Offtopic (I/2010)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
rami123
Advanced Member
Posts: 354
Joined: Mon Jun 23, 2008 8:20 pm
Location: Kittilä

Re: Offtopic (I/2010)

Post by rami123 »

phons wrote:
rami123 wrote:sillä romulla sitten tehe mitään.
Olen eri mieltä, jos soittimesta löytyy USB-paikka tai sen mukana tulee jokin USB-liitin joka sopii myös soittimeen niin sehän käy mukavasti "muistitikkuna"..
Niin tuo unohtuikin..:D vaikka ovatkin kummakki pelit sekaisin niin minulla onkin nyt 4gb ja 8gb "muistivekottimet"

..ja semmoista älysin vihdoin asentaa Adblock Plus-lisäosan firefoxiin niin selaaminen on monta kertaa hauskempaa, kun ei pomppaa mainoksia silmille jatkuvasti.
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (I/2010)

Post by skinkken »

Mikä olisi hyvä uppimispaikka epic crusadelle jotta saataisiin se tuonne cb-peli -listaan? Joku jonne saisi nopeasti tehtyä käyttäjän (jos tarvii), nopeasti upattua, tota yhtä tiedostoa varten. Olen käyttänyt mb-nettiä (vaan 100 megaa) ja en ajatellut täyttää sitä epic crusadella. Joku nopea ja helppo uploadauspaikka vaan.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Jare »

skinkken wrote:Mikä olisi hyvä uppimispaikka epic crusadelle jotta saataisiin se tuonne cb-peli -listaan? Joku jonne saisi nopeasti tehtyä käyttäjän (jos tarvii), nopeasti upattua, tota yhtä tiedostoa varten. Olen käyttänyt mb-nettiä (vaan 100 megaa) ja en ajatellut täyttää sitä epic crusadella. Joku nopea ja helppo uploadauspaikka vaan.
K-peleihin sen voi laittaa. Minulla on versio 0.19 BETA. Onko se uusin?
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic (I/2010)

Post by skinkken »

Jare wrote:
skinkken wrote:Mikä olisi hyvä uppimispaikka epic crusadelle jotta saataisiin se tuonne cb-peli -listaan? Joku jonne saisi nopeasti tehtyä käyttäjän (jos tarvii), nopeasti upattua, tota yhtä tiedostoa varten. Olen käyttänyt mb-nettiä (vaan 100 megaa) ja en ajatellut täyttää sitä epic crusadella. Joku nopea ja helppo uploadauspaikka vaan.
K-peleihin sen voi laittaa. Minulla on versio 0.19 BETA. Onko se uusin?
Taitaa olla, itsellä sama. Laita vain linkki pettikselle.

Ollaan menossa ehkä mökille ensiviikon lauantaina ja lämpötilat on aika korkeat.
http://www.foreca.fi/Finland/Kouvola/Valkeala?tenday

Koko viikko yli kolmea kymmentä, taitaa olla aika lämmintä uimavettä sitten. :D
Pari viikkoa sitten n. 20 astetta oli vesi.
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
User avatar
Kille
Active Member
Posts: 249
Joined: Wed Aug 26, 2009 3:50 pm
Location: Juankoski

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Kille »

:mrgreen: minäpä olen ollut jo mökillä mäntyharjussa koko viikon ja vielä pari päivää olen. Lämmintä on ollut 25-30 astetta, ja vesikin on 25. Tänään snorklasin pari tuntia. Lisäksi täällä ei ole niin tukahduttava ilma kun mökki on saaressa. Ikävä kyllä ollaan aurinkopaneelin varassa ja akku on niin laho ettei konetta saa ladattua. Muuten kivaa.
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by porzi »

mikeful wrote:Jos kyseenalainen laatu ei haittaa, niin kannattaa katsella E-ville.hk:n tarjontaa. http://www.e-ville.hk/fi/product/1468/d ... 16gt_hopea
Ko. Kaupasta tilasin joskus lähinnä testimielessä soittimen, joka toimi kohtuullisen hyvin.. Se kuitenkin sai pienessä onnettomuudessa kolhun ja näyttö lakkasi toimimasta. Takuun asiakaspalvelu oli ihan toimivaa. Uusi soitin ei tosin muistanut edellisen session asetuksia, mikä kuulemma on ehkä ominaisuus, eikä bugi, vaikka muistaakseni se toimi kyllä toisella tapaa siinä ensimmäisessä versiossa.

Päädyin lopulta creativen soittimeen, jossa siinäkin toki on omat huonot puolensa, mutta suht jees pelittää.

Halpojahan nuo E-villen soittimet on, mutta laatu on monesti myös sen mukaista.
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
Sly_Jack0
Devoted Member
Posts: 612
Joined: Mon Dec 10, 2007 8:25 am

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Sly_Jack0 »

Itse sain tuossa alkuviikosta 16 gigasen Zune HD:n, jonka tätinä kuskasi minulle Yhdysvalloista, koska kyseistä soitinta ei Euroopasta saa. Hyvin on laite toiminut tähän asti, piti ainostaan vaihtaa Windowsin asetuksista sijainti Yhdysvaltoihin, jotta sain Zune Softwaren kunnolla toimimaan.

Itse pidän tästä enemmän kuin iPod Touchista, koska mielestäni käyttöliittymä on tyylikkäämpi, kuten myös soitin ulkoisestikin. Miinuksena iPodiin verrattuna voidaan kuitenkin mainita virallisten ohjelmien vähäisyys ja ohjelmien käynnistys- ja sulkemisaika. Ohjelmia ja pelejä voi itse kehittää XNA Frameworkillä, mutta laitteen ominaisuuksiin kuitenkin kuuluu, että XNA:lla tehtyjen ohjelmien sulkeuduttua käynnistetään koko soitin uudelleen. Tällä kuulemma varmistetaan, että kaikki ohjelman käyttämät resurssit vapautetaan. Ohjelmia voi kehittää myös epävirallisella OpenZDK-kirjastolla, joka poistaa XNA:n asettamat rajoitteet, kuten sen, että XNA:lla ei voi tehdä 3D-pelejä.

Hintaa laitteelle tuli noin 165€ eli siitäkin pisteet Zunelle verrattuna iPod Touchiin.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Ruuttu »

Jos on kiinnostunut hinta-laatu -suhteesta, niin SanDiskin Sansa Clip+ tarjoaa ainakin laatua ja toimintoja järkevään hintaan. Suurin malli on 8 GB, mutta tilaa voi lisätä microSD -kortilla aivan valtavasti (mikä on varsin harvinaista mp3 -soittimissa).
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by esa94 »

Sly_Jack0 wrote:...Zune...
Zunessa on muutama asia joka on anaalista.

Ensinnäkin, se on Microsoftin tuote, eikä tuki sille ole hirveän hyvä muilla alustoilla.
Ja toisekseen, se on Microsoftin tuote. Nuff said.
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Requiem for Anthrax »

näyttää tuo Zune aika hyvältä mp3 soittimelta, mutta kyllä se minun Creative Zen + on parempi, 2 gigaa tilaa ja näyttö mistä näkee mikä kappale soi, akku kestää noin 70 tuntia ellei kuuntele radiota. mutta näin pikavertailuna Zune on parempi kuin iPod.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Feuer »

Zeniä ei kyllä kannata hankkia alle 8 gigaisena. Alkuperäinen zenini, neligigainen, meni vaihtoon koska tila yksinkertaisesti loppui :P
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Taatero »

Sanokaas porukat jotain top-down ajopelejä, oman koodaaminen on kuin tyhjän huitomista kun ei ole minkäänlaista tuntumaa ko. peleihin.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Awaclus »

Miulla on 512Mb Creative ZEN nano +, enkä ole missään vaiheessa havainnut että tila loppuisi kesken. Siihen kuitenkin mahtuu koko Moonsorrowin tuotanto enkä oikeastaan juuri muuta nykyään kuuntele.

EDIT: Tuaspa, muuten, souvetaa Sulkavalla! Harmi sinänsä, että nyt kaikkialla on hirveästi ihmisiä, mutta saanpahan ainakin koko viikonlopun ajan ilmaisen ruuan ja tämmöisen t-paidan, koska olen valvontaveneessä dataamassa.

EDIT2: @Taatero: GeneRally. Periaatteessahan kyseessä on 3D-peli, mutta jos ei mapin teon yhteydessä erikseen sitä asetusta säädetä, peli on erittäin lievästi viistosta ylhäältä kuvattu.
Last edited by Awaclus on Fri Jul 09, 2010 7:16 pm, edited 1 time in total.
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Taatero »

Onkos kukaan koskaan kuullut Minecraftistä, parhaasta indie -pelistä ikinä?

