Page 9 of 56

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Mon Feb 21, 2011 9:11 pm
by Latexi95
Pahoittelen tupla postausta...

Kellään suosituksia hyvästä varmuuskopiointiohjelmasta? Varmuuskopiointi ohjelma saisi mieluusti olla ilmainen ja sen pitäisi tukea verkkoasemia.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Mon Feb 21, 2011 9:50 pm
by DJ-Filbe
Latexi95 wrote:Pahoittelen tupla postausta...

Kellään suosituksia hyvästä varmuuskopiointiohjelmasta? Varmuuskopiointi ohjelma saisi mieluusti olla ilmainen ja sen pitäisi tukea verkkoasemia.
Mulla ois kuulpeisikki-kikkakolmoset miten saisit nettiin varmuuskopiot :D automaattisen verkkoasematuen voitkin sitten unohtaa :roll: niin ja tiedonsiirtonopeus ilmoitetaan HTTP-GETeinä minuutissa xD
EDIT

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Mon Feb 21, 2011 9:53 pm
by Feuer
^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Mon Feb 21, 2011 9:54 pm
by DJ-Filbe
Feuer wrote:^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.
Joo mutta coolbasic ei osaa hakea verkkoasemia... Ei se tosin siihen ole tehtykään IMO.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Mon Feb 21, 2011 10:59 pm
by Latexi95
DJ-Filbe wrote:
Feuer wrote:^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.
Joo mutta coolbasic ei osaa hakea verkkoasemia... Ei se tosin siihen ole tehtykään IMO.
Feuer on oikeassa: cb:nkin tiedostonkäsittely funktiot toimivat lähiverkkossa olevissa verkkokovalevyissä/tiedostopalvelimissa, kun sellaisen laittaa jonkin kirjaimen alle.
Niin, että kyse on kotiserverillä pyörivästä Samban tiedostopalvelimesta, jonne pitäisi tältä win7 koneelta saada varmuuskopioita.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Mon Feb 21, 2011 11:38 pm
by Taatero
Latexi95 wrote:
DJ-Filbe wrote:
Feuer wrote:^^
Eikös ainakin cb:n hakemistopolkuja käyttävät komennot toimi verkkoasemien kanssa samalla lailla kuin tavallistenkin kanssa? Hakemistopolkuun vain asematunnuksen tilalle verkkoaseman tunnus.
Joo mutta coolbasic ei osaa hakea verkkoasemia... Ei se tosin siihen ole tehtykään IMO.
Feuer on oikeassa: cb:nkin tiedostonkäsittely funktiot toimivat lähiverkkossa olevissa verkkokovalevyissä/tiedostopalvelimissa, kun sellaisen laittaa jonkin kirjaimen alle.
Niin, että kyse on kotiserverillä pyörivästä Samban tiedostopalvelimesta, jonne pitäisi tältä win7 koneelta saada varmuuskopioita.
Dj-nerd nyt puhuu mitä sattuu. Kas kun ei neuvonut sinua räpläämään sen iänikuisen kuulokeporttinsa kanssa.

Ja vielä loppukevennykseksi linkki tasokkaaseen jonneweb-keskusteluun, aiheena tietenkin coolbasic!

Data Execution Prevention

Posted: Tue Feb 22, 2011 2:22 pm
by Ruuttu
Onko kukaan kohdannut samaa ongelmaa? Jos Data Execution Prevention (kuva) on laitettu päälle kaikille ohjelmille, CoolBasic toimii muuten normaalisti mutta Line ja LoadImage -komennot MAVittavat. Mielenkiintoista ilmiössä on se, että se on hyvin valikoivaa. Line 1,1,1,1 toimii, mutta Line 1,1,1,2 ei. Tämä on hyvin raivostuttavaa, sillä erittäinkin monimutkainen ohjelma saattaa lakata toimimasta pelkästään sen takia, että jossain piirrellään jotain viivoja. Onko Line -komentoa mahdollista korvata jollain funktiolla ilman, että suorituskyky uppoaa pohjamutiin?

