Offtopic (I/2011)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
User avatar
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Taatero » Sun Mar 06, 2011 4:27 pm

Peltsi wrote:Terve!

Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...

Kiitoksia!
Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.

User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 5:46 pm
Location: Suomi

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Frozen » Sun Mar 06, 2011 5:18 pm

Peltsi wrote:Terve!

Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...

Kiitoksia!
http://www.coolbasic.com/res_sound.php?lang=fi
Ja tuosta lataat jossei kukaan tee :D
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua

User avatar
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Offtopic (I/2011)

Post by JATothrim » Sun Mar 06, 2011 7:39 pm

Latexi95 wrote:Suunnittelen tässä jonkinlaisen 3D-fysiikkapelin luomista ja mietin miten kannattaisi pelin varsinainen päärakenne toteuttaa. Ajattelin tehdä jotain tämän tyylistä:

GLWidget = Ikkuna, johon piirretään.

Game = Luodaan siirryttäessä alkuvalikosta itse peliin. Sisältä kaiken itse pelaamiseen liittyvän tiedon. GLWidgetin omistama.

GamePainter = Hoitaa kentän piirtämisen. Ja pitää listaa kaikista 3d malleista. Game omistaa.

PhysicsEngine = Fysiikkamoottorin säie. Päivittää PhysX:n fysiikka moottoria. Pyörii omassa säikeessään, että fysiikkamoottorin päivittämisen aikana voi pelin pääsäie(se jossa on GLWidget, GamePainter jne...) voi piirtää edellisen päivityksen tuloksia. Säikeitä ei synkronoida vaan molemmat pyörivät omaan tahtiin. Luodessa uutta fysiikka oliota siihen liitetään osoitin "PositionDataan". Jotta joka kerta, kun fysiikkamoottori on päivitetty tiedot voitaisiin välittää GamePainterille. Koska "fysiikkamaailmaa" ei voida muokata fysiikkamoottorin päivittäessä itseään, fysiikkamoottorin päivityksen aikana tulleet "komennot" laitetaan jonoon ja suoritetaan päivityksen päätyttyä. Tämänkin omistaa Game.

Parempia ehdotuksia pelin rakenteeksi?
Tuo on vielä erittäin summitainen rakennelma. Renderi jakautuu omalla kokemuksellani aina kahteen osaan: Ikkunaan (tai ikkunoihin) jossa grafiikkakontextia pidetään ja itse renderiin joka tuottaa/käsittelee scenen. 3D-Engineen tarvittaan eritäin hyvä, generinen ja mukautuva resurssien hallinta. Lähtien modeleitten vertekseistä, moottorin sisäisestä muistin hallinasta aina kokonaiseen sceneen. HL2 ja Mass Effectin enginet ovat tästä erinomainen esimerkki.
Suosittelen että mietit asiaa toisen kerran. Pelimoottorin itsessään tekemiseen menee enemmän aikaa, kuin pelin tekemiseen valmiilla moottorilla, joka on vain pieni kikare 3d-pelimoottorin rinnalla. Irrlich, Orge3D jne. Suosittelen aloittamista valmiilla moottorilla, tai edes puoli valmiilla, ennen kuin edes yrität miettiä miten vastaavan, jo olemassa olevan virityksen voisi keksiä uudelleen. ;)
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.

User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Latexi95 » Sun Mar 06, 2011 8:21 pm

Voisiko joku kertoa mitkä portit pitäisi avata, että AoE2 Conquerorsin saisi toimimaan Hamachin yli?

User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 12:17 pm
Location: Espoo

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MetalRain » Sun Mar 06, 2011 8:23 pm

Latexi95 wrote:Voisiko joku kertoa mitkä portit pitäisi avata, että AoE2 Conquerorsin saisi toimimaan Hamachin yli?
Omien kokemusten mukaan toimii jos toimii, muutaman kerran tullut hamachin yli pelattua ja oikeassakin lanissa tahtoo joku koneista aina pätkästä yhteyden kesken pelin jos ei jo heti alkuunsa. Harmi koska peli on kuitenkin _niin_ hyvä. :/

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe » Tue Mar 08, 2011 5:01 pm

Olen näköjään näiden foorumeiden aktiivisen jäsen (jos aktiivisuus lasketaan kaavalla [viestit / foorumeillaoloaika]) 8-)

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb » Tue Mar 08, 2011 5:09 pm

Ei se viestien määrä, vaan se laatu. 8-)

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe » Tue Mar 08, 2011 5:16 pm

MaGetzUb wrote:Ei se viestien määrä, vaan se laatu. 8-)
Siltikin 8-)

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Offtopic (I/2011)

Post by koodaaja » Tue Mar 08, 2011 7:32 pm

Offtopic-ketju on aiheeseen liittymättömiä asioita varten, kuitenkin siten että viesteissä on sisältöä. Perustakaa spämmiketju, jos haluatte postailla lyhyitä ja sisällöttömiä viestejä kasvattaaksenne egoanne ja "aktiivisuuttanne".

