CoolBubble-Foorumiprojekti

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

Eli, tuli tässä mieleen pelatessa Soap Bubblea, että täällä foorumilla on aika paljon hyviä graafikoita, joten voitaisiin pistää pystyyn projekti, jossa halukkaat voivat tehdä 'huoneita', ja jos ei halukkaita koodaajia löydy, niin minä voin pistää kentät yhteen ja pelattavaan muotoon. Eli kaikki ketkä haluaa, postatkoot 2 kuvaa, joista toinen on hitmap, jossa on kahta väriä, mustaa ja magentaa(255,0,255), ja toinen on overlay, eli siinä voi olla kuinka monta väriä tahansa, mutta mustalla ne, mihin kupla voi törmätä. Kentässä täytyy myös olla sisäänkäynti, sekä uloskäynti.

E: jos joku nyt näitä kenttiä tekee, ilmoittakoot myös arvioidun vaikeusasteen

Varatut ruudut:

Code: Select all

A1: vapaa
A2: Wingman(minä)
A3: vapaa
A4: vapaa
A5: vapaa
A6: vapaa 
A7: vapaa
B1: vapaa
B2: vapaa
B3: vapaa
B4: Tuxi
B5: vapaa 
B6: vapaa
B7: Skinkken
C1: Taatero
C2: kille
C3: vapaa
C4: Chaosworm
C5: vapaa
C6: vapaa
C7: KilledWhale
kartta:
kartta
kartta
kartta.png (23.72 KiB) Viewed 11371 times
Last edited by Wingman on Wed Jul 07, 2010 10:36 am, edited 7 times in total.
- - - -
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Koodari »

Teen kaikki omat kuvani kokoon 600x450
EDIT:

Tässä ekat:

EDIT:

Wingman wrote:Eli kaikki ketkä haluaa, postatkoot 2 kuvaa, joista toinen on hitmap, jossa on kahta väriä, mustaa ja magentaa(255,0,255), ja toinen on overlay, eli siinä voi olla kuinka monta väriä tahansa, mutta mustalla ne, mihin kupla voi törmätä.
Tulis ruma ;)
Tehtäiskö ennemmin näin?[/edit]
Attachments
Vapaasti käytössä VAIN TÄSSÄ projektissa!
Vapaasti käytössä VAIN TÄSSÄ projektissa!
Overlay1.png (55.26 KiB) Viewed 11691 times
Vapaasti käytössä VAIN TÄSSÄ projektissa!
Vapaasti käytössä VAIN TÄSSÄ projektissa!
Hitmap1.png (2.81 KiB) Viewed 11691 times
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

Koodari wrote:
EDIT:

Wingman wrote:Eli kaikki ketkä haluaa, postatkoot 2 kuvaa, joista toinen on hitmap, jossa on kahta väriä, mustaa ja magentaa(255,0,255), ja toinen on overlay, eli siinä voi olla kuinka monta väriä tahansa, mutta mustalla ne, mihin kupla voi törmätä.
Tulis ruma ;)
Tehtäiskö ennemmin näin?[/edit]
ei muuten tulisi, oletko pelannut soapbubblea? no, jos et nyt jaksa, pistän tähän oman piirroksen:
OddShack, pix-arttia, kahta väriä käyttäen
OddShack, pix-arttia, kahta väriä käyttäen
Odd shack.PNG (5.1 KiB) Viewed 11676 times
ja tuon tyylistä siis olisi tarkoitus tehdä, paitsi että kenttiin alku ja loppu ja mieluiten 640x480 kuvia

E: oho, kuvassa näkyy yksi pinkki piste, eli 3 väriä :D
E2: ja tuon kuvan hitmap olisi sitten niin, että tuo vihreä/kellertävä olisi pinkkiä, muuten aivan samanlainen kuva
- - - -
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Awaclus »

SoapBubbleen tuo sopii, se ei tarkoita sitä, että se sopii myös kaikkiin muihin peleihin/että se olisi ainoa tapa joka sopii.