Re: Data Execution Prevention

Posted: Tue Feb 22, 2011 4:07 pm
by esa94
Ruuttu wrote:Onko kukaan kohdannut samaa ongelmaa? Jos Data Execution Prevention (kuva) on laitettu päälle kaikille ohjelmille, CoolBasic toimii muuten normaalisti mutta Line ja LoadImage -komennot MAVittavat. Mielenkiintoista ilmiössä on se, että se on hyvin valikoivaa. Line 1,1,1,1 toimii, mutta Line 1,1,1,2 ei. Tämä on hyvin raivostuttavaa, sillä erittäinkin monimutkainen ohjelma saattaa lakata toimimasta pelkästään sen takia, että jossain piirrellään jotain viivoja. Onko Line -komentoa mahdollista korvata jollain funktiolla ilman, että suorituskyky uppoaa pohjamutiin?
Muistaakseni box on tehokkaampi suorien viivojen piirtelyyn ja ainahan on PutPixel

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Feb 22, 2011 5:42 pm
by Ruuttu
No perhana. Voisi onnistua...
LoadImagea lienee hankalampi korvata, ainakaan nopeudessa. Kokeilemaan >>>

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Feb 22, 2011 6:39 pm
by Henkru
Varmuuskopiointitapoja ja googlellakin näytti tulevan ihan hyvin hakutuloksia aiheesta.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Tue Feb 22, 2011 11:26 pm
by MaGetzUb
Eikös tämmöinen aliohjelma olisi kätevä primitiivien piirtoon, esim vaikka CoolBasicissa (nykyisessä versiossahan tuommoinen ei nopeuden kannalta kannata, eikä tuo koodi toimisi muutenkaan).
Tää koodi ei siis vastaa mitään olemassaolevaa ohjelmointikieltä. :D

Code: Select all

Const Box = 0
Const Circle = 1
Const Ellipse = 2
Const Line = 3

 
Draw Box, 20, 20, 10, 10, OFF //Voi myös olla Draw 0, 20, 20, 10, 10, OFF
Draw Circle, 50, 60, 10, True //Voi myös olla Draw 1, 20, 20, 10, 10, OFF
Draw Ellipse, 10, 20, 50, 100, True //Voi myös olla Draw 2, 20, 20, 10, 10, OFF
Draw Line, 0, 0, MouseX(), MouseY() //Voi myös olla Draw 3, 20, 20, 10, 10, OFF
DrawScreen
WaitKey 

For i = 0 To 1000
    Draw Rand(3), Rand(ScreenWidth()), Rand(ScreenHeight()), Rand(100), Rand(100), Rand(1)
Next i

Drawscreen
Waitkey


Sub Draw(ptrprimitive, x, y, ptr1, ptr2, ptr3 = 0)
    Select ptrprimitive
    Case 0
        Box x, y, ptr1, ptr2, ptr3
        Exit Sub
    Case 1
        Circle x, y, ptr1, ptr2
        Exit Sub
    Case 2
        Ellipse x, y, ptr1, ptr2, ptr3
        Exit Sub
    Case 3
        Line x, y, ptr1, ptr2
        Exit Sub
    EndSelect
End Sub 

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Feb 23, 2011 6:39 am
by temu92
Dragon Age 2:n demo ilmaantu ladattavaks nyt jokunen tunti sitten. Tuli pelailtua läpi demo ja vaikuttais olevan huomattavasti sulavampi verrattuna DAO:hon. Ykkösen sain vasta ihan vähän aikaa sitten (kaupanpäällisenä lehtitilauksesta). En tajua miks en oo aikasemmin kattonu millanen tää DAO on, vissiin olettanu jotaki ihan muuta mitä se on oikeasti. Yks parhaimmista peleleistä mitä tullu pelailtua, enkä oo vielä lähellekkään läpipääsyä (joku <30% completed vasta) :)

Kakkonen retail ilmestyy sit euroopassa 11.3. sopivasti häiritsemään YO-kirjotuksia, pitää se hommata kyllä. Todenteolla sit pääsis pelailee vasta 25. pv :/

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Wed Feb 23, 2011 11:37 pm
by legend
Kyllä ny ärsyttää :( Coolbasicistä ei ole tarpeeksi haastetta (eli koodaminen yhtä toistoa) ja c++ en tajua mitään. Nii voisiko joku kertoa mitä kannattaisi tehdä?

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Feb 24, 2011 12:00 am
by valscion
legend wrote:Kyllä ny ärsyttää :( Coolbasicistä ei ole tarpeeksi haastetta (eli koodaminen yhtä toistoa) ja c++ en tajua mitään. Nii voisiko joku kertoa mitä kannattaisi tehdä?
Tutustu NetMatchin lähdekoodeihin :D

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Feb 24, 2011 12:25 am
by koodaaja
Kipaise kirjastosta kirja vapaavalintaisesta matalamman tason kielestä ja ala lukea. Toinen vaihtoehto on tajuta, että CoolBasicissa on lähes äärettömästi haastetta kuten missä tahansa kielessä, riippuu vain mitä sillä tekee. CB:ssä on sitäpaitsi kivana lisähaasteena tarve optimoida kaikki nappiin jos haluaa tehdä monimutkaisempia asioita reaaliajassa :)

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Feb 24, 2011 1:34 am
by Dimple
legend wrote:Kyllä ny ärsyttää :( Coolbasicistä ei ole tarpeeksi haastetta (eli koodaminen yhtä toistoa) ja c++ en tajua mitään. Nii voisiko joku kertoa mitä kannattaisi tehdä?
Samaa koodin vääntämistä se sillä C++:llakin on. Ainoastaan syntaksi on erilainen ja jotkut käytännön jutut vähän hankaloittavat asioita. Lisäksi koodia tarvitaan enemmän tekemään sama asia jne. Mutta jos koodaaminen on toistoa niin vika on kyllä siinä mitä teet eikä siinä millä sitä teet.

Itseäni ei pelien ohjelmoiminen ole muutamaan vuoteen oikeen jaksanut enää kiinnostaa, mutta muut pikku-projektit silloin tällöin. Esim. jouluna tein aimbotin Ut2004:seen (on kyllä vieläkin vähän kesken).

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Feb 24, 2011 2:42 am
by Koodiapina
Dimple wrote:Samaa koodin vääntämistä se sillä C++:llakin on. Ainoastaan syntaksi on erilainen ja jotkut käytännön jutut vähän hankaloittavat asioita.
Ne hankaloittavat vain, jos niiden käyttöä ei hallitse. C++:aan rakennetut ominaisuudethan on nimenomaan tehty helpottamaan koodaajaa.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Feb 24, 2011 11:42 am
by Dimple
Grandi wrote:
Dimple wrote:Samaa koodin vääntämistä se sillä C++:llakin on. Ainoastaan syntaksi on erilainen ja jotkut käytännön jutut vähän hankaloittavat asioita.
Ne hankaloittavat vain, jos niiden käyttöä ei hallitse. C++:aan rakennetut ominaisuudethan on nimenomaan tehty helpottamaan koodaajaa.
Tarkoitin nyt lähinnä ihan käytännön asioita jotka hankaloittavat asioita (ainakin aluksi). Esim. pitää muistaa linkittää oikeat tiedostot, ja pitää valita joko Unicode tai Multibyte ja käyttää sitten oikeita funktioita (oli ainakin itselleni aika hämmentävää aluksi, kun esimerkki koodi ei kääntynytkään).

Ja onhan C++:ssa aika paljon koodaamiseenkin liittyviä asioita, jotka hankaloittavat aloittamista, ainakin jos pohjana on Coolbasic. Ensimmäisen pelin ulos saaminen on vähän isomman työn takana. C++:n vahvuudet tulevat oikeastaan paremmin esille vasta kun kokemusta on jo vähän enemmän.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Thu Feb 24, 2011 10:52 pm
by esa94
Dimple wrote:Esim. pitää muistaa linkittää oikeat tiedostot, ja pitää valita joko Unicode tai Multibyte ja käyttää sitten oikeita funktioita (oli ainakin itselleni aika hämmentävää aluksi, kun esimerkki koodi ei kääntynytkään).
No onpa kummallista kun valitset merkistön ja enkoodaustyyppien ryhmän väliltä.

Tarkoitit varmaan että ANSI tai Unicode ja sen perusteella valita oikeat funktiot – mutta yhtä hyvin voisit vain käyttää UTF-8:aa.

Re: Offtopic (I/2011)

Posted: Fri Feb 25, 2011 12:06 pm
by Dimple
esa94 wrote:
Dimple wrote:Esim. pitää muistaa linkittää oikeat tiedostot, ja pitää valita joko Unicode tai Multibyte ja käyttää sitten oikeita funktioita (oli ainakin itselleni aika hämmentävää aluksi, kun esimerkki koodi ei kääntynytkään).
No onpa kummallista kun valitset merkistön ja enkoodaustyyppien ryhmän väliltä.

Tarkoitit varmaan että ANSI tai Unicode ja sen perusteella valita oikeat funktiot – mutta yhtä hyvin voisit vain käyttää UTF-8:aa.
Ainakin Visual C++ 2010:ssa se valinta on väliltä Unicode ja Multi-Byte. En muista kumpi oli oletuksena, mutta muistan kyllä kun esimerkki ohjelma ei kääntynyt, koska siinä oli käytetty eri valintaa. Kesti hetken ennen kuin tajusin, mistä oli kyse. Muutenkin pointti oli vain antaa esimerkki siitä, että C++:ssa on kaikkea pientä sälää mistä pitää huolehtia.

Image