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2011)

Post by naputtelija » Tue Mar 08, 2011 7:41 pm

koodaaja wrote:Offtopic-ketju on aiheeseen liittymättömiä asioita varten, kuitenkin siten että viesteissä on sisältöä. Perustakaa spämmiketju, jos haluatte postailla lyhyitä ja sisällöttömiä viestejä kasvattaaksenne egoanne ja "aktiivisuuttanne".
Kyllä tuo minusta pysyi offtopicin ontopic-alueella. Onhan täällä vähän pahempaakin nähty, eikä siitä ole tietääkseni tullut mitään sanktioita. Ja siinähän oli vain 3 viestiä, ja kyllä niissä on sisältöä.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by mikeful » Tue Mar 08, 2011 9:09 pm

Bannitaan kaikki sisällöttömyydestä!1

Eikun hetkinen...

*Self-destruct*
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter

Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Awaclus » Tue Mar 08, 2011 11:05 pm

DJ-Filbe wrote:Olen näköjään näiden foorumeiden aktiivisen jäsen (jos aktiivisuus lasketaan kaavalla [viestit / foorumeillaoloaika]) 8-)
Valitettavasti.

CB-foorumeilla on vähän sitä ongelmaa, että välillä täällä on tosi epäaktiivisia ihmisiä, ja minä en pääse olemaan kenenkään kanssa eri mieltä kun kukaan ei ole alun perinkään ollut mitään mieltä. Esimerkiksi siinä vaiheessa, kun vaivihkaa ohitin koodaajan postcountissa, minun piti olla ihan itse aktiivisesti jotain mieltä asioista. Helpompaa olisi vain väittää vastaan, ja johan viestilaiskuri kasvaisi. :D

User avatar
Peltsi
Active Member
Posts: 121
Joined: Thu Sep 30, 2010 12:16 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Peltsi » Tue Mar 08, 2011 11:54 pm

Moi!
Taatero wrote: Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.
Tartuin tuumasta toimeen ja ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja "kehdata" pyytää biisejä. Elikkäs, jos joku haluaa antaa biisin tai pari avaruusluolaseikkailu peliin, niin se olisi hyvä juttu.
Nimittäin mulla on projekti (joka on aika pitkällä: grafiikaat ja viimeistely puuttuu) johon tarvitsisin musaa (kun nuo cb:n tarjoamat ovat enemmän räiskintäpeleihin ja netissä on aika kiven alla looppaavat hyvät biisit). Tyyli olisi "konemusaa" tai jotakin mikä sopii avaruuspeliin. Jos joku haluaa auttaa niin pistää YV:tä tulemaan. Jos sitten haluaa näyttöä pelistä, onnistuu sekin (laitan latauslinkin vaikka YV:n kautta). :)

DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 3:18 pm

Re: Offtopic (I/2011)

Post by DJ-Filbe » Wed Mar 09, 2011 10:52 am

Peltsi wrote:Moi!
Taatero wrote: Eivätköhän nuo musiikkia tekevät foorumilaiset anna jotain biisejä käyttöösi jos pyydät kiltisti ja annat näyttöä pelistäsi.
Tartuin tuumasta toimeen ja ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja "kehdata" pyytää biisejä. Elikkäs, jos joku haluaa antaa biisin tai pari avaruusluolaseikkailu peliin, niin se olisi hyvä juttu.
Nimittäin mulla on projekti (joka on aika pitkällä: grafiikaat ja viimeistely puuttuu) johon tarvitsisin musaa (kun nuo cb:n tarjoamat ovat enemmän räiskintäpeleihin ja netissä on aika kiven alla looppaavat hyvät biisit). Tyyli olisi "konemusaa" tai jotakin mikä sopii avaruuspeliin. Jos joku haluaa auttaa niin pistää YV:tä tulemaan. Jos sitten haluaa näyttöä pelistä, onnistuu sekin (laitan latauslinkin vaikka YV:n kautta). :)
Heitäs yv:llä yhteystietoja. Voin tehdä peliisi kaiken musan.

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Sly_Jack0 » Wed Mar 09, 2011 4:09 pm

Kevensi minun päivääni tämä, joten kokeile sinäkin. http://ircquotes.fi/?137921

User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Timblex » Wed Mar 09, 2011 4:23 pm

Peltsi wrote:Terve!

Tiedättekö mitään hyvää sivustoa josta saisi peliin musiikkia? Googlella kun haeskeli niin kaikki musiikkisivut olivat jotain epämääräisiä/maksullisia...

Kiitoksia!
Jamendo?
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!

User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Timblex » Thu Mar 10, 2011 5:10 pm

Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb » Fri Mar 11, 2011 9:07 pm

Hmm, miksi testieni mukaan minun brensenhamin kaavalla toimiva linja on melkein puolta nopeampi, kuin cb:n oma?

Code: Select all

...fail...
Last edited by MaGetzUb on Fri Mar 11, 2011 9:42 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2011)

Post by Koodiapina » Fri Mar 11, 2011 9:29 pm

Siksi koska Bresenham-funktiosi ei toimi. Se piirtää vain yhden pisteen, ei viivaa.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Offtopic (I/2011)

Post by MaGetzUb » Fri Mar 11, 2011 9:40 pm

Grandi wrote:Siksi koska Bresenham-funktiosi ei toimi. Se piirtää vain yhden pisteen, ei viivaa.
O_O Öh.. Puuttuiko sieltä for-silmukat? Taisin vahingossa poistaa ne.. xD
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

Locked