EDIT: Tämä ei myöskään tarkoita sitä, etteikö se voisi myös sopia tähänkin peliin.
Last edited by Awaclus on Thu Jul 01, 2010 11:28 am, edited 1 time in total.
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Koodari »

Chaosworm wrote:SoapBubbleen tuo sopii, se ei tarkoita sitä, että se sopii myös kaikkiin muihin peleihin/että se olisi ainoa tapa joka sopii.
Niinpä! Eikö olisi jännää, että jokainen tekisi oman kenttänsä, ja grafiikat saa olla millaisia haluaa, mutta hitmappien aloitus ja lopetuskohdat pitää olla samat?
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

Tehkää vain kaikki omilla tavoillanne, mutta ne kohdat mihin kupla voi osua _pitää_ olla 'kovia', ilman blurrausta... Ja pinkki/magneta on se alue, missä kupla liikkuu.

Teen tänään suunnitelman, vähän noiden pixart-projektien tyyliin, jokainek varaa ruudun, jonka alku ja loppu on määritelty, ja tekee siihen kentän. Kerron lisää myöhemmin tänään
- - - -
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by skinkken »

Noissa Soap Bubblen kentissä on suunnilleen jokaisessa liikkuvia osia, mites ne sitten tehdään?
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

skinkken wrote:Noissa Soap Bubblen kentissä on suunnilleen jokaisessa liikkuvia osia, mites ne sitten tehdään?
en tiiä, vaikka objecteilla (jokainen laittaa objectit mukaan kentille)
- - - -
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by skinkken »

No tässä olisi yksi: (napsauta kokonaiseksi)
level.png
level.png (7.21 KiB) Viewed 11560 times
Hitit ja objektit:
hit.png
hit.png (6.46 KiB) Viewed 11560 times
junttari.png
junttari.png (3.71 KiB) Viewed 11560 times
Tuohon pitäisi siis laittaa nuo junttarit noihin kahteen kohtaan, noihin tummennettuihin. Nousee hitaasti ylös ja sitten rämähtää alas. :)
EDIT:

Tuolta vasemmalta alkaa

Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

Noniin, nyt sain kartan valmiiksi, tehdään siis niin, että jokainen varaa oman ruudun (voi varata enemmänkin) ja tekee 640,480-kokoisen kentän, joka koostuu objecteista, hitmapista sekä overlaysta. Skinkken, sinun ruutusi on A5 (kentän kulkusuunta kääntyy, haittaako??). Kirjain on vaikeusasteen merkki (A=helppo, C=vaikea), ja numero on vain kentän numero. Eli ei kun vaan varailemaan ja tekemään kenttiä ;)
Attachments
kartta
kartta
kartta.png (23.72 KiB) Viewed 11516 times
Last edited by Wingman on Thu Jul 01, 2010 11:19 pm, edited 1 time in total.
- - - -
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by skinkken »

Joo, en aluksi tiennyt että teet tuollaisen kartan, ja tein vain jonkunlaisen. Laita tuohon B7 ruutuun jotta kulkusuunta on oikea, laita ne junttarit jylläämään sitten sopivaa vauhtia kun kerran tuolla pelin loppupuolella on :) . Voin varmaan tehä jonkun toisenkin lisäksi.

Olisi hyvä jos lisäisit johonkin sääntoihin että kentän taustan väri pitäisi vaihtua edes melkein tasaisesti.(siis eli ettei heti vaikka tummansinisen viereen laita jotain kirkkaan punaista)

Ja sitten keksin vielä(ideaa pukkaa) että noihin ratoihin voisi kirjoittaa, kenen tekemä on, siis jokainen saa ite signeerata oman levelinsä siihen levelkuvaan.(jos käy niin muokkaan tuon oman itse)


Kuulostaa ihan hauskalta projektilta. :P Off-topic, kaikki aina muuten kirjoittavat sanan kuulostaa "kuullostaa"
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

Totta kai saa signeerata omansa, minne vain, kunhan seiniä ei blurrata, ja ne ovat tummemmat kuin tausta. Kartan laitan takaisin huomenna. Ja muutenkin, voitte tehdä mitä mieleen tulee, kunhan seinät ovat 'kovat'

E. Kentän värin tulisi olla lähellä vierustovereita, voit tehdä vaikka gradientin, jos haluat
- - - -
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by skinkken »

