Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic (I/2011)

Post by KilledWhale »

ItzRaines wrote:Kui hemmetis pojat repäsöö yli 9 ka. Huhhuh. Itelläkin juuri peruskoulu loppui. Katsotaan mihin päästään jatko-opiskelemaan.
Lompakossa 70 € enemmän rahaa.
Nimimerkillä: ka juuri yli 8.
Arvostelun lähtökohtana käytetään 8, joten 9-10 numeroihin pääsee jos vähänkin käyttää järkeään, tekee annetut tehtävät ja pyrkii olemaan aktiivinen.
Sitten jos jaksaa vielä vähänkin lukea kokeeseen niin hyvä numero on taattu.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2011)

Post by naputtelija »

Meillähän ei stipendejä juuri jaella, muuta kuin jokaiselle saamen kieltä opiskelevalle ja 9 lk hyvän käytöksen stipendi. Sen lisäksi vielä 1 taidestipendi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion »

Hmm no tuossahan taisi tuon lukion päättötodistuksen keskiarvo olla jossain 8,7 hujakoilla. Enpä sitä kyllä ole jaksanut laskea kun ei sillä mitään tee. Stipendi yleisestä koulumenestyksestä tuli pokattua, eli 100€:n shekki, sekä lakki&todistus Suomen parhaasta lukiosta. Olin kyllä keskiarvoa laskemassa, kun pokasin vain E:n paperit: Enkku L, pitkä matikka ja B-ruotsi E, äidinkieli, fysiikka ja kemia M.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic (I/2011)

Post by koodaaja »

Oma lukiomme laski suurimmassa osassa listoja komeat sata sijaa kun yhdistyimme paikkakunnan toisen lukion kanssa, mutta ainahan nuo listat riippuvat vähän siitä että mitä mitataan ja keneltä kysytään :) Monien huippulukioiden kirjoitustulokset eivät sinänsä yhtään yllätä kun jo sisään päästäkseen pitää olla vaikka kuinka korkea keskiarvo.

En ole minäkään päättötodistuksen keskiarvoa laskenut mutta kirjoituksista tuli älliä pitkästä matikasta, fysiikasta, äikästä ja enkusta, kemiasta E ja ruotsista M. Stipendejä tuli parista eri paikasta, varsin tyytyväinen olin loppusummaan ;>
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

Onkos näin kesällä järjestetty Introkisoja? Olisi hienoa jos nyt semmoinen järjestettäisiin, mulla ei oo ainakaa ole vain mitään motivoivaa palkintoa mutta jos jollain on niin ei muutakuin kisaa järkkäämään.. :)
EDIT:

Pettis wrote:Valitettavasti sillä peruskoulun paperilla ei tee juurikaan mitään.

Mutta onnittelut koulunsa päättäneille. Ne jotka ei päättäny, niin eipä siin ole mitään onniteltavaa.

Nimimerkki: työelämässä 2 vuotta ollut.
Kyllähän niillä jatko-opintoihin haetaan, muttei sitten juurikaan töihin. Työn hakuunhan vaikuttaa ainakin naama + luonne + vermeet, sitten ylemmän tason koulutus ja rikosrekisteri. :)[/edit]
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Viltzu »

MaGetzUb wrote:Onkos näin kesällä järjestetty Introkisoja? Olisi hienoa jos nyt semmoinen järjestettäisiin, mulla ei oo ainakaa ole vain mitään motivoivaa palkintoa mutta jos jollain on niin ei muutakuin kisaa järkkäämään.. :)
Perinteisesti introkisa on pidetty kerran vuodessa.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb »

Viltzu wrote:
MaGetzUb wrote:Onkos näin kesällä järjestetty Introkisoja? Olisi hienoa jos nyt semmoinen järjestettäisiin, mulla ei oo ainakaa ole vain mitään motivoivaa palkintoa mutta jos jollain on niin ei muutakuin kisaa järkkäämään.. :)
Perinteisesti introkisa on pidetty kerran vuodessa.
Poikkeus sääntöön sitten. Kesä introkisa olisi ihan mukava.. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
atomimalli
Moderator
Moderator
Posts: 227
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:55 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by atomimalli »

