Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Post Reply
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

Kyseessä on siis Game Makerilla toteutettu keskeneräinen peli, joka on jatko-osa Teddy Playing with Tanks -pelille (voit lukea aiheen tästä: viewtopic.php?f=13&t=1768)

Sisältö:
1-1. Esipuhe
1-2. Miksi?
2. Vaikutteet
3. Juoni / Tarina
4. Idea ja Tavoitteet
5. Kuvat
6. Eteneminen + Lataus

Esipuhe
1-1
Teddy Playing with Tanks II (TPwT 2, TPWT 2) on yksinkertainen Arcadepeli, jossa ammut pientä nallekarhua tankilla metsään. Peli on jatko-osa TpwT:lle.
1-2
Teen tämän siksi, koska en ole Game Makerilla saanut mitään peliä aikaiseksi ensimmäisen osan jälkeen, joka ilmestyi 8.2009.

Vaikutteet
Peli on saanut vaikutteita samankaltaisista peleistä, joissa pyritään pääsemään mahd. kauas. (Pääosin Hedgehog Launchista)

Juoni / Tarina
Ensimmäisessä osassa esiintyneen, nykyään kuolleen nallen jälkeläinen on nyt samassa tilanteessa, kuin edeltäjänsä. Armeija on vallannut metsän ja häiritsee metsän asukkeja metelöinnillään. Nalle on saanut tarpeeksensa ja haluaa kostaa. Hän varastaa armeijalta tankin ja aikoo ampua itsensä ja aiheuttaa armeijalle mahdollisimman paljon vahinkoa, tosin samalla myös itseensä. Nalle kuitenkin vannoo, että sotilaat eivät poistu metsästä elävinä.

Idea ja Tavoitteet
Ideana on ampua Nalle niin pitkälle kuin mahdollista, aiheuttaen tuhoa armeijan alueella. Armeijan resursseja tuhoen ja sotilaita tappaen ansaitset pisteitä, joilla voit parantaa Nallen lentokykyä. Peliin sisältyy myös saavutuksia joita saat niin ostoksiin liittyen, kuin tuhoamiseen liittyenkin.

Kuvat
Grafiikkaa Image
Alkuvaiheella... Image

Eteneminen ja lataus

- Latausta ei toistaiseksi saatavilla!

Eteneminen
Eteneminen etenee alaspäin :D
Ei aloitettu
Keskeneräinen
Valmis

Alpha
-Sotilasvihollinen
-Ampumismoottori
-Räjähtävät tynnyrit
-Linnut
-Ruututilaongelma korjattu
LATAA ALPHA!!! Sisältää yllä mainitut asiat Aloita peli uudelleen painamalla "R" -näppäintä. Alphassa ei ole mitään erikoista, mutta tutustukaapa nyt edes pelimoottoriin :) Space nappulasta ampuu ja ylös ja alas näppäimistä tähtää

Kokeilkaapa ensimmäistä osaa!
Last edited by eNerGi on Thu Jul 08, 2010 1:39 am, edited 4 times in total.
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by MaGetzUb »

Hahaa tää projekti on 3pic! Sain tästä idean Sheep Cannoniin. :P Koskas osa II ilmestyy? Oletkos testannut Sheep Cannon 0.3.6? :) Btw, rafiikka on hianoa. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

En ole testannut, voisi testata jossain vaiheessa. Tämä ilmestyy sitten kun satun saamaan valmiiksi. Tämän vuoden puolella jo kait :D Pari kuukautta tai sitten lipeää pidemmälle :)

Edit: Aika mukava peli ja moottori oli hyvin toteutettu :D
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

Alpha versio on nyt julkaistu. Ei sisällä Arcadetyyliin mitään, vaan ainoastaan kaksi perusvihollista ja pommeja. Idea on vain tutustuttaa uuteen pelimoottoriin. Kentän ohjelmointi on nyt tehty täysin uusiksi. Ennen jos nalle lensi liian pitkälle, se päätyi huoneen alkuun ja jatkoi lentoa. GMS jäsenien vinkkien avulla sain kasattua koodia niin, että nyt nalle lentää "feikisti". Nalle ei oikeasti liiku, kuin vain pystysuunnassa, mutta kaikki muut objektit liikkuvat.