Mikä muuten on kuplan koko pikseleinä?
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

skinkken wrote:Mikä muuten on kuplan koko pikseleinä?
hmm... varmaan halkasija on 10-20, mutta vaan keskipiste osuu seinään (mun pelimoottorilla)
teen tässä tän päivän aikana testiexen, jolla voi testata omia kenttiä, tai ainakin reittiä (objecteja on hankala saada toimimaan niin, että löytäisi ne automaagisesti...)
- - - -
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Substance »

Loistava peli-idea, vieläpä cb:llä helposti toteutettava!
Wingman wrote:vaikka objecteilla
Ehdottaisin kuitenkin, että kaikki törmäys tarkistetaan kuvista(luulisin, että tarkoitit cb:n objektiengieä), bugailun takia. Pyörivät esteet tarvitsee vain pyörittää taulukkoon valmiiksi. Skriptiengine kannattaisi sitten värkkäillä tällaista estesysteemiä varten, ellei halua caccakoodia. Varmaan tiedätkin nämä asiat jo.
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Koodiapina »

Vaikuttaa erittäin kiinnostavalta projektilta. Saatan laittaa oman korteni kekoon jos keksin hyvän idean.

Peli on sen verran yksinkertainen toteuttaa, että sen voisi uskoa jopa valmistuvan joskus. Valmistuminen kun on perinteisesti ollut aika suuri haaste CB-projekteille.
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Taatero »

Voisin napsaista tuon C1-ruudun.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

otin itselleni ruudun A2. Se kuka ottaa ruudun A1, voisi laittaa pienen 'tutoriaalin' sinne, kirjoittaa seiniin tai muualle että ohjaus tapahtuu nuolinäppäimistä.
- - - -
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Awaclus »

C4 ei vissiin tainnut olla varattu vielä?

Mie otan sen.
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: CoolBubble-Foorumiprojekti

Post by Wingman »

noniin, nyt on sitten tehty ensimmäistä koodia, tein tuon skinkkenin kentän, ja se toimii hyvin (paitsi että kun pääsee läpi, se sanoo että olisit kuollut...). No, voitte testata omia kenttiänne, ilman objecteja tosin (ellette jaksa koodata lisää...)
Kertokaa myös, mitä pidätte 'fysiikoista', niitä kun voi muokata aika lailla :)

no, tässä tämä:

Code: Select all

Screen 640,480

D7_hit=loadimage("hit.png")
D7_lvl=loadimage("level.png")
D7_obj1=loadimage("junttari.png")
maskimage D7_obj1, 255,0,255
'maskimage D7_hit, 255,0,255
obj1y=3
obj2y=-160
obj1m=1
obj2m=1
x#=40
y#=320
startx=x
starty=y
xplus#=0
yplus#=0
repeat 
	if obj1m=1 then gosub nosta
	if obj1m=0 then gosub tiputa	
	if obj2m=1 then gosub nosta2
	if obj2m=0 then gosub tiputa2
	drawimage D7_hit,0,0
	drawimage D7_obj1,112,obj1y
	drawimage D7_obj1,237,obj2y
	pix=Getpixel(x,y)
	text 0,0,""+pix
	if pix<>-65281  then 
		drawimage D7_lvl,0,0
		print "kuolit"
		wait 1000
		x=startx
		y=starty
		xplus#=0
		yplus#=0
	endif 
	drawimage D7_lvl,0,0
	drawimage D7_obj1,112,obj1y
	drawimage D7_obj1,237,obj2y
	circle x-5,y-5,10,0 
	yplus-0.02
	y-yplus
	x-xplus
	xplus=curvevalue(0,xplus,20.0)
	if upkey() or keydown(17) then yplus+0.2
	if downkey() or keydown(31) then yplus-0.2
	if leftkey() or keydown(30) then xplus+0.2
	if rightkey() or keydown(32) then xplus-0.2
	
	drawscreen 
forever 

nosta:
	if obj1y>-319 then 
		obj1y-4
	else
		obj1m=0
	endif
return 

tiputa:
	if obj1y<4 then 
		obj1y+20
	else 
		obj1m=1
	endif 
return

nosta2:
	if obj2y>-319 then 
		obj2y-4
	else
		obj2m=0
	endif
return 
tiputa2:
	if obj2y<4 then 
		obj2y+20
	else 
		obj2m=1
	endif 
return
- - - -
Post Reply