Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Zero
Lead Developer
Lead Developer
Posts: 727
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:30 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Zero »

Alkuperäinen artikkeli: IT-viikko
Lähes sata yläkoululaista on ilmoittautunut suunnittelemaan kesällä 2010 omaa tietokonepeliä, Jyväskylän yliopisto kertoo. Uusien ryhmien myötä ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan.

Viisipäiväinen peliohjelmointikurssi pidettiin ensimmäistä kertaa viime kesänä. Kurssilla tehdään edelleen puhtaasti 2d-pelejä Microsoftin työkaluilla. Ohjelmointikielenä on yhä C#. Peliohjelmointikirjastoa päivitetään hieman pelinteon helpottamiseksi.

Viidessä päivässä ei toki ihmeitä saada aikaan. Pelien luomisen ohella tavoitteena onkin ollut, että osallistujista muodostuisi yhteisö tai kerho joka veisi harrastusta eteenpäin kurssin jälkeenkin. Viimeksi tässä epäonnistuttiin jossain määrin, arvioi lehtori Vesa Lappalainen.

– Täytyy miettiä, mikä on se tapa lähestyä teinejä – onko se sitten Facebook tai jokin toinen, minne meidän pitäisi perustaa yhteisö. Sähköpostilistaan perustuva yhteisö ei näköjään tälle nuorisolle toimi, Lappalainen miettii.


Peliohjelmointia luonnon keskellä

13–16-vuotiaille tarkoitettu ilmainen peliohjelmointikurssi vetää osallistujia lähinnä Jyväskylän seudulta, koska majoitus pitää järjestää itse. Poikkeuksen tekee tämän kesän uutuus, leirimuotoisena pidettävä maksullinen kurssi luonnon helmassa Suolahdessa.

Leirillä järjestetään tietokoneella istumisen vastapainoksi liikunnallista ohjelmaa, ja kurssille voidaan ottaa majoitusmahdollisuuden vuoksi osallistujia eri puolilta Suomea.

Peliohjelmointikurssi järjestetään myös ensi vuoden kesällä, mutta sen jälkeen rahoitus on auki. Toiveena on, että kursseja voitaisiin pitää vastakin. Ne toimivat tietynlaisena rekrytointikanavana yliopistolle, lehtori Lappalainen huomauttaa.
Linkki kurssille:
https://www.jyu.fi/it/laitokset/mit/opi ... -kurssista
Attention:

Jos olet kiinnostunut, toimi nopeasti!

Oma henkilökohtainen mielipiteeni:
Tämä on loistava tilaisuus saada jalka ovenväliin ja saada arvokasta kokemusta alasta. Kurssimerkintä voi toimia viitteenä jatkossa kun suunnittelette koulutus- ja uravalintojanne.
CoolBasic henkilökuntaa
Johtava Suunnittelija
CoolBasic V3, CoolBasic Classic

http://www.coolbasic.com/blog
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Koodiapina »

Pah, C#.

Turha luulla, että kaltaiseni Linux-mies alentuisi moisten leikkikalujen käyttöön.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by phons »

En käsitä miksi C#. C++ on mielestäni paljon kehittyneempi ja helpompi.. En ole menossa, syynä matkan pituus, ja äiti ei ikinä antaisi mennä... :(
Image
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by KilledWhale »

phons wrote:En käsitä miksi C#. C++ on mielestäni paljon kehittyneempi ja helpompi.. En ole menossa, syynä matkan pituus, ja äiti ei ikinä antaisi mennä... :(
Veikkaan että tuossa on mukana ilkeän yhtiön rahoitusta ja sen johdosta pakkosyötetään sitä itseään. Kehittyneisyyden vertaaminen kuitenkin on aika vaikeaa kun molemmat menevät omaa linjaansa, mutta IMO natiivisti usealle käyttöjärjestelmälle kääntyvä C++ edustaa kehittyneisyyttä paremmin, kun se ei pakota syömään paskaa ilkeän yhtiön syöttökaukalosta :)

Jos olisin vielä tuohon ikäluokkaan sopiva saattaisin jopa mennä lähinnä kuuntelemaan mitä sanottavaa on pelien suunnittelusta :D
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Latexi95 »