EDIT: Jos syvällinen argumenttini herrätti edes pientä kiinnostusta, otin vapauden tehdä asiaan tutustumisen helpommaksi parilla linkillä:

Minecraft Website
Minepedia, Minecraft -wiki
Last edited by Taatero on Fri Jul 09, 2010 7:51 pm, edited 1 time in total.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
ezbe
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 93
Joined: Fri May 08, 2009 6:53 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by ezbe »

Taatero wrote:Sanokaas porukat jotain top-down ajopelejä, oman koodaaminen on kuin tyhjän huitomista kun ei ole minkäänlaista tuntumaa ko. peleihin.
Yläasteella oli Death Rally suosittu, top-down ajelua aseiden kera. Taisi olla Remedyn (varmaan paremmin tunnettu Max Payneista ja Alan Wakesta) ensimmäinen kaupallinen peli, viime vuonna julkaisivat ilmaisen Windows-versionkin: http://www.remedygames.com/games/deathrally Mieleen tulisi myös vanhat Micro Machinesit ja Slicks'n'Slide, tällä vuosituhannella en kyllä muista top-down ajopelejä pelailleeni, joten DOS-kamaa nämä, löytynee jostain abandonwarena, DOSBoxilla toiminee.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Ruuttu »

Hei tässäpä on oikeen jännä pähkinä tylsistyneille ja ohjelmoinnin osaaville:

Image

Oletetaan, että minulla on neljä lokeroa, 1-4. Nämä lokerot ovat pyörivällä alustalla, jota liikuttaa moottori. Oletetaan, että punainen pallo pitää saada lokeroon 3 - toisin sanoen moottorin on pyöräytettävä lokero 3 pallon kohdalle. Käytän seuraavaa kaavaa: Rotation = NewBox - CurrentBox * 90. CurrentBox (eli pallon kohdalla oleva lokero) on 1 joten 3-1*90 = 180 astetta. Näin moottori pyörähtää 180 astetta, ja pallo pääsee juuri oikealle paikalle, lokeroon 3. Mutta!! Entäpä jos pallo pitääkin saada lokeroon neljä? 4-1*90 = 270, joten sen sijaan että moottori pyörähtäisi yhden pykälän kellon suuntaan, se pyörähtää kolme pykälää vastapäivään. Sama lopputulos, mutta vaikeamman kautta, pidempää reittiä. Miten saan siis muokattua tätä kaavaa tai ylipäänsä moottorin ohjausta siten, että kierros tehdään aina lyhintä kautta? Mahdollisimman yksinkertaisesti - tässä ohjelmoidaan LEGO -robottia, joten muuttujat ja ehtolauseet ovat tuskaa.
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by legend »

Jyväskylän ohjelmointileiri oli yllättävän hyvä ilmaiseksi, varsinkin kun siinä sai Visual Studio 2008 Professional version ilmaiseksi. Siinä oppi hyvin uuden ohjelmointikielen. Ja sitten lopuksi valittiin parhaan pelin tekijä ja se olin vielä minä! Sain palkinnoksi 8 kg muistikortin :D
Suosittelen leiriä muillekin.
EDIT:

Epik Fail :lol: :lol:

Last edited by legend on Fri Jul 09, 2010 8:10 pm, edited 2 times in total.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic (I/2010)

Post by MikkoK »

legend wrote:Jyväskylän ohjelmointileiri oli yllättävän hyvä ilmaiseksi, varsinkin kun siinä sai Visual Studio 2008 Professional version ilmaiseksi. Siinä oppi hyvin uuden ohjelmointikielen. Ja sitten lopuksi valittiin parhaan pelin tekijä ja se olin vielä minä! Sain palkinnoksi 8 kg muistikortin :D
Suosittelen leiriä muillekin.
Kahdeksan kilogramman muistikortin? Pitäisi itse varmaan ottaa osaa johonkin ohjelmointileiriin kanssa.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Taatero »

Oho, Mindstorms. Onko ihan NXT vai sellainen keltainen mötikkä. Eikös siihen saa jonkun "near C" -nimisen koodikielen sen moduulisähläämisen sijasta?
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Offtopic (I/2010)

Post by Ruuttu »

Taatero wrote:Oho, Mindstorms. Onko ihan NXT vai sellainen keltainen mötikkä. Eikös siihen saa jonkun "near C" -nimisen koodikielen sen moduulisähläämisen sijasta?
NXT 2.0 - harmaata ja valkoista sen pirteän keltaisen sijaan :D. Kyllä tukee juu C:tä ja Luaa ja Pythonia ja vaikka mitä, mutta yritän nyt ensin ottaa tästä graafisesta "kielestä" kaiken irti ennen kuin rupean jotain epämääräistä koodia tohon mötikkään työntämään. Ja ihan ensin haluan saada tämän nykyisen probleeman fiksattua ilman jotain ihan hirveää purkkaviritystä joka koostuu sadoista sisäkkäisistä ehtolauseista.
Last edited by Ruuttu on Fri Jul 09, 2010 8:32 pm, edited 1 time in total.
Locked