Offtopic (II/2010)
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (II/2010)
Onko sallittua laittaa omaan viestiketjuun viesti esim. "äänet lisätty, projekti edennyt paljon, tulkaa katsomaan" sen takia että muuten ei ikinä kukaan kävisi katsomassa?
Suoraan sanottuna: oman topicin mainostaminen.
Suoraan sanottuna: oman topicin mainostaminen.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Offtopic (II/2010)
Jos todella on jotain konkreettisia uudistuksia projektissa, niin miksei. Ei kuitenkaan kannata bumpata viestiketjua jokaisen pienen uudistuksen jälkeen. Eikä ihmisiä edes kiinnosta jos sinulla ei ole mitään uutta näytettävää. En lataisi peliä uudestaan vain koska ampumiseen on lisätty äänet.
Re: Offtopic (II/2010)
Bumpaamiseen on olemassa ninjatekniikka joka bumpaa ketjua muuttamatta viimeistä viestiä.
Se on tosin vain oppineille ninjoille >:D
Se on tosin vain oppineille ninjoille >:D
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Offtopic (II/2010)
Kopioi vanhan viestinsä, poistaa sen ja kirjoittaa uuden viestin vanhalla + uudella sisällöllä.esa94 wrote:Bumpaamiseen on olemassa ninjatekniikka joka bumpaa ketjua muuttamatta viimeistä viestiä.
Se on tosin vain oppineille ninjoille >:D
^^
Re: Offtopic (II/2010)
Ja vastaavasti oppineille rurouneille on olemassa tekniikka, joka muuttaa viestiä bumppaamatta ketjua!esa94 wrote:Bumpaamiseen on olemassa ninjatekniikka joka bumpaa ketjua muuttamatta viimeistä viestiä.
Se on tosin vain oppineille ninjoille >:D
Re: Offtopic (II/2010)
Joku ehkä muistaakin viime offtopic-ketjusta maininnan tuollaisesta kyhäelmästä. Vaikka en olekaan kirjoitellut tästä mitään nettiin, projekti on edennyt hitaasti mutta varmasti. :) Koodaustahtini on ollut suht hidasta kaikenlaisten kesätyö-, koulu- ja bändijuttujen ynnä muiden turhuuksien takia, mutta peli alkaa olla jo ihan hyvällä mallilla. Siirtyminen ensin sivulta kuvatusta isometriseen ja sitten blitz3D:stä blitzmaxiin hidasti etenemistä jonkun verran, koska koko homma piti käytännössä kirjoittaa kahteen kertaan uudestaan.Regalis wanhassa offtopic-ketjussa wrote:
Olen nyt jo jonkin aikaa koodaillut Blitzillä (aluksi 3D:llä, nyt Maxilla) tuollaista vahvasti Dwarf Fortress -vaikutteista peliä (joku voisi jopa väittää klooniksi ). Alunperin siitä oli tarkoitus tulla sivulta kuvattu, mutta päädyinkin isometriseen. Karttasysteemi on parin viime päivän aikana kyhätty, joten se ei näytä vielä kovin kummoiselta.
...
Joitain tällä hetkellä pelissä olevia ominaisuuksia:
- Proseduraalisesti generoitu maailma, sitä asuttavat sivilisaatiot ja niiden historia
- Randomgeneroituja esineitä
- Vesi- ja laavafysiikka, joka ottaa huomioon paineen jolloin tätä ongelmaa ei synny
- Pelaaja voi käydä kauppaa netin välityksellä muiden pelaajien kanssa ja käydä katsomassa muiden linnoituksia. Mahdollisuus taistella muiden kanssa tulee todennäköisesti jossain vaiheessa
- Erilaiset tapahtumat ja olosuhteet (ruoan puute, vammautuminen, naimisiin meneminen, hyvä ruoka, esineiden saaminen yms) vaikuttavat kääpiöiden mielialaan. Hyvä mieliala saa ne tekemään nopeammin töitä, huono mieliala voi saada ne lakkoilemaan ja pahimmassa tapauksessa käymään muiden tai itsensä kimppuun
- Valo- ja varjosysteemi, tunnelit pitää (tai pitäisi jos ei halua vittuunnuttaa kääpiöitään) valaista soihduilla
- Maanviljely, eläinten kasvatus
- Sodat naapurikaupunkien kanssa
- Sää, vuodenajat, erilaiset ilmasto-olot eri puolilla maailmaa yms
Pari kuvaa:
Valikko
Karttageneraattori
Pienehkö linnoitus ja vähän selostusta
Pitänee tosin vielä tehdä vähän korjailua ja bugien metsästystä ennen kuin laitan betaversiota nettiin...