Ei ainakaan useampaa kisaa yhtäaikaa. Nyt on menossa tuo hienoiskukisa.
Jos on introa tulossa niin kannattaa kasata. Luulisi tänävuonna vielä tulevan jonkun, mutta edellisestä on minusta vielä turhan lyhyt aika. Haluaisin päästä vauhtiin kisojen ulkopuolistenkin projektien kanssa kun nyt alkoi loma. Kisoihin tulee enempi osallistujia kun meininki on tasoittunut
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Jani »

En oo tässä pitkään aikaa foorumeita lueskellu, mutta aattelin tässä, että jonkinlainen CB-yhteisön Terraria-servu ois kiva. Itse en sitä vois hostailla, mutta jos tästä jotain tulis.

Ja hyvää kesää kaikille! :)
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 »

Asensin huvin vuoksi Ubuntun tähän Win7:n kaveriksi. Aika veikeän näköinen tämä uusin Ubuntun versio.
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Dimple »

On kyllä. Itse tykkään, vaikka tuo sivupaneeli on välillä bugittanutkin. Joskus se ei piiloudu vaikka sen pitäisi vaan se jää peittämään näkyvyyttä. Muita ongelmia en ole havainnut.

Nimimerkillä Windows ei ole edes suostunut käynnistymään kahteen viikkoon, vaikka olisin joskus halunnutkin pelata. :)
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 »

Dimple wrote:On kyllä. Itse tykkään, vaikka tuo sivupaneeli on välillä bugittanutkin. Joskus se ei piiloudu vaikka sen pitäisi vaan se jää peittämään näkyvyyttä. Muita ongelmia en ole havainnut.

Nimimerkillä Windows ei ole edes suostunut käynnistymään kahteen viikkoon, vaikka olisin joskus halunnutkin pelata. :)
Mikä Windows? Minulla Win7 bugittaa joskus käynnistäessä, jos se on ollut menemässä siihen, mikä se nyt suomeksi onkaan, hibernate tilaan ja virta on katkaistu. Sitten kun käynnistää niin tulee vaan musta ruutu. Ongelma ratkesi painamalla jotain näppäintä (olisi ko ollut F10 tai joku muu F) ja valitsemalla että ei edes yritäisi "herätä" vaan käynnistyisi kokonaan uudestaan.
Vähän koodaajat on mokannut kun tieto siitä että tietokone on sammutettu siinä tilassa tallennetaan ennenkuin kaikki tieto on tallennettu...
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe »

Latexi95 wrote:
Dimple wrote:On kyllä. Itse tykkään, vaikka tuo sivupaneeli on välillä bugittanutkin. Joskus se ei piiloudu vaikka sen pitäisi vaan se jää peittämään näkyvyyttä. Muita ongelmia en ole havainnut.

Nimimerkillä Windows ei ole edes suostunut käynnistymään kahteen viikkoon, vaikka olisin joskus halunnutkin pelata. :)
Mikä Windows? Minulla Win7 bugittaa joskus käynnistäessä, jos se on ollut menemässä siihen, mikä se nyt suomeksi onkaan, hibernate tilaan ja virta on katkaistu. Sitten kun käynnistää niin tulee vaan musta ruutu. Ongelma ratkesi painamalla jotain näppäintä (olisi ko ollut F10 tai joku muu F) ja valitsemalla että ei edes yritäisi "herätä" vaan käynnistyisi kokonaan uudestaan.
Vähän koodaajat on mokannut kun tieto siitä että tietokone on sammutettu siinä tilassa tallennetaan ennenkuin kaikki tieto on tallennettu...
Melkein sama ongelma -.-
Olen huomannut että kone luulee että siihen on kytketty ylimääräinen näyttö ja ei näytä omassa näytössään muuta kuin kursorin.
Painoin Fn + F4 (tässä on läppärissäni joku näytön kuva). Sitten oikeaa nuolta ja Enter. Sitten sama uudestaan mutta vasemmalla nuolella. Ja kas, näyttö ei ole enää musta.
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2011)

Post by naputtelija »

Moro! Tulin juuri rippileiriltä. Oli vaan tosi hauskaa ja suosittelen kaikille, jotka miettivät, haluavatko sinne vai ei.

