Joulukalenteri 2010

Muu yhteisön välinen keskustelu.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Joulukalenteri 2010

Post by mikeful »

Hyvää joulua kaikille!

Ajattelin pistää kasaan yhteisöjoulukalenterin, jonne käyttäjät voivat toisten iloksi kasata joulukuun aikana sisältöä. Kuva, tarina, runo, peli, jne. Kaikki itse tuotettu materiaali käy, jos siitä saa muille hyvän mielin. :) Lähetä ketjuun viesti, johon liität tai linkität tekemäsi sisällön.

23. päivä joulukuuta järjestetään äänestys, jossa kaikki ketjuun lähettäneet ovat mukana. Käyttäjien äänestämä paras joulukalenterintäyttäjä saa minulta lahjaksi Super Meat Boy -nimisen pelin Steam:ista.

Kasaan tähän viestiin kaiken tuotetun sisällön luukkulistaksi.

Luukku 1 Luukku 2 Luukku 3 Luukku 4 Luukku 5 Luukku 6 Luukku 7 Luukku 8 Luukku 9 Luukku 10 Luukku 11 Luukku 12 Luukku 13 Luukku 14 Luukku 15 Luukku 16 Luukku 17 Luukku 18
  • Tyhjä :(
Luukku 19 Luukku 20 Luukku 21 Luukku 22 Luukku 23 Äänestys löytyy täältä. viewtopic.php?f=14&t=2426

Luukku 24
  • ???
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by mikeful »

Aloitanpa itse.
Image
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Joulukalenteri 2010

Post by naputtelija »

WOW pitääkin tehdä joulukuusen koristelupeli.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by valscion »

Oma panostukseni olkoon jonkinmoinen juttu/vitsi jokaiselle päivälle.

Tässä 1. päivän juttu:
Neljä kaverusta kertovat juttuja baarissa. Yksi kavereista lähtee vessaan ja loput kolme jäävät pöytään.
Yksi kavereista kertoo pojastaan: "Pelkäsin, että pojastani tulee luuseri, koska hän aloitti autonpesijänä paikallisessa autoliikkeessä. Hänestä kuitenkin tehtiin vähän ajan kuluttua myyjä, ja hän on jo myynyt niin paljon, että osti koko liikkeen. Itse asiassa hänellä menee niin hyvin, että hän antoi juuri parhaalle ystävälleen uuden Mersun syntymäpäivälahjaksi."

Toinen kaveri jatkaa: "Minäkin olin huolissani pojastani, koska hän aloitti haravoimalla lehtiä paikallisessa kiinteistöfirmassa, mutta hänestäkin tehtiin pian myyjä ja ajan mittaan hän myös osti koko firman. Itse asiassa hänellä menee niin hyvin, että hän antoi juuri parhaalle ystävälleen uuden talon syntymäpäivälahjaksi."

Kolmas tähän: "Minun poikani aloitti pesemällä lattioita pörssivälitysfirmassa, mutta hänestä tehtiin pian meklari, ja nyt hän omistaa sen firman. Itse asiassa hän antoi juuri parhaalle ystävälleen 10 miljoonan markan edestä osakkeita syntymäpäivälahjaksi."

Nejäs kaveri palaa vessasta ja muut selittävät hänelle, että he ovat kertoneen lapsistaan, jolloin neljäs kaveri sanoo: "No, häpeän myöntää, että minun poikani oikeasti ON luuseri. Hän aloitti kampaajana, ja ON YHÄ kampaaja 15 vuoden jälkeen. Itse asiassa kuulin juuri äskettäin, että hän on homo ja hänellä on USEITA poikaystäviä. Mutta toisaalta, kun katsoo asian valoisaa puolta: hänen poikaystävänsä ostivat hänelle juuri uuden Mersun, uuden talon ja 10 miljoonan markan edestä osakkeita syntymäpäivälahjaksi."
Enkä kaipaa mitään ilmoituksia, että juttu on wanha tai vastaavaa.
Last edited by valscion on Wed Dec 01, 2010 6:23 pm, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Joulukalenteri 2010

Post by kaneli2000 »