Lataa

Edit: Ohjeet alkuviestissä
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by MaGetzUb »

Offtopic: Juu no tuossa pelissäni on semmoiset 463 riviä koodia. Tyhjiä rivejä on paljon selkeyden takia. Eli pelimoottori on tehokas & pieni. :)
Sinuna olisin pelin upannut servut.us:iin. ;)
EDIT:

Oli vähän tönkön tuntuista tuo nallen pomppiminen. :D Tykkäsin enemmän vanhasta TPwT:n fysiikasta.

Last edited by MaGetzUb on Thu Jul 08, 2010 2:40 am, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

Noh, tuossa minun pelissäni koodi on aika yksinkertaista, nimittäin suurimmat koodit sisältyvät ainoastaan pelin pääobjektiin "controlleriin", joka hallitsee lähes kaikkea pelissä. Joskus olen vain laiska koodaamaan ja käytän D&D nappuloita xD Mutta suurin osa koodia joo.

Edit: Eikös se ensimmäisessä ollut vielä tönkömpää, kun se jäi sätkimään maahan? :D Millä lailla se oli tönkköä, jos voisi vaikka vaikuttaa
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by MaGetzUb »

Tuo fysiikkaasysteemisi tuntuu yksinkertaisesti liian kököltä/tönköltä, kuten olen jo kerran sanonut. :D Itse käytän yksinkertaista kaavaa, että saan lampaan lentoradan laskettua;

Code: Select all

Dim Sheep_X As Float, Sheep_Y As Float, Sheep_PlusX As Float, Sheep_PlusY //Lampaan siainti ja kiihtyvyydet (PlusX / PlusY)
Dim Sheep_Angle As Float //Lampaan kulma (ihan vain sen hienon pyörimis jutun takia :D) 
Dim Tykin_Kulma As Float, LähtöVoima As Float
Const Gravity As Float = 0.2 //Painovoima


.....koodia.....
//Nyt ollaan painettu välilyöntiä:
Sheep_PlusX = Cos(Tykin_Kulma) * LähtöVoima 
Sheep_PlusY = -Sin(Tykin_Kulma) * LähtöVoima 
//Kun lammas/teddy(tässätapauksessa lammas :P) on ammuttu kulmassa, lasketaan lentorataa:
Sheep_X = Sheep_X + Sheep_PlusX 
Sheep_Y = Sheep_Y + Sheep_PlusY
Sheep_Y = Sheep_Y + Gravity 
Sheep_Angle = Sheep_Angle + Sheep_PlusX 
//Kun lammas on törmännyt räjähteeseen:
Sheep_PlusX = Sheep_PlusX * 1.8
Sheep_PlusX = Sheep_PlusY * 2.4
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

Tuo nyt ei paljoa selittänyt, kun en tunne Coolbasicin koodia. Mutta ihan tiedoksesi, että Teddy Playing with Tanks 2 käyttää samaa fysiikkaa kuin ykkösessäkin paitsi että tällä kertaa se pyörii eikä lennä tikkana.
Mikä siis mättää kun molemmissa on sama :D
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by koodaaja »

Se, että systeemi on sama, ei kerro siitä että se on toimiva ;) Karhu nimittäin pomppii kuin superpallo jäätiköllä, kitka on olematon ja liike ei juuri hidastu pompusta. Itselläni karhu lensi miehekkäät 117756.77 jalkaa jääden lepäämään maahan korkeuden kuitenkin näyttäessä 694.38 jalkaa. Jokin lienee siis pielessä. Lisäksi nalle ei pienestä pompusta korkealle räjähtäessään jää pomppimaan yhtä korkealle vaan palaa yhden korkeamman loikan jälkeen suoraan edellisen korkuisiin pomppuihin, mikä tuntuu varsin kummalliselta. On muuten kummallista käyttää jalkoja ja ilmoittaa nopeus kilometreinä tunnissa, mielestäni metrit ja metriä sekunnissa olisi loogisempi vaihtoehto - tai jos jalkoja tahtoo käyttää, niin nopeus edes mailia tunnissa (mph).

