Videopelit

Muu yhteisön välinen keskustelu.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

Also, jos sinulla menee peliin kuukausi, teet jotakin kamalalla tavalla väärin.

Itse en ole l4d(2):tä pahemmin pelannut, mutta vaikuttaa kyllä kovin uudelleenpelaamisarvoiselta peliltä - etenkin eri porukoiden kanssa.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Videopelit

Post by esa94 »

koodaaja wrote:Also, jos sinulla menee peliin kuukausi, teet jotakin kamalalla tavalla väärin.
Jos nyt puhut yleisesti, teen ilmeisesti kaiken kamalalla tavalla väärin. :D
Tarkoitatko tuolla pelitunteja vai konkreettista aikaa pelin aloittamisen ja päättämisen välillä, mukaanlukien muuhun käytetty aika? Nimittäin kuvittelisin kuukauden tarkoittavan jälkimmäistä. Samaa itsekin tarkoitin ensimmäisellä lauseella.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Videopelit

Post by Awaclus »

esa94 wrote:
koodaaja wrote:Also, jos sinulla menee peliin kuukausi, teet jotakin kamalalla tavalla väärin.
Jos nyt puhut yleisesti, teen ilmeisesti kaiken kamalalla tavalla väärin. :D
Tarkoitatko tuolla pelitunteja vai konkreettista aikaa pelin aloittamisen ja päättämisen välillä, mukaanlukien muuhun käytetty aika? Nimittäin kuvittelisin kuukauden tarkoittavan jälkimmäistä. Samaa itsekin tarkoitin ensimmäisellä lauseella.
Gurun virallinen kanta on, että se, joka pääsee pelin kuukaudessa läpi, jos pelaa vaikka kolme minuuttia päivässä, tekee jotain kamalalla tavalla oikein. Se, joka pääsee pelin kuukaudessa läpi, ja pelaa koko ajan, ei omista elämää.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

Itse olen jo pitkään tykännyt pelailla pelini projektiluontoisesti esimerkiksi viikonlopun aikana, jolloin harvempi teos ehtii pidemmäksi ajaksi kesken jäädä. Tämä toki perustuu siihen, että tällaisina viikonloppuina ei juuri muuta tehdä eikä siis sovellu ärsyttäviin tai ei-niin-loistaviin peleihin, jotka on pakko pelata lyhyinä pätkinä :)
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Videopelit

Post by kaneli2000 »

Itse pelaan pelejä sekavasti sieltä täältä, ja kun hyvä peli sattuu tielle, kaikki muu unohtuu, ja se peli mennään läpi alusta loppuun ja usein vaikeimmalla tasolla. Muuten pelit jäävät monasti kesken pitkiksi ajoiksi, ja läpipeluuseen saattaa mennä vuosia. Mikäs siinä, pelien iät ovat pidempiä.

Esimerkkinä hyvistä, must-go-thru-peleistä on mahtavat Machinarium ja Braid, ja tietenkin klassikot Half-Life ja Half-Life 2.
I see the rainbow rising
KankiKalle
Active Member
Posts: 170
Joined: Mon Jun 23, 2008 9:04 pm

Re: Videopelit

Post by KankiKalle »

Tänään sitä sitten haettiin itselle ostettu joululahja postista lojumasta :P Verkkokauppa.com:ista tilattu paketti sisälsi tämänkaltaiset nimet omaavat pelit: FlatOut: Ulimate Carnage, Triplane Turmoil 2 sekä Trials 2 Second Edition. Aah mitä juhlaa. Sekä suomalaisille pelinkehittäjille että minulle :D Eniten sydäntä lämmittää tuo FlatOut, se kun on sattumoisin ainoa ajopeli jonka pääsin läpi xbox360:llä silloin kyseisein laitteen vielä omistin. (Ei kun hetkinen. Sehän on ainoa ajopeli minkä olen elämäni aikana päässyt läpi 8-) ) Mutta ei muuta kuin peltiä ruttuun näin ennen joulua!
EDIT:

Lisäänpäs tuohon kunnialistaani myös NFS Carbonin, meinasi vallan unohtua että sekin tuli mentyä läpi hampainden kiristelyllä ja hiellä. En aivan muista että pääsinkö aikoinaan lävitse Project Gotham Racing 2:sta tai 3:sta. En varmaankaan. Jaa että mitä ajopelejä olen koittanut läpäistä? Pientä listaa:
-Pari NFS-peliä
-Colin Mcrae Dirt
- 2 PGR:a
-Midtown Madness 3
-2 Driver-peliä
-Muutama sekalainen joita on vuosien saatossa ollut

Että sillai :D Hyviä pelejähän nuo kaikki ovat, mutta en vain päässyt niitä läpi :o

Last edited by KankiKalle on Fri Dec 11, 2009 4:18 pm, edited 1 time in total.
Väsyttää niin ettei jaksa edes mennä lepäämään.
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Videopelit

Post by Nassi_Setä »

Jos joku muistaa mulla oli onkelmia CDO 4 :sen kanssa, Joten valitin asiasta Activisionille ja homma alkoi toimimaan :D

FlatOut on vaan helmi. Kaverin seksiBoxilla olen pelaillut MW 2:sta ja Purea.
Ihan kelpo-pelejä kummatkin, mutta tatilla ohjaaminen tuntuu säätämiseltä.
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Videopelit

Post by Awaclus »

KankiKalle wrote:(Ei kun hetkinen. Sehän on ainoa ajopeli minkä olen elämäni aikana päässyt läpi 8-) )
Hmmh? Montas ajopeliä olet yrittänyt läpi? Itsellä ainoat pelaamani ajopelit ovat olleet Midtown Madness 3 (Ehdotonta parhautta!) ja NFS Underground ja kummankin olen pelannut läpi.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Videopelit

Post by kaneli2000 »

Chaosworm wrote:
KankiKalle wrote:(Ei kun hetkinen. Sehän on ainoa ajopeli minkä olen elämäni aikana päässyt läpi 8-) )
Hmmh? Montas ajopeliä olet yrittänyt läpi? Itsellä ainoat pelaamani ajopelit ovat olleet Midtown Madness 3 (Ehdotonta parhautta!) ja NFS Underground ja kummankin olen pelannut läpi.
Underground oli minusta huono, ja sen sijaan Underground 2 täyttä kultaa (vapaa ajo ftw).
I see the rainbow rising
Requiem for Anthrax
Active Member
Posts: 155
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:17 pm
Location: Haukipudas

Re: Videopelit

Post by Requiem for Anthrax »

nauran nykyisille autopeleille. Ovat yhtä hauskoja kuin suomen poliittinen historia 1809-1917.
ainoat hyvä autopeli, jota olen pelannut on death rally.
Turmankylä
huonoja pelejä, purkkaisia viritelmiä, tylsiä tarinoita.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Videopelit

Post by Awaclus »

kaneli2000 wrote:
Chaosworm wrote:
KankiKalle wrote:(Ei kun hetkinen. Sehän on ainoa ajopeli minkä olen elämäni aikana päässyt läpi 8-) )
Hmmh? Montas ajopeliä olet yrittänyt läpi? Itsellä ainoat pelaamani ajopelit ovat olleet Midtown Madness 3 (Ehdotonta parhautta!) ja NFS Underground ja kummankin olen pelannut läpi.
Underground oli minusta huono, ja sen sijaan Underground 2 täyttä kultaa (vapaa ajo ftw).
Joo, Underground oli kyllä aivan rikkinäinen pelikokemus Midtown Madnessin jälkeen, kun Undergroundia hirveästi hehkutettu kaikkialla oli ja MM3, josta en ollut kuullutkaan ennen sen pelaamista, oli ollut niin loistava peli (ainoa huono puoli koko pelissä on se, että jos ajaa mittarin mukaan kahdeksaakymppiä, niin auto liikkuu ruudulla oikeasti sitten vain jotain alle 50km/h silmämääräisesti katsoen. Ja sekään ei suuremmin haittaa kyllä).
Igr0
Active Member
Posts: 110
Joined: Thu Oct 02, 2008 8:04 pm
Location: Helsinki, Finland

Re: Videopelit

Post by Igr0 »

Requiem for Anthrax wrote:nauran nykyisille autopeleille. Ovat yhtä hauskoja kuin suomen poliittinen historia 1809-1917.
ainoat hyvä autopeli, jota olen pelannut on death rally.
Death Rally on kyllä legenda. Pelasinki sen tossa vähän aikaa sitte taas läpi ku ilmaseks oli muuttunu. :)
MAVmaggot
Advanced Member
Posts: 468
Joined: Fri Aug 31, 2007 10:18 pm
Location: bitspace

Re: Videopelit

Post by MAVmaggot »

Kattokaas pojjaat ku on tullu mielenkiintone patchi tf:n puolelle. Oikein mukavaa piristystä näiden non-class-updateiden keskelle.

Edit: Ozcar offtopicciin linkkasikin sarjakuvan jo, mutta täs ois nyt koko hoito.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Videopelit

Post by MikkoK »

MAVmaggot wrote:Kattokaas pojjaat ku on tullu mielenkiintone patchi tf:n puolelle. Oikein mukavaa piristystä näiden non-class-updateiden keskelle.

Edit: Ozcar offtopicciin linkkasikin sarjakuvan jo, mutta täs ois nyt koko hoito.
Kummalla puolella itse ajattelitte pelata? Demoman vai Soldier, itse ajattelin Soldieria koska en vielä osaa pelata kunnolla Soldierina. :D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Videopelit

Post by kaneli2000 »

MikkoK wrote:
MAVmaggot wrote:Kattokaas pojjaat ku on tullu mielenkiintone patchi tf:n puolelle. Oikein mukavaa piristystä näiden non-class-updateiden keskelle.

Edit: Ozcar offtopicciin linkkasikin sarjakuvan jo, mutta täs ois nyt koko hoito.
Kummalla puolella itse ajattelitte pelata? Demoman vai Soldier, itse ajattelin Soldieria koska en vielä osaa pelata kunnolla Soldierina. :D
Solttu tietenkin, Demolla pelattu koko TF2:n aikana alle puoli tuntia.
I see the rainbow rising
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Videopelit

Post by MikkoK »

Deer Avengerit ovat hyviä pelejä. :P Niissä mennään peuralla ja ammutaan ihmisiä :D Joskus pienenä katselin kun isoveli pelasi yhtä Deer Avengereista ja nyt vihdoinkin löysin pelin nimen, etsin sitä monta vuotta. :/

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Videopelit

Post by TheDuck »

Tekipäs valve ovelasti. Pistivät TF2 täksi viikonlopuksi ilmaiseksi pelata ja maksaa nyt vain 10e! Meittipä sitten latas tuon että voisin viikonlopun pelailla mutta on sen verran hyvä peli ettei taida viikonloppu riittää ja pitänee ostaa tuo :/ On btw mahtava, parhaimpia pelejä joita olen pelannut :D
^^
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Videopelit

Post by kaneli2000 »

TheDuck wrote:Tekipäs valve ovelasti. Pistivät TF2 täksi viikonlopuksi ilmaiseksi pelata ja maksaa nyt vain 10e! Meittipä sitten latas tuon että voisin viikonlopun pelailla mutta on sen verran hyvä peli ettei taida viikonloppu riittää ja pitänee ostaa tuo :/ On btw mahtava, parhaimpia pelejä joita olen pelannut :D
Korjaan: paras FPS-peli mitä olen ikinä pelannut ;D.

Tosin uusi päivitys on aika susi. Bugasi ainakin minulla sen verran että kaikki unlockatut aseet katosivat, mukaanlukien hatut, ja tekstuurihäikkiä oli näkyvissä pari kertaa. Uudet aseet ovat hunoja ja joko ylivoimaisia tai epäsopivia. Että näin tällä kertaa.

Ei siinä mitään, peli itsessään on yhä paras FPS ever. Ei pikku update sitä niin paljon pahenna.
I see the rainbow rising
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Videopelit

Post by Olwi »

No ei kyl parasta FPS:ää oo nähnykkää mut kyl tota ain välil huvikseen pelailee.
Huuda mun ip:tä!
Post Reply