Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.Peltsi wrote:Terve!
Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...
Kiitoksia!
Offtopic (I/2011)
Re: Offtopic (I/2011)
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Re: Offtopic (I/2011)
http://www.coolbasic.com/res_sound.php?lang=fiPeltsi wrote:Terve!
Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...
Kiitoksia!
Ja tuosta lataat jossei kukaan tee
Re: Offtopic (I/2011)
Tuo on vielä erittäin summitainen rakennelma. Renderi jakautuu omalla kokemuksellani aina kahteen osaan: Ikkunaan (tai ikkunoihin) jossa grafiikkakontextia pidetään ja itse renderiin joka tuottaa/käsittelee scenen. 3D-Engineen tarvittaan eritäin hyvä, generinen ja mukautuva resurssien hallinta. Lähtien modeleitten vertekseistä, moottorin sisäisestä muistin hallinasta aina kokonaiseen sceneen. HL2 ja Mass Effectin enginet ovat tästä erinomainen esimerkki.Latexi95 wrote:Suunnittelen tässä jonkinlaisen 3D-fysiikkapelin luomista ja mietin miten kannattaisi pelin varsinainen päärakenne toteuttaa. Ajattelin tehdä jotain tämän tyylistä:
GLWidget = Ikkuna, johon piirretään.
Game = Luodaan siirryttäessä alkuvalikosta itse peliin. Sisältä kaiken itse pelaamiseen liittyvän tiedon. GLWidgetin omistama.
GamePainter = Hoitaa kentän piirtämisen. Ja pitää listaa kaikista 3d malleista. Game omistaa.
PhysicsEngine = Fysiikkamoottorin säie. Päivittää PhysX:n fysiikka moottoria. Pyörii omassa säikeessään, että fysiikkamoottorin päivittämisen aikana voi pelin pääsäie(se jossa on GLWidget, GamePainter jne...) voi piirtää edellisen päivityksen tuloksia. Säikeitä ei synkronoida vaan molemmat pyörivät omaan tahtiin. Luodessa uutta fysiikka oliota siihen liitetään osoitin "PositionDataan". Jotta joka kerta, kun fysiikkamoottori on päivitetty tiedot voitaisiin välittää GamePainterille. Koska "fysiikkamaailmaa" ei voida muokata fysiikkamoottorin päivittäessä itseään, fysiikkamoottorin päivityksen aikana tulleet "komennot" laitetaan jonoon ja suoritetaan päivityksen päätyttyä. Tämänkin omistaa Game.
Parempia ehdotuksia pelin rakenteeksi?
Suosittelen että mietit asiaa toisen kerran. Pelimoottorin itsessään tekemiseen menee enemmän aikaa, kuin pelin tekemiseen valmiilla moottorilla, joka on vain pieni kikare 3d-pelimoottorin rinnalla. Irrlich, Orge3D jne. Suosittelen aloittamista valmiilla moottorilla, tai edes puoli valmiilla, ennen kuin edes yrität miettiä miten vastaavan, jo olemassa olevan virityksen voisi keksiä uudelleen.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
Re: Offtopic (I/2011)
Voisiko joku kertoa mitkä portit pitäisi avata, että AoE2 Conquerorsin saisi toimimaan Hamachin yli?
Re: Offtopic (I/2011)
Omien kokemusten mukaan toimii jos toimii, muutaman kerran tullut hamachin yli pelattua ja oikeassakin lanissa tahtoo joku koneista aina pätkästä yhteyden kesken pelin jos ei jo heti alkuunsa. Harmi koska peli on kuitenkin _niin_ hyvä. :/Latexi95 wrote:Voisiko joku kertoa mitkä portit pitäisi avata, että AoE2 Conquerorsin saisi toimimaan Hamachin yli?
Re: Offtopic (I/2011)
Olen näköjään näiden foorumeiden aktiivisen jäsen (jos aktiivisuus lasketaan kaavalla [viestit / foorumeillaoloaika])
Re: Offtopic (I/2011)
Ei se viestien määrä, vaan se laatu.
Re: Offtopic (I/2011)
SiltikinMaGetzUb wrote:Ei se viestien määrä, vaan se laatu.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Offtopic (I/2011)
Offtopic-ketju on aiheeseen liittymättömiä asioita varten, kuitenkin siten että viesteissä on sisältöä. Perustakaa spämmiketju, jos haluatte postailla lyhyitä ja sisällöttömiä viestejä kasvattaaksenne egoanne ja "aktiivisuuttanne".
