Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Olwi_

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi_ »

Grandi wrote:Joku ei ehkä ole vielä kuullut pähkinästä nimeltä eight queens puzzle, joten ajattelin levittää tietoutta tästä pienestä pelistä.
Toisella kerralla onnistuin,jee:)



Jos joltakin löytyy CoD2 koneelta(v. 1.0) niin kertokaa toki ja otetaan matsia. Kohta saan ihan oikean version ja voin sit päivittää sen uudempaan:P
Mickey
Newcomer
Posts: 33
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:32 am
Location: Liminka

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Mickey »

Mitäs mieltä olette tuosta eläkeiän korottamisesta? Minusta se on ihan järkevä ja perusteltu homma. Kun odotettavissa oleva elinikä pitenee, pitää töitä tehdä kauemmin ansaitakseen eläkkeensä (sanoin tuon kyllä huonommin kuin Vanhanen, mutta ehkä ymmärrätte ;)). Tieteen kuvalehdessä povailtiin ikuista elämää. Kauankohan töissä silloin pitäisi pysyä? :lol:

Tämä on siis oma mielipiteeni, ja saatan muuttaa sitä, jos joku esittää hyvät perustelut.
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Awaclus »

Mickey wrote:Mitäs mieltä olette tuosta eläkeiän korottamisesta? Minusta se on ihan järkevä ja perusteltu homma. Kun odotettavissa oleva elinikä pitenee, pitää töitä tehdä kauemmin ansaitakseen eläkkeensä (sanoin tuon kyllä huonommin kuin Vanhanen, mutta ehkä ymmärrätte ;)). Tieteen kuvalehdessä povailtiin ikuista elämää. Kauankohan töissä silloin pitäisi pysyä? :lol:

Tämä on siis oma mielipiteeni, ja saatan muuttaa sitä, jos joku esittää hyvät perustelut.
Muutapa sitä. Perusteluiksi asetan tämän addressin ja sen, että hallituskin perui suunnitelmansa tuon suhteen.
Adressin on allekirjoittanut 173608 henkilöä.
EDIT: Ja minä kutsun sitä hyväksi perusteluksi muuttaa mieltään. Kuva muutama sivua sitten:
Image
Tämäkin tosin on vain mielipiteeni ja sillä ei ole ketään tarkoitus loukata.

EDIT 2: Vanhanen sanoi tosi hyvin Espanjan bussiturman jälkeen esittäessään suruvalittelut "omaisten uhreille".
Last edited by Awaclus on Thu Mar 12, 2009 9:06 pm, edited 3 times in total.
Mickey
Newcomer
Posts: 33
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:32 am
Location: Liminka

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Mickey »

En kutsuisi hyväksi perusteluksi sitä, että muutkin ovat samaa mieltä... Hallitus perui suunnitelman voimakkaan vastustuksen vuoksi, mutta pysyi kannassaan.
EDIT:

No, haluaisin kuulla parempia ehdotuksia eläkerahojen hankintaan.

Last edited by Mickey on Thu Mar 12, 2009 9:08 pm, edited 1 time in total.
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Itse sain kuitenkin sellaisen käsityksen että asiaa vastustettiin enimmäkseen periaatteellisesti, ja pitäähän oppositionkin arvostella kaikkea mitä hallitus tekee. Henkilökohtaisesti olin eläkeiän nostamisen kannalla.
Mickey
Newcomer
Posts: 33
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:32 am
Location: Liminka

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Mickey »

No tulihan sieltä myönteistäkin...
Oppositio vastustaa esim. koska hallitus teki päätöksen yksin ja kerää kaiken kunnian (siitä ei tosin paljon kunniaa herunut). Hupaisaa muuten, että minä ja perheeni olemme tähän asti luulleet eläkeiän olevan 65 v. :)
EDIT:

Tarkoitin tuolla "Vanhanen sanoi sen paremmin" -lausahduksella sitä, että oma perusteluni asialle oli epäselvä.

