Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Väittelytopic

Post by esa94 »

phons wrote:Jumalat ja Kristukset yms. ovat minusta täyttä bull****iä
Viittauksia Raamatun Jeesukseen on löydetty roomalaisten historiankirjoituksista. :)
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Väittelytopic

Post by KankiKalle »

Ruuttu wrote: Mitä iloa uskosta on, jos tietää sen olevan potaskaa?
Tässähän se pointti onkin, uskossa ei käsittääkseni ole kysymys tietämisestä ja/tai totuudesta, vaan uskomisesta. Niihin asioihin pitää vain uskoa, mutta miksi, siinä on se kysymys. Itse luulisin asian olevan niin, että usko on eräänlainen henkinen voimavara johon voi luottaa ja joka voi vahvistaa omia kykyjä. Välttämättä ei ole pakko uskoa raamatun kertomuksia tai pyllistää Mekkaa päin viidesti päivässä, vaan usko voi olla eräänlaisena taustajoukkona omissa pyrkimyksissä, jolloin se voi vahvistaa omaa uskoa siihen mitä teet.
Itse pidän hulluutena muslimeiden ym. papatusta muhammeteista ja allahista. Heillä usko on mielestäni mennyt elämää rajoittavaksi tekijäksi, jonka puolesta voi taistella aivankuin jonkun ihmisen tai maan puolesta.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Väittelytopic

Post by MaGetzUb »

esa94 wrote:
phons wrote:Jumalat ja Kristukset yms. ovat minusta täyttä bull****iä
Viittauksia Raamatun Jeesukseen on löydetty roomalaisten historiankirjoituksista. :)
Jooh, ja Jeesuksen vertakin on löydetty. Niin ja Liiton arkkukin, ja mahdollinen Nooan Arkin uppoamispaikka.
Nojoo mitä minä tässä selittelemään. :D Katsokaa jos haluatte.
Last edited by MaGetzUb on Fri Jun 18, 2010 11:40 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Väittelytopic

Post by KilledWhale »

esa94 wrote: Viittauksia Raamatun Jeesukseen on löydetty roomalaisten historiankirjoituksista. :)
Jotka eivät estä sitä että jumalat jeesukset yms. olisivat hevonpaskaa.

Uskonnosta väittely on parasta silloin kun uskova on täysipäinen jeesus-hihhuli, joka oikeasti luulee olevansa oikeassa. Muuten väittelystä on vaikea saada mitään irti. Samoja pointteja joutuu kuitenkin käyttämään useaan kertaan ja pitemmän päälle väittely alkaa maistua puulta.

Filosofian kokeessa piti pohtia, että onko olemassa sattumaa ja sen olemassaolemattomuutta tukisi ainakin se, etteivät tietokoneet osaa sitä :)
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Väittelytopic

Post by Ruuttu »

MaGetzUb wrote:Mutta mielestäni kaikki on valmiiksi suunniteltua, etukäteen siis. Nimittäin minä ainakin näen enneunia, ja tulee déjà vu tunnteiloja.
Minä en kiistä mitään uskonnossa, koska ihmisten on turha puhua kun ei tiedä. Vaikka kyllähän kaikki kovaa väittää, koska tiede miehet sanoo ettei ole jumalia, se on taas ihmispalvontaa se.
No jaa, enneunet ja déjà vu yms. ovat sekoitus illuusiota, sattumaa ja itsensä toteuttavia ennustuksia. Kyllähän kaikkea jännää aina sattumalta sillon tällön tapahtuu.

Voitko vähän valaista tuota ihmispalvonta -kommenttiasi? Kuulostaa vähän siltä että väkisin on pakko jotain palvoa palvomisen ilosta. Jos joku näkee asian niin ettei jumalaa ole olemassa, ei hänen ole pakko täyttää mitään jumala-aukkoa sitten ihmispalvonnalla. Jotku meistä ihan vaan... elää.
Last edited by Ruuttu on Fri Jun 18, 2010 11:45 pm, edited 2 times in total.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Väittelytopic

Post by temu92 »

KankiKalle wrote:Itse pidän hulluutena muslimeiden ym. papatusta muhammeteista ja allahista. Heillä usko on mielestäni mennyt elämää rajoittavaksi tekijäksi, jonka puolesta voi taistella aivankuin jonkun ihmisen tai maan puolesta.
Tähän /agree. Mitä _niiin_ hienoa on Muhammedissa joka oli basically normaali heppu joka vaan keksi uuden uskonnon.

Uskontokeskusteluun omana kannanottonani, että melkein pää räjähtää kun käytetään tämmöistä kieltä. Itse tullut käytyä kasteella (tosin en ole kovin aktiivinen kirkon jäsen mutta anyways) joten eiköhän tämä riitä osaltani.

P.S. Nyt Ruuttu vihaa mua :/
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Väittelytopic

Post by DJ-Filbe »

esa94 wrote:
phons wrote:Jumalat ja Kristukset yms. ovat minusta täyttä bull****iä
Viittauksia Raamatun Jeesukseen on löydetty roomalaisten historiankirjoituksista. :)
Jeesus -niminen henkilö on ollut olemassa, sen kirjat todistavat. Mutta juottiko hän esimerkiksi opetuslapsensa humalaan saadakseen heidät uskomaan, että oli muuttanut veden viiniksi? Sopisi erinomaisesti kuvaan :D ja muitakin vastaavia esimerkkejä löytyy vaikka millä mitalla. Jeesus siis oli, mutta ihmeisiin, jotka ylittävät fysiikan lait, kuten veden päällä kävely yms, en usko todisteiden puutteessa. ovat minusta täyttä bull****iä phonssia lainatakseni.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Väittelytopic

Post by MaGetzUb »

Ruuttu wrote:
MaGetzUb wrote:Mutta mielestäni kaikki on valmiiksi suunniteltua, etukäteen siis. Nimittäin minä ainakin näen enneunia, ja tulee déjà vu tunnteiloja.
Minä en kiistä mitään uskonnossa, koska ihmisten on turha puhua kun ei tiedä. Vaikka kyllähän kaikki kovaa väittää, koska tiede miehet sanoo ettei ole jumalia, se on taas ihmispalvontaa se.
No jaa, enneunet ja déjà vu yms. ovat sekoitus illuusiota, sattumaa ja itsensä toteuttavia ennustuksia. Kyllähän kaikkea jännää aina sattumalta sillon tällön tapahtuu.

Voitko vähän valaista tuota ihmispalvonta -kommenttiasi? Kuulostaa vähän siltä että väkisin on pakko jotain palvoa palvomisen ilosta. Entäs ne tyypit jotka ei palvo, mutta ihan vaan... elää?
Jos uskoo tiedemiehiin/mitä lehtiin on kirjoitettu luulisi sen olevan ihmispalvontaa?
Sitäpaitsi minunmaailmassa mikään ei ole sattumaa, koska puolet näen unessa etukäteen. :D
DJ-Nerd wrote:Jeesus -niminen henkilö on ollut olemassa, sen kirjat todistavat. Mutta juottiko hän esimerkiksi opetuslapsensa humalaan saadakseen heidät uskomaan, että oli muuttanut veden viiniksi? Sopisi erinomaisesti kuvaan ja muitakin vastaavia esimerkkejä löytyy vaikka millä mitalla. Jeesus siis oli, mutta ihmeisiin, jotka ylittävät fysiikan lait, kuten veden päällä kävely yms, en usko todisteiden puutteessa. ovat minusta täyttä bull****iä phonssia lainatakseni.
Hehe joo, kuinkahanmonta Jeesustaki on teljetty tänäpäivänä mielisairaalaan? Ghahhaha :D Olisi hauska tietää.
Last edited by MaGetzUb on Fri Jun 18, 2010 11:47 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Väittelytopic

Post by DJ-Filbe »

MaGetzUb wrote:
Ruuttu wrote:
MaGetzUb wrote:Mutta mielestäni kaikki on valmiiksi suunniteltua, etukäteen siis. Nimittäin minä ainakin näen enneunia, ja tulee déjà vu tunnteiloja.
Minä en kiistä mitään uskonnossa, koska ihmisten on turha puhua kun ei tiedä. Vaikka kyllähän kaikki kovaa väittää, koska tiede miehet sanoo ettei ole jumalia, se on taas ihmispalvontaa se.
No jaa, enneunet ja déjà vu yms. ovat sekoitus illuusiota, sattumaa ja itsensä toteuttavia ennustuksia. Kyllähän kaikkea jännää aina sattumalta sillon tällön tapahtuu.

Voitko vähän valaista tuota ihmispalvonta -kommenttiasi? Kuulostaa vähän siltä että väkisin on pakko jotain palvoa palvomisen ilosta. Entäs ne tyypit jotka ei palvo, mutta ihan vaan... elää?
Jos uskoo tiedemiehiin/mitä lehtiin on kirjoitettu luulisi sen olevan ihmispalvontaa?
Sitäpaitsi minunmaailmassa mikään ei ole sattumaa, koska puolet näen unessa etukäteen. :D
Edelliseen väittelyn aiheeseen pohjautuen uskallan väittää, että unesi johtuvat hyvin monen ympäristömuuttujan alitajuisesta tiedostamisesta
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Väittelytopic

Post by Jani »

MaGetzUb wrote:Sitäpaitsi minunmaailmassa mikään ei ole sattumaa, koska puolet näen unessa etukäteen. :D
Nyt liityn keskusteluun. Unen näkeminen on yksi osia unesta. Se on alitajunnan piirros siitä mitä muistiisi on tallentunut. Joskus 6-osio (oma nimi yhdistykselle) sekoittaa muistiasi ja luo päätelmien mukaisen kuvan tulevaisuudesta. Tämä voi olla harhaanjohtavaa, mutta myös totta. Nyt otan mukaan vielä aikateorian johon uskon: aika on ulottuvuus joka on määrittänyt tulevaisuuden. Tällä voidaan määrittää, että alitajunta voisi liikkua 4. ulottuvuudessa, jolloin enneunet ovat todellisia. Jatkakaa.
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Väittelytopic

Post by Ruuttu »

temu92 wrote:P.S. Nyt Ruuttu vihaa mua :/
Hehe, jaa mistä hyvästä? Tai pahasta siis. Ethän sinä muuta kuin annoit ymmärtää ettet ole tykännyt keskustelusta tähän asti etkä halua ottaa siihen osaa - fine by me. Minusta saattaa saada helposti hyvin negatiivisen kuvan sillä tykkään puhua asioista niinkuin ne ovat, ja toki, asiat eivät aina ole niinkuin haluaisin niiden olevan. Olen kuitenkin hyvin suvaistevainen pitkälti kaiken suhteen, enkä edes leikisti vihaa ketään vain koska hän ei ole samaa mieltä kuin minä. Rationaalinen ajattelu ei salli sellaista, se olisi nuijaa. Sitäpaitsi vaikka olisin oikeastikin vihamielinen uskontoa kohtaan, se ei tarkoita että vihaisin jokaista uskovaista - maailma ei ole niin mustavalkoinen. Jokaisesta löytyy ominaisuuksia joista en pidä, toki, niin löytyy minustakin ja runsaasti - se pitää vaan hyväksyä. Erittäin läheinen ystäväni sattuu olemaan uskovainen, jos se lohduttaa.
MaGetzUb wrote:Jos uskoo tiedemiehiin/mitä lehtiin on kirjoitettu luulisi sen olevan ihmispalvontaa?
Nope. Mä uskon myös äitiäni kun se kehottaa pysymään erossa tupakanpoltosta, mutta en kyllä ole pystyttänyt alttaria uhratakseni lampaita äitini hyväksi. Maailma on siitä pelottava paikka, että ajattelevana olentona voit tehdä ihan mitä itseäsi huvittaa - ja pahassa tapauksessa tehdä jotain todella väärää. Silti ei kannata elää vain muiden neuvojen varassa vaan kannattaa pyrkiä vapaaseen ajatteluun. Ajattele ihan itse kaikkia sairaalassa makaavia joiden syöpä etenee tasaisesti kuin höyryveturi huolimatta siitä, rukoilevatko he vaiko eivät. Tiedemiehiä ei tarvita selittämään asioita, jotka voi ihan itse todeta.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Väittelytopic

Post by DJ-Filbe »

Jani wrote:
MaGetzUb wrote:Sitäpaitsi minunmaailmassa mikään ei ole sattumaa, koska puolet näen unessa etukäteen. :D
Nyt liityn keskusteluun. Unen näkeminen on yksi osia unesta. Se on alitajunnan piirros siitä mitä muistiisi on tallentunut. Joskus 6-osio (oma nimi yhdistykselle) sekoittaa muistiasi ja luo päätelmien mukaisen kuvan tulevaisuudesta. Tämä voi olla harhaanjohtavaa, mutta myös totta. Nyt otan mukaan vielä aikateorian johon uskon: aika on ulottuvuus joka on määrittänyt tulevaisuuden. Tällä voidaan määrittää, että alitajunta voisi liikkua 4. ulottuvuudessa, jolloin enneunet ovat todellisia. Jatkakaa.
Totta. Vähän sama kun katsoisi 3d-elokuvaa (2-ulotteinen kuva erikoislaseilla katsottuna, uusi ulottuvuus paljastuu).
Jokainen on varmaan joskus nähnyt enneunen, niin minäkin. Viimeisin uni liittyi assyihin. Tuntui hyvinkin todelliselta. Se miten alitajuntani koosti unen, voisi selittää näin: tiedän jotain assyille osallistuvista cb-foorumilaisista. Alitajunta muokkaa kokonaisuuden sopivaksi niin että osaan ennustaa miten paljon ja ketkä ihmiset tulevat vittuilemaan minulle assyilla :lol: (ei pahantahtoista vittuilua). Alitajuntani koostaa myös kuvan tapahtumien kulusta mm. youtubevideoiden perusteella, mitä olen assyista katsellut, sekä muusta saamastani informaatiosta. Ei assyt niin mene, kuin ne näin unessa, mutta jos tietyt ihmiset olisivat sellaisia miksi ne olin kuvitellut, uneni toistuisi irl.
Eli enneunennäkijät kokevat unensa hereillä parhaiten silloin, jos uni liittyy tuttuihin ihmisiin tai ajankohtaisiin tapahtumiin. Enneuni on hyvin mahdollinen unen muoto sosiaalisella ihmisellä.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Väittelytopic

Post by Ruuttu »

Enneunissa ilmenee sama ilmiö kuin lähes missä tahansa muualla. "Aina se jono missä mä oon liikkuu hitaimmin". "Miks aina mä?". Aivot on aivan älyttömän epätarkat eikä niihin tosissaan voi luottaa kun jossain takaraivon tienoilla kaikuu että "MÄ OON NÄHNY TÄN ENNEN!!! IHAN TOSI!!!". Aivot voivat väittää nähneensä mitä tahansa ennen jos tapahtumasta löytyy edes muutamia yhtäläisyyksiä aiempiin kokemuksiin.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Väittelytopic

Post by DJ-Filbe »

Ruuttu wrote:Enneunissa ilmenee sama ilmiö kuin lähes missä tahansa muualla. "Aina se jono missä mä oon liikkuu hitaimmin". "Miks aina mä?". Aivot on aivan saatanan epäluotettavat, eikä niihin tosissaan voi luottaa kun jossain takaraivon tienoilla kaikuu että "MÄ OON NÄHNY TÄN ENNEN!!! IHAN TOSI!!!"
Joo, tuttu tunne. Muistetaanhan että ihmisen ei tarvitse NÄHDÄ unta. Se voi myös tallentua muistiin odottamaan käyttöä. Aivot prosessoivat myös nykyisyyttä niin, että pohtivat, olisivatko voineet ennustaa tapahtuman ja "oon nähny tän ennen" -tilanne tuntuu todelliselta, vaikka se ei sitä ole.
EDIT:

Entä jos olemme parhaillaan toteuttamassa kukin omaa enneuntamme?

Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Väittelytopic

Post by Koodiapina »

Jani wrote:Nyt otan mukaan vielä aikateorian johon uskon: aika on ulottuvuus joka on määrittänyt tulevaisuuden. Tällä voidaan määrittää, että alitajunta voisi liikkua 4. ulottuvuudessa, jolloin enneunet ovat todellisia. Jatkakaa.
Minullakin on teoria (enne)uniin.

Entä jos maailma koostuukin ulkoa tulevista signaaleista, jotka ihminen sitten muodostaa aistittavaksi maailmaksi? Nukkuessa vastaanotetaan nopeampia signaaleja, joita on vaikeampi analysoida niiden vauhdin takia. Tämän takia ne näkyvät unena, eli epäloogisena ja -määräisenä kopiona "oikeasta" maailmasta. Koska nämä signaalit ovat nopeampia, ne voivat tulla myös pidemmän matkan päästä ja näyttää meille asioita, jotka hitaampia signaaleita analysoimalla voimme nähdä vasta tulevaisuudessa, tosin silloin selkeästi eli "oikeana" maailmana.

Ihminen ei koskaan analysoi jo-koettuja signaaleja, joten kopiosignaalit ohitetaan pyrkimyksenä uuteen/alati vaihtuvaan maailmaan. Nopeista signaaleista saatu tieto vastaanotetaan kuitenkin ripotellen ja osittain virheellisesti, joten se on loppujen lopuksi aina erilaista kuin muiden samaa tietoa kuljettavien signaalien. Tästä johtuu, että saman unen voi nähdä useasti, menneistä tapahtumista voi nähdä unta ja enneunet voivat toteutua.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Väittelytopic

Post by Jonez »

MaGetzUb wrote:Jos uskoo tiedemiehiin/mitä lehtiin on kirjoitettu luulisi sen olevan ihmispalvontaa?
Hieman eri asia. Tieteessä on kysymys empiirisistä todisteista joita suurin osa asiantuntijoista kannattaa, koska ne mahtuvat tähän mennessä rakennettuun maailmankuvaan. Tämän voi kumota vain jättimäinen salaliitto, mutta se menee jo naurettavuuksiin. Tätä ei voi mitenkään verrata ihmisenpalvontaan...
MaGetzUb wrote:Sitäpaitsi minunmaailmassa mikään ei ole sattumaa, koska puolet näen unessa etukäteen. :D
En kiellä mahdollisuutta että näet enneunia, mutta en usko kyseessä olevan yliluonnollinen tapahtuma. Myös enneunet, jos niitä on, toimivat fysiikan lakien mukaan.

Enneunista en tiedä, mutta evoluution kannalta katsoen alitajuinen telepatia tai kollektiivinen tietoisuus voisi hyvinkin olla mahdollista. Tämäkin menee sinne yliluonnollisen kannalle, mutta jos katsoo nykyajan tieteellisiä saavutuksia, huomaa että kännykästä on enää "pieni" harppaus suoraan informaation vaihtoon aivojen sähköimpulssien avulla (tietenkin tekniset härpäkkeet siinä välissä). Eli telepatiaan. En pitäisi mitenkään mahdottomana että kyseinen teknologia toimisi myös biologian keinoin. Verratkaapa vaikka silmää ja kameraa. Se on sitten eri juttu, kuinka todennäköisesti tällainen systeemi evolvoituisi. Selviytymisen kannalta silmä on aika todennäköinen laite (ainakin tilastollisesti :)).
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
User avatar
Koodari
Active Member
Posts: 201
Joined: Wed Nov 18, 2009 9:01 pm
Contact:

Re: Väittelytopic

Post by Koodari »

KilledWhale wrote:Uskonto on kyllä yksi parhaista väittelynaiheista.
Eli joo, itse en usko minkään sortin korkeampiin voimiin vaan olen täysipäinen ateisti ( joka kuuluu toistaiseksi kirkkoon vasten omaa tahtoaan ) joka tykkää ajatella järjellä ja jättää uskonnon hörhöille. Vapaa-ajattelijoihin saattaisin joskus liittyä jos ja kun jaksan / saan aikaiseksi.
Ihan ku mun tekstiä :D



Oma teoriani perustuu huumeisiin. Alkoholi ei vaikuta aivoihin yhtä voimakkaasti, kuin huumausaineet. Esimerkiksi kun he lähtivät autiomaahan, niin taivaalta alkoi sataa mannaa, jumala puhui heille jne... En tunne yhtäkään, jolla olisi tällaisia sivuvaikutuksia alkoholista, mutta huumeista menee pää sekaisin. Ennen huumaisaineita käyttivät profeetat ja muut arvokkaat henkilöt apunaan, jotta voivat nähdä näkyjä ja puhua jumalille, joten uskon vakaasti, että raamatun kirjoittajat olivat ennen matkaa/matkalla/jossain vaiheessa ottaneet huumetta, ja nähneet näkyjä.

Olen 110% ateisti, mutta uskokaa mihin uskotte... ihan sama se minulle on, sillä todistan omaa kantaani asiaan ja te omaanne! :roll:
Alussa oli asiakas, projekti ja Koodari...

Code: Select all

[23:36:33] <Minixmix> jos nyt viel yhen lastin heittäis
[23:36:48] <Minixmix> Sit loput vois hoitaa kännyllä :/
[00:14:49] <Minixmix> mutta nyt tyhjennykselle ->
[/size]
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Väittelytopic

Post by Koodiapina »

Koodari wrote:En tunne yhtäkään, jolla olisi tällaisia sivuvaikutuksia alkoholista,
Oletko kuullut delirium tremensiksestä? Taitaa kulkea kansankielessä nimellä "juoppohulluus".
Koodari wrote:raamatun kirjoittajat olivat ennen matkaa/matkalla/jossain vaiheessa ottaneet huumetta, ja nähneet näkyjä.
Eivät ne matkalla olleet sitä Raamattua kirjoittaneet.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Väittelytopic

Post by DJ-Filbe »

No jokatapauksessa aineita ovat vetäneet hulluna. Kirjoittivat sitten maailman myydyimmän satukirjan. Nostan heille hattua!
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Väittelytopic

Post by Ruuttu »

Niin no, jos nyt miettii niin ei raamattuun välttämättä liity päihteitä tai huumeita, mutta sen sijaan vanha ns. "rikkinäinen puhelin" -ilmiö. Mieti kaikkia niitä kertoja, kun olet kuullut laulun sanat tai kuulutuksen väärin, tai joku ei ole lainkaan ymmärtänyt, mitä olet yrittänyt sanoa. Jeesus -tarinat ovat kiertäneet vaikka kuinka kauan ennen kuin ne on kirjattu ylös - on hyvin epätodennäköistä että stoori olisi säilynyt muuttumattomana. Herätti Lasaruksen kuolleista? Todellisuudessa mies oli vain sammuneena ryypättyään neljä päivää putkeen!
Post Reply