Oli siellä vaan hauska koejärjestelmä: joka päivä oli oppimispäiväkirja, jossa kysyttiin mm. Mikä fiilis, mikä oli hyvää ja mikä huonoa päivässä tjsp. Olihan siinä pari kysymystä päivän aiheista.

Sitten meitä alettiin "pelotella" loppukokeella. Me kaikki luettiin ihan hulluna ja oli jopa lukutuntikin... Mutta sitten, viimeisenä päivänä totuus paljastui! Koepaperi olikin vain ilmoittautumislomake tuleviin seurakunnan juttuihin, Isoiskoulutuksiin ja sen sellaisiin...(Itse en ilmoittautunut pitkien välimatkojen takia)

Kun olimme tehneet "kokeen", Huomasimme, että koetta oli pidetty koko viikon! Oppimispäiväkirjan 4+ kysymykset olivatkin oikeasti koekysymyksiä tai jotain vastaavaa.

Onko kenelläkään muulla Riparikokemuksia jaettavana?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion »

Suosittelen kyllä itse myös isostelua..! Itselläni oli oma rippikoulu sen verran hauska että päätin jatkaa isoseksi ja olinkin sitten koulutuksen käytyäni kahdella riparilla isostelemassa. Isosena oleminen toi leiriin todella mukavan, uuden puolen.

Mukavaa että sinulla oli hauskaa leirilläsi :) Oppimispäiväkirjaa pidetään tietääkseni lähes jokaisella leirillä, niinkuin muita leikkejä ja tapahtumiakin.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MetalRain »

naputtelija wrote:Onko kenelläkään muulla Riparikokemuksia jaettavana?
Olin 2005 vuonna Herättäjäyhdistyksen rippileirillä Aholansaaressa, Nilsiän kauniissa maisemissa, ei kovinkaan kaukana tämän vuotisesta cb-miittipaikasta. Täytyy sanoa että samanlaista yhteisöllisyyden tunnetta ei ollut aiemmin tuntenut ja vasta armeijassa löysi uudestaan jotain vastaavanlaista. Paljon uusia kavereita, vaikka myöhemmin kadotti niihin yhteyden niin kuitenkin lämmöllä muistelee pariviikkoista yhdessäoloa. Myöhemmin kirkosta erottuani ajattelin muita vaihtoehtoja joita rippikoululla olisi voinut olla, kenties protuleiri olisi antanut vielä enemmän, vaan enpä tiedä.

Muutaman vuoden rippikoulun jälkeen toimin myös isosena Lapinjärven kunnassa parina vuonna. Meininki ei ollut ollenkaan samanlaista, mietin mikä jäi puuttumaan, mutta ehkä rippikoulu on sen kokijalle todellakin ainutlaatuinen kokemus, eikä siihen pääse sisään samallalailla niitä järjestäessä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

Pirkkalan rippikoulut ovat kyllä jotain niin parasta, varsinkin kun täältä löytyy hienoin tuntemani pappi joka piti sekä oman riparini että sen jolla olin joku kuukausi sitten isosena.

Kaikki isoskaverit oli jo tuttuja mutta pikkusiin tuli tutustuttua ja kivojahan ne on kaikki <3
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:Moro! Tulin juuri rippileiriltä. Oli vaan tosi hauskaa ja suosittelen kaikille, jotka miettivät, haluavatko sinne vai ei.
Samoin minä, tosin minä toimin siellä isosena, en leiriläisenä. Isosia oli sen verran paljon, että tekemistä ei ollut mitenkään liikaa ja lisäksi Sulkavalla saa alueen korkeinta isospalkkaa ja ihan varmasti parasta ruokaa. Joten eipä ole valittamista minullakaan.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

Trololoo~

(Päivittyy aina kun pelaan jos haluatte seurailla)
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Nassi_Setä »

noh pahasti näyttää siltä että minusta on tulossa lukio-poika-runkkari :D
nimittäin tulin valituksi Lahden Lyseoon ja tänään pitäisi jaksaa käydä paikan päällä ottamassa opiskelupaikka vastaan.
Onkos muilla, niillä jotka hakivat, opiskelupaikkaa tiedossa?
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
Locked