Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic (I/2011)

Post by KilledWhale »

MaGetzUb wrote:JULinux toimii ihan hyvin minulla. :D Onneksi sain taas Xp:n näkymään Boot menussani. (olen sillä justiin)
JULinuxilla pyörii yllättävän hyvin Xp:n ohjelmat. Btw, toisesta asiasta piti puhua. Onko cb:n Timerin kusemiseen mitään ratkaisua? :) Esim matalentamalla FPS:ää tai jotain?
Toimiiko JULinuxilla CBEditor?

Milläs tavalla Timer() kusee? Kristallipallo on vähän jäässä vielä talven jäljiltä...
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: Offtopic (I/2011)

Post by buke44 »

TukeKoodi wrote:Kuinkas moni muuten huomasi että tännän klo 13.21 oli Suomessa maanjäristys?
Veikkaisin, että suuri osa Suomen väestöstä. Ilmoitettiinhan asiasta useimmissa sanomalehdissäkin.
EDIT:

Huomatkaa, että järistyksen voi huomata myös välillisesti esim. lukemalla siitä lehdestä.

Last edited by buke44 on Sun Mar 20, 2011 11:52 am, edited 1 time in total.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by legend »

buke44 wrote:
TukeKoodi wrote:Kuinkas moni muuten huomasi että tännän klo 13.21 oli Suomessa maanjäristys?
Veikkaisin, että suuri osa Suomen väestöstä. Ilmoitettiinhan asiasta useimmissa sanomalehdissäkin.
Epäilen. Itse on huomannut sitä lainkaan koska olin sisällä. Sen huomasi ne kaikki kenellä on hutera pieni talo.
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TukeKoodi »

legend wrote:
buke44 wrote:
TukeKoodi wrote:Kuinkas moni muuten huomasi että tännän klo 13.21 oli Suomessa maanjäristys?
Veikkaisin, että suuri osa Suomen väestöstä. Ilmoitettiinhan asiasta useimmissa sanomalehdissäkin.
Epäilen. Itse on huomannut sitä lainkaan koska olin sisällä. Sen huomasi ne kaikki kenellä on hutera pieni talo.
Itse olin myös sisällä. Ja silti tärisi.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 6:59 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by ItzRaines »

Itse en ainakaan huomannut mitään. Tuskinpa täällä päin mikään tärissyt pahemmin.
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TukeKoodi »

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by legend »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Itse olin ennen kun oli projekteja käynnissä noin 4 tuntia. Nykyään olen vain koneella varmaan 1h.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by axu »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Täytyy kyllä tunnustaa, että aivan liikaa. Olen usein koneella, kun ei ole muuta tekemistä (tai ei jaksa tehdä mitään muuta), joka on päivässä yleensä neljästä kuuteen tuntia. Jos tekemistä löytyy, en välttämättä ole ollenkaan. Jos on joku projekti meneillään niin teen yleensä sitten sitä. Sen lisäksi joudun olemaan koulussa 4-8 tuntia koneen äärellä päivässä, joten pahimmillaan olen yli puolet vuorokaudesta koneella. En silti miellä itseäni koneriippuvaiseksi, joskus välillä näpäytän itseäni olemalla viikon konelakossa, eikä tuota ongelmia. Kesä onkin sitten asia erikseen, päivät pitkät yleensä menee ulkona eikä koneella.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Offtopic (I/2011)

Post by KilledWhale »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Itsehän olen koulussa lukujärjestyksestä riippuen koneella 4-8h (lukiossa kivaa ajanvietettä tunneilla...) ja kotona tulee oltua jotain neljän ja kuuden tunnin väliltä. Vähän tuossa olisi vielä parantamisen varaa jos vaikka nukkumisesta karsisi hieman.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Esimerkiksi eilen olin varmaankin noin 9 tuntia tietokoneella, arkisin vähän vähemmän.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Koodiapina »

Arkipäivisin 8-12 tuntia, riippuen koulupäivän pituudesta. Vapaapäivinä ~15 tuntia.

