Videopelit

Muu yhteisön välinen keskustelu.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

Itse olen Wiin onnellinen omistaja, ja sillä tulee jossain määrin pelailtua ( kunhan saisi nyt sen residen evil IV:n, puhumattakaan siitä, kun SSBB, Super Mario Galaxy ja Metroid Prime 3 julkaistaan ). PC:llä pelaisin varmasti aivan järkyttävästi, jos tehoja olisi.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Videopelit

Post by Thomazu »

Nucreal wrote:Tykkään pelata PC:eellä, (Tuttu ja turvallinen). En oikein pidä hirmuisesti konsoleista, ainakaan räiskintä pelinä (Controllit ovat jostain niin syvältä..) ;D.
Mutta paras peli mitä olen pelannut, on aivan ehdottomasti Quake. ;D Fiilistä vedellä Railgunilla kaveria naamaan ja kuunnella jympytys musiikkia. :D
PC ja pleikkari 2. En tykkää pelata kaikkia pelejä pc koska kontrollit on esim. tony hawkeissa mielestäni huonot.. Niimpä nyt on adapteri että saan kaksi pleikkarin ohjainta tietokoneeseen :) ainut kunnon ohjain on se pleikkarin ohjain ;) mutta ei niitä sota pelejä kyllä konsoleilla pelata, kontrollit ovat niissä huonot että ne pelit kuuluvat tietokoneelle. Melkein samaa mieltä Nucreal :)
Tykkään ite pelata enemmän konsoleilla(Ps2), koska en ole ikinä oppinut toimimaan nopesti näppäimiställö ja hiirellä, eli esim Bf:n pelaamisesta ei tullut mitään :D
Tämä lista on Top-3 pelit sillon ku jaksan pelata :D
1.Socom: CA
2.Black&White2
3.GTAt (vaikka tällä hetkellä ei ole yhtään :D)
Tuli tuosta mieleen.. Keräileekö kukaan GTA sarjan pelejä? Minulta puuttuu tällä hetkellä ainakin GTA Vice City Stories
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

IMHO, Pleikkariohjain on aika epämukava. Liian litteä, kevyt ja hataran tuntuinen. Boxissa (360, tottakai) on paljon parempi. Sitä on pienennetty, mutta se on edelleen jämäkkä ja hyvän tuntuinen. Tämä tosin riippuu käsistä, ja jos peli on riittävän hyvä, unohtuu padin epämukavuus nopeasti. Wiin ohjaimeen onkin vähän hankala verraa, se on niin erilainen. Joskin mielestäni paras, liiketunnistus rox. Ja sopii kaikkien käsiin, ainakaan en ole keneltäkään valituksia kuullut ;D Niin, FPS-pelit konsoleilla ovat aika schaissea, kattottaan, josko Wiillä nyt saisi parempaa aikaan. Lisäksi DS:n Metroidia testatessani ( demo tuli laitteen mukana ) tykästyin ohjausmetodiin. Sehän on siis FPS-peli, tietämättömille.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Videopelit

Post by -Z- »

Itse pelailen lähinnä PC:llä. Battlefield 2142 on tällä hetkellä peluutuksessa, mutta pelaan myös doom 3:a ja tarkoitus olisi piakkoin hankkia Bioshock. Fallout 2:sta tulee myös pelattua. On se jackhammer vaan niin kova :ugeek:
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Quru
Newcomer
Posts: 15
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:09 pm

Re: Videopelit

Post by Quru »

Ohjaimista tuli mieleen, mielestäni Xboxin (sen ensimmäisen) ALKUPERÄINEN ohjain on yksi parhaimpia padeja joita olen kokeillut. Se on juuri sopivan kokoinen ja loistavasti muotoiltu, sen pienennetty versio istuu omaan käteeni huomattavasti heikommin :/ Xbox 360:sen ohjain on myöskin loistava, pleikkareiden DualShockeista en ole ikinä oikein tykännyt. Liian kulmikkaita kouraani.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Videopelit

Post by temu92 »

Itellä on vaan PC joka on jo jäämässä ajan hampaisiin (ostettu kesällä 2005) vaikka siihen hommattiin tehokkain AGP väylään saatava näyttis (ainakin nvidian tehokkain) ---> NVidia GeForce 7800 GS

Noh, Wii onkin jotain erilaista. Se liikkeentunnistusohjain on aika ovela. On tullu kaupassa testattuu ja hauskaks havaittu :D mutta tuskin sitä saan/haluan (niin paljon) että minulla se joskus olisi. Seuraava investointi koneen osalta olisikin jo uusi kone :P PCI-E väylä ftw!
Alodnal
Newcomer
Posts: 6
Joined: Wed Aug 29, 2007 3:42 pm
Location: Finland
Contact:

Re: Videopelit

Post by Alodnal »

Itselläni vähän vaihetelee konsolin ja PC:n välillä. Joskus pelaan paljo PC:tä mutta joskus paljo XBox 360:llani.

Uusimmat pelit jota tuli nyt ostettua on Bioshock ja Blue Dragon XBox:ille. Tosi hyviä.
XBox Live:in kautta tuli myös downloadattua SKATE demo ja sitä olen nyt väännelly täsä pari päivää. Odotan innolla koko peliä.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Videopelit

Post by Thomazu »

Quru wrote:Ohjaimista tuli mieleen, mielestäni Xboxin (sen ensimmäisen) ALKUPERÄINEN ohjain on yksi parhaimpia padeja joita olen kokeillut. Se on juuri sopivan kokoinen ja loistavasti muotoiltu, sen pienennetty versio istuu omaan käteeni huomattavasti heikommin :/ Xbox 360:sen ohjain on myöskin loistava, pleikkareiden DualShockeista en ole ikinä oikein tykännyt. Liian kulmikkaita kouraani.
Minä en ole koskaan innostunut xboxin ohjaimesta.. Liian moni mutkainen tai sillain että varsinkin padit ovat hassusti, pleikkarin on paljon parempi mutta nykyään rupeaa tuntumaan välillä siltä että ohjain on liian pieni näihin isoihin käsiin :|
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

Thomazu wrote:
Quru wrote:Ohjaimista tuli mieleen, mielestäni Xboxin (sen ensimmäisen) ALKUPERÄINEN ohjain on yksi parhaimpia padeja joita olen kokeillut. Se on juuri sopivan kokoinen ja loistavasti muotoiltu, sen pienennetty versio istuu omaan käteeni huomattavasti heikommin :/ Xbox 360:sen ohjain on myöskin loistava, pleikkareiden DualShockeista en ole ikinä oikein tykännyt. Liian kulmikkaita kouraani.
Minä en ole koskaan innostunut xboxin ohjaimesta.. Liian moni mutkainen tai sillain että varsinkin padit ovat hassusti, pleikkarin on paljon parempi mutta nykyään rupeaa tuntumaan välillä siltä että ohjain on liian pieni näihin isoihin käsiin :|
Mites padissa voi olla padit hassusti? Padi on se itse ohjain, nappula on nappula. Alkuperäisen boxin ohjain oli itselleni aivan liian iso, s-malli istui käteen paljon paremmin. 360:ssä on vähennetty peukkunamiskojen määrää laittamalla musta ja valkoinen olkanapeiksi, itse pidän ratkaisusta. Cuben ( Gamecube ) ohjain oli IMHO viime konsolisukupolven paras. ( Muuten, aika moni täällä puhuu PC-peleistä, jotka kuuluvat aivan eri kategoriaan kuin konsolipelit )
Kelli
Newcomer
Posts: 25
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:15 pm
Location: Finland

Re: Videopelit

Post by Kelli »

koodaaja wrote:( Muuten, aika moni täällä puhuu PC-peleistä, jotka kuuluvat aivan eri kategoriaan kuin konsolipelit )
Jaa a, miksi ei saisi keskustella pc-peleistä? Samalla lailla ne on videopelejä, kuin konsolipelitkin.
Life is worthless without computer.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

Kelli wrote:
koodaaja wrote:( Muuten, aika moni täällä puhuu PC-peleistä, jotka kuuluvat aivan eri kategoriaan kuin konsolipelit )
Jaa a, miksi ei saisi keskustella pc-peleistä? Samalla lailla ne on videopelejä, kuin konsolipelitkin.
Öh, ei. PC-pelit eivät ole videopelejä. Itse kun en hienoa määritelmää keksi, lainaan wikipediaa:
Wikipedia wrote:Joskus pelikonsoleilla ja kolikkoautomaateilla pelattavat pelit erotetaan varsinaisilla tietokoneilla pelattavista peleistä, jolloin voidaan käyttää yläkäsitettä videopeli, jolla tarkoitetaan peliä, jonka pelaamisessa keskeisessä osassa on television tyylinen näyttöruutu.
Eli videopelit ovat semmoisia härpäkkeitä, jotka kytketään telkkuun. Toki tämä käy nykyään PC:nkin kanssa päinsä, mutta termistö on sen verran vanhaa, että videopeli ja PC-peli ovat eri asia. Itse tosin roolipelaan enemmän kuin pelaan konsoleilla/PC:llä. Se on mielestäni paljon vapaampaa ja palkitsevampaa.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Videopelit

Post by Thomazu »

Mites padissa voi olla padit hassusti? Padi on se itse ohjain, nappula on nappula. Alkuperäisen boxin ohjain oli itselleni aivan liian iso, s-malli istui käteen paljon paremmin. 360:ssä on vähennetty peukkunamiskojen määrää laittamalla musta ja valkoinen olkanapeiksi, itse pidän ratkaisusta. Cuben ( Gamecube ) ohjain oli IMHO viime konsolisukupolven paras. ( Muuten, aika moni täällä puhuu PC-peleistä, jotka kuuluvat aivan eri kategoriaan kuin konsolipelit )
Hups :oops: niitä tatteja tarkoitin, ne ovat hassusti erillään toisistaan. Tai sitten ohjain vaan tuntuu oudolta kun on jo pienestä pitäen pelannut vain sillä pleikkarin ohjaimella.. Kai kaikki vielä pelaavat (jos omistavat) PlayStation 1:llä?? :D
Image
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

Thomazu wrote:Hups :oops: niitä tatteja tarkoitin, ne ovat hassusti erillään toisistaan. Tai sitten ohjain vaan tuntuu oudolta kun on jo pienestä pitäen pelannut vain sillä pleikkarin ohjaimella.. Kai kaikki vielä pelaavat (jos omistavat) PlayStation 1:llä?? :D
Jaa, analogitateista oli kyse ;D se on omasta mielestäni parempi, että tatti on sillä "varsinaisella" paikalla, ja ristiohjain siinä vieressä. Ainakin itse käytän pleikkarissa mieluummin D-padia ( se 8-suuntainen nuolihärpäke, ristinmuotoinen, juu nou? ), koska siihen se peukalo on mukava tökätä, tatille joudun laittamaan sen lähes kämmentä vasten, koska ohjain on niin litteä. Yritäpä siinä sitten ohjata ;D Ja tottahan toki pelaan PS1:llä aina kun käyn kaverin luona, jolla moinen on.
anttipanda
Active Member
Posts: 248
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:23 pm
Location: Oulu

Re: Videopelit

Post by anttipanda »

NES:llä ja C64:llä tulee eniten pelailtua :) Pitäisiköhän jo vaihtaa uudempiin...? Naah. No SuperNES-emulaattori on toinen millä tulee paljon pelailtua, Super Metroid ja Zeldat. :) Oikea SNES-kone olisi mainio.
OoO
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Videopelit

Post by Thomazu »

koodaaja wrote:
Thomazu wrote:Hups :oops: niitä tatteja tarkoitin, ne ovat hassusti erillään toisistaan. Tai sitten ohjain vaan tuntuu oudolta kun on jo pienestä pitäen pelannut vain sillä pleikkarin ohjaimella.. Kai kaikki vielä pelaavat (jos omistavat) PlayStation 1:llä?? :D
Jaa, analogitateista oli kyse ;D se on omasta mielestäni parempi, että tatti on sillä "varsinaisella" paikalla, ja ristiohjain siinä vieressä. Ainakin itse käytän pleikkarissa mieluummin D-padia ( se 8-suuntainen nuolihärpäke, ristinmuotoinen, juu nou? ), koska siihen se peukalo on mukava tökätä, tatille joudun laittamaan sen lähes kämmentä vasten, koska ohjain on niin litteä. Yritäpä siinä sitten ohjata ;D Ja tottahan toki pelaan PS1:llä aina kun käyn kaverin luona, jolla moinen on.
Juu :P no tuleehan sitäkin käytettyä aika usein, mutta ajopeleissä minä kyllä vaadin melkein analogiatattia. Ei siitä ajamisesta tule mitään muuten kuten esim. Flatout 1.

Hyvä että joku vielä pelailee sillä pleikkari 1:kin :D
Image
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Videopelit

Post by iTKEVAnAKKI »

Omasta mielestän pleikkarin ohjain on täydellinen, paitsi liipaisin olisi kiva. Sehän löytyykin ps3sen ohjaimesta mutta se ei ole niin kauhean hyvä verrattuna esim x360 ohjaimeen. Iten en tykkää boxien(kummankaan) ohjaimista. Paitsi 360 liipaisimesta :D Tatit ovat paremmat (omasta mielestäni siis ) ps2sessa kuin boxeissa. Ja muuntenki sopii itelläni paremmin käteen.

Ja ps1 pelaan kaverilla joskus REitä
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

anttipanda wrote:NES:llä ja C64:llä tulee eniten pelailtua :) Pitäisiköhän jo vaihtaa uudempiin...? Naah. No SuperNES-emulaattori on toinen millä tulee paljon pelailtua, Super Metroid ja Zeldat. :) Oikea SNES-kone olisi mainio.
Oho, mikäs emulaattori on käytössä? Itse pelailen Zsnessillä Chrono triggeriä, ei niin hyviä konsoliropeja enää tehdä..

iTKEVAnAKKI: johan Ps2:n dual shockissa oli liipasin, ja taisipa tuo ykkösestäkin löytyä. R2 ja L2 nimittäin. Huonona puolena mainittakoon, että ne ovat digitaalisia ( 1 / 0 ). Ja itse en pidä siitä ratkaisusta, että PS3:n SixAxiksessa ei ole tärinää. ( "ei voi laittaa liiketunnistusta ja tärinää samaan ohjaimeen", sanoi sonyn väki. etteivät tulleet miettineeksi, että WiiMotessa on OIKEA liiketunnistus ( toisin kuin SixAxiksessa, joka tunnistaa vain kallistelun ) ja silti tärisee ihan normaalisti? )
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Videopelit

Post by CCE »

Itse omistan tietokoneen lisäksi GameBoy Advancen (ei mikään SP ) sekä GP2X:än. Eniten varmaan tule pelatttua pc:eellä, lähinnä stepmaniaa sekä Cortex Commandia.
Sitten tietenkin pelailen GP2X:llä Sega Megadrive sekä Gba pelejä, näistä mainittakoon Castlevania aria of Sorrow sekä Sonic The Hedgehog.

Edit: Aivan, Cortex Command
Last edited by CCE on Thu Aug 30, 2007 8:06 pm, edited 1 time in total.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Videopelit

Post by koodaaja »

CCE wrote:Itse omistan tietokoneen lisäksi GameBoy Advancen (ei mikään SP ) sekä GP2X:än. Eniten varmaan tule pelatttua pc:eellä, lähinnä stepmaniaa sekä Cortex Commanderia.
Sitten tietenkin pelailen GP2X:llä Sega Megadrive sekä Gba pelejä, näistä mainittakoon Castlevania aria of Sorrow sekä Sonic The Hedgehog.
Ah, GBA. Siitä lähti pitkä taipaleeni kohti nörttiyttä. Vuosiahan sillä tuli pelattua, ja neljän hengen linkkikaapelitaistoa ei voita mikään ;D etenkin kun huono häviäjä vetäisee oman laitteensa kaapelista irti tappion hetkellä =D ( Hyi, se on Cortex Command eikä Cortex Commander! ):< loistopeli muuten)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Videopelit

Post by Awaclus »

Minä pidän kaikenlaisista peleistä, itselläni on tietokone ja Xbox. Lähinnä pelaan Conquer Onlinea, SuperMario RPG: Legend Of the Seven Shadow Starsia, Ahriman's Prophecya ja Dungeon Siegeä tietokoneella mutta myös boksilla Worms Forts: Under Siegeä, Need For Speed undergroudia, Mitdown Madnessia, ja kerran tuli läpipelattua Hobbit sekä Prince of Persia: Sands of time. Pelivalikoimasta varmaan tuli selväksi, että roolipelejä ja autoilupelejä tulee pelattua eniten. Räiskintää pelailen todella harvoin, mutta jos tulee vastaan jotain Worms - Liero - Miniplane - Stick Soldiers - linjan pelejä, niin niitäkin tulee pelattua. Älypelitkin ovat ihan kivoja, esimerkiksi RoadBlocks, Abstractica, Disorientation, etc...
Post Reply