Kyllä se siitä, fysiikka vaatinee vähän rukkausta mutta grafiikka on oikein jees ja idea hyvä.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

koodaaja wrote:Se, että systeemi on sama, ei kerro siitä että se on toimiva ;) Karhu nimittäin pomppii kuin superpallo jäätiköllä, kitka on olematon ja liike ei juuri hidastu pompusta. Itselläni karhu lensi miehekkäät 117756.77 jalkaa jääden lepäämään maahan korkeuden kuitenkin näyttäessä 694.38 jalkaa. Jokin lienee siis pielessä. Lisäksi nalle ei pienestä pompusta korkealle räjähtäessään jää pomppimaan yhtä korkealle vaan palaa yhden korkeamman loikan jälkeen suoraan edellisen korkuisiin pomppuihin, mikä tuntuu varsin kummalliselta. On muuten kummallista käyttää jalkoja ja ilmoittaa nopeus kilometreinä tunnissa, mielestäni metrit ja metriä sekunnissa olisi loogisempi vaihtoehto - tai jos jalkoja tahtoo käyttää, niin nopeus edes mailia tunnissa (mph).

Kyllä se siitä, fysiikka vaatinee vähän rukkausta mutta grafiikka on oikein jees ja idea hyvä.
Oukkeli doukkeli. Tuota kitkaa juuri parantelen, mutta täällä nyt on sellasta vikaa, että voi kestää hieman aikaa :D Tuo pomppu homma on kyllä aika kummallinen, yritän löytää syyn.

Edit: Ainiin, ja pomppiminen on juuri se idea, ettei se laahaa maassa. Jotenkin aika yleisempi sen pomppiminen.
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by MaGetzUb »

eNerGi wrote:Tuo nyt ei paljoa selittänyt, kun en tunne Coolbasicin koodia. Mutta ihan tiedoksesi, että Teddy Playing with Tanks 2 käyttää samaa fysiikkaa kuin ykkösessäkin paitsi että tällä kertaa se pyörii eikä lennä tikkana.
Mikä siis mättää kun molemmissa on sama :D
Itseasiassa CoolBasic koodi ei ole sen monimutkaisempaa, kuin GM:n skripti. Olen itse vääntänyt GM:lä joskus (kun olin 9v tjsp) jotain outoa. :P Kannattaisi vain sinunkin opetella kunnolla ohjelmoimaan, koska kunnon pelitalot ei käytä drag&drop ohjelmia peliensä valmistukseen. Ja ihan vain tiedoksi koodissani määritellään Dim komennolla lampaan lentorata (myös piirtokohta) Sheep_X(vaaka-akselin koordinaatti) ja Sheep_Y(pystyakselin koordinaatti). Sitten myös kummallekkin akselille määriytyvä voima Sheep_PlusX(vaaka-akselin voima), Sheep_PlusY(pystyakselin voima). Myös Gravity, eli painovoima muuttuja määritellään. Loppu koodista onkin pelkkää laskemista. :)

Edit: Enkä edes pyydä sinua tekemään, että tuolla nallella olisi hirveät räsynukke fysiikat. Vain semmoiset että niitä on mukava katsoa. Nyt ne näyttää vähän siltä, että nalle eka tippuu kovalla voimalla alas, sitten pomppaa ylös ihan kummallisesti sitten se taas tulee alas tyyliin: "nyt mähän meen alas" eli todella eriskummallisen näköisesti. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