Haaveenani on komeroitua opiskelujen jälkeen, jotta voin omistaa koko elämäni tietokoneella olemiseen.
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Feuer »

Voisiko pari Vista- ja seiskakäyttäjää voisi kertoa paljonko sidebar.exe syö heillä muistia taskmanagerin mukaan? :)
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus »

Feuer wrote:Voisiko pari Vista- ja seiskakäyttäjää voisi kertoa paljonko sidebar.exe syö heillä muistia taskmanagerin mukaan? :)
Minulla ei ole sidebar käytössä, ja sille on olemassa ihan hyvä syykin. Voin kertoa että ihan vitin paljon, mutta tarkkaa lukemaa en nyt muista. Jo pelkkä ikkunoiden yläpalkkien läpinäkyvyys eli dwm.exe syö noin 40 000kt. E: Vista 32bit.
Last edited by Awaclus on Sun Mar 20, 2011 8:09 pm, edited 1 time in total.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Viltzu »

Sidebar.exe vie 13 200kt ja dwm.exe 12 150kt.
Windows 7 32-bit mikälie. Muutamia ikkunoita auki ja sidebarissa kello ja yksi toinen pienoisohjelma (Piirtää graafia prossun käytöstä ja muistista)
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Feuer »

Nähtävästi minulla on käytössä joku muistia vuotava pikkuohjelma, sidebar.exen muistinkäyttö oli eilen pahimmillaan yli 300 megatavua/ 300 000 kilotavua.

Käytössä 7 Pro 64bit
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Jos minut voidaan kyseiseen listaan lukea, niin:
Arkisin, kun koulua on klo 8-15, olen koneella 4-5h ( :( ) ja viikonloppuisin koko päivän, kait 10-12h. Pistäkää muut nolifet paremmaksi!
En tästä huolimatta lukeudu wowittajiin tai muihin vastaaviin stereotyyppisiin ryhmiin, vaan teen koneella yleensä jotain hyödyllistäkin. Tai vähemmän hyödyllistä.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Offtopic (I/2011)

Post by TheDuck »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Arkisin heti koulun jälkeen ja lopetan illalla 10-12 aikoihin, noin 7-10h, viikonloppuisin kellon ympäri ja joskus pari-kolme tuntia vielä päälle.
^^
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Viltzu »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Arkisin olen vain 7-9h ja viikonloppuisin 15-20h. (Joskus kellon ympärikin, tosin aika harvoin.) Lähinnä katson youtubesta Linus Sebastianin videoita (LinusTechTips), tsekkaan foorumit ja irkkaan.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by esa94 »

Yleesnä koulun loppumisesta approksimaalisesti yhteentoista illalla, sellaiset 5-7 tuntia, paitsi keskiviikkona, torstaina ja aina välillä jolloin on muuta menoa. Viikonloppuisin avaan koneen melko usein kolmen-neljän aikoihin ja olen siitä pari tuntia, teen muuta ja jatkan kahteen.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by valscion »

TukeKoodi wrote:Ihan vaan mielenkiinnosta kyselisin, kauanko te cb -käyttäjät (ei aloittelijat, vaan esim VesQ, Grandi, axu, Jonez, MaGetzUb jne.) olette koneella päivittäin? Itse noin 5-6h.
Tuo koneella vietetty aika on kyllä sellanen asia joka heiluu todella paljon välillä 0-10h. Esim. tässä parina edellisenä päivänä en ole ollut koneella ollenkaan ja jonain päivinä olen istunut koneella lähes koko ajan. Sanoisin että silleen keskimääräisesti 2-3 tuntia olen koneella päivässä, mutta keskihajonta on kyllä todella iso.

Olen kyllä aika otettu että minut lasketaan tuohon listaan mukaan :D
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Locked