Ruusuja & risuja

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pettis »

On siinä se huono puoli, että tavallisella foorumin käyttäjällä ei ole mitään tapaa erottaa vieraskirjoittajia toisistaan.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by valscion »

Risuja voisin antaa siitä tällä kertaa ettei tavallisille käyttäjille ole annettu mahdollisuutta kertoa syytä viestin muokkaukseen. Tämän viestin lopussa oleva syy on esimerkki siitä että vain ylläpitäjät tai moderaattorit voivat tuon lisätä.
Viimeksi muokannut Pettis päivämäärä Su Elo 15, 2010 22:14, muokattu yhteensä 33 kertaa
Syy: Lisäyksiä
Miksei tuota voisi sallia myös tavallisille käyttäjille? Itse ainakin kokisin sille käyttöä kun vaikkapa NetMatchin aloitusviestiä päivittelen.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Herra Siili
Advanced Member
Posts: 308
Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Herra Siili »

Yksi ongelma lienee se, ettei foorumisofta tue tuollaista toimintoa suoraan. Se tarvinnee jonkin modin.
a.k.a. Gehock
TheFish
Developer
Developer
Posts: 477
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:28 pm
Location: Joensuu

Re: Ruusuja & risuja

Post by TheFish »

Herra Siili wrote:Yksi ongelma lienee se, ettei foorumisofta tue tuollaista toimintoa suoraan. Se tarvinnee jonkin modin.
Ainakin google löysi tällaisen: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=2113015. Tuo varmaankin tekisi vain foorumin päivittämisestä asteen verran ikävämpää hommaa (tosin minulla on jotenkin sellainen kuva, että sinne koodiin olisi tehty jotain muutoksia aiemminkin?).
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pettis »

Kyllä kait tuon pitäisi olla mahdollista... Tutkailenpa asiaa.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pettis »

Ei näköjään onnistu suoraan... Aika pöljää.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Ruusuja & risuja

Post by MaGetzUb »

Mietin vain, että eikö CoolBasic:n pääsivulla voisi olla mahdollisuutta jo kirjautua sisään myös foorumeille mutta koko paikkaan. Sitten CoolBasic:n pääsivulla myös näkyisi uudet yksityisviestit, kun on kirjautunut sisään.. Oisko tämä mahdollista jotekin? =)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by valscion »

Ruusuja voisin tällä kertaa antaa koko ylläpidolle siitä, että tämä foorumi on sen verran hyvin moderoitua, että täällä uskaltaa perustaa politiikka-ketjujakin. On mukavaa että täällä voi luottaa siihen että menon äityessä järjettömäksi on ylläpitotiimi valmiina pyöräyttämään banniruletin käyntiin :).
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by DJ-Filbe »

VesQ wrote:Ruusuja voisin tällä kertaa antaa koko ylläpidolle siitä, että tämä foorumi on sen verran hyvin moderoitua, että täällä uskaltaa perustaa politiikka-ketjujakin. On mukavaa että täällä voi luottaa siihen että menon äityessä järjettömäksi on ylläpitotiimi valmiina pyöräyttämään banniruletin käyntiin :).
Olen samaa mieltä, ja tosiaan hämmästyin vaaliketjusta.
User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 6:59 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by ItzRaines »

Pitäähän jokaisen päästä vapaassa maassa kertomaan mielipiteensä vapaasti. Toki asiallisesti. Keskustelua saa/pitää syntyä mieltä askarruttavista asioista, kuten juuri tässä vaali-ketjussa. Itsestäni ainakin tuntuu erittäin mukavalta, kun pystyy avoimesti ilamisemaan mielipiteensä ja kertomaan asioistaan. :D

Offtopic: Whehee mun kone tuli postiin. Kauhee kiire huomenna efter skool till noutaa kone från Sale. 8-)
User avatar
TukeKoodi
Active Member
Posts: 142
Joined: Thu Feb 03, 2011 7:40 pm
Location: C:\Työpöytä

Re: Ruusuja & risuja

Post by TukeKoodi »

VesQ wrote:Ruusuja voisin tällä kertaa antaa koko ylläpidolle siitä, että tämä foorumi on sen verran hyvin moderoitua, että täällä uskaltaa perustaa politiikka-ketjujakin. On mukavaa että täällä voi luottaa siihen että menon äityessä järjettömäksi on ylläpitotiimi valmiina pyöräyttämään banniruletin käyntiin :).
Juuri näin. Esimerkiksi jos jonneweb.nettiin tai suomi24.fi:in tekisi ketjun vaaleista, 99% viesteistä olisi asiattomia, loukkaavia tai muuten vain täyttä paskaa. (Niin kuin yleensä, ainakin minun ketjuissani)
Aloittelija, koodaaja, jotain...
CbFUN :D
User avatar
ItzRaines
Active Member
Posts: 211
Joined: Sat Feb 05, 2011 6:59 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by ItzRaines »