Liian uskomaton idea. Laitan itseni mukaan kun ehdin.
I see the rainbow rising
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Taatero »

Mitä jos kaikki materiaali lähetettäisiin suoraan mikelle, joka siis itse kokoaisi kalenterin ja pitäisi kirjaa vapaista luukuista, jotta kalenterin salaisuudet pysyisivät muilta piilossa aina siihen tiettyyn päivään asti?
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by mikeful »

Tai sitten kaikki pitävät itse kirjaa omien töiden jakautumisesta ja postaavat tähän ketjuun sopivana päivänä? Kokoan kyllä listaan kuka on tehnyt mitäkin ja minä päivänä loppuyhteenvetoa varten.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Joulukalenteri 2010

Post by naputtelija »

Olisikohan kannattanut aloittaa tämä marraskuun puolella että luukkuja pääsee availemaan... Melko lyhyellä varoitusajalla pitäisi johonkin luukkuun laittaa tavaraa. Nythän on jo 1.12 ja onko mitään huomiselle? Kyllä tuo vitsi sopii 1. luukkuun.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
saska
Newcomer
Posts: 39
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:40 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by saska »

en tajunnut mitään mutta ottakaahan sontaa

Image
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Joulukalenteri 2010

Post by kaneli2000 »

Taatero wrote:Mitä jos kaikki materiaali lähetettäisiin suoraan mikelle, joka siis itse kokoaisi kalenterin ja pitäisi kirjaa vapaista luukuista, jotta kalenterin salaisuudet pysyisivät muilta piilossa aina siihen tiettyyn päivään asti?
Kyllähän tämä näinkin käy. Postataan tähän ketjuun vain.

Itse aloittelin tänään jonkin näköistä joulupeliä. Näette sitten. Sen lisäksi, joulun alun tervehdykseni kaikille koskalona. Sarjakuvia tulee varmasti olemaan lisääkin, jopa ihan cb-porukkaa varten tehtyjä (tämä on jo julkaistu muutenkin).

Image
I see the rainbow rising
User avatar
buke44
Active Member
Posts: 169
Joined: Sat May 23, 2009 8:10 pm
Location: Tampere

Re: Joulukalenteri 2010

Post by buke44 »

kaneli2000 wrote: Kyllähän tämä näinkin käy. Postataan tähän ketjuun vain.
5/5
Last edited by buke44 on Fri Dec 24, 2010 4:23 pm, edited 1 time in total.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Joulukalenteri 2010

Post by koodaaja »

Itse olen kyllä sitä mieltä, että mike voisi tosiaan kasata näitä ja lisätä linkin aina vastaavana päivänä. Itse ajattelin tekeväni vastaavanlaisen joku vuosi sitten, joka päivälle joku pieni ohjelma, mutta se olisi vaatinut turhan paljon vaivaa yhdeltä ihmiseltä, en tullut edes ajatelleeksi homman jakamista :) Mutta nyt vois vaikka kirjotella jonkun kivan jouluintron jotain luukkua varten kun ei tartte useampia miettiä.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by mikeful »

Mietin kyllä itsekin tuollaista lähetystapaa, mutta päädyin lähettäjän oman aikataulun mukaan tapahtuvaan lähettelyyn, koska en pysty esimerkiksi viikonloppuisin välttämättä lähettää luukun sisältöä kotona käydessäni. Lisäksi luukun sisältö ei nyt myöhästy vain siksi, että jonkun lähettämä sisältö ei toimi/näy oikein ja tekijän metsästyksessä menisi aikaa hukkaan.

Varoitusaika oli vähän lyhyt, mutta toivoisin osallistujien panostavan teoksiinsa. Laadukas sisältö parantaa mahdollisuuksiasi loppuäänestyksessä.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Frozen »

Päätimpä hiukan runoilla:
Pummien iloinen joulu
Joulu tulee, linnut jäätyy.
Eskon viinat on jo loppu, mutta kohtahan on jo vappu.
Joulu saapu, puukin kaatuu, mutta pukki tuskin saapuu.
Sillä pojat ovat olleet hyvin tuhmia, eihän siinä aihetta juhlia.
Teuvo nuolee tuoresieniä, näkee kai pieniä vihreitä miehiä.
Jaska sytyttää tulen roskikseen, muttei tunne sormissaan lämpöä.
Esko ottaa huikan jäähdytysnestettä, pummien iloon ei ole enää estettä.
Joo tuo oli kyllä vähän hiomaton...
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by valscion »

VesQ wrote:Oma panostukseni olkoon jonkinmoinen juttu/vitsi jokaiselle päivälle.

