Joulukalenteri 2010

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Ruuttu »

CCE wrote:Päivä vaihtui jouluaaton puolelle, ja voin paljastaa tämän helmen jota olen pantannut tätä erikoista päivää varten, virallinen joulukorttini maailmalle, etenkin teille!
No syystäkin olet pantannut, tämähän on upea! Siis en ole sarkastinen tai mitään.
saska
Newcomer
Posts: 39
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:40 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by saska »

Image

valitettavan epäjouluinen siitä tuli mutta pärjäilkää. ja hyvää joulua
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Koodari »

mikeful wrote:
Hyvähyvähyvä...
Image
Minä sain tuollaisen joululahjaksi :D
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Joulukalenteri 2010

Post by MaGetzUb »

Sain tämän edellispäivänä valmiiksi, mutta unohdin postata... :(
Image
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by DJ-Filbe »

Joulu on kohta ohi, joten on aika..

Code: Select all

SCREEN 1200,600
Function SM_WriteWav(path$,samplerate,data1,data2=0)
    datalen = MEMBlockSize(data1)
    If data2 <> 0 Then channels = 2 Else channels = 1
    f = OpenToWrite(path$)
    WriteByte f,$52 : WriteByte f,$49 : WriteByte f,$46 : WriteByte f,$46//RIFF
    WriteInt f,4 + (8+16)+(8 + datalen/4 * channels * 4)
   WriteByte f,$57 : WriteByte f,$41 : WriteByte f,$56 : WriteByte f,$45//WAVE
   WriteByte f,$66 : WriteByte f,$6d : WriteByte f,$74 : WriteByte f,$20 //FMT
   WriteInt f,16
    WriteShort f,1
   WriteShort f,channels
    WriteInt f,samplerate
    WriteInt f,samplerate * channels * 4
    WriteShort f,channels * 4
    WriteShort f,32
   WriteByte f,$64 : WriteByte f,$61 : WriteByte f,$74 : WriteByte f,$61 //Data
    WriteInt f,datalen/4*channels*4
    If channels = 1 Then
        For i = 0 To datalen-4 Step 4
            WriteInt f,PeekInt(data1,i)
        Next i
    ElseIf channels = 2
        For i = 0 To datalen-4 Step 4
            WriteInt f,PeekInt(data1,i)
            WriteInt f,PeekInt(data2,i)
        Next i
    EndIf
    CloseFile f
EndFunction

sample=MakeMEMBlock(50001)
bt#=0

For o=1 To 10
	For i=o*5000-5000 To o*5000
		lus#=Rand(1,2)+((i/o)/3000)-(0.0001*i)
		PokeByte sample, i, bt
		bt=bt+lus
		If bt > 255 Then lus=-lus
		If bt < 1 Then lus=-lus
	Next i
Next o
wavelen=255*2
SM_WriteWav("mysample.wav", 5000, sample)
DeleteMEMBlock sample
PlaySound "mysample.wav"
Print "Playing"
WaitKey
Vähä repesin ku tein vahingossa tollasen samplen :D
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Joulukalenteri 2010

Post by MaGetzUb »

Ja mitenhän tuo kyseinen samplesi Jouluun kuuluu?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by DJ-Filbe »

MaGetzUb wrote:Ja mitenhän tuo kyseinen samplesi Jouluun kuuluu?
Olen sokerihumalassa, tajunta hämärtyy :D
Älkää välittäkö :D
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Taatero »

Grandi wrote:
Taatero wrote:En kyllä tunnistanut jääkuutioksi ennen tätä viestiä, luulin joksikin animehömpäksi.
Taisitpa tunnistaa, koska muuten et olisi osannut yhdistää ko. kommenttia työhöni.

Ja on muuten aika kovat puheet jätkällä, kun itse ei pistänyt tähän kalenteritempaukseen yhtikäs mitään.
Mikäs tuossa oli kovaa puhetta? Ilmaisin vain mielipiteeni kyseisetä kuvasta, eikä kalenteriin osallistumisen pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen mitä saan sanoa ja mitä en.

