Offtopic (II/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Sly_Jack0 »

esa94 wrote:No koeviikkojen helvetillisyys nyt on muutenkin ehkä vähän kyseenalaista, tämähän on jakson löysin viikko :P

Kokeet sen sijaan ovat selvästikin fasistien tekemiä. Ei, et saa ysejä ja kymppejä lukiossa. Keskiarvoni putosi yli numerolla jo ekassa jaksossa :V
Koeviikot ovat minunkin mielestäni löysimpiä viikkoja lukiossa. Ja mitä noihin numeroihin tulee, itse sain ensimmäiseen todistukseen neljä kymppiä (ruotsi, englanti, espanja, kemia) ja toiseen kaksi (fysiikka ja matikka).
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Dimple »

JATothrim wrote:
esa94 wrote:
naputtelija wrote:Ja sen lisäksi mun kohdalla kannatta valita lukio, kun tulee pelkkiä ysejä/kaseja/kymppejä. Se ainakin vähentää koeviikkojen helvetillisyyttä.
No koeviikkojen helvetillisyys nyt on muutenkin ehkä vähän kyseenalaista, tämähän on jakson löysin viikko :P

Kokeet sen sijaan ovat selvästikin fasistien tekemiä. Ei, et saa ysejä ja kymppejä lukiossa. Keskiarvoni putosi yli numerolla jo ekassa jaksossa :V
Indeedly my friend. Koeviikot olivat mielestäni jopa mukavia, vaikka kokeet ovatkin sadistisia/fasistien tekemiä. Oma keskiarvoni taisi tipahtaa 1,0-1,5 verran peruskoulusta, koska toisena vuotena en ollut enää aivan kärryillä. (nk. hullu hikipinko vuosi) Itselläni on ollut aina pieni kynnys aloittaa itsenäinen työskentely.. tästä syystä ahersin oppitunneilla kahta hullumin, mutta kotitehtävät jäivät sitten taka-alalle. Tämä on ainoa selitys kuinka selvisin pitkästä matematiikasta. :mrgreen:
Ikävä kyllä AMK:ssa/yliopistoissa tämä tekniikka ei taitane toimia, koska tunneilta annetaan itsenäisiä tehtäviä tasaiseen tahtiin. :? (Aika tzempata hullusti opiskelutapoja...)
Ei ne kokeet lukiossa niin pahoja ole jos opiskelu- ja vastaustekniikka on kunnossa ja kokeisiin oikeasti lukee. Itse kävin urheilulukion ja treenejä oli 7-8 kertaa viikossa, ei siinä läksyjä kerinnyt tekemään. Silti keskiarvo oli ysin paremmalla puolella.

Btw. sain muuten ekalla koeviikolla neljä kymppiä ja kaksi ysiä. ;)
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Pettis »

Feuer wrote:
naputtelija wrote:Ammattikoulusta valmistuu sellasia duunareita jotka vain tekee, mitä muut käskee. Eli itse ei saa suunnitella mitään.
Asiantuntija, ainakin datanomipuolella on pakko osata suunnitella asioita jos aikoo pysyä mukana. Esim. tietokantojen kanssa saa tehdä oikeasti aivotyötä jos haluaa rakenteet, jotka eivät hajoa ensimmäisestä ongelmasta. Sen lisäksi voinee olettaa että tällä palstalla liikkuu muutama jotka tietävät miltä suunnittelematon koodaus näyttää.
Datanomit ei kyllä koodaa juuri ollenkaan, saatikka suunnittelu, tietokannat mukaanluettuna on aika olematonta. Silti tosin parempi kuin ei mitään. Datanomi kuitenkin on kaupan puolen koulutus, ei tekniikan.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by temu92 »

