Screenshotteja:Regalis @ suomipelit.com wrote:Aloin väsäämään ylhäältä kuvattua RPG-peliä, jossa seikkaillaan peikkona myöhäisen keskiajan Skandinaviassa. Ohjelmointikielenä käytän blitz3D:tä.
Graafiikat ovat pääasiassa kaksiulotteiset, tosin maastossa on käytössä yksinkertainen 3D-efekti, jolla saadaan tehtyä esimerkiksi mäkiä ja kuoppia.
Ruoan hankinta ja kunnioituksen ansaitseminen tulevat olemaan pelin pääasialliset tavoitteet, vaikka myös tehtäviä voi halutessaan suorittaa. Kunnioitusta saa ansaittua mm. tappamalla isompia peikkoja, ryöväämällä ihmiskyliä ja suorittamalla tehtäviä. Itseään alempiarvoisia peikkoja pystyy komentamaan seuraamaan, jolloin vaikkapa ryöstöretkille saa lisäapua. Tosin pelaajan kunnioitus on pelin alussa nollassa, joten muiden komentelu ei tule aluksi kuuloonkaan, jos ei halua tulla hakatuksi. Siksi aluksi on lähes pakollista liittyä johonkin peikkoryhmään, ja kunnioituksen karttuessa mahdollisesti vaatia sen omistusta itselleen, joko väkivallalla tai rauhanomaisesti.
Olen pyrkinyt panostamaan NPC:iden järkevään toimintaan. Eli ne eivät kulje randomisti ympäri pelimaailmaa hyökkäillen sattumanvaraisesti vastaan tulevien vihollisten kimppuun, vaan muodostavat ryhmiä, hankkivat ruokaa nälkänsä mukaan, kapinoivat johtajiaan vastaan, hankkivat itselleen parempia varusteita ja valloittavat alueita ryhmänsä haltuun.
Pelissä ei tule olemaan kuin kaksi kehitettävää tasoa: taistelutaidot ja kunnioitus. Pelaajasta tulee parempi taistelija luonnollisesti taistelemalla. Yritän kuitenkin pitää tason merkityksen taisteluissa suhteellisen pienenä, eli pitäisi olla mahdollista voittaa vaikka kaksi kertaa itseään isompitasoinen vihollinen, kunhan itse pelaaja osaa asiansa.
Pelissä ei tule myöskään olemaan mitään perinteistä HP-systeemiä: Pelaaja on jaettu muutamaan ruumiinosaan (pää, kaula, rintakehä, vatsa, kädet ja jalat). Isku rintakehään tekee haavan rintakehään, isku käsiin haavan käsiin jne. Iskut nuijilla, sotavasarilla, nyrkeillä ja vastaavilla aiheuttavat ruhjeita ja luunmurtumia, jotka hidastavat ja heikentävät hahmoa, ja tietyn pisteen jälkeen tappavat. Teräaseet aiheuttavat verenvuotoja, jotka aiheuttavat verenhukkaa, jos niitä ei tyrehdytetä esimerkiksi sideharsolla. Jos lähettyvillä ei satu olemaan sidetarpeita, voi paremman puutteessa yrittää hidastaa verenvuotoa käsillä, mikä tosin estää taistelemisen. Menetettyään tarpeeksi verta, pelaaja (yllätys yllätys) kuolee.
Sade-efekti
Inventory
Yö
Pari ritaria & ratsastaminen
Uusi varjoefekti
Uusi varjoefekti
Pelin sivut
Suomipelit.comin topic
Kokeilkaa ja kommentoikaa.