Videopelit

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja » Thu Sep 20, 2007 5:23 pm

Vouldenhaul wrote:Kuuliks joku jo jymyuutisen?

Sony tuo PS3:n ohjaimiin tärinät. Alunperinhän oli jotain ongelmia ja puhuttiin mm., että liikkeentunnistus olisi estänyt tärinöiden laittamisen. Nytten ilmeisesti uusissa ohjaimissa on parempi liikkeentunnistus ja uutena tärinät. Samaan aikaan, kuin sanottiin tärinöiden tulevan kommentoitiin myös hieman sitä, mihin peleihin se ainakin on tulossa. Alla listaa:

VANHOISTA PELEISTÄ TÄRINÄ PÄIVITTYY SEURAAVIIN:
* Blast Factor
* Folklore
* Formula One
* GRAW 2
* Heavenly Sword
* MotorStorm
* Rainbow Six Vegas
* Resistance: Fall of Man
* Super Stardust HD
* Warhawk

JA UUSISTA PELEISTA SE TULEE AINAKIN SEURAAVIIN:
*Metal Gear Solid 4
*Metal Gear Solid Online 2
*Devil May Cry 4
*Echochrome
*Toy Home
*Ratchet & Clank
*Uncharted.

Nuo ilmoitettiin samassa lehdistötilaisuudessa, jossa kerrottiin tärinöistäkin, joten tässä ei varmasti läheskään kaikki pelit, mihin lopulta tärinät tulevat. Itse odottelen lähiaikoina kymmeniä, ellei jopa satoja ilmoituksia PS3:n tärinäohjainta tukevista peleistä. ;)
OMG, tärinöidenhän pitäisi olla oletusarvo eikä mitään odottamisen arvoista ;D Kaikista kiinnostavinta tässä Sonyn systeemissä oli seuraavanlainen asia; E3'06:ssa Sony väitti, ettei ole mahdollista änkeä molempia samaan ohjaimeen, vaikka Nintendo julisti samaisessa tapahtumassa oman ohjaimensa sisältävän näiden kummankin lisäksi myös kaiuttimen. Boxinkin liikkeentunnistavasta ohjaimesta oli joskus juttua, kenties näemme moisen kunhan tuo boksin musta eliittiversio julkaistaan ;D ( on muuten surullista, että E3 pilattiin kutistamalla se nykyisenlaiseksi : ( )

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul » Thu Sep 20, 2007 8:10 pm

koodaaja wrote:OMG, tärinöidenhän pitäisi olla oletusarvo eikä mitään odottamisen arvoista ;D Kaikista kiinnostavinta tässä Sonyn systeemissä oli seuraavanlainen asia; E3'06:ssa Sony väitti, ettei ole mahdollista änkeä molempia samaan ohjaimeen, vaikka Nintendo julisti samaisessa tapahtumassa oman ohjaimensa sisältävän näiden kummankin lisäksi myös kaiuttimen. Boxinkin liikkeentunnistavasta ohjaimesta oli joskus juttua, kenties näemme moisen kunhan tuo boksin musta eliittiversio julkaistaan ;D ( on muuten surullista, että E3 pilattiin kutistamalla se nykyisenlaiseksi : ( )
Noi Sonyn ja Nintendon ohjaimissa käyttämät liikkeeentunnistusteknologiat on ihan erilaisia. Nintendon systeemi tarvitsee ulkoisen "palikan", joka tunnistaa liikettä toisin, kuin Sixaxis. Joka tapauksessa liikkeentunnistuksia ei voi tässä suhteessa vertailla...

Ja Elite ollaan jo julkaistu ja se ei sisällä liikkeentunnistusta. Se on edelleen sitä samaa vanhaa (luetettavuus ongelmia, äänekäs tuuletus ym.), mutta kiintolevyn kokoa ollaan kasvatettu, HDMI-liitäntä on mukana ja väri ollaan laitettu valkoisesta mustaksi.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja » Thu Sep 20, 2007 8:29 pm

Vouldenhaul wrote:
koodaaja wrote:OMG, tärinöidenhän pitäisi olla oletusarvo eikä mitään odottamisen arvoista ;D Kaikista kiinnostavinta tässä Sonyn systeemissä oli seuraavanlainen asia; E3'06:ssa Sony väitti, ettei ole mahdollista änkeä molempia samaan ohjaimeen, vaikka Nintendo julisti samaisessa tapahtumassa oman ohjaimensa sisältävän näiden kummankin lisäksi myös kaiuttimen. Boxinkin liikkeentunnistavasta ohjaimesta oli joskus juttua, kenties näemme moisen kunhan tuo boksin musta eliittiversio julkaistaan ;D ( on muuten surullista, että E3 pilattiin kutistamalla se nykyisenlaiseksi : ( )
Noi Sonyn ja Nintendon ohjaimissa käyttämät liikkeeentunnistusteknologiat on ihan erilaisia. Nintendon systeemi tarvitsee ulkoisen "palikan", joka tunnistaa liikettä toisin, kuin Sixaxis. Joka tapauksessa liikkeentunnistuksia ei voi tässä suhteessa vertailla...