MaGetzUb wrote:
eNerGi wrote:Tuo nyt ei paljoa selittänyt, kun en tunne Coolbasicin koodia. Mutta ihan tiedoksesi, että Teddy Playing with Tanks 2 käyttää samaa fysiikkaa kuin ykkösessäkin paitsi että tällä kertaa se pyörii eikä lennä tikkana.
Mikä siis mättää kun molemmissa on sama :D
Kannattaisi vain sinunkin opetella kunnolla ohjelmoimaan, koska kunnon pelitalot ei käytä drag&drop ohjelmia peliensä valmistukseen.
No, sitten minun ei kannata opetella kunnolla ohjelmoimaan, koska en pyri pääsemään mihinkään pelitaloon tai ylipäätänsä kiinnosta. Teen GM pelejä vain "harrastuksen" ja huvin vuoksi.

Edit: nyt muuten hiffasin mitä tarkoitit tuolla tönköllä pomppimisella. Se väkisin alas meneminen taitaa johtua painovoimasta, jonka huomasin olevan kaksi kertaa suurempi kuin ykkösosassa :D
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by esa94 »

eNerGi wrote: No, sitten minun ei kannata opetella kunnolla ohjelmoimaan, koska en pyri pääsemään mihinkään pelitaloon tai ylipäätänsä kiinnosta. Teen GM pelejä vain "harrastuksen" ja huvin vuoksi.
Ei ole hyvä tekosyy. opettelemaan siitä, hopihopi!
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by temu92 »

GM is the fucking crap dot net. Esa: haista paska.

Se on paljo parempi harrastus osata jotakin "oikeaa" ohjelmointikieltä.
Last edited by temu92 on Thu Jul 08, 2010 6:35 pm, edited 5 times in total.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by Awaclus »

Kyllä se ohjelmointi paljon hauskempaa on kun drag&droppaaminen.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by esa94 »

temu92 wrote:GM is the shit dot net.
Jos jokin on "the shit", se on jotain äärettömän mahtavaa.
Herra HoOpO
Newcomer
Posts: 36
Joined: Fri Mar 20, 2009 3:29 pm

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by Herra HoOpO »

Olen itsekin käyttänyt joskus Gamemakeria, ja siinähän on kunnollinen ohjelmointikieli GML :?
Vai olenko pahasti hakuteillä?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by Awaclus »

Herra HoOpO wrote:Olen itsekin käyttänyt joskus Gamemakeria, ja siinähän on kunnollinen ohjelmointikieli GML :?
Vai olenko pahasti hakuteillä?
Olet.

GML on skriptikieli, EI ohjelmointikieli.
User avatar
eNerGi
Member
Posts: 61
Joined: Wed Aug 05, 2009 10:48 am
Location: Lahti

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by eNerGi »

Chaosworm wrote:Kyllä se ohjelmointi paljon hauskempaa on kun drag&droppaaminen.
Kuten olen sanonut, kaikki suuremmat asiat olen tehnyt koodilla. Kaikki yksinkertaiset turhat jutut olen tehnyt D&D:llä. Harvoin niitäkään

Edit: Ja mitä hiton väliä on silläkään, tekeekö pelin Coolbasicilla vai GM:llä? Eikö ole tärkeintä, että on hauskaa (tehdä ja pelata)? Ja on myös myyntikelvollisia GM pelejä, joita on myös ostettu. :D
Väsymys on harhaa, vain Coca Cola totta.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Teddy Playing with Tanks II (Ei-CB projekti)

Post by MaGetzUb »

Hehe on se silti hienoa tehdä kaikki alusta asti itse, eikä edes D&D tyylillä. Mietis nyt saisit kunnioitusta ja kaikki huutaisvat hurraa, sinut muistettaisiin historiassa suurena miehenä, kun tekisit jonkun koukuttavan pelin, jossa on tehokaaksi optimoitu pelimoottori kyljessä. :D
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply