquotes.fi/?137921

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Mar 09, 2011 3:23 pm
by Timblex
Peltsi wrote:Terve!

Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...

Kiitoksia!
Jamendo?

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Mar 10, 2011 4:10 pm
by Timblex

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Fri Mar 11, 2011 8:07 pm
by MaGetzUb
Hmm, miksi testieni mukaan minun brensenhamin kaavalla toimiva linja on melkein puolta nopeampi, kuin cb:n oma?

Code: Select all

...fail...

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Fri Mar 11, 2011 8:29 pm
by Koodiapina
Siksi koska Bresenham-funktiosi ei toimi. Se piirtää vain yhden pisteen, ei viivaa.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Fri Mar 11, 2011 8:40 pm
by MaGetzUb
Grandi wrote:Siksi koska Bresenham-funktiosi ei toimi. Se piirtää vain yhden pisteen, ei viivaa.
O_O Öh.. Puuttuiko sieltä for-silmukat? Taisin vahingossa poistaa ne.. xD