Ja Elite ollaan jo julkaistu ja se ei sisällä liikkeentunnistusta. Se on edelleen sitä samaa vanhaa (luetettavuus ongelmia, äänekäs tuuletus ym.), mutta kiintolevyn kokoa ollaan kasvatettu, HDMI-liitäntä on mukana ja väri ollaan laitettu valkoisesta mustaksi.
Ai, on se eliteboksi jo julkaistu =O pitäisi varmaan seurailla konsolimarkkinoita tiiviimmin.. Mutta eihän Wiimote tarvitse ulkoista palikkaa liikkeentunnistukseen. Liikettä tunnistaa sisäinen elektroniikka, kuten SixAxiksessakin. Mutta Wiimotessa onkin tämmöinen lisäominaisuus: se toimii osoitinlaitteena. Eli sitä voi käyttää hiiren tapaan. (Niin, ja tästä syystä Wiimotea voi käyttää räiskintöihin kun taas SixAxista ei) Se palikka lähettää infrapunasäteitä. Ja ohjainhan säteet vastaanottaa, ei palikka liikettä tunnista ;D Ja jos et tiennyt, ei se ulkoinen palikka välttämätön ole. Jos ei siitä pidä, on kaksi vaihtoehtoa: 1) älä käytä ohjainta osoitteluun ( liiketunnistus toimii, vaikka sen palikan irrottaisi Wiistä ) tai 2) laita sopivalle etäisyydelle kaksi kynttilää. Kyllä, kaksi kynttilää. Sinne telkun eteen. Parin (varmasti hyvin rikkaan elämän omaavan) nörtin tekemässä kokeilussa kynttilämetodi on melko tehokas, ei tosin ihan yhtä hyvä kuin oikea infrapunapalikka.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul » Thu Sep 20, 2007 10:28 pm

koodaaja wrote:
Vouldenhaul wrote:
koodaaja wrote:OMG, tärinöidenhän pitäisi olla oletusarvo eikä mitään odottamisen arvoista ;D Kaikista kiinnostavinta tässä Sonyn systeemissä oli seuraavanlainen asia; E3'06:ssa Sony väitti, ettei ole mahdollista änkeä molempia samaan ohjaimeen, vaikka Nintendo julisti samaisessa tapahtumassa oman ohjaimensa sisältävän näiden kummankin lisäksi myös kaiuttimen. Boxinkin liikkeentunnistavasta ohjaimesta oli joskus juttua, kenties näemme moisen kunhan tuo boksin musta eliittiversio julkaistaan ;D ( on muuten surullista, että E3 pilattiin kutistamalla se nykyisenlaiseksi : ( )
Noi Sonyn ja Nintendon ohjaimissa käyttämät liikkeeentunnistusteknologiat on ihan erilaisia. Nintendon systeemi tarvitsee ulkoisen "palikan", joka tunnistaa liikettä toisin, kuin Sixaxis. Joka tapauksessa liikkeentunnistuksia ei voi tässä suhteessa vertailla...

Ja Elite ollaan jo julkaistu ja se ei sisällä liikkeentunnistusta. Se on edelleen sitä samaa vanhaa (luetettavuus ongelmia, äänekäs tuuletus ym.), mutta kiintolevyn kokoa ollaan kasvatettu, HDMI-liitäntä on mukana ja väri ollaan laitettu valkoisesta mustaksi.
Ai, on se eliteboksi jo julkaistu =O pitäisi varmaan seurailla konsolimarkkinoita tiiviimmin.. Mutta eihän Wiimote tarvitse ulkoista palikkaa liikkeentunnistukseen. Liikettä tunnistaa sisäinen elektroniikka, kuten SixAxiksessakin. Mutta Wiimotessa onkin tämmöinen lisäominaisuus: se toimii osoitinlaitteena. Eli sitä voi käyttää hiiren tapaan. (Niin, ja tästä syystä Wiimotea voi käyttää räiskintöihin kun taas SixAxista ei) Se palikka lähettää infrapunasäteitä. Ja ohjainhan säteet vastaanottaa, ei palikka liikettä tunnista ;D Ja jos et tiennyt, ei se ulkoinen palikka välttämätön ole. Jos ei siitä pidä, on kaksi vaihtoehtoa: 1) älä käytä ohjainta osoitteluun ( liiketunnistus toimii, vaikka sen palikan irrottaisi Wiistä ) tai 2) laita sopivalle etäisyydelle kaksi kynttilää. Kyllä, kaksi kynttilää. Sinne telkun eteen. Parin (varmasti hyvin rikkaan elämän omaavan) nörtin tekemässä kokeilussa kynttilämetodi on melko tehokas, ei tosin ihan yhtä hyvä kuin oikea infrapunapalikka.
Juu en tosta Nintendon liikkeentunnistustekniikasta sen kummemmin tiedä ja tolla tarkoitin, että Nintendon ohjain käyttää tuota ulkoista härveliä, kun Sonyn ohjain taas ei.