Enkä kaipaa mitään ilmoituksia, että juttu on wanha tai vastaavaa.
Tässäpä 2. päivän juttu:
  • Suutari toivoi saavansa paljon kanta-asiakkaita.
  • Mies ajoi auton katolleen ja joutui korjauttamaan katon sekä savupiipun.
  • Naamiaisissa haarniskapukuinen mies oli kokoajan pelti kiinni.
  • Kuuntelen etupäässä rokkia, sanoi linja-auton kuljettaja.
  • Kumpi on parempi, hevonen vai auto?
    - Koneista ei ole mihinkään.
  • Enpäs lentänyt retkuun, sanoi kärpänen kun pummia väisti.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
saska
Newcomer
Posts: 39
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:40 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by saska »

tajusin jotain mutta ottaakaa silti sontaa

Image
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by mikeful »

Tänään tarjolla Joulubanaani.
Image
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by valscion »

VesQ wrote:Oma panostukseni olkoon jonkinmoinen juttu/vitsi jokaiselle päivälle.

Enkä kaipaa mitään ilmoituksia, että juttu on wanha tai vastaavaa.
Tässäpä 3. päivän juttu:
Ruotsalainen ja japanilainen yritys päättivät järjestää vuosittain soutukilpailun 8-miehisin joukkuein. Molemmat joukkueet harjoittelivat pitkään ja kovaa ja kun kilpailupäivä tuli, molemmat joukkueet olivat mielestään huippukunnossa. Mutta japanilaiset voittivat ylivoimaisesti kilometrin erolla.

Tappion jälkeen ruotsalaisten joukossa vallitsi tappiomieliala. Yrityksen korkein johto päätti kuitenkin, että imagosyistä heidän olisi pakko voittaa seuraavan vuoden kisa. Näin ollen he asettivat projektiryhmän ratkaisemaan ongelmaa. Pitkien analyysien jälkeen ryhmä havaitsi, että japanilaisilla oli seitsemän soutajaa ja yksi mies peräsimessä, kun taas ruotsalaisilla oli yksi soutaja ja seitsemän perämiestä.

Tässä kriisitilanteessa johto osoitti huomattavaa toimintakykyä. Päätettiin palkata konsultit tutkimaan oman joukkueen koostumusta.
Muutaman kuukauden työn jälkeen asiantuntijat tulivat siihen johtopäätökseen, että joukkueessa oli liian monta ohjaajaa ja liian vähänsoutajia.

Asiantuntijoiden raportin perusteella yrityksen johto teki välittömästi muutoksia joukkueeseen. Nyt joukkueessa oli neljä perämiestä, kaksi yliperämiestä, joukkueenjohtaja ja soutaja. Lisäksi soutajan motivoimiseksi kehitettiin bonuspistejärjestelmä. "Meidän on laajennettava hänen työnkuvaansa ja annettava hänelle enemmän vastuuta."

Seuraavana vuonna japanilaiset voittivat kahden kilometrin erolla. Ruotsalaisten joukkue erotti soutajan huonoon työsuoritukseen vedoten,
mutta maksoi kuitenkin johdolle bonuksen sen osoittamista ponnisteluista.

Konsulttifirma teki uuden analyysin tilanteesta ja teki johtopäätöksen, että taktiikka oli ollut oikea ja motivaatio kohdallaan. Materiaalissa vain olisi parantamisen varaa. Ensi vuotta varten ruotsalaiset ovat nyt kehittämässä uutta venettä...
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Joulukalenteri 2010

Post by mikeful »

Älkääs nyt vielä luovuttako, kun näin hyvin alkoi. :u

Image
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Joulukalenteri 2010

Post by Koodiapina »

CoolBasic-tanin joulutervehdys.

Image
Locked