Videopelit

Muu yhteisön välinen keskustelu.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Videopelit

Post by -Z- »

Pettis wrote:Muttah, onko porukalla suositella hyviä DS-pelejä.
Laitan nyt jokaisesta lajityypistä suosikkini, niin on mistä valita:
Arcade: Contra 4
Strategia: Front Mission
Kilpa-ajo: Mario kart DS
Musiikki/rytmi: Elite Beat Agents
Tasoloikka: Super Mario 64 DS (Tai N+)
Rpg: Final fantasy 4, Tai Chrono Trigger kunhan ilmestyy
Strategia-Rpg: Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift (Kestoa pelillä on noin 200 tuntia, jos tekee kaikki tehtävät)
Räiskintä: Metroid prime hunters (Yksinpeli ei kummoinen, mutta Mario Kartin ohella DS:n parasta moninpeliviihdettä, Niin netissä kuin lähiverkossakin)

Voi kysyä lisääkin suosituksia, jos haluaa jostain tietystä lajityypistä.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Videopelit

Post by MikkoK »

-Z- wrote:
Pettis wrote:Muttah, onko porukalla suositella hyviä DS-pelejä.
Laitan nyt jokaisesta lajityypistä suosikkini, niin on mistä valita:
Arcade: Contra 4
Strategia: Front Mission
Kilpa-ajo: Mario kart DS
Musiikki/rytmi: Elite Beat Agents
Tasoloikka: Super Mario 64 DS (Tai N+)
Rpg: Final fantasy 4, Tai Chrono Trigger kunhan ilmestyy
Strategia-Rpg: Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift (Kestoa pelillä on noin 200 tuntia, jos tekee kaikki tehtävät)
Räiskintä: Metroid prime hunters (Yksinpeli ei kummoinen, mutta Mario Kartin ohella DS:n parasta moninpeliviihdettä, Niin netissä kuin lähiverkossakin)

Voi kysyä lisääkin suosituksia, jos haluaa jostain tietystä lajityypistä.
Sanon nyt tähän vielä New Super Mario Brossin. On se kyllä tosi hyvä tasoloikka.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 688
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: Videopelit

Post by Ruuttu »

Nyt on sitten Spore hankittu! Ja ihan rehellisesti omilla rahoilla, vieläpä.

Myönnettäköön, olen pettynyt. Kyllähän siinä voi kaiken sen tehdä mitä mainoksissa on luvattu, mutta jotenkin... Soluvaihe oli ihan hauska. Sitten tuli otusvaihe. Sekin oli hauska, mutta samaa rutiinia toisteltiin jaaatkuvasti. Lopulta, kun olin jo täysin kypsä, päästiin heimovaiheeseen. No, heimovaihe ei oikein sytyttänyt ja päätin käyttää pientä huijauskoodia ja hypätä suoraan avaruusvaiheeseen - sehän oli kuulemma se paras. Ikävä kyllä avaruusaluksen lentäjän duuni ei ollutkaan niin hauskaa kuin olin kuvitellut - tylsät "Mene tonne ja nappaa toi otus", "mene tonne ja tutustu noihin" tehtävät alkoivat kyllästyttää hyvinkin pian.

Suosittelen silti kokeilemaan, varsinkin jos eettisesti arveluttavien keinojen käyttö ei sinua häiritse.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Videopelit

Post by -Z- »

Ruuttu wrote:Nyt on sitten Spore hankittu! Ja ihan rehellisesti omilla rahoilla, vieläpä.

Myönnettäköön, olen pettynyt. Kyllähän siinä voi kaiken sen tehdä mitä mainoksissa on luvattu, mutta jotenkin... Soluvaihe oli ihan hauska. Sitten tuli otusvaihe. Sekin oli hauska, mutta samaa rutiinia toisteltiin jaaatkuvasti. Lopulta, kun olin jo täysin kypsä, päästiin heimovaiheeseen. No, heimovaihe ei oikein sytyttänyt ja päätin käyttää pientä huijauskoodia ja hypätä suoraan avaruusvaiheeseen - sehän oli kuulemma se paras. Ikävä kyllä avaruusaluksen lentäjän duuni ei ollutkaan niin hauskaa kuin olin kuvitellut - tylsät "Mene tonne ja nappaa toi otus", "mene tonne ja tutustu noihin" tehtävät alkoivat kyllästyttää hyvinkin pian.