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Offtopic (II/2010)
Kannattaa sitten pitää tarkasti mielessä, että maastogeneraattori ei saa spawnata vesi/laavalähteitä pohjavettä/tms liian korkealle, sillä muuten voi vaikka käydä niin, että pahaa aavistamaton kääpiö kaivaa alavalle maalle kuopan joka muuttuukin vesi/laavasuihkulähteeksi, ja koko lähitienoo peittyy ko. nesteeseen...regalis wrote:- Vesi- ja laavafysiikka, joka ottaa huomioon paineen jolloin tätä ongelmaa ei synny
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Re: Offtopic (II/2010)
Itse näkisin tämän ennemminkin ominaisuutena kuin bugina!SPuntte wrote:Kannattaa sitten pitää tarkasti mielessä, että maastogeneraattori ei saa spawnata vesi/laavalähteitä pohjavettä/tms liian korkealle, sillä muuten voi vaikka käydä niin, että pahaa aavistamaton kääpiö kaivaa alavalle maalle kuopan joka muuttuukin vesi/laavasuihkulähteeksi, ja koko lähitienoo peittyy ko. nesteeseen...regalis wrote:- Vesi- ja laavafysiikka, joka ottaa huomioon paineen jolloin tätä ongelmaa ei synny
Re: Offtopic (II/2010)
Ai niinku näin?SPuntte wrote:Kannattaa sitten pitää tarkasti mielessä, että maastogeneraattori ei saa spawnata vesi/laavalähteitä pohjavettä/tms liian korkealle, sillä muuten voi vaikka käydä niin, että pahaa aavistamaton kääpiö kaivaa alavalle maalle kuopan joka muuttuukin vesi/laavasuihkulähteeksi, ja koko lähitienoo peittyy ko. nesteeseen...regalis wrote:- Vesi- ja laavafysiikka, joka ottaa huomioon paineen jolloin tätä ongelmaa ei synny
Stronghold of Garir, kääpiöarkkitehtuurin huipentuma
Urist McMiner kävi kaivelemassa
Jep, kuten CCE sanoi niin tuohan on ennemmin ominaisuus kuin bugi. :) Ihan hyvä vain, että voi hukuttaa koko paikan jos pelaaja sählää kaivaustensa kanssa.
Oikeastaan isojen tulvien aikaansaaminen on kyllä useimmissa paikoissa aika hankalaa, koska ainoita vesilähteitä (eli uutta vettä spawnaavia pisteitä) ovat joet ja merien tai järvien rannat. Laavalähteitä taas on ainoastaan kartan pohjimmaisissa kerroksissa.
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Offtopic (II/2010)
Ei, vaan tarkotin, että jos kartassa on "syvänköä suhteessa pohjaveteen tai laavaan", veden/laavan on mahdollista pulputa maan pinnalle suoraan alas kaivetusta kuilusta.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (II/2010)
Vesi: Jos panee kääpiön kaivamaan oikeaan kohtaan, niin siitä kohtaa voi sitten alkaa pumppaamaan vesivarantoja koko kääpiökunnalle, rakentaa lähde,tms... Pelissähän voisi olla vesivarannot-statsi, jos kerran tuollainen tuli puheeksi.SPuntte wrote:Ei, vaan tarkotin, että jos kartassa on "syvänköä suhteessa pohjaveteen tai laavaan", veden/laavan on mahdollista pulputa maan pinnalle suoraan alas kaivetusta kuilusta.
Laava: Vahinko etsittäessä luontoäidin pohjavesivarantoja... Se voisi sitten syödä resursseja, eli jos osuu laavaan, kaivuuresurssit vähenevät.
Eli jos tämän näkee ominaisuutena, sen voisi sitten viedä loppuun asti.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Offtopic (II/2010)
Tähän tapaan? Eikös sen noin kuulukin mennä, ainakin jos realistisuutta haetaan (tosin vesisuihku ei olisi noin korkea). Vaikka eipä tuollaista tilannetta kovin helposti pääse syntymäänkään, koska vettä löytyy pelkästään selkeästi näkyvillä olevista joista, järvistä ja meristä, ja syvemmällä maan alla olevista onkaloista.SPuntte wrote:Ei, vaan tarkotin, että jos kartassa on "syvänköä suhteessa pohjaveteen tai laavaan", veden/laavan on mahdollista pulputa maan pinnalle suoraan alas kaivetusta kuilusta.
Pelissä on jo vesipumppu, joten tuollainen on jo mahdollista. Tosin kääpiöiden ei (vielä) tarvitse juoda mitään, joten vettä tarvitsee pumpata vain jos sitä haluaa siirtää paikasta toiseen...naputtelija wrote:Vesi: Jos panee kääpiön kaivamaan oikeaan kohtaan, niin siitä kohtaa voi sitten alkaa pumppaamaan vesivarantoja koko kääpiökunnalle, rakentaa lähde,tms... Pelissähän voisi olla vesivarannot-statsi, jos kerran tuollainen tuli puheeksi.
Tämäkin on jo jollain tavalla käytössä pelissä. :) Mitään "PLING - osuit laavaan, resurssisi vähenivät 10 %" -juttua ei ole, mutta laava tuhoaa melkein kaikki esineet ja olennot joihin se osuu, joten jos päästää laavasuonen virtaamaan linnoitukseensa niin tuhoa tulee.naputtelija wrote:Laava: Vahinko etsittäessä luontoäidin pohjavesivarantoja... Se voisi sitten syödä resursseja, eli jos osuu laavaan, kaivuuresurssit vähenevät.
Re: Offtopic (II/2010)
Minulla on kaksi modeemia: yksi ylä- ja yksi alakerrassa. Jos liitän yläkerran modeemin samaan aikaan puhelinpistokkeeseen, miksi yhteys häviää alakerran modeemista? Miten saisin yhteyden toimimaan niin, että molemmissa kerroksissa toimisi?
Re: Offtopic (II/2010)
Luultavasti et mitenkään. Ainut vaihtoehto on vetää molemmat yhteydet saman modeemin läpi.
EDIT:
WLAN-tukiasemia saa nykyään puoli-ilmaiseksi tai toinen vaihtoehto on vetää linjat jo olevan sähköverkon kautta.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Offtopic (II/2010)
Muistuttele vanhan ajan lankapuhelimia: jos toisella soittaa puhelun jonnekkin, toisella, samaan talousverkkoon kytketyllä puhelimella voi "salakuunnella" puhelua. Eli toinen modeemi vie ensin kytketyn modeemin yhteydet, koska ne ovat samassa talousverkossa. Eli ongelmaa ei kai voi korjata. Paitsi jos ottaa toiseen modeemiin yhteyden langattomasti. Tästä voi seurata etäisyysongelmia, mutta sitten toista modeemia ei edes tarvita. Ja jos teillä on tarpeeksi pitkä johto...DJ-Filbe wrote:Minulla on kaksi modeemia: yksi ylä- ja yksi alakerrassa. Jos liitän yläkerran modeemin samaan aikaan puhelinpistokkeeseen, miksi yhteys häviää alakerran modeemista? Miten saisin yhteyden toimimaan niin, että molemmissa kerroksissa toimisi?
EDIT:
Ooh, kirjoitimme viestit samaan aikaan
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Offtopic (II/2010)
Pitkäkään lähiverkkokaapeli ei maksa paljoa, siitä vaan virittelemään :) Ellei esteettiset syyt estä.
Re: Offtopic (II/2010)
Hmm, eli pyrkiikö vesi pelissäsi tasaantumaan jos noin kävisi mitä ylläolevassa kuvassa tapahtuu?
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Offtopic (II/2010)
MaGetzUb wrote:Hmm, eli pyrkiikö vesi pelissäsi tasaantumaan jos noin kävisi mitä ylläolevassa kuvassa tapahtuu?
Eli ilmeisesti vesi tasaantuu.- Vesi- ja laavafysiikka, joka ottaa huomioon paineen jolloin tätä ongelmaa ei synny
Re: Offtopic (II/2010)
Jooh, tasaantuu. Oikeastaan tuollaista vesisuihkua ei edes pääse syntymään, koska tuollainen vesimäärä ei riitä niin suuren paineen aikaansaamiseen.MaGetzUb wrote:Hmm, eli pyrkiikö vesi pelissäsi tasaantumaan jos noin kävisi mitä ylläolevassa kuvassa tapahtuu?
Tässä jonkinlainen kuva. Tuo ylempänä oleva kuutio on siis täynnä vettä ja sen alta menee tunneli (merkattu punaisella) alempana olevaan "altaaseen". Alemmassa kuvassa tunnelin tukkivat harmaat palikat on poistettu ja vesi on päässyt virtaamaan altaaseen.
-
- Tech Developer
- Posts: 650
- Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
- Location: Helsinki, Finland
- Contact:
Re: Offtopic (II/2010)
Muistaakseni tämän kaltaisille asioille on "Ongelmia tietokoneen kanssa" -viestiketju...DJ-Filbe wrote:Minulla on kaksi modeemia: yksi ylä- ja yksi alakerrassa. Jos liitän yläkerran modeemin samaan aikaan puhelinpistokkeeseen, miksi yhteys häviää alakerran modeemista? Miten saisin yhteyden toimimaan niin, että molemmissa kerroksissa toimisi?
Ongelman syy selitettiinkin jo yksityiskohtaisesti, mutta ratkaisua ei aivan yhtä tarkasti. Ainoa tapa on siis kytkeä pelkästään toinen modeemi puhelinlinjaan ja vetää siitä ethernet-kaapeli (kannattaa hankkia suojafolioon kääritty kaapeli häiriöttömyyttä ajatellen) toisen modeemin uplink-porttiin. Kuten aiemmin jo mainittiin, tämä onnistuu myös asianmukaisilla pistorasiaan kytkettävillä lähiverkkomuuntimilla ilman ylimääräistä kerroksesta toiseen kiemurtelevaa kaapelia.
Lisäksi on hyvä huomata, että ensimmäisen (ADSL-linjaan kytketyn) modeemin "takana" oleva modeemi pitää muistaa asettaa siltaavaan tilaan reitittävän sijasta.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES
CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX