Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by DJ-Filbe »

esa94 wrote:
DJ-Filbe wrote:Erottakaa älykäs ja viisas toisistaan. Viisas on se joka ei puutu näin turhiin asioihin. Minä olen idiootti, koska tällä viestillä haluan vain kasvattaa postcounteriani.
> Vastaa ilmiselvään trolliin
> Filbe
Ilmeenne kun en ylläty?
Enkö muka maininnut postcountteria ;)
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Pettis »

Onpas filosofiset keskustelut. Jotain rajaa tähänkin turhakeketjuun on saatava... DJ-Filben postailut menee syyniin ja offtopicci loppuu tähän.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by -Z- »

esa94 wrote:
DJ-Filbe wrote:Erottakaa älykäs ja viisas toisistaan. Viisas on se joka ei puutu näin turhiin asioihin. Minä olen idiootti, koska tällä viestillä haluan vain kasvattaa postcounteriani.
> Vastaa ilmiselvään trolliin
> Filbe
Ilmeenne kun en ylläty?
Mitä jos pitäisit tuon paskan siellä laudalla?
Antaa ymmärtää, ettei itse vastannut
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by esa94 »

-Z- wrote:
esa94 wrote:
DJ-Filbe wrote:Erottakaa älykäs ja viisas toisistaan. Viisas on se joka ei puutu näin turhiin asioihin. Minä olen idiootti, koska tällä viestillä haluan vain kasvattaa postcounteriani.
> Vastaa ilmiselvään trolliin
> Filbe
Ilmeenne kun en ylläty?
Mitä jos pitäisit tuon paskan siellä laudalla?
Antaa ymmärtää, ettei itse vastannut
En käy laudoilla
Paitsi lurkkaan joskus /c/
En minä siitä mitään implikoinut, probleemi konstaapeli?
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Olwi »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061 ... 3_uu.shtml
"-Kiitän muita puolueita suvaitsevaisuudesta"

Ollaanko me oikeasti 2000-luvulla? Toiset jääneet ilmeisesti pari vuosisataa jälkeen. Sekä naurattaa, vituttaa että vituttaa se, että pää repeää kun ei tiedä mitä mieltä olisi.

Sori, oli pakko avautua jonnekin. Tähän topikkiin siksi, että mikäli joku tahtoo väittää vastaan kyseisestä asiasta tai yleisesti homoista, päihteistä tai mistä vaan vapaudenrajoituksesta, väittelisin mielelläni.
Huuda mun ip:tä!
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by esa94 »

>Ei anneta oikeuksia
>KIITOS SUVAITSEVAISUUDESTA LOL
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by MaGetzUb »

Toisaalta on ihan hyvä että lapsella on kummatkin Äidin sekä Isän mallit. Jos ei ole kumpaakin osapuolta lapsen elämässä lapsesta tulee yleensä epätasapainoinen. Tämä on vain minun mielipide, ettei tarvi tulla itkemään ja rageemaan näkemykselleni. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by valscion »

MaGetzUb wrote:Toisaalta on ihan hyvä että lapsella on kummatkin Äidin sekä Isän mallit. Jos ei ole kumpaakin osapuolta lapsen elämässä lapsesta tulee yleensä epätasapainoinen. Tämä on vain minun mielipide, ettei tarvi tulla itkemään ja rageemaan näkemykselleni. :)
No lähinnä jos sinä sanot että se on mielipide mutta käytät kuitenkin ilmausta "lapsesta tulee yleensä epätasapainoinen" ilman sen suurempia faktatietoja, niin aika heikoilla jäillä sanoisin sinun menevän. Oikea tapahan tuohon olisi sanoa "...jolloin mielestäni lapsesta tulee hyvin mahdollisesti epätasapainoinen". Mutta siis todellakin, oletteko kuulleet näistä tapauksista että lapsista, joilla ei olisi ollut molempien sukupuolien mallia, että he olisivat epätasapainoisia? Mitenkäs yksinhuoltajat sitten?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Awaclus »

Toisten oikeuksia on aina helppo mennä rajoittelemaan. MaGetzUb: Jos sinulla olisi mistä tahansa syystä äärimmäisen vaikeaa saada omia lapsia, olisiko kivaa, jos et saisi adoptoidakaan ketään?

Ja mitäs, jos samalla poistetaan myöskin sosiaaliturvatuki kaikilta ihmisiltä, jotka eivät muuten saisi rahaa ollenkaan, tai vaikkapa kielletään terveydenhuoltopalvelut kaikilta ihmisiltä, jotka eivät itse osaa määrätä itselleen oikeanlaisia reseptejä.

Sen lisäksi lapsesta tulee aika paljon epätasapainoisempi, jos esimerkiksi lapsen äiti käyttää alkoholia raskauden aikana, kuin jos lasta kasvattaa kaksi saman sukupuolen edustajaa.
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by DJ-Filbe »

Veikkaisin, että jos tilastollisesti väitettäisiin, että samaa sukupuolta olevien adoptoidut lapset olisivat epätasapainoisempia kuin lapset keskimäärin, se ei johtuisi välttämättä juuri homoista tai homoseksuaalisuudesta, vaan siitä, että lapsi kokee, ettei hänellä "ole" vanhempia tai jompaa kumpaa. Esimerkiksi isä saattaa olla monelle pojalle hyvin tärkeä, koska voi löytyä samoja kiinnostuksen kohteita ja harrastuksia.
Tiedän tämän varsin hyvin, koska minut on kasvatanut biologinen äiti + ei-biologinen faija, ja minulla ei ole koskaan ollut tähän "isään" sellaista isä-poika -suhdetta, jollainen on veljelläni (tämän biologinen poika).

Kuitenkin: epätasapainoisuus johtuu mielestäni vuorovaikutuksen puutteesta, eikä siitä, ovatko vanhemmat biologiset vai eivät, ovatko homoseksuaaleja tai eivät jne.
EDIT:

Korjattu tekstin porsaanreikiä, joista joku neropatti keksisi tulla valittamaan

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by esa94 »

Miksi homoseksuaalisten kasvattama lapsi kokisi, että häneltä puuttuu jotain? Jos suhde ei hajoa, samat vanhemmat pysyvät hänellä koko lapsuuden ja henkilökohtaisesti tuen teoriaa (hetkinen, greppaan kuollutta puuta) jonka mukaan lapsille syntyy jo ensimmäisten kuukausien ja viikkojen aikana vahva kiintymyssuhde hoitajiinsa – henkilöihin, jotka ovat jatkuvasti ympärillä. Olettaen siis että lapsi saa riittävää huolenpitoa.

Käypä PS2 näin joutessasi, palataan sitten asiaan kun molemmat ymmärretään toisiamme.
EDIT:

En nyt implikoi vaikutuksen olevan ainoastaan homoseksuaaleihin, kyseessä oli hyvä esimerkki. Tai hyvähkö. Vuorovaikutuksen puute voi vaikuttaa negatiivisesti lasten kehitykseen – ja toisaalta taas en jaa montaakaan harrastusta tai suurempaa mielipidettä oman isäni kanssa vaikka suhteemme onkin vallan mainio. En minä vaan ole koskaan sen enemmälti kalassa käynyt.

/NOOR

MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by MaGetzUb »

Mikä ihme siinä on että teille pitää sanoa asiat aina niin mahdollisimman selvästi, kun sanoin "Jos ei ole kumpaakin osapuolta lapsen elämässä lapsesta tulee yleensä epätasapainoinen." niin en minä tarkoittanut että kaikista tulee. Järjen käyttö sallittua. Mutta pääosin kaikki lapset joilla on rikkonainen perhe ollut kotikylälläni ovat epätasapainoisia tai narsisteja.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Latexi95 »

Toisaalta on jopa mahdollista, että homo pariskunnan lapsesta huolehdittaisiin paremmin. Sillä homoille ei vahingossa lapsia tule. Sen verran papereita ym. tulee tehtyä ennen kuin lapsen voi adoptoida, että täytyy nähdä todella paljon vaivaa, että sen lapsen saa. Kun nyt yleensäkkin kaikesta pidetään parempaa huolta, mitä enemmän sen eteen on nähty vaivaan, niin eikö tämä johda siihen että homot pitäisivät "lapsistaan" parempaa huolta kuin keskiverto periskunta?
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Awaclus »

MaGetzUb wrote:Mutta pääosin kaikki lapset joilla on rikkonainen perhe ollut kotikylälläni ovat epätasapainoisia tai narsisteja.
Homoseksuaalit vanhemmat = rikkonainen perhe.

What is this i don't even
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by MaGetzUb »

Chaosworm wrote:
MaGetzUb wrote:Mutta pääosin kaikki lapset joilla on rikkonainen perhe ollut kotikylälläni ovat epätasapainoisia tai narsisteja.
Homoseksuaalit vanhemmat = rikkonainen perhe.

What is this i don't even
Hmm, rikkonaisella tarkoitin sitä että asuvat joko äiti/isäpuolen kanssa. Ei ole yhdessä ollut vanhempia kun ovat olleet pieniä.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Ruuttu »

Kuvitelkaa:
Noin 13 -vuotias poika on jäänyt orvoksi, ja viettänyt useita vuosia lastenkodissa.

- "Peter, sinulle löytyi adoptiovanhemmat. Nuori pari pääkaupunkiseudulta.
Kyseessä on varakas pariskunta, ja he etsivät suurinpiirtein sinun ikäistäsi.
Toinen heistä työskentelee nuoriso-ohjaajana. Todennäköisesti mainio ja
tasapainoinen perhe. Voimme järjestää tapaamisen jos haluat."
- "Tuota.."
- "Sinun täytyy tosin tietää, tuota - he ovat molemmat naisia. Luuletko, että
kykenet elämään tasapainoista ja tervettä elämää, ja kehittymään yhteis-
kuntakelpoiseksi? Jos pelkäät, että homopariskunnan kasvatuksessa kehityt
kurittomaksi ja piittaamattomaksi nuorisorikolliseksi, voimme jättää
väliin tällä kertaa."

*Puff*
Myönnän, että kyseessä on kenties jopa hieman provosoivasti kirjoitettu esimerkki, mutta pointti on:
jos tosiaan ollaan huolestuneita siitä mikä on lapsille parhaaksi, niin mitä jos kysyttäisiin lapsilta?
Last edited by Ruuttu on Fri Jun 24, 2011 12:40 pm, edited 1 time in total.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by esa94 »

Ruuttu wrote:jos tosiaan ollaan huolestuneita siitä mikä on lapsille parhaaksi, niin mitä jos kysyttäisiin lapsilta?
Onneksi tätä ei kuitenkaan sovelleta kaikkeen :V

Tässä se voisi toki toimia 13-vuotiaan Peterin kanssa
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Ruuttu »

Onneksi tarkoitukseni ei ollutkaan varsinaisesti tarjota konkreettista ratkaisua, vaan havainnollistaa minkä vuoksi omasta mielestäni homoparien adoptio-oikeuden evääminen on huono ajatus. Tällaiset Peter -tapaukset saattaisivat olla samaa mieltä.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by MrMonday »

Itse kasvoin "perheessä" jossa äiti ei kyennyt lapsistaan huolehtimaan (isä ei kuvioissa ollut koskaan), joten minut sijoitettiin 12-vuotiaana sijaisperheeseen, jossa asuin 15-v asti, mutta siellä asiat kusi pahasti, joten minut ja sisarukseni siirrettiin nuorisokotiin, jossa asuin 18 vuotiaaksi asti, eli muutama kuukausi sitten pääsin pois. Ja niin tasapainoista elämää elän, kuin mahdollista[/avautuminen], joten en ole mitään vähemmistöjä vastaan.. Se että on homo tai hetero, ei vaikuta lapsen kieroonkasvaneisuuteen, vaan tekiät löytyvät muualta..
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Väittely- / tiede- / filosofiatopic

Post by Awaclus »

MaGetzUb wrote:
Chaosworm wrote:
MaGetzUb wrote:Mutta pääosin kaikki lapset joilla on rikkonainen perhe ollut kotikylälläni ovat epätasapainoisia tai narsisteja.
Homoseksuaalit vanhemmat = rikkonainen perhe.

What is this i don't even
Hmm, rikkonaisella tarkoitin sitä että asuvat joko äiti/isäpuolen kanssa. Ei ole yhdessä ollut vanhempia kun ovat olleet pieniä.
Se johtuu varmaankin siitä biologisten vanhempien eroamisesta aika paljon enemmän kuin siitä, että ei pääse olemaan tekemisissä sekä miespuolisen että naispuolisen vanhemman kanssa.
Post Reply