Suosittelen silti kokeilemaan, varsinkin jos eettisesti arveluttavien keinojen käyttö ei sinua häiritse.
Täysin sama täällä. Sainpas sentään oivan muistutuksen siitä, että miksi olen piraatti henkeen ja vereen. Fallout 3:n aion vielä ostaa, mutta voin vannoa, että jos se on kuraa, niin en ostaa enää ikinä ainoatakaan peliä.

Image
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Videopelit

Post by Viltzu »

otto90x wrote:Tuossa pari päivää sitten ulkomaalaisvahvistuksemme Peter (tjsp.) pisti viestissään linkin erääseen varsin hauskaan fysiikkalla leikittely ja rakentelu selainpeliin. Viesti ilmeisesti näytti niin spämmiltä että joku on poistanut sen ja saattoi se mennä väärälle alueellekin. No kuitenkin kannattaa kokeilla, vaikka peli onkin aika vaikea.

Tässä vielä linkki kyseiseen peliin.

Ja tässä eräs rakennelma jonka tein näin esimerkiksi.
Löysinpäs samantapaisen pelin (Tai oikeastaan se ei ole peli),jonka voi asentaa tietokoneelle! Pelin kotisivu: http://www.phunland.com/wiki/Home
Tuossa ei siis ole minkäänlaisia tehtäviä joita pitäisi suorittaa. Katsokaa tuolta sivulta lisää ;)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Videopelit

Post by Koodiapina »

Niin älkääkä unohtako Powder gamea. Se on hieman erillainen pelattavuudeltaan, mutta samalla lailla siinäkin leikitään fysiikoilla. Varoitus: Siihen jää pahasti koukkuun ja vieläpä pitkäksi aikaa.
Viltzu
Guru
Posts: 1132
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:45 pm
Location: Alavieska
Contact:

Re: Videopelit

Post by Viltzu »

Tuohan on samanlainen kuin Falling sand vai oliko se pyrosand... En muista =/
Noistakin on tietokoneelle ladattava versio! En nyt jaksa etsiä kuitenkaan...
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Videopelit

Post by MikkoK »

Vilsku wrote:Tuohan on samanlainen kuin Falling sand vai oliko se pyrosand... En muista =/
Noistakin on tietokoneelle ladattava versio! En nyt jaksa etsiä kuitenkaan...
Niistä on saatavilla myös 3D versio.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

Tämä on parempi Powder, kuin tuo edellinen. ;)
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Videopelit

Post by -Z- »

mikeful wrote:Tämä on parempi Powder, kuin tuo edellinen. ;)
Älä viitti, Olen melkein mennyt nintendo DS-version läpi ;) Juuri sopivan monimutkainen/puolinen roguelike.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

World Of Warcarftin seuraava lisäosa Wrath of The Lich King julkaistaan 13.11.2008. Jos tässä pitäisi vähän taukoa ennen sitä.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Videopelit

Post by Pettis »

mikeful wrote:World Of Warcarftin seuraava lisäosa Wrath of The Lich King julkaistaan 13.11.2008. Jos tässä pitäisi vähän taukoa ennen sitä.
Nonni. Odotettavissa wowittajien katoaminen mystisesti kouluista, työaikojen lipsumista ja unisen näköisiä nörttejä.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Videopelit

Post by temu92 »

Gief meh WotLK ;)

Mjoo, vähän oon testaillu privaatti beta servulla sitä ja ainaki paikat näyttää kiinnostavilta (servulla ei mikään muu toimikaan). No onhan tuota nyt tullu jo koulun alusta eli jo 1kk oltua taas tauolla WoWista :P
Ja muille pelaajille: Milläs servuilla pelaatte ja millä hahmoilla. Itsellä on 3 kpl 70lvl hahmoja joihin kuuluu Tauren Hunter, Blood Elf Paladin ja Undead Mage. Ja nyt olisi tarkoitus vissiinkin seuraavaksi levuttaa shamaani (troll) tosin tähän mennessä olen vasta 24 levelillä ja samalla levelillä minulla on vielä Tauren Warrior nimeltään Maantierosvo :lol:
Ja olen siis serverillä Deathwing EU. Onlinessä ette minua nyt kyllä näe koska minulla ei juuri ole peliaikaa :D

Mainos: http://www.wowittaja.net (mun wowiaiheiset foorumit, kaipais vähän aktiivisuutta :S)
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

Itseltä löytyy seuraavat hahmot:
Mikeful, lvl70 draenei hunter, main
Druidful, lvl34 night elf druid, tällä hetkellä pelauksessa
Mkf, lvl14 dwarf priest, todella vähän pelattu
+ muutama pienilevelinen testihahmo, pikkusiskon mage ja pikkuvelin paladini.

Suomalaiset Wowi-pelaajat pyörii Goblin Explosive Networksin sivuilla, kun pari muuta sivua sulkeutui tai liittyi yhteen. http://www.goblinexplosives.net/
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Wolfman
Newcomer
Posts: 37
Joined: Sat Apr 12, 2008 9:43 pm

Re: Videopelit

Post by Wolfman »

En itse enään pelaa WoWia, koska luisuin ohjelmoinnen ja danmaku-pelien puolelle.
Image
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Travians. (Ei mikään kylänkasvatus.)

Post by MikkoK »

Niin löysinpäs netistä pelin nimeltä Travians. Traviansissa liikutaan omalla ukolla joka voi olla roomalainen, saksalainen tai gallialainen (gaul?).
Itse olen roomalainen ja nick on MikkoK141 ja lvl 2. Kun rekisteröidyt niin näät peltoo ja puita yms kannattaa hakata puita ja hankkia viljaa.
Meinaan et pääse alkupaikkaan varmaan ollenkaan takaisin. Kun saat ekan kirjeen alkupaikassa niin kerää vielä yksi resurssi niin saat uuden kirjeen.
Kirjeessä enosi kutsuu sinut ja antaa sinulle talon.


Quickstart opas by me:
Eli pääset siis enosi luokse jutusta häntä ja hän antaa talon. Sitten hän käskee kerätä jokaista resurssia yhden. No kerää resurssit ja juttele enolle uudestaan.
Nyt eno käskee juttelemaan Tombolle vai kuka olikaan se kylän vahti. Juttele Tombolle. Tombo haluaa että tutustut kylttiin tarkasti se kyltti missä on ne
missä mitäkin on. No mene ja paina sitä kylttiä siinä kartalla, sitten mene takaisin Tombon puheille. Tombo haluaa että sinulla on joko ystävä tai 10 jotain resurssia. No etsi ystävä (Chatin kautta.) tai kerää 10 jotain resurssia. Menetät keräämäsi 10 resurssia Tombolle ja pääset kylään. Kylässä sitten voit tiskata tiskejä ja myydä/ostaa tavaraa.
End of quickstart opas by me

Linkki BTW:http://www.travians.com/
EDIT:

Luin tuota opasta varten manuaalin joka on 27 sivua pitkä. =D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

Liitetty Videopelit-ketjuun. Ei joka pikkupelille omaa ketjua, kiitos. :/
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Bajaxo
Newcomer
Posts: 47
Joined: Fri Aug 01, 2008 3:49 pm
Contact:

Re: Videopelit

Post by Bajaxo »

Ite pelaan pääasiassa Counter-Strike 1.6 ja joskus Mega Game 2 (Paremmin tunnettu pelinä Pickup Express)
Bajaxo Productions -CoolBasic games from year 2008!

Image
lukutoukka
Active Member
Posts: 111
Joined: Fri Jun 13, 2008 9:06 pm

EREPUBLIK selainpeli

Post by lukutoukka »

Erepublik on selaimella oleva "Toinen maailma", jossa on kaikkea, eli sodista diplomatiaan, yrityksiä työtä, sanomalehtiä jne... Tällä hetkellä eSuomi on eNorjan hallussa.

Liittyminen tapahtuu kutsusta, jonka saa sähköpostiin ja itsellä on viellä 4kpl käytettävissä, joten jos haluat kokeilla niin kutsun sinut. Paremmin selitystä löydät erepublik.fi sivulta. Valitettavsti en osaa kuvailla paremmin, joten käykää tuolla sivulla ja jos haluat, niin lähetän kutsun sähköpostiinne.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Videopelit

Post by mikeful »

Liitetty Videopelit-topikkiin. Mistä näitä pieniä selainpelejä fanittavia tyyppejä oikeen löytyy näin hirveästi? :/
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Post Reply