TukeKoodi wrote:Juuri näin. Esimerkiksi jos jonneweb.nettiin tai suomi24.fi:in tekisi ketjun vaaleista, 99% viesteistä olisi asiattomia, loukkaavia tai muuten vain täyttä paskaa. (Niin kuin yleensä, ainakin minun ketjuissani)
Se on kyllä erittäin huolestuttavan oloista, kuinka voi ihminen olla "välinpitämätön" vaikka keskustelua käydäänkin webissä. Kun tässä ajankohtaisena asiana olen etsiskellyt mitänytsattuu ohjeita ja neuvoja liittyen tietokoneisiin törmään varmasti joka ketjussa ihan turhaan ja asiattomaan paskan jauhamiseen.

Offtopic: Siinähän nyt ei taas ollut mitään uutta, että juuri sinun ketjuissasi jauhetaan sontaa :lol: Samaa vikaa täälläkin..
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by temu92 »

ItzRaines wrote:kuinka voi ihminen olla "välinpitämätön" vaikka keskustelua käydäänkin webissä.
Image
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Pettis »

Joo ja taitaa tämäkin lipsua hieman offtopiciksi...
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by axu »

Olen muuten huomannut sellaisen asian, että täällä URL tagin toteutus on tehty erilailla kuin useissa muissa foorumeilla. Täällä käytetään seuraavaa syntaksia:

Code: Select all

[url=http://www.linkki.fi]KLIKS[/url]
Useissa muissa paikoissa on taasen näin:

Code: Select all

[url="http://www.linkki.fi"]KLIKS[/url]
Eli lainausmerkit osoitteen ympärillä. Mikä mahtaa olla "oikea" tapa? Pitäisikö tämän foorumin siirtyä käyttämään jälkimmäistä?
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
DJ-Filbe
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Sat Feb 20, 2010 2:18 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by DJ-Filbe »

axu wrote:Olen muuten huomannut sellaisen asian, että täällä URL tagin toteutus on tehty erilailla kuin useissa muissa foorumeilla. Täällä käytetään seuraavaa syntaksia:

Code: Select all

[url=http://www.linkki.fi]KLIKS[/url]
Useissa muissa paikoissa on taasen näin:

Code: Select all

[url="http://www.linkki.fi"]KLIKS[/url]
Eli lainausmerkit osoitteen ympärillä. Mikä mahtaa olla "oikea" tapa? Pitäisikö tämän foorumin siirtyä käyttämään jälkimmäistä?
Johtunee varmaan jostain päivityksestä tai asetuksesta?
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Ruusuja & risuja

Post by koodaaja »

Asiaan liittyvänä sivuhuomiona, BBCode ja html ovat kaksi eri asiaa. Itse en ainakaan muista ikinä törmänneeni BBCodeen, joka vaatisi lainausmerkkejä.
Herra Siili
Advanced Member
Posts: 308
Joined: Tue Nov 25, 2008 8:06 pm
Contact:

Re: Ruusuja & risuja

Post by Herra Siili »

BBCodessa on sellainen hassu jippo, että nimellinen lainaus

Code: Select all

[quote="Nimi"][/quote]
vaatii lainausmerkit, mutta muut tagit eivät tarvitse.
a.k.a. Gehock
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by esa94 »

axu wrote:Useissa muissa paikoissa on taasen näin:

Code: Select all

[url="http://www.linkki.fi"]KLIKS[/url]
Eli lainausmerkit osoitteen ympärillä. Mikä mahtaa olla "oikea" tapa? Pitäisikö tämän foorumin siirtyä käyttämään jälkimmäistä?
Oikea tapa on ilman; Lainausmerkit vaativa implementaatio on nk. inva.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Ruusuja & risuja

Post by axu »

koodaaja wrote:Asiaan liittyvänä sivuhuomiona, BBCode ja html ovat kaksi eri asiaa. Itse en ainakaan muista ikinä törmänneeni BBCodeen, joka vaatisi lainausmerkkejä.
Ainakin TMX sekä Minecraft Forum vaativat lainausmerkkejä. Itse olen pitänyt HTML-tyyppistä tapaa järkevämpänä, mutta näyttää siltä, että oikea tapa tosiaankin on ilman :)
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Post Reply