Mulla itseasiassa tokanvuoden puolivälissä keskiarvo oli about 0,5 parempi kuin yläasteella (vrt. 7,9 yläaste ja 8,4 lukio). Toisaalta en usko että nyt enää todellakaan on niin koska into meni kakkosvuonna kokonaan kaikkeen ja sen jälkeen numerot onkin ollut about 5-7 :e Huomenna olis ranskankoe ja ei oo mtn hajua mistään. Sitten vielä keväällä pitäs YO-kokeistakin päästä läpitte, mielellään vielä hyvillä arvosanoilla :x
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

Pettis wrote:
Feuer wrote:
naputtelija wrote:Ammattikoulusta valmistuu sellasia duunareita jotka vain tekee, mitä muut käskee. Eli itse ei saa suunnitella mitään.
Asiantuntija, ainakin datanomipuolella on pakko osata suunnitella asioita jos aikoo pysyä mukana. Esim. tietokantojen kanssa saa tehdä oikeasti aivotyötä jos haluaa rakenteet, jotka eivät hajoa ensimmäisestä ongelmasta. Sen lisäksi voinee olettaa että tällä palstalla liikkuu muutama jotka tietävät miltä suunnittelematon koodaus näyttää.
Datanomit ei kyllä koodaa juuri ollenkaan, saatikka suunnittelu, tietokannat mukaanluettuna on aika olematonta. Silti tosin parempi kuin ei mitään. Datanomi kuitenkin on kaupan puolen koulutus, ei tekniikan.
Njoo, ehkä vertailin tässä vähän Feuer-koulutusohjelmaa (datanomikoulutusta+suhteellisesti ohjelmoinnin itseopiskelua) ja esim. raksa-amis - ennakkoluuloja, joiden mukaan amikset saavat arkkitehdeiltä valmiit suunnitelmat ja toteuttavat ne, keskenään.

Pointti oli kuitenkin siinä että ammattikoulusta pääsee myös ohjelmoimaan, ja ohjelmoidessa on pakko osata suunnitella -> naputtelijan väite, amikset eivät saa suunntella, kumottu.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (II/2010)

Post by naputtelija »

Feuer wrote: Pointti oli kuitenkin siinä että ammattikoulusta pääsee myös ohjelmoimaan, ja ohjelmoidessa on pakko osata suunnitella -> naputtelijan väite, amikset eivät saa suunntella, kumottu.
En sanonut että amiksesta valmistuneet tai amikset eivät saa suunnitella, sanoin vain sanan "duunari", jonka voi sitten tulkita miten haluaa. Ja kyllä amikset saa sunnitella, mutta perusaloitus (eli mitä pitää tehdä) tekee joku muu. Toteutuksen saa päättää kyllä itse. Mutta kuten sanoin, ei siinä mitään jos semmoiseen työhön haluaa. Ja lukio on yleissivistävämpi ku amis, siitä ei pääse mihinkään. Ja kaksoistutkinto on sit... Pure Hell :twisted: !
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Awaclus »

Itse aion toistaiseksi käydä Savonlinnan Taidelukion musiikkipuolen, kunhan peruskoulu päättyy ensi keväänä.
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

naputtelija wrote:
Feuer wrote: Pointti oli kuitenkin siinä että ammattikoulusta pääsee myös ohjelmoimaan, ja ohjelmoidessa on pakko osata suunnitella -> naputtelijan väite, amikset eivät saa suunntella, kumottu.
En sanonut että amiksesta valmistuneet tai amikset eivät saa suunnitella, sanoin vain sanan "duunari", jonka voi sitten tulkita miten haluaa.
Jep, viestejä tulkitsemalla ne saavat aivan uusia ulottuvuuksia :)
Ja kyllä amikset saa sunnitella, mutta perusaloitus (eli mitä pitää tehdä) tekee joku muu.
Tämä joku muu tunnetaan useimmiten, monillakin aloilla, asiakkaana :)
...Ja kaksoistutkinto on sit... Pure Hell :twisted: !
Enpä tiedä, oma kokemus sanoo että kaksoistutkinto on paljon helpompi kuin peruskoulu. Lukioista taas ei ole kokemusta niin en voi kommentoida.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (II/2010)

Post by skinkken »

Tein joskus pari päivää sitten origami-dragonin, tällä ohjeella, ja tämmönen tuli: :)
dragonit.png
dragonit.png (924.62 KiB) Viewed 11225 times
A4 printteripaperista tein (tietysti neliön muotoiseksi leikattuna). Aikaa meni ehkä kaksi tuntia (jotkin kohdat epäselviä) mutta tokalla kerralla menee varmaan alle tunnin. Tutoriaalissa sillä tyypillä meni 36 min. Voisi tehdä isommasta ja värillisestä paperista vielä paremman varmaan, tuo on viivottimella mitaten n. 15 cm pituinen ja pienimmät yksityiskohdat aika hankalia, pääkin on sarvesta kuonoon 2,5 cm.
Tätä en suosittele aloittelioille.

Onko joku muu joskus jotain origami-juttuja tehnyt?
EDIT:

Aahhh! Vihdoinkin sain pois sen karsean avatarin ja vielä paremman tilalle! :P

Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (II/2010)

Post by naputtelija »

skinkken wrote:Tein joskus pari päivää sitten origami-dragonin, tällä ohjeella, ja tämmönen tuli: :)
dragonit.png
A4 printteripaperista tein (tietysti neliön muotoiseksi leikattuna). Aikaa meni ehkä kaksi tuntia (jotkin kohdat epäselviä) mutta tokalla kerralla menee varmaan alle tunnin. Tutoriaalissa sillä tyypillä meni 36 min. Voisi tehdä isommasta ja värillisestä paperista vielä paremman varmaan, tuo on viivottimella mitaten n. 15 cm pituinen ja pienimmät yksityiskohdat aika hankalia, pääkin on sarvesta kuonoon 2,5 cm.
Tätä en suosittele aloittelioille.

Onko joku muu joskus jotain origami-juttuja tehnyt?
Origami-pingviini, joulupukki, perus-joutsen, lentokone. En oo kuitenkaan tehnyt mitään ton näköistäkään...
Feuer wrote:Enpä tiedä, oma kokemus sanoo että kaksoistutkinto on paljon helpompi kuin peruskoulu. Lukioista taas ei ole kokemusta niin en voi kommentoida.
Taisin olla väärässä luullessani, että kaksoistutkinnossa ollaan samaa aikaa amiksessa ja lukiossa... Ei se sit oo niin :twisted: .
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Feuer »

naputtelija: Papereiden mukaan kaksoistutkinto juuri tarkoittaa sitä että ollaan lukiossa ja ammattilaitoksessa samaan aikaan, oikeasti tuo toimii niin että missä muilla ammattiopiskelijoilla on valinnaisia kursseja, on kaksoistutkintolaisilla lukioaineita (esim. tämän vuoden ajan minulla joka jakson tiistai ja torstai alkaa lukioenkulla ja -äikällä).
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (II/2010)

Post by valscion »

skinkken wrote:Aahhh! Vihdoinkin sain pois sen karsean avatarin ja vielä paremman tilalle! :P
Eiihhh, olin jo alkanut pitää sitä avataria osana foorumia :D nyt kestää taas hetki tunnistaa, että skinkkenhän se siellä postailee.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Awaclus »

VesQ wrote:
skinkken wrote:Aahhh! Vihdoinkin sain pois sen karsean avatarin ja vielä paremman tilalle! :P
Eiihhh, olin jo alkanut pitää sitä avataria osana foorumia :D nyt kestää taas hetki tunnistaa, että skinkkenhän se siellä postailee.
Minä jo ehdin katsomaan, että "ai, joku uusi käyttäjä taas ilmestynyt foorumille" ja ajatus ilmeni vääräksi vasta tämän viestin luettuani :D
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by esa94 »

Sen sijaan kukaan ei edes huomannut kun minä vaihdoin avatarini, olen ilmeisesti hyvin tunnistettavissa jostain muusta.

Jaa, taitaa muuten olla se sigi :D
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Jani »

esa94 wrote:Sen sijaan kukaan ei edes huomannut kun minä vaihdoin avatarini, olen ilmeisesti hyvin tunnistettavissa jostain muusta.

Jaa, taitaa muuten olla se sigi :D
Itseasiassa, itse en sigejä kovin katsele, mutta jokin pilvessäsi sai kokonaan unohtamaan vanhan avatarisi ja asettamaan samalle paikalle tuon uuden. Mikäs se vanha muuten oli? :)

Mut kiva pilvi.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (II/2010)

Post by skinkken »

Chaosworm wrote:
VesQ wrote:
skinkken wrote:Aahhh! Vihdoinkin sain pois sen karsean avatarin ja vielä paremman tilalle! :P
Eiihhh, olin jo alkanut pitää sitä avataria osana foorumia :D nyt kestää taas hetki tunnistaa, että skinkkenhän se siellä postailee.
Minä jo ehdin katsomaan, että "ai, joku uusi käyttäjä taas ilmestynyt foorumille" ja ajatus ilmeni vääräksi vasta tämän viestin luettuani :D
Pitäiskö sen sitte olla tämmönen vai?!?!
avatar.gif
avatar.gif (8.66 KiB) Viewed 11128 times
:D
EDIT:

Noniin, nyt pitäis kelvata!

Last edited by skinkken on Tue Nov 23, 2010 10:02 pm, edited 1 time in total.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Awaclus »

skinkken wrote:
Chaosworm wrote:
VesQ wrote: Eiihhh, olin jo alkanut pitää sitä avataria osana foorumia :D nyt kestää taas hetki tunnistaa, että skinkkenhän se siellä postailee.
Minä jo ehdin katsomaan, että "ai, joku uusi käyttäjä taas ilmestynyt foorumille" ja ajatus ilmeni vääräksi vasta tämän viestin luettuani :D
Pitäiskö sen sitte olla tämmönen vai?!?!
avatar.gif
:D
Jeah, tuo on parempi.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by esa94 »

Jani wrote:
esa94 wrote:Sen sijaan kukaan ei edes huomannut kun minä vaihdoin avatarini, olen ilmeisesti hyvin tunnistettavissa jostain muusta.

Jaa, taitaa muuten olla se sigi :D
Itseasiassa, itse en sigejä kovin katsele, mutta jokin pilvessäsi sai kokonaan unohtamaan vanhan avatarisi ja asettamaan samalle paikalle tuon uuden. Mikäs se vanha muuten oli? :)

Mut kiva pilvi.
Vanha oli silmä.

Mut munkin mielestä on kiva pilvi ^__^
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (II/2010)

Post by naputtelija »

Tervetuloa lukemaan 50. viestiäni! Olen nyt member!
Pilvi on parempi, oli silmäkin kiva. Itsellä on cb:n tatti, jonka editoin tarpeeksi isoksi.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic (II/2010)

Post by Jani »

esa94 wrote:
Jani wrote:
esa94 wrote:Sen sijaan kukaan ei edes huomannut kun minä vaihdoin avatarini, olen ilmeisesti hyvin tunnistettavissa jostain muusta.

Jaa, taitaa muuten olla se sigi :D
Itseasiassa, itse en sigejä kovin katsele, mutta jokin pilvessäsi sai kokonaan unohtamaan vanhan avatarisi ja asettamaan samalle paikalle tuon uuden. Mikäs se vanha muuten oli? :)

Mut kiva pilvi.
Vanha oli silmä.

Mut munkin mielestä on kiva pilvi ^__^
Ai niin, se legendaarisen hieno silmä. Saisinko kopion siitä näin muistoksi? :P

Onkos kellään muuten kokemusta Guild 2-pelistä? Kaveri ehdotteli, mutta mielipiteitä olisi kiva saada.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Locked