Gtris

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Gtris

Post by Koodiapina » Sat Feb 06, 2010 7:31 pm

Gtris

Gtris on C++:lla ohjelmoitu Tetris-klooni.

Linux: http://juo.grandi.biz/gtris.zip (v1.1)
Windows: http://juo.grandi.biz/gtris_win.zip (v1.0)

Tarvittavat DLL-tiedostot ovat mukana.

Image

Bugi-ilmoitukset ja kehitysehdotukset ovat tervetulleita.
Last edited by Koodiapina on Sun Nov 28, 2010 6:16 pm, edited 20 times in total.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Asketris

Post by Jonez » Sat Feb 06, 2010 7:54 pm

Ihan näppärä tetris. 77 pistettä tuli ekalla yrittämällä. En tiedä oliko se harmaa palikka hyödyksi vai haitaksi. Ainakin alussa se tuntui häiritsevän erittäin paljon. Olisin kaivannut pyöritysmahdollisuutta molempiin suuntiin, mutta muuten liikutussysteemi oli onnistunut.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War

User avatar
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Asketris

Post by MikkoK » Sat Feb 06, 2010 8:57 pm

Kiva tetrishän tämä oli bugeja en löytänyt pikaisella vilkaisulla.
EDIT:

OMFG 666:es viesti :twisted:

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.

User avatar
Lobodomy
Member
Posts: 77
Joined: Tue Sep 09, 2008 6:11 pm
Location: Pälkäne

Re: Asketris

Post by Lobodomy » Sat Feb 06, 2010 10:30 pm

Hyvä toimiva peli. Aluksi se harmaa hommeli ärsytti mutta siihen tottui aika nopeesti. Ennätys pisteet 257.

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Asketris

Post by Ruuttu » Sat Feb 06, 2010 10:31 pm

Luulen että harmaa palikka voisi olla vähän tummempi väriltään, niin ei olisi niin silmiinpistävä. Ja kai sen pelin nyt voisi käynnistää vaikka välilyönnistäkin?

Pidin muuten ulkoasusta - niiiiiin simppeli.

User avatar
zHelmet
Member
Posts: 73
Joined: Mon Nov 10, 2008 4:55 pm

Re: Asketris

Post by zHelmet » Sun Feb 07, 2010 12:12 am

Mahtava toteutus, simppeli ulkoasu eikä bugejakaan löytynyt. Mutta itse kaipaisin sitä kun painaa alas niin palikka putoaisi nopeammin eikä vain suoraan töksähtäisi alas. Jatka samanlaisten pelien tekemistä ;)

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Asketris

Post by Koodiapina » Sun Feb 07, 2010 1:06 am

Kiitos palautteesta. Asketris on päivitetty versioon 1.1, johon on tehty seuraavat muutokset:
  • "Aavetetromino" on nyt himmeämpi, vähemmän häiritsevä.
  • Välilyönti aloittaa nyt uuden pelin gameover-tilassa ja pelin aikana tiputtaa tetrominon alas.
  • Pelin tauottamiseen on nyt oma näppäimensä, p.
  • Pisteytyksestä on tehty järkevämpi.
  • Alanuoli tiputtaa nyt tetrominoa askeleen alaspäin.
Latauslinkki löytyy vanhalta paikaltaan aloitusviestistä.

Edit. Peliin oli päivityksen yhteydessä ilmestynyt bugi liittyen tetrominon tiputtamiseen alanuolella. Nyt sekin on korjattu.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1042
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Asketris

Post by Pettis » Sun Feb 07, 2010 1:47 pm

Miksi tämä on yleisellä alueella eikä projekteissa?
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja

User avatar
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 9:25 am

Re: Asketris

Post by Sly_Jack0 » Sun Feb 07, 2010 1:49 pm

Pettis wrote:Miksi tämä on yleisellä alueella eikä projekteissa?
Koska, eikös Projektit-alue ole vain CB-projekteille. Tämähän on ilmeisesti tehty C++:lla.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Asketris

Post by koodaaja » Sun Feb 07, 2010 2:25 pm

Sehän on varsin nautinnollinen tetris-väännös. Ainoa pieni ikävyys jonka havaitsin oli se, ettei palikoita voinut liu'utella niiden ollessa jo kontaktissa muiden palikoiden kanssa, siihen on niin tottunut että hassulta tuntui ilman.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Asketris

Post by Koodiapina » Sun Feb 07, 2010 6:11 pm

Sly_Jack0 wrote:Koska, eikös Projektit-alue ole vain CB-projekteille. Tämähän on ilmeisesti tehty C++:lla.
Jep.
koodaaja wrote:Ainoa pieni ikävyys jonka havaitsin oli se, ettei palikoita voinut liu'utella niiden ollessa jo kontaktissa muiden palikoiden kanssa, siihen on niin tottunut että hassulta tuntui ilman.
Ongelma ilmaantui vain jos saman tetrominon kohdalla paineli aiemmin alanuolta. Se on nyt korjattu.