EDIT: Anteeksi jos loukkainnut jotenkin, tarkoitukseni ei ollut arvostella työtäsi, vaan sanoin vain että en tunnistanut sitä aluksi kuutioksi. Mitä toisten töiden arvostelemiseen tulee, itse olen sitä mieltä että "tee-ite-parempi" -tyylinen kritiikin torjuminen on tyhmää. Monet arvistelevat ja sanovat elokuvia huonoiksi, mutta harva kiritisoijista on itse koskaan kuvannut omaa filmiä. Tämäkin on toki vain mielipidekysymys, ja toin vain oman kantani esiin. Jos jotain jäi hampaankoloon, voit aina laittaa yksityisviestiä tai tulla irkkiin keskustelemaan.
Last edited by Taatero on Sun Dec 26, 2010 1:24 am, edited 3 times in total.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Koodiapina »

Taatero wrote:Mikäs tuossa oli kovaa puhetta? Ilmaisin vain mielipiteeni kyseisetä kuvasta, eikä kalenteriin osallistumisen pitäisi vaikuttaa mitenkään siihen mitä saan sanoa ja mitä en.
On jännä, että kehtaat tulla arvostelemaan toisen työtä, vaikka et itse saanut aikaiseksi sitäkään vähää.
Taatero wrote:Monet arvistelevat ja sanovat elokuvia huonoiksi, mutta harva kiritisoijista on itse koskaan kuvannut omaa filmiä.
Rinnastatko tosissasi elokuvan tekemisen siihen, että tekee tänne jonkun pienen kuvan? Kyse on nyt vähän eri suuruusluokan jutuista.

Tällainen tilanne: Olemme Joulu-kirkossa. Minä pistän kolehtiin euron. Sinä et pistä mitään, mutta sanot silti, että minä olen saita.
Last edited by Koodiapina on Sun Dec 26, 2010 12:16 pm, edited 4 times in total.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Awaclus »

Taatero wrote:Mitä toisten töiden arvostelemiseen tulee, itse olen sitä mieltä että "tee-ite-parempi" -tyylinen kritiikin torjuminen on tyhmää. Monet arvistelevat ja sanovat elokuvia huonoiksi, mutta harva kiritisoijista on itse koskaan kuvannut omaa filmiä.
Minä olen kuvannut lukuisia omia filmejä, ja hyvän elokuvan raja menee hyvinkin pitkälti siinä, onko se parempi kuin minun tekemäni leffat (toistaiseksi lukuunottamatta lastenelokuvia - jotka eivät välttämättä kaikki ole huonoja, mutta koska kohdeyleisö ei ole niin vaativaa, valitettavan usein ne ovat huonoja - sekä amromkomeja, joita tehdään samalla käsikirjoituksella ja samoilla näyttelijöillä kymmenen viikossa joten niihin ihan välttämättä kyllästyy nopeasti, olen nähnyt vain kaksi elokuvaa, jotka vielä ovat olleet huonompia kuin minun tekemäni leffat, eli Unelmien Siivet ja SHHH). Vastaavasti peli on huono, jos olisin itse osannut tehdä paremman, mutta jos en olisi, peli on hyvä, eli olen pelannut aika montaa hyvää peliä (in fact, pelkästään tältä foorumilta olen löytänyt huonompia pelejä kuin itse tekemäni, ja nekin ovat olleet niitä perinteisiä ensimmäisiä pelejä jotka olisi pitänyt jättää julkaisematta tai sitten trolleja). Sama pitää paikkansa valokuville, photoshoppauksille, runoille ym. teksteille, musiikille ja kaikille muillekin taiteen muodoille ikinä. Koska en kovinkaan monessa asiassa ole mikään pro, muiden ihmisten tekemästä taiteesta on siis huomattavan helppo tykätä.

Joka tapauksessa pointtina oli se, että jos kritisoi jotain henkilöä, joka osaa paremmin kuin itse osaa, käytännössä ilmoittaa suoraan itse olevansa ihan surkea. Tee-ite-parempi -tapainen kritiikin torjuminen on toki tyhmää, mutta itse kritisoiminenkin on alun perinkin ollut tyhmää, mutta eihän siinä sitten mitään jos haluaa toisia kritisoida saaden samalla virtuaalipeniksensä päälle leijumaan kilometrin pituisen kyltin, jossa lukee isoilla kirjaimilla "en vain osaa".
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by SPuntte »

Nyt on kyllä keskustelu lähtenyt ihan omille teilleen. Laitan tämän lukkoon, kun asiakin on periaatteessa jo vanhentunut. Edellä käytyä keskustelua kannattaa jatkaa omassa/jo olemassa olevassa aiheeltaan sopivassa ketjussa.

Mikäli tänne haluaa vielä postata jotakin, ottakoon yhteyden tämän ketjun "vastuumodeen" eli mikefuliin.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Locked