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (I/2011)
Kyllä tuo minusta pysyi offtopicin ontopic-alueella. Onhan täällä vähän pahempaakin nähty, eikä siitä ole tietääkseni tullut mitään sanktioita. Ja siinähän oli vain 3 viestiä, ja kyllä niissä on sisältöä.koodaaja wrote:Offtopic-ketju on aiheeseen liittymättömiä asioita varten, kuitenkin siten että viesteissä on sisältöä. Perustakaa spämmiketju, jos haluatte postailla lyhyitä ja sisällöttömiä viestejä kasvattaaksenne egoanne ja "aktiivisuuttanne".
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Offtopic (I/2011)
Bannitaan kaikki sisällöttömyydestä!1
Eikun hetkinen...
*Self-destruct*
Eikun hetkinen...
*Self-destruct*
Re: Offtopic (I/2011)
Valitettavasti.DJ-Filbe wrote:Olen näköjään näiden foorumeiden aktiivisen jäsen (jos aktiivisuus lasketaan kaavalla [viestit / foorumeillaoloaika])
CB-foorumeilla on vähän sitä ongelmaa, että välillä täällä on tosi epäaktiivisia ihmisiä, ja minä en pääse olemaan kenenkään kanssa eri mieltä kun kukaan ei ole alun perinkään ollut mitään mieltä. Esimerkiksi siinä vaiheessa, kun vaivihkaa ohitin koodaajan postcountissa, minun piti olla ihan itse aktiivisesti jotain mieltä asioista. Helpompaa olisi vain väittää vastaan, ja johan viestilaiskuri kasvaisi.
Re: Offtopic (I/2011)
Moi!
Nimittäin mulla on projekti (joka on aika pitkällä: grafiikaat ja viimeistely puuttuu) johon tarvitsisin musaa (kun nuo cb:n tarjoamat ovat enemmän räiskintäpeleihin ja netissä on aika kiven alla looppaavat hyvät biisit). Tyyli olisi "konemusaa" tai jotakin mikä sopii avaruuspeliin. Jos joku haluaa auttaa niin pistää YV:tä tulemaan. Jos sitten haluaa näyttöä pelistä, onnistuu sekin (laitan latauslinkin vaikka YV:n kautta).
Tartuin tuumasta toimeen ja ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja "kehdata" pyytää biisejä. Elikkäs, jos joku haluaa antaa biisin tai pari avaruusluolaseikkailu peliin, niin se olisi hyvä juttu.Taatero wrote: Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.
Nimittäin mulla on projekti (joka on aika pitkällä: grafiikaat ja viimeistely puuttuu) johon tarvitsisin musaa (kun nuo cb:n tarjoamat ovat enemmän räiskintäpeleihin ja netissä on aika kiven alla looppaavat hyvät biisit). Tyyli olisi "konemusaa" tai jotakin mikä sopii avaruuspeliin. Jos joku haluaa auttaa niin pistää YV:tä tulemaan. Jos sitten haluaa näyttöä pelistä, onnistuu sekin (laitan latauslinkin vaikka YV:n kautta).
Re: Offtopic (I/2011)
Heitäs yv:llä yhteystietoja. Voin tehdä peliisi kaiken musan.Peltsi wrote:Moi!
Tartuin tuumasta toimeen ja ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja "kehdata" pyytää biisejä. Elikkäs, jos joku haluaa antaa biisin tai pari avaruusluolaseikkailu peliin, niin se olisi hyvä juttu.Taatero wrote: Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.
Nimittäin mulla on projekti (joka on aika pitkällä: grafiikaat ja viimeistely puuttuu) johon tarvitsisin musaa (kun nuo cb:n tarjoamat ovat enemmän räiskintäpeleihin ja netissä on aika kiven alla looppaavat hyvät biisit). Tyyli olisi "konemusaa" tai jotakin mikä sopii avaruuspeliin. Jos joku haluaa auttaa niin pistää YV:tä tulemaan. Jos sitten haluaa näyttöä pelistä, onnistuu sekin (laitan latauslinkin vaikka YV:n kautta).
Re: Offtopic (I/2011)
Kevensi minun päivääni tämä, joten kokeile sinäkin. http://ircquotes.fi/?137921
Re: Offtopic (I/2011)
Jamendo?Peltsi wrote:Terve!
Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...
Kiitoksia!
Re: Offtopic (I/2011)
Hmm, miksi testieni mukaan minun brensenhamin kaavalla toimiva linja on melkein puolta nopeampi, kuin cb:n oma?
Code: Select all
...fail...
Last edited by MaGetzUb on Fri Mar 11, 2011 8:42 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Offtopic (I/2011)
Siksi koska Bresenham-funktiosi ei toimi. Se piirtää vain yhden pisteen, ei viivaa.
Re: Offtopic (I/2011)
O_O Öh.. Puuttuiko sieltä for-silmukat? Taisin vahingossa poistaa ne.. xDGrandi wrote:Siksi koska Bresenham-funktiosi ei toimi. Se piirtää vain yhden pisteen, ei viivaa.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.