Päivitin pelin versioon 1.2, joka lienee viimeinen. Nyt mukana on eeppinen megaman medley -taustamusiikki ja vähemmän eeppinen menumusiikki. Aloitusviestin latauslinkkikin on päivitetty.

Taustamusiikki muuten moninkertaisti paketin koon :D
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Asketris

Post by JATothrim » Sun Feb 07, 2010 10:27 pm

Pelasin yhden erän ja tylsistyin.. (pelituntuma on kankea) Ja sitten winamp -> bgmusic.wav :3 Plussaa paljon loistavasta musasta (ja pelistä myöskin). Hyvä peli. Itse koetin vääntää matopeliä, mutta meni över-tekniseksi ja proju jäätyi. :D
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Asketris

Post by CCE » Sun Feb 07, 2010 10:51 pm

Kelpo tetris-klooni kivoilla Konami-musilla, mutta mietin vain miksi pelimusiikki on paketissa pakkaamattomana wavina eikä esim. pakattuna ogg vorbis menetelmällä?

User avatar
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Asketris

Post by JATothrim » Sun Feb 07, 2010 11:59 pm

Arvelisin SDL_mixerin takia, muistaakseni paakaamaton .wav oli varsin simppeliä saada pyörimään verrattuna mm. mp3 ja ogg muotoihin. DLL:llät paljastavat kaiken. :roll: (lol piti aivoitella oliko .exe:ssä debug symbooleita jäljellä... n. 300 kt kokosena ei taida löytyä..)
EDIT:

CCE: haha.. :mrgreen: muistselin näköjään musiikin soittamista SDL:än perus toiminnoilla. : P

Last edited by JATothrim on Mon Feb 08, 2010 12:40 am, edited 1 time in total.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.

User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Asketris

Post by CCE » Mon Feb 08, 2010 12:13 am

JATothrim wrote:Arvelisin SDL_mixerin takia, muistaakseni paakaamaton .wav oli varsin simppeliä saada pyörimään verrattuna mm. mp3 ja ogg muotoihin. DLL:llät paljastavat kaiken. :roll: (lol piti aivoitella oliko .exe:ssä debug symbooleita jäljellä... n. 300 kt kokosena ei taida löytyä..)
SDL_mixerillä oggin lataus menee käsittääkseni kutakuinkin näin seuraavasti

Code: Select all

music = Mix_LoadMUS("music.ogg");
Ei mielestäni kovin vaikeaa :)

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Asketris

Post by Koodiapina » Mon Feb 08, 2010 7:38 am

Tein tuon äänisysteemin alunperin .waveille ja .ogg-tuki vaatisi pientä muuttelua koodissa. Täytyy katsoa jos kiinnostus riittäisi joskus vaihtamaan tuon. Tottahan on, että harva lataa 50mt:n paketin vain Tetristä pelatakseen :D
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Asketris

Post by Koodiapina » Sun May 16, 2010 4:32 pm

Uusi versio on ulkona ja aloitusviestin latauslinkki on päivitetty.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

User avatar
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Asketris

Post by MaGetzUb » Mon May 17, 2010 8:37 pm

Toimiisikohan tämä mahdollisesti Linuxin Maemo 5 distrolla. Jos toimiisi, niin lisääs tuohon kosketusnäyttö tuki, niin saan pelata koulus tunneilla. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Asketris

Post by esa94 » Mon May 17, 2010 10:36 pm

MaGetzUb wrote:Toimiisikohan tämä mahdollisesti Linuxin Maemo 5 distrolla. Jos toimiisi, niin lisääs tuohon kosketusnäyttö tuki, niin saan pelata koulus tunneilla. :)
Kosketusnäyttötuki? Komentoriviohjelmaan?

(Myöskin, binäärit pitää varmaan kääntää uusiksi että maemolla toimisi)

User avatar
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Contact:

Re: Gtris

Post by Koodiapina » Sat Oct 23, 2010 8:01 pm

Ohjelmoin koko roskan uusiksi. Grafiikat ovat nyt kauniimmat ja mukana on muutama tehoste. Nimikin vaihtui.
Olen liian älykäs ollakseni väärässä. Jos olet kanssani eri mieltä, suosittelen sinua pohtimaan omaa elämänkatsomustasi ja sen perusteita.

Post Reply