Ohjaimissa kuitenkin sisällä eri teknologiaa ja alkuperäinen pointti oli se, että noita kahta ohjainta ei voi suoraan verrata keskenään.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Videopelit

Post by reBorn » Fri Sep 21, 2007 10:39 pm

Ja nurkan takana häämöttää Halo 3. Halomiäs ei voi suhtautua asiaan maltillisen rauhallisesti :twisted: Saa nähdä, sanooko kolmas kerta toden vaiko ei. Löytyykö tästä avaruuden syöveristä ketään muuta, joka lataa ensiviikolla Assault Riflensä?
Last edited by reBorn on Fri Sep 21, 2007 11:35 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul » Fri Sep 21, 2007 11:33 pm

Eli kysytääs nyt tällänen asia: Mitä ensi vuoden peliä eniten odotatte? Perustelkaa ja kirjoittakaa myös mille alustalle/alustoille peli tulee...

Itellä lista seuraava:
1. Gran Turismo 5 (PS3)
Perustelut:
Grafiikka on uskomattoman hienoa, ja sitä erehtyy äkkiä luulemaan aidoksi. Pelattavuus, äänet, tekoäly ym asiat ovat luultavasti kunnossa, kun vilkaisee sarjan edellisiä osia. Tekiätiimi on huippuosaavaa porukkaa.

2. Grand Theft Auto IV (PS3, Xbox 360)
Perustelut:
GTA sarjoissa on yleensä ollut hyvin laajat maailmat, mutta uutuuskonsolit mahdollistavat nyt muutakin. Latausaikoja ei pitäisi olla pelissä liikuttaessa, jonka lisäksi peli pm täynnä kaikkia enemmän tai vähemmän huomattavia uudistuksia. Mm. ihmisten käyttäytymiseen ollaan nähty paljon vaivaa... Grafiikoiden ja muiden perusasioiden luulisi myös olevan kohdallaan. Ainakin ne vähät kriitikot, jotka ovat päässeet kokeilemaan ovat antaneet positiivista palautetta.

3. Metal Gear Solid 4 (PS3)
Perustelut:
Peli ei nyt pahemmin esittelyjä kaipaa. Jos joltain on nyt kuitenkin jäänyt epäselväksi, niin kyseessä on yksi PS3:n nimekkäimmistä yksinoikeuksista, jolla on miljoona fanikunta. Peli ei ole koskaan jyrännyt grafiikoillaan, vaikka ei tätäkään osaa olla heitteille jätetty. Sen sijaan peli perustuu taktikoimiseen ja hiiviskelyyn maustettuna erinomaisella juonella. Pelille riittää laadun takeeksi pelkkä tekijätiimi, mutta kokoajan enemmän odotusta lisäävät, mit mielenkiintoisimmat uutiset pelin ominaisuuksista.

4. Killzone 2 (PS3)
Perustelut:
Alkuperäinen Killzone oli heikko esitys parista hyvästä ideasta huolimatta. Tekijät kuitenkin ryhdistäytyivät ja pian PSP sai huippuarvostetun Killzone Liberation pelinsä. Arvosteluissa se keräsi ysejä ja kymppejä. Vaikka uudessa Killzonessa epäillään pelattavuuden ja tekoälyn olevan kohdallaan, niin suurimman huomion vie uskomaton grafiikka. Ennennäkemättömän hienot kuvat, jotka ovat ehdottomasti olleet pelihistorian tähän asti komeimpia, ovat tehneet monet sanattomiksi. Ja kuka sanoi, että siinä viellä kaikki. Ympäristö on tuhoutuvaa ja tämä... no se pitää itse nähdä. Voitte kuitenkin vain kuvitella, miten hienoa on katsoa, kun menet betoni pylvään taakse suojaan ja vihollisen tulitus tiputtaa pylvään rappausta kerros kerrokselta. Uskomatonta, etten pahemmin sanoisi.

5. LittleBigPlanet (PS3)
Perustelut:
Yleensä pelit noudattavat samoja peruslinjoja, joita ollaan joskus ennenkin nähty. Usein toivoisi, että pelivalikoima ottaisi jonkin suuremman harppauksen. Uskaltaisi olla erillainen ja rohkea. Nyt LittleBigPlanet tuntuu tarjoavan lääkettä juuri tähän pulmaan. Pelin grafiikka uskomattoman hienoa ja innovatiivista. Tekniseltä toteutukseltaan se ei tarjoa mitään huippukehittynytä valo varjo efektia tai vastaavaa, mutta grafiikka on kaunista ja sen takia peli jaksaa kiehtoa. Pelin idea on yksinkertainen ja vaatii hieman aivoja. Pelaaminen vaikuttaa kivalta ja hauskalta, eli juuri siltä, mitä sen pohjimmiltaan pitäisikin olla. Mitä enää tarvittaisiin?