4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
User avatar
skinkken
Advanced Member
Posts: 453
Joined: Sat Sep 01, 2007 4:00 pm
Location: Helsinki

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by skinkken »

Onko m1c tekemässä meille tänään pikapelikisaa?
Valmiit pelit: House of Horrors , Battle Zone , Über Ball , Itdoti , Space Chaos , Bloxxplosives
Projekti jota teen ehkä joskus vielä: viewtopic.php?f=11&t=2636 <-- Tämä rivi päivitetty 14.1.2013
Mickey
Newcomer
Posts: 33
Joined: Sat Feb 09, 2008 10:32 am
Location: Liminka

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja bann

Post by Mickey »

Tuosta eläkkeestä vielä...
Minulle kerrottiin, että tänään Puskaradiossa joku kertoi laittaneensa tuon adressin keskusteluun todellisia lukuja ilmeisesti siitä, mitä seurauksia eläkepäätöksen perumisella tulisi olemaan. Viestiä ei julkaistu. :x
Itse taas luin Suomenmaasta, että kun työmarkkinajärjestöt saivat estettyä hallituksen aikeet nostaa eläkeiän alarajaa kahdella vuodella, hallitus ja työmarkkinajärjestöt ryhtyivät yhdessä pohtimaan keinoja nostaa keskimääräistä eläkkeellesiirtymisikää kolmella vuodella.
4-Dimensional Games:
Kotisivu (Täältä löydät tietoja sekä peliemme latauslinkit.)
Facebook-sivu (Täältä löydät esimerkiksi uutisia peliemme ja sivumme päivityksistä.)
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MikkoK »

Tein avatarin. :P Tuo pallo on World of Goon pikakuvakkeesta. :D Mielipiteitä jos saisi.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

MikkoK141 wrote:Tein avatarin. :P Tuo pallo on World of Goon pikakuvakkeesta. :D Mielipiteitä jos saisi.
MikkoK on liian himmeällä värillä taustaan verrattuna, jos se hohtaisi mustaa valoa, (jee, ultraviolettia)olisi kivempi.
EDIT: siis kyllä sen erottaa kokonaan kun katsoo tarkkaan, jos ei katso, erottaa melkein hyvin K141 ja hyvin 41.
Last edited by Awaclus on Sun Mar 15, 2009 9:59 am, edited 1 time in total.
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MikkoK »

Chaosworm wrote:
MikkoK141 wrote:Tein avatarin. :P Tuo pallo on World of Goon pikakuvakkeesta. :D Mielipiteitä jos saisi.
MikkoK on liian himmeällä värillä taustaan verrattuna, jos se hohtaisi mustaa valoa, (jee, ultraviolettia)olisi kivempi.
Se on outoa että kukaan ei meinaa erottaa tuota nickkiä tuolta mutta itse näen sen ihan kunnolla.

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by phons »

Itse en ainakaan erota sitä... Sävyt ovat liian lähellä toisiaan. Tee teksti vaikka punaisella. :P
Ja onnea Ris jos tänään on sinun oikea syntymäpäiväsi. :lol:
Edit: Joo kyllä minäkin numerot erotan...
Last edited by phons on Sun Mar 15, 2009 9:52 am, edited 1 time in total.
Image
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by vilQuri »

Minä erotan vain oK141, en muuta. Voisit laittaa siihen hiukan vähemmän läpinäkyvyyttä, tai sitten laittaa reunoille jotain hiukan tummempaa...
MikkoK
Devoted Member
Posts: 813
Joined: Thu Jun 05, 2008 2:13 pm
Location: City 17

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by MikkoK »

vilQuri wrote:Minä erotan vain oK141, en muuta. Voisit laittaa siihen hiukan vähemmän läpinäkyvyyttä, tai sitten laittaa reunoille jotain hiukan tummempaa...
Teit uuden ennätyksen muut ovat nähneet vain K141 :D

Code: Select all

#aha. @ IRCNet
<Grandi> Voit laittaa jo valmiiks hailaittiin "Amis-Mikko", koska alan kutsua sua sillä nimellä.
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jani »

Minä en nää MikkoK141:hen avatarissa kuin pallon.
Viel' 1 päivä...
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Jani wrote: Viel' 1 päivä...
'till wut?
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jani »

Chaosworm wrote:
Jani wrote: Viel' 1 päivä...
'till wut?
Sitten näen pidemmälle. Olen melkein koko-ajan koneella (siis koulussakin).
Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Likinäköisyyskö siis on ongelma? Sama täällä.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

...Ja täällä. Pitäisi kohta hankkiutua laserleikkaukseen, koska olen jo lähellä täydellistä sokeutumista. Valtio kuulemma maksaa operaation, joten ei ainakaan sen puoleen pelota :-)
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by phons »

Täh? Voiko kone aiheuttaa sokeutumista?!?! Omg, Täytyy käydä useemminen ulkona...
Ja tuo Omg tarkoitti tuossa, Oh my god, eikä, Online Multiplayer Game.
Image
Locked