Älkää haukkuko loistavaa kurssia. :x
Itse oli siellä viime vuonna ja oli todella kivaa. Älkää
arvostelko C#:a, jos ette tiedä siitä mitään. Phons ei ilmeisesti ole koskaan
edes koskenut siihen. Ja syy siihen miksi kurssin ohjelmointi kielenä toimii C# on
suurimmaksi osaksi Jypeli, C#:lle tehty avoimenlähdekoodin pelikirjasto. Sillä saat "Coolbasicmaisen" helposti
tehtyä hienon pelin. Jypelin helppous pitää huolen, että kurssilla ei tule tylsää. Jos siellä
alettaisiin vain selittää kaikkia C#:n hienouksia kurssille komentoriville tulostamisesta alkaen,
kovin moni ei olisi jaksanut kurssin loppuun. (Suurin osa kurssilaisista oli ihan tavallisia[ei nörttejä] ja yllätyksekseni
hieman vajaat puolet oli tyttöjä) Joka tapauksessa kurssilla mennään kohtuullisen nopeasti
suoraan asiaan eli pelin tekemiseen. Kurssi ei hirveästi ammenna C#:n hienouksia, mutta opettaa
tehokkaasti alkeet. Houkuttimena toimii myös kurssin kylkiäisenä tuleva Microsoftin DreamSpark opiskelija lisenssi,
jonka ansiosta saat omaan käyttöösi ilmaiseksi Microsoftin koodaus
ja grafiikka työkaluja(mm. Visual Studio ja Microsoft Expression).
Jos joku haluaa tietää kurssista lisää faktaa, niin minulta voi sitä kysellä.
Itselleni ainakin oli kurssista hyötyä. Olen siitä asti koodaillut C#:lla.

Loppuun vielä kuva kurssilla tekemästäni pelistä "Last Tanks".
EDIT:

Oho unohdin pienentää screenshotin... No ainakin sokeatkin näkee. :roll:

Last edited by Latexi95 on Fri May 21, 2010 8:55 pm, edited 1 time in total.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by KilledWhale »

Latexi95 wrote:Älkää haukkuko loistavaa kurssia. :x
Itse oli siellä viime vuonna ja oli todella kivaa. Älkää
arvostelko C#:a, jos ette tiedä siitä mitään. Phons ei ilmeisesti ole koskaan
edes koskenut siihen. Ja syy siihen miksi kurssin ohjelmointi kielenä toimii C# on
suurimmaksi osaksi Jypeli, C#:lle tehty avoimenlähdekoodin pelikirjasto. Sillä saat "Coolbasicmaisen" helposti
tehtyä hienon pelin. Jypelin helppous pitää huolen, että kurssilla ei tule tylsää. Jos siellä
alettaisiin vain selittää kaikkia C#:n hienouksia kurssille komentoriville tulostamisesta alkaen,
kovin moni ei olisi jaksanut kurssin loppuun. (Suurin osa kurssilaisista oli ihan tavallisia[ei nörttejä] ja yllätyksekseni
hieman vajaat puolet oli tyttöjä) Joka tapauksessa kurssilla mennään kohtuullisen nopeasti
suoraan asiaan eli pelin tekemiseen. Kurssi ei hirveästi ammenna C#:n hienouksia, mutta opettaa
tehokkaasti alkeet. Houkuttimena toimii myös kurssin kylkiäisenä tuleva Microsoftin DreamSpark opiskelija lisenssi,
jonka ansiosta saat omaan käyttöösi ilmaiseksi Microsoftin koodaus
ja grafiikka työkaluja(mm. Visual Studio ja Microsoft Expression).
Jos joku haluaa tietää kurssista lisää faktaa, niin minulta voi sitä kysellä.
Itselleni ainakin oli kurssista hyötyä. Olen siitä asti koodaillut C:lla.

Loppuun vielä kuva kurssilla tekemästäni pelistä "Last Tanks".
EDIT:

Oho unohdin pienentää screenshotin... No ainakin sokeatkin näkee. :roll:

Dreamspark lisenssi on sinäänsä tyhmä houkutin, sillä kenen tahansa koulu voi halutessaan tilailla sellaisia. Lisäksi suuri osa dreamsparkin takana olevasta tavarasta on muutenkin ilmaista.
Ilmainen opetus tulee aina ottaa avosylein vastaan, koskaan siitä ei mitään haittaa ole, mutta c++ on vielä kohtuu helpo kieli, jonka opettelee melko pienellä vaivalla jos vain kiinnostusta ja jaksamista riittää. Valmisframeworkeissa taas on se ikävä puoli että siinä tuppaa tulemaan laiskaksi, eikä jaksa toteuttaa mitään itse. Tästä esimerkkinä voisi olla vaikka CoolBasic joka tarjoaa ehkä liiankin paljon valmistavaraa, josta johtuen käyttäjän voi olla vaikeaa löytää innostus kattavampaan (lue. vaikempaan) kieleen siirtymiseen.

C#:ssa surkeinta on nimenomaan käyttöjärjestelmäriippuvaisuus, joka on sinäänsä ymmärrettävää kun sitä kehittää järjestäytynyt rikollisuus, jonka ainot tavoite on ryövätä ihmisten rahat. Toki muutamia vaihtoehtoja on olemassa mutta eivät ne koskaan toimi täydellisesti.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Pettis »

Yhyy, C# on paha ja väärä pelikurssin perusteisiin! Jaa on vai? Kuinka monta pelitaloa tiedätte jotka ovat menestyneet tekemällä Linux-pelejä?

Se vain on valitettava tosiasia, että C++ on aloittelijalle hankala ja pelien tekeminen sillä ei todellakaan onnistu 5 päivän kurssilla ilman että ohjelmoinnista on enemmänkin kokemusta. Tai jos onnistuu, niin sitten on kyllä syönyt C++:aa aamumurojensa seassa.

C# ja XNA ovat paljon helpompi yhdistelmä selittää aloittelevalle ohjelmoijalle. Tosin, sekin on aika kova pala loppupeleissä 5 päivän kurssille, joten en ihmettele, että mukana on jokin helpottava kirjasto vielä. Kannattaa myös miettiä, että kummalla saa nopeammin ja helpommin aikaiseksi pelejä: C# & XNA vai C++. Jo C++:lle tarvittava koodimäärä on huomattavasti suurempi.

Kai te kuitenkin tajuatte, että tuo on kurssi nuorille vasta-alkajille? Ei ole tarkoituskaan, että kaikista tehdään HC-koodareita hetkessä. Miksi ihmiset opettelevat ohjelmoimaan CoolBasicilla, kun C# on huomattavasti parempi vaihtoehto ja sitä parempi on vieläpä teh allmighty C++? Jos teidän mielestä se C++ on se ainoa ja oikea, niin mitä te CB-foorumeilla teette?

Ja joo, Microsoft on iso ja paha yritys ja isoja ja pahoja yrityksiä pitää vastustaa. Mutta entäs jos te jonain päivänä olettekin isossa ja pahassa pelitalossa tekemässä pelejä sillä rakkaalla C++:lla... Eikö teidänkin tarkoitus ole silloin saada rahat pois asiakkailta? Mikään yritys ei menesty pelkällä innolla eikä ilmaisilla tuotteilla ruokita itseä tai perhettä. Jotkut vain onnistuvat liike-elämässä paremmin.

Jos kurssi ei ole teitä varten, niin ei sitten, mutta älkää tehkö tästä ketjusta valitusryöppyä. Koodatkaa sen sijaan sillä C++:lla jokin hieno peli ja laittakaa se tänne foorumeille näytille. Kertokaa toki samalla, että kauanko meni ja paljonko siinä on koodirivejä.

Että semmosta.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Latexi95 »

Ihana tunne kun Pettis on "samalla puolella." Pettis puhu taas asiaa.
Kurssin tarkoituksena on opettaa C#:n perusteet, niin helpon kirjaston
avulla, että sen käytön pystyy oppimaan 5 päivässä.
hybrid
Newcomer
Posts: 18
Joined: Sun Apr 18, 2010 5:24 pm

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by hybrid »

C++ alkeiden opettamiseen on yliopistoissa on varattu muutama kurssi. Ei yhtä tai kahta vaan monta. Noihin alkeistietoihin ei kuulu mitään graafista. Shogun peli ascii-grafiikalla taidettiin tehdä parityönä olio-ohjelmoinnin kurssilla.(c++ toteutus)
Teineille jos pystyy opettamaan 5 päivässä mitään muuta kuin tupakan polton salat viidessä päivässä pitää nostaa hattua.
User avatar
Dibalo
Advanced Member
Posts: 298
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:12 pm
Location: Espoo, Finland
Contact:

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Dibalo »

KilledWhale wrote:Dreamspark lisenssi on sinäänsä tyhmä houkutin, sillä kenen tahansa koulu voi halutessaan tilailla sellaisia. Lisäksi suuri osa dreamsparkin takana olevasta tavarasta on muutenkin ilmaista.
Öööh... Microsoft Visual Studio 2008 Professional Edition: 1008,90 € (http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=28820)
Eipä tuo ainakaan opiskelijan näkökulmasta ihan ilmainen ole.
Lisäksi lisenssien hinnat on sen verran korkeat, että tuskinpa lukioita on tungokseen asti ostamassa lisenssejä. Korkeakoulut lähinnä, eikä niistäkään kaikki.
Pettis wrote:...
C# ja XNA ovat paljon helpompi yhdistelmä selittää aloittelevalle ohjelmoijalle. Tosin, sekin on aika kova pala loppupeleissä 5 päivän kurssille, joten en ihmettele, että mukana on jokin helpottava kirjasto vielä. Kannattaa myös miettiä, että kummalla saa nopeammin ja helpommin aikaiseksi pelejä: C# & XNA vai C++. Jo C++:lle tarvittava koodimäärä on huomattavasti suurempi.
....
Hyviä pointteja Pettikseltä. Lisäksi vielä se, että C++:lla pystyy tekemään mitä ihmeellisimpiä virheitä osoittimien kanssa. Ja kyllä, viisi päivää ei riitä alkuunkaan osoittimien kunnolliseen opettelemiseen, saatikka sitten niiden käyttämiseen peliohjelmoinnissa.
The darkest spells can be found from
http://tunkkaus.blogspot.fi
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by KilledWhale »

Dibalo wrote:
KilledWhale wrote:Dreamspark lisenssi on sinäänsä tyhmä houkutin, sillä kenen tahansa koulu voi halutessaan tilailla sellaisia. Lisäksi suuri osa dreamsparkin takana olevasta tavarasta on muutenkin ilmaista.
Öööh... Microsoft Visual Studio 2008 Professional Edition: 1008,90 € (http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=28820)
Eipä tuo ainakaan opiskelijan näkökulmasta ihan ilmainen ole.
Lisäksi lisenssien hinnat on sen verran korkeat, että tuskinpa lukioita on tungokseen asti ostamassa lisenssejä. Korkeakoulut lähinnä, eikä niistäkään kaikki.
Eipä tuo dreamspark mitään maksanut kun koululle tilattiin 200kpl ylläpidolle ja muille halukkaille jaettavaksi.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Latexi95 »

hybrid wrote:C++ alkeiden opettamiseen on yliopistoissa on varattu muutama kurssi. Ei yhtä tai kahta vaan monta. Noihin alkeistietoihin ei kuulu mitään graafista. Shogun peli ascii-grafiikalla taidettiin tehdä parityönä olio-ohjelmoinnin kurssilla.(c++ toteutus)
Teineille jos pystyy opettamaan 5 päivässä mitään muuta kuin tupakan polton salat viidessä päivässä pitää nostaa hattua.
Niinpä, ilman hyviä kirjastoja ei saada mitään valmista aikaiseksi.
Mutta kun on hyvät kirjastot, niin valmista tulee helposti ja nopeasti,
vaikkakin se aiheuttaakin helposti rajoituksia.
Päätin laittaa koko pelin tänne niin näätte tarkemmin Jypelin toiminnan.
Sisältää lähdekoodin kaikki 704 riviä :D , Jypelin tarvitsemat kirjastot ja valmiiksi ajetun exen(\bin\x86\Release\Tankkipeli.exe)
heille jotka eivät C# kääntäjää omista. Hieno peli kolmessa päivässä tehdyksi.
Näppäimet näkee kun painaa F1:stä.
Nauttikaa.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Koodiapina »

Pettis wrote:Yhyy, C# on paha ja väärä pelikurssin perusteisiin! Jaa on vai? Kuinka monta pelitaloa tiedätte jotka ovat menestyneet tekemällä Linux-pelejä?
Luuletko menestymisen olevan jokaisen ohjelmoijan ainoa tavoite? GNU-projekti?

Huomaa myös, että kyseenalaistin kurssin/C# hyödyllisyyden vain omalla kohdallani. Tässähän ei olla mitään universaalifaktoja lauottu.
Drath
Newcomer
Posts: 40
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Drath »

Pelit joita kurssille menijät ja täälläkin foorumeilla vierailevat tekevät eivät tarvitse C++:aa minkään "edistyneisyyden" takia. C++ on C#:n verrattuna ikivanha. C#:n tulee jatkuvasti uusia helpottavia ominaisuuksia, C++:n uudistus senkuin myöhästyy jatkuvasti. Ja mitä tämä edistyneisyys on? C++ kääntyy natiiviksi koodiksi, se ei ole mikään uusi ja edistyksellinen asia. Kumpikohan aloittelijalle on tärkeämpää, saada aikaan natiivia koodia vai saada aikaiseksi jotain? C++:n kanssa aiheutetut typerät virheet ja epäintuitiiviset virheilmoitukset aiheuttavat turhautumista. Yhä useamman ihmisen on nyt mahdollisuus omaksua ohjelmointi, kiitos uusien ja helppojen kielien. Coolbasicin helppous sai minut aloittamaan ohjelmoinnin jonka luovutin koska en osannut. Coolbasic innosti jatkamaan, koska se oli helppoa ja työn tulokset oli nopeasti nähtävillä. Nyt Coolbasic on jäänyt pois ohjelmointikielien kirjosta, mutta sen tilalle on tullut useita muita kieliä. Tämä on helppojen kielten mahti. Coolbasicin rajoittuneisuus tosin ei koske kaikkia muita helppoja kieliä. Java, C#, Python ja Ruby ovat kaikki käytössä myös työelämässä koska niillä saadaan ylläpidettäviä järjestelmiä aikaiseksi.

Näyttää siltä että olette sokaistuneet vihasta microsoftia vastaan. Luuletteko, että vain Microsoft harrastaa propagandaa? Nyt olisi teidänkin aika harrastaa sitä medialukutaitoa josta niin vouhotetaan.
CoolBasic henkilökuntaa
Sisältövastaava
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Pettis »

Grandi wrote:
Pettis wrote:Yhyy, C# on paha ja väärä pelikurssin perusteisiin! Jaa on vai? Kuinka monta pelitaloa tiedätte jotka ovat menestyneet tekemällä Linux-pelejä?
Luuletko menestymisen olevan jokaisen ohjelmoijan ainoa tavoite? GNU-projekti?.
GNU-projektia pyörittää Free Software Foundation jota taas rahoittaa isot ohjelmistoyritykset, lahjoittajat jne.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by esa94 »

Pettis wrote:
Grandi wrote:
Pettis wrote:Yhyy, C# on paha ja väärä pelikurssin perusteisiin! Jaa on vai? Kuinka monta pelitaloa tiedätte jotka ovat menestyneet tekemällä Linux-pelejä?
Luuletko menestymisen olevan jokaisen ohjelmoijan ainoa tavoite? GNU-projekti?.
GNU-projektia pyörittää Free Software Foundation jota taas rahoittaa isot ohjelmistoyritykset, lahjoittajat jne.
Mutta FSF:n tarkoitus ei ole tuottaa rahaa vaan vapaata ohjelmistoa. Kyllähän ko. säätiö rahaa kuitenkin saa, ja ihan palkkaavat ohjelmoijia GNU-projektiin.

...Eikö tässä muuten puhuttu nimenomaan kaupallisesta menestyksestä aiemmin?
Bajaxo_vieraana

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Bajaxo_vieraana »

Ite aion päästä mukaan. Jos haluutte tulla mun kanssa tiimiks tekemää jotai pelii ni käy mulle.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by legend »

Bajaxo_vieraana wrote:Ite aion päästä mukaan. Jos haluutte tulla mun kanssa tiimiks tekemää jotai pelii ni käy mulle.
Itse juuri ilmoitauduin.(Tiimiksi, jännä aate, mutta käypä mulle, kai, riippuu kaikesta... :) )
Bajaxo_taas vieraana

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Bajaxo_taas vieraana »

Ite ajattelin et voisin sen Camping Tycoonin nyt tehä siel ainaki betaks.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Peliohjelmoinnin kesäkurssille mahtuu vielä

Post by Latexi95 »

Bajaxo_taas vieraana wrote:Ite ajattelin et voisin sen Camping Tycoonin nyt tehä siel ainaki betaks.
Ajattelitko tehdä retkeity firma simulaation? En suosittele sitä kurssilla tehtäväksi peliksi, koska se on haastava
ja hidas projekti. Et mitenkään ehdi tehdä sitä kurssilla, edes betaksi. Suosittelen peliksi jonkinlaista fysiikka pohjaista peliä,
että saisit hyödynnettyä Jypelin käyttämää Physics2DDotNet fysiikka kirjastoa, parhaat pelit saat todennäköisesti siten.
Jypelissä on valmiit projektipohjat tankkipelille ja avaruuslentelylle. Lisäksi Jypelissä on valmiit luokat mm. biljardipeliä varten.
Kurssilla (ainakaan viimeksi) ei opetettu lainkaan luokkien tekemistä, joten se rajoittaa aika rajusti mahdollisuuksia.
Post Reply