Muita pelejä, odottamiani pelejä ovat ainakin Alan Wake (Xbox 360), Mario Galaxy (Wii), God Of War: Chains of Olympos (PSP), Splinter Cell (Xbox 360) ja Ninja Gaiden 2 (Xbox 360). Nämä kuitenkin vain toissijaisia verrattuna tuohon kärkiviisikkoon.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Videopelit

Post by otto90x » Sat Sep 22, 2007 10:57 am

Vouldenhaul wrote: Peli ei ole koskaan jyrännyt grafiikoillaan, vaikka ei tätäkään osaa olla heitteille jätetty.
No joo, en välttämättä sanoisi näin. Mgs sarja on juuri mielestäni jyrännyt grafiikoillaan ja sanoisinpa mgs3:sta ps2:en parhaimman näköiseksi peliksi. Grafiikka on mielestäni hienoa, mutta vähän erilaista kuin muissa peleissä, muissa peleissä käytetään hienouden aikaan saamiseksi motion blurria, field of view yms. menetelmiä, kun taas mgs:än 3d-mallit ja niiden teksturointi on joissakin objekteissä todella tarkkoja, voit vaikka katsoa viholliseesi ampumaasi nukutusnuolta ja huomata sen kyljessä kirjoitusta jne. Lisäksi hahmojen kasvot ja hiukset ovat olleet parasta laatua aikoinaan.

Niin sitten niihin peleihin. Itse kun en mikään autojen ystävä ole niin tuo GT 5 ei kiinnosta juuri lainkaan, vaan ykkössijaa pitää MGS 4 kakkoseksi menee GTA 4 ja kolmanneksi Little Big Planet, myös Spore kiinnostaisi, mutta en kyllä ole varma tuleeko se vielä ensi vuonnakaan. Niin eli aika ps3 painotteiseksi menee, mutta varmaankin muillekin alustoille tulee todella hyviä pelejä, jotka eivät vaan nyt päähäni pälkähtäneet.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja » Sun Sep 23, 2007 8:37 pm

KTE wrote:Ja nurkan takana häämöttää Halo 3. Halomiäs ei voi suhtautua asiaan maltillisen rauhallisesti :twisted: Saa nähdä, sanooko kolmas kerta toden vaiko ei. Löytyykö tästä avaruuden syöveristä ketään muuta, joka lataa ensiviikolla Assault Riflensä?
Olisi tarkoituksena vetää heti julkaisupäivänä kyseinen peli niin pitkälle kuin ehditään (hamaaseen loppuun? =O) , 4 hengen co-oppina ;D

Ja eniten odotettujen pelien lista:

1. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass(DS)

Arvostelujen ja videoiden perusteella sanoisin, että ketä tahansa sietäisi hävettää jos ei tätä osta. Vaan ei sitä tiedä, kun ei ole itse kokeillut..

2. Metroid Prime 3: Corruption(Wii)

Onhan se Metroid sentään klassikkopeli, ja tämä uusin osa vaikuttaa varsin tyylikkäältä ja hianolta kokonaisuudelta.

3. Halo 3(Xbox 360)

En itse boksia omista, mutta kaveriltahan moinen löytyy.

4. Alan Wake(PC)

Jospa tulisi vihdoin syy päivittää PC pelikuntoon? Hiotulta ja omaperäiseltä vaikuttaa tämäkin tekele, Remedy jyrää ;D

5. Killzone 2(PS3)

Odotan sitä hetkeä, kun seuraavakin Killzone jää uusimman Halon varjoon. Jos jää. Ja jollei, se lienee niin hyvä peli, että onhan sen tällä listalla oltava.

6. Wiin seuraava Zelda, joka on vielä mysteeri, mutta eiköhän siitäkin kuulla lisää lähitulevaisuudessa ;D

Eipä taida tätä kysynyt ihminen omistaa uusinta pleisteissöniä? =D Ja tästä omaperäisyysasiasta: katso Wiin julkaisulistaa. Sieltähän noita löytyy, PS3 -pelissä kun omaperäisyys on selvästi oikein myyntivaltti >;D Ja kaikkihan muistavat E3 '05:n Killzone 2-videon, joka näytti juuri tätä mahtavaa grafiikkaa. Ja joka ei muista; esirendattua myyntikuvaa. (EDIT:) Niin, ja tokihan sitä sanottiin pelikuvaksi.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul » Sun Sep 23, 2007 9:59 pm

koodaaja wrote:...tekstiä...
Tarkoituksena oli kyllä laittaa ensi vuoden odotetuimmat pelit. Eli noista vain Killzone 2 ja Alan Wake kelpaa. Mutta väliäkö tuolla... ei tämä nyt niin vakavaa hommaa oo.

Ja kyllä, PS3 peleissä omaperäisyys on myyntivaltti. Wii:n peleissä se taas useimmiten tarkoittaa jotain täydellistä floppia. Nintendon huippuhienosta liikkeentunnistuksessa on ollut monissa peleissä enemmän haittaa, kuin hyötyä, kun taas PS3:n liikkeentunnistusta ollaan käytetty säästeliäästi, sellaisissa paikoissa, joissa se oikeasti tuo iloa ja hyödyttää.

Ja kuka enää puhuu siitä 2005 E3 trailerista mitään. Uusimmat trailerit viestivät edelleen grafiikan huikeasta ylivoimasta muihin peleihin nähden. Varjostus ollaan toteutettu ensiluokkaisesti ja hahmojen ilmeet tasoa, jota ei varmaan koskaan ennen nähty. Tekijätiimi itse kommentoi, että se on onnistunut grafiikassa monin paikoin jo ylittämään tuon 2005 uskomattomana pidetyn rajan. Ekat hahmon silmin nähdyt pelikuvat hämmästyttivät monet. Pelissä tosiaan on graafista potentiaalia vaikka muille jakaa. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Videopelit

Post by otto90x » Mon Sep 24, 2007 8:19 am

Vouldenhaul wrote:
koodaaja wrote:...tekstiä...
Ja kyllä, PS3 peleissä omaperäisyys on myyntivaltti. Wii:n peleissä se taas useimmiten tarkoittaa jotain täydellistä floppia. Nintendon huippuhienosta liikkeentunnistuksessa on ollut monissa peleissä enemmän haittaa, kuin hyötyä, kun taas PS3:n liikkeentunnistusta ollaan käytetty säästeliäästi, sellaisissa paikoissa, joissa se oikeasti tuo iloa ja hyödyttää.
Heh, koskaan en kyllä ole Wiillä pelannut, mutta sen liikkentunnistuksesta en kyllä koskaan ole mitään huonoa kuullut. Ps3:lla taas tuntuu että liiketunnistus ei toimi tarpeeksi hyvin, tai sitten sitä ei vain osata hyödyntää, joten itse en siitä kyllä mitään iloa tai hyötyä saanut.

Vouldenhaul, ei se ps3 ole mikään THE konsoli. Kyllä niissä muissakin on hyviä puolia, hyväksy se tosiasia niin pääset paljon vähemmällä. :D
Ja mikäli mahdollista niin ei aleta hirveästi tappelemaan eri alustoiden paremmuudesta, kun hyviä pelejä on kuitenkin saatavilla varsin monelle alustalle.

Juu itseltänikin tuo Alan Wake unohtui täysin. Mielenkiintoiselta peliltä vaikuttaa, mutta häiritsee vain se, kun siitä taas ei yhtään tiedä milloin se tulee.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul » Mon Sep 24, 2007 7:13 pm

otto90x wrote: Heh, koskaan en kyllä ole Wiillä pelannut, mutta sen liikkentunnistuksesta en kyllä koskaan ole mitään huonoa kuullut. Ps3:lla taas tuntuu että liiketunnistus ei toimi tarpeeksi hyvin, tai sitten sitä ei vain osata hyödyntää, joten itse en siitä kyllä mitään iloa tai hyötyä saanut.

Vouldenhaul, ei se ps3 ole mikään THE konsoli. Kyllä niissä muissakin on hyviä puolia, hyväksy se tosiasia niin pääset paljon vähemmällä. :D
Ja mikäli mahdollista niin ei aleta hirveästi tappelemaan eri alustoiden paremmuudesta, kun hyviä pelejä on kuitenkin saatavilla varsin monelle alustalle.

Juu itseltänikin tuo Alan Wake unohtui täysin. Mielenkiintoiselta peliltä vaikuttaa, mutta häiritsee vain se, kun siitä taas ei yhtään tiedä milloin se tulee.
No, jos halutaan katsoa, mitä mieltä peliarvostelijat ovat Wii:n liikkeentunnistuksesta peleissä, niin tuomia on ollut monessa kohdassa melko selvä. Mm. menestyneiden SSX, Call of Duty ja Prince of Persia sarjojen Wii käännökset epäonnistuivat pahoin juuri tuon liikkeentunnistuksen takia. Tässä oli vain pari esimerkkiä...

PS3:lla taas suurin osa peleistä on saanut kiitosta liikkeentunnistuksesta. Resistancen vihollisten heittely liikkeentunnistuksella sai monien arvostelijoiden myönteisen vastaanoton ja myös MotorStormin ohjaaminen kallistelemalla keräsi kehuja. Ei toki PS3:nkaan kaikki pelit ole liikkeentunnistuksella täydellisiä, mutta lähes kaikissa peleissä on se hyvä puoli, että ne tukevat myös tavallista ohjausta.

Ja einhän missään vaiheessa ole sanonut, että PS3 olisi THE konsoli. Kaikissa konsoleissa on ilman muuta hyviä puolia ja sen olen ainna "hyväksynyt". Tämä on sitäpaitsi ihan rakentavaa keskustelua. Ainakin, jos vilkaisette niihin konsolisivustojen keskustelupalstoihin. Tätä siellä olevaa keskustelua monet kutsuvat osuvasti "konsolisodaksi". Kannattaa käydä niitä lukemassa... saatta monet hyvät naurut, kun aikuiset ihmiset haukkuvat toisiaan ja toistensa konsoleita sen minkä pystyvät. Jostain yhdestä pelistä voidaan hyvin tapella sadan viestin verran... :D
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja » Tue Sep 25, 2007 12:17 am

Itse googletin nopsasti jonkun videon killzone 2:sta (taisi olla gametrailersista tämä yksilö) . Ja tämä täydellinen graafinen loisto jäi näkemättä ;D Peli on muuten äärimmäisen komea, mutta pikkuiset kauneusvirheet pilaavat hyvän vaikutelman nopeasti. Juu, myönnetään. Hahmot ovat upeita, en olisi uskonut tähän päästävän vielä vuosiin. Niitä voisin kehua viikkokausia, koska ne tosiaan ovat upeita. Eikä räjähdyksissäkään moitteen sijaa. Tai itse asiassa on; kyseisessä trailerissa vieressä ollut alus ammuttiin alas ( näytti kuin salama olisi siihen iskenyt, oli todella komia leimahdus ), ja sitten aluksen alas syöksyessä laitetaan järkyttävän rumaa kaksiulotteista savukuvaa peräperää, kuten tehtiin jo PS1 -aikoihin. Ja sitten aluksen varjot. Kun hahmo itse on äärimmäisen tarkasti ja hienosti valaistu, hän heittää äärimmäisen haalean ja häilyvän varjon, vaikka hahmon omat kuteet ovat varjopuolella sysimustat. Nämä ukot vain eivät tunnu jättävän varjoja. Ja tämmöisiä graafisia pikkuvirheitä oli paljon enemmänkin. Eipä siinä mitään, tämmöiset pikkuvirheet ovat helposti korjattavissa, mutta ellei niitä korjata, nauravat kalatkin kyseiselle julkaisulle, tai ainakin sen grafiikan hypettämiselle ;D

Aijuu. Enpäs huomannutkaan, että tuo koski vain ensi vuoden julkaisuja. Halo tulee toki tänä vuonna, mutten yhtään ihmettelisi, jos Metroid Prime ja Phantom Hourglass ilmestyisivät vasta ensi vuonna, ainakin eurooppa-nimisessä peräkylässä >;D ja Wiin seuraavaa Zeldaa saadaan odottaa todennäköisesti ainakin vuoteen 2009 O.o

Tästä liikkeentunnistusasiasta; itse olen rakastunut kyseiseen pelimetodiin, kun on käynyt välillä kaverin luona pelaamassa PS2:lla, on tuntunut todella tylsältä vain istua ohjain kädessä ja hakata ohjainta peukaloilla. Kah, annahan niin kerron, missä vaiheessa lopullisesti jäin koukkuun tähän liikkeentunnistushärpäkkeeseen: Zelda: Twilight Princess. Semmoinen taivaalla oleva mahtipontinen temppeli, kyseisen paikan lopputaistelu. Vastassa apout 30-metrinen lohikäärme. Nopea hyppy loharin selkään, ja upotetaan wiimot.... siis master swordi öhkön niskaan. Se jotenkin sai tuntemaan itseni suureksi sankariksi tms., kun sai oikeasi tehdä jotain. Voittaa niin ison olennon leikiten, hakata sen maahan omin käsin. Eikä paria hassua taistelunappia painelemalla. Lisäksi ampuminen Wiimotella voittaa mielestäni 10-0 tattiräiskimisen. Mutta nämä ovat näitä ikuisia mielipidekysymyksiä, joista on vähän paha kiistellä. ( eipä sillä, kyllä niistäkin sietää välillä väitellä, kunhan ei typeryyksiin mennä )

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul » Tue Sep 25, 2007 7:12 pm

koodaaja wrote:Itse googletin nopsasti jonkun videon killzone 2:sta (taisi olla gametrailersista tämä yksilö) . Ja tämä täydellinen graafinen loisto jäi näkemättä ;D Peli on muuten äärimmäisen komea, mutta pikkuiset kauneusvirheet pilaavat hyvän vaikutelman nopeasti. Juu, myönnetään. Hahmot ovat upeita, en olisi uskonut tähän päästävän vielä vuosiin. Niitä voisin kehua viikkokausia, koska ne tosiaan ovat upeita. Eikä räjähdyksissäkään moitteen sijaa. Tai itse asiassa on; kyseisessä trailerissa vieressä ollut alus ammuttiin alas ( näytti kuin salama olisi siihen iskenyt, oli todella komia leimahdus ), ja sitten aluksen alas syöksyessä laitetaan järkyttävän rumaa kaksiulotteista savukuvaa peräperää, kuten tehtiin jo PS1 -aikoihin. Ja sitten aluksen varjot. Kun hahmo itse on äärimmäisen tarkasti ja hienosti valaistu, hän heittää äärimmäisen haalean ja häilyvän varjon, vaikka hahmon omat kuteet ovat varjopuolella sysimustat. Nämä ukot vain eivät tunnu jättävän varjoja. Ja tämmöisiä graafisia pikkuvirheitä oli paljon enemmänkin. Eipä siinä mitään, tämmöiset pikkuvirheet ovat helposti korjattavissa, mutta ellei niitä korjata, nauravat kalatkin kyseiselle julkaisulle, tai ainakin sen grafiikan hypettämiselle ;D

Aijuu. Enpäs huomannutkaan, että tuo koski vain ensi vuoden julkaisuja. Halo tulee toki tänä vuonna, mutten yhtään ihmettelisi, jos Metroid Prime ja Phantom Hourglass ilmestyisivät vasta ensi vuonna, ainakin eurooppa-nimisessä peräkylässä >;D ja Wiin seuraavaa Zeldaa saadaan odottaa todennäköisesti ainakin vuoteen 2009 O.o

Tästä liikkeentunnistusasiasta; itse olen rakastunut kyseiseen pelimetodiin, kun on käynyt välillä kaverin luona pelaamassa PS2:lla, on tuntunut todella tylsältä vain istua ohjain kädessä ja hakata ohjainta peukaloilla. Kah, annahan niin kerron, missä vaiheessa lopullisesti jäin koukkuun tähän liikkeentunnistushärpäkkeeseen: Zelda: Twilight Princess. Semmoinen taivaalla oleva mahtipontinen temppeli, kyseisen paikan lopputaistelu. Vastassa apout 30-metrinen lohikäärme. Nopea hyppy loharin selkään, ja upotetaan wiimot.... siis master swordi öhkön niskaan. Se jotenkin sai tuntemaan itseni suureksi sankariksi tms., kun sai oikeasi tehdä jotain. Voittaa niin ison olennon leikiten, hakata sen maahan omin käsin. Eikä paria hassua taistelunappia painelemalla. Lisäksi ampuminen Wiimotella voittaa mielestäni 10-0 tattiräiskimisen. Mutta nämä ovat näitä ikuisia mielipidekysymyksiä, joista on vähän paha kiistellä. ( eipä sillä, kyllä niistäkin sietää välillä väitellä, kunhan ei typeryyksiin mennä )
Juu tos Killzone 2:n traileris itekin ihmettelin noita graafisi pikku huolimattomuuksia. Toivottavasti todella korjataan...

Ja Twilight Princess taas kuuluu juuri näihin onnistuneimpiin Wii:n peleihin. Taitaapi tällä hetkellä olla alustan paras peli ja yksi kaikkien aikojen parhaimmista julkaisupeleistä. Tälläisiä teoksia lisää, niin liikkeentunnistuksesta todella saataisiin enemmän pelillistä hyötyä.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja » Tue Sep 25, 2007 11:02 pm

Vouldenhaul wrote:
koodaaja wrote:keskimittainen romaani...
Juu tos Killzone 2:n traileris itekin ihmettelin noita graafisi pikku huolimattomuuksia. Toivottavasti todella korjataan...

Ja Twilight Princess taas kuuluu juuri näihin onnistuneimpiin Wii:n peleihin. Taitaapi tällä hetkellä olla alustan paras peli ja yksi kaikkien aikojen parhaimmista julkaisupeleistä. Tälläisiä teoksia lisää, niin liikkeentunnistuksesta todella saataisiin enemmän pelillistä hyötyä.
No, kyseisessä pelissä se on lähinnä tuo kohta ja pari vastaavaa sekä kalastus, jossa liikkeentunnistuksesta otetaan kaikki irti. Harmittaa, että julkaisivat tuon myös cubelle, ei voitu lähteä toteuttamaan aivan liiketunnistuksen ehdoilla. Eniten harmittaa, että tavallisesti miekkaillessa ei ole väliä, miten hutkii, hahmo tekee samat kombot, kun pitää tatin tiettyyn suuntaan, lukitsee kohteeseen jne. Lisäksi tattikääntyily jousiammunnassa ihmetyttää, itse en pidä siitä ( muuten voisi esimerkiksi hevosella liikkua samalla kun räiskii sen selästä, nyt hevonen jää vain junnaamaan suoraan eteenpäin.. ) Mutta graafisesti se on upea. Ei se millään polygonien määrällä tai hienoilla efekteillä loista ( Wind Wakerin cel-shadingista pidän itse enemmän, joskin WW:n pohjalta twilight princessin pelimoottori on tehty (ei minua tarvitse tämän suhteen uskoa, uskokaa sen sijaan wikipediaa) ) vaan sen loisto on siinä taiteellisessa puolessa; arkkitehtuuri, hahmosuunnittelu, pelimaailma...

User avatar
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Videopelit

Post by Vouldenhaul » Sat Sep 29, 2007 10:51 pm

Halo 3 on nyt sitten julkaistu... Arvosteluissa keräsi ysejä ja kymppejä. PS3:lle on vasta tullut Heavenly Sword ja Warhawk. Molemmat ysejä ja kymppejä saaneita. Tietokoneella ja Xbox 360:lle on myös tullut Bioshock, huippusuositun Systemshockin (toivottavasti kirjoitin nimen oikein) henkinen seuraaja. Loppuvuodesta tulee kyllä pelien juhlaa, kuten myös ensivuodesta (GTA, MGS, GT, KZ, LBP ym ym ym).
Last edited by Vouldenhaul on Tue Oct 02, 2007 5:01 pm, edited 2 times in total.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008

User avatar
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Videopelit

Post by Thomazu » Sun Sep 30, 2007 7:05 pm

Kyllä, toivon hartaasti että GTA IV julkasitaan myös PS2:lle :roll:
Image

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja » Sun Sep 30, 2007 10:10 pm

Vouldenhaul wrote:Halo 3 on nyt sitten julkaistu... Arvosteluissa keräsi ysejä ja kymppejä. PS3:lle on vasta tullut Heavenly Sword ja Warhawk. Molemmat ysejä ja kymppejä saaneita. Tietokoneella ja Xbox 360:lle on myös tullut Bioshock, huippusuositun Systemshockin (toivottavasti kirjoitin nimen oikein) henkinen seuraaja. Loppuvuodesta tulee kyllä pelien juhlaa, kuten myös ensivuodesta (GTA, MGS, GT, KZ, LBP ym ym ym).
Juu, Halo 3 oli elämys. Vedettiin kaverin kanssa perjantaina loppuun. Ja tuota pelien listaa pitänee jatkaa Super Mario Galaxyn, Metroid Prime 3:n, TLOZ : Phantom Hourglassin sekä SSBB:n voimin. Tyhjenee taas kukkaro, dääm >.<

User avatar
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Videopelit

Post by otto90x » Mon Oct 01, 2007 3:55 pm

Thomazu wrote:Kyllä, toivon hartaasti että GTA IV julkasitaan myös PS2:lle :roll:
Niin no saahan sitä toivoa, mutta jos kerran sen teko näille uusille konsoleillekin on niin hankalaa (julkaisu myöhästyi) niin tuskinpa sitä aletaan vielä ps2:lle väsäämään. Tekniikka vanhenee, niin myös ps2, olisiko siis aika vaihtaa laitetta?
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.

User avatar
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja » Mon Oct 01, 2007 11:42 pm

otto90x wrote:
Thomazu wrote:Kyllä, toivon hartaasti että GTA IV julkasitaan myös PS2:lle :roll:
Niin no saahan sitä toivoa, mutta jos kerran sen teko näille uusille konsoleillekin on niin hankalaa (julkaisu myöhästyi) niin tuskinpa sitä aletaan vielä ps2:lle väsäämään. Tekniikka vanhenee, niin myös ps2, olisiko siis aika vaihtaa laitetta?
Tai olisiko kehittäjien oltava fiksuja? PS2:ia on maailma täynnä. Ostajamäärä todennäköisesti ainakin tuplaantuisi. Lisäksi saisivat julkaista näitäkin Wiille, onhan se sentään tällä hetkellä parhaiten myyvä konsoli.. ( DS:n jälkeen ^^ )

User avatar
reBorn
Newcomer
Posts: 36
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:51 pm

Re: Videopelit

Post by reBorn » Tue Oct 02, 2007 8:21 am

Vouldenhaul wrote:Halo 3 on nyt sitten julkaistu... Arvosteluissa keräsi ysejä ja kymppejä. PS3:lle on vasta tullut Heavenly Sword ja Warhawk. Molemmat ysejä ja kymppejä saaneita. Tietokoneella ja Xbox 360:lle on myös tullut Bioshock, huippusuositun Systemshockin (toivottavasti kirjoitin nimen oikein) henkinen seuraaja. Loppuvuodesta tulee kyllä pelien juhlaa, kuten myös ensivuodesta (GTA, MGS, GT, KZ, LBP ym ym ym).
Juuh, Halo 3 cooperative kaverin kanssa läpi viikonloppuna, 10 tuntia ja Heroic-vaikeustaso. Halofanit saavat takuuvarmasti mitä haluavat ja odottavat, mutta peruspelaajalle saattaa jäädä käteen vain hienosti skriptattu putkijuoksu. Bioshock naulitsi pelaajan paremmin, mutta Halon kimppapeli on omaa